نوشته شده توسط : nahal

‌ شکم صاف و داشتن تناسب اندام آرزوی هر کسی است. برای داشتن شکم صاف نیازی به رژیمهای سخت و طاقت فرسا ندارید. این بار بدون رژیم های سخت به شکمی صاف اندامی متناسب دست پیدا کنید.

2205h-300x199

هر گاه که حرف از شکم صاف و خوش‌ هیکلی به میان می‌آید، همه به فکر رژیم و ورزش‌های سنگین می‌افتیم. در این‌ که داشتن اندام خوب منوط به رعایت رژیم غذایی و تحرک داشتن است، شکی نداریم. اما نکاتی غیر از این موارد هم هست که می‌توانید با رعایت آنها، به هیکلی بهتر و شکمی صاف‌تر دست یابید.

چگونه بدون رژیم های سخت شکمی صاف داشته باشیم؟

برای داشتن شکم صاف، صاف بایستید

ژست شما بیش از آن‌که فکرش را بکنید در هیکل‌تان اثر دارد. هنگامی که قوز نمی‌کنید و صاف می‌ایستید، ناخودآگاه ماهیچه‌های شکم‌تان را درگیر می‌کنید. به این ترتیب قدتان بلندتر به نظر می‌رسد و شکم‌تان هم صاف‌تر می‌شود.

برای داشتن شکم صاف آب بنوشید

هنگامی که آب کافی به بدن نمی‌رسد، بدن احساس خشکی می‌کند و آب زیادی را در خود احتکار می‌کند. به همین دلیل، افرادی که آب نمی‌خورند چیزی حدود دو کیلو در قسمت میان بدن اضافه وزن پیدامی کنند. روزانه حداقل شش لیوان آب بخورید تا به خوش‌اندامی خود کمک کرده باشید.

برای داشتن شکم صاف زمان کافی در دستشویی بمانید

اگر از آن دسته افراد هستید که عجله شدیدی برای خروج از دستشویی دارید، باید بدانید که با این کار ناخواسته به مغزتان پیغام می‌دهید که نیازی به تخلیه کامل نیست و تنها چیزی که اهمیت دارد، سریع ترک کردن آنجاست. این کار را نکنید. تخلیه کامل از جمله عوامل داشتن شکمی صاف است.

برای داشتن شکم صاف خوب بجوید

هر لقمه را حداقل 10 مرتبه بجوید و پس از آن، لقمه را فرودهید وگرنه معده و روده دچار سوءهاضمه می‌شود. از این گذشته، فردی که تند غذا می‌خورد مقداری هوا هم فرومی‌دهد که به باد کردن معده و بزرگ شدن شکم منجر می‌شود.

برای داشتن شکم صاف پروبیوتیک بخورید

خوراکی‌های حاوی پروبیوتیک ( روده انسان حاوی انواع مختلفی از باکتریها است. بسیاری از این باکتری‌ها برای گوارش بهینه غذا مفیدند. دسته‌ای از این باکتریها که به باکتریهای پروبیوتیک معروف هستند، علاوه بر کمک به گوارش، مولکولهای پیچیده و ترکیباتی مانند ویتامینها و آنتی بیوتیکهای مختلف را تولید می‌کنند که برای بدن مفید می‌باشد. منبع باکتری‌های پروبیوتیک لبنیات و میوه‌ها هستند ) به هضم غذا و در نتیجه خوش‌اندامی شما کمک می‌کنند. ماست، آبدوغ، ترشی کلم، کفیر، موز، گوجه‌فرنگی، سیر، پیاز و مارچوبه دارای پروبیوتیک هستند. مصرف آنها را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید.

برای داشتن شکم صاف راه بروید

روزانه نیم ساعت پیاده‌روی به روند لاغری و مسطح شدن شکم کمک می‌کند. مسیری مناسب را برای خود در نظر بگیرید و هر روز این مسیر را پای پیاده طی کنید. به‌طور کلی از بی‌تحرکی بپرهیزید و تا سرحدامکان برای ساعت‌های متمادی روبه‌روی کامپیوتر و تلویزیون ننشینید.

برای داشتن شکم صاف آدامس نجوید

جویدن آدامس موجب قورت دادن هوا و پف کردن بدن می‌شود. آدامس را کنار بگذارید و اگر می‌خواهید طعم دهانتان تازه‌تر شود، کمی نعناع بجوید.

برای داشتن شکم صاف آرام باشید

استرس را کنار بگذارید. روزانه دقایقی را در وان پر از آب ولرم یا زیر دوش آب سرد بگذرانید، موسیقی ملایم گوش کنید و استراحت کافی داشته باشید تا فشارهای روحی از وجودتان کنده شوند. استرس موجب سوءهاضمه و همچنین افزایش هورمون کورتیزول می‌شود که چاقی شکمی را به همراه خواهد داشت.

301732_877



:: بازدید از این مطلب : 847
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 مهر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

drink

 

اگر این نوشیدنی  را بمدت  یک ماه، استفاده کنید  سه تا پنج  کیلو لاغر  می شوید معمولا  وزن اضافی  اطراف شکم باعث تنبلی روده می شود به همین دلیل  است که روده نمیگذارد چربی های اطرافش آب شود و انسان لاغر نمی شود با این حال  برخی از متخصصان تغذیه یک راه حل بسیار ساده برای این مشکل توصیه کردند و آن  نوشیدن این معجون  است که بطورشگفت انگیزی سالم است. در واقع این معجون باید  جایگزین صبحانه شود

 برای آماده سازی این معجون سالم  به شش آلو، 100 میلی لیتر آب جوش، 2 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر، یک قاشق چای خوری دانه کتان ، یک قاشق غذاخوری کاکائو، 300 میلی لیتر کفیر  نیاز دارید. باید از شب قبل آماده کنید اول باید در آب جوش    آلو  بریزید و ده دقیقه بماند در یک کاسه دیگر 2 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر، یک قاشق غذاخوری دانه  کتان و یک قاشق چای خوری کاکائو بریزید. حالا 300 میلی لیتر کفیر را اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس  آلو ها را ریز خرد کرده و به مخلوط اضافه کنید در نهایت  در یخچال قرار داده و صبح با معده خالی بنوشید

 پس از یک ماه از مصرف این نوشیدنی  3-5 کیلو شکمتان لاغر خواهدشد. اما لاغر شدن مهم نیست. مهم ترین چیز این است که احساس  بهتری خواهید داشت، سالم، پر انرژی  خواهید شد و  موها و ناخن را تقویت خواهد کرد.

این مطلب توسط تیم مترجمین مجله پزشکی دکتر سلام تهیه و ترجمه شده است و استفاده از آن فقط با ذکر منبع (hiDoctor.ir) مجاز می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 735
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 مهر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

Shaksiat-Eshgh-Ghofl

خیلی چیزها هست که بهتر است فراموششان کنید اما برای باقی چیزها که فراموش کردن شان آزارتان می دهد، از راه های زیر برای تقویت حافظه تان استفاده کنید:

 اگر حرکت نکنید، رکود کندتان می کند

فقط به خاطر لاغر شدن ورزش نکنید. ورزش علاوه بر فواید جسمانی متعددی که دارد کارکرد مغز را نیز بهبود می بخشد زیرا موجب ساخته شدن نوروپروتئین می شود که ارتباط مغز و اعصاب را قوی تر می کند. ورزش برای کارکرد مغز درست مثل معجزه است اما برای این که از این معجزه بهترین بهره را ببرید، شش بار در هفته و هر بار به مدت سی دقیقه به ورزش های هوازی بپردازید.

 خود را از استرس دور کنید

توجه! توجه! برای ساعتی هم که شده موبایل خود را خاموش کنید و در عوض کمی پیاده روی کنید، به پارک بروید، آهنگی را زیر لب زمزمه کنید و یا مجله بخوانید. باید بیاموزید چگونه پس از یک روز پرمشغله دوباره بتوانید آرامش خود را به دست آورید و استرس را از بدن و ذهن خود آزاد سازید زیرا در غیر این صورت مرکز حافظه در مغز آسیب خواهد دید.

 خوردن شیرینی را کنار بگذارید

تحقیقات علمی کاملا به اثبات رسانده است که شکر و شیرینی و همچنین کربوهیدرات های پردازش شده که معمولا در غذاهای آماده و سریع الپخت وجود دارند می توانند آسیب های جدی به مرکز حافظه در مغز افراد وارد کنند. به همین دلیل است که افراد دیابتی در صورت عدم کنترل قند خون،۴ برابر بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به حواس پرتی و فراموشی قرار دارند.

 زرچوبه را دست کم نگیرید

این ادویه، به خصوص اگر همراه با کاری مصرف شود، کارکرد مغز را بهبود خواهد بخشید. دکتر اندرو ویل Dr. Andrew Weil توصیه می کند برای این که بتوانید از فواید زرچوبه بیشترین بهره را ببرید، روزانه یک قاشق چایخوری از این ادویه را در غذای خود بریزید.

 چشمان تان را ببندید

تحقیقات دانشگاه هاروارد ثابت کرده است که یک چُرت کوتاه چهل و پنج دقیقه ای در میان روز می تواند سلول های مغز را تقویت کند و در به یاد آوردن اطلاعات مورد نیازتان، یاری تان نماید.

 با سویا به جنگ آسیب های مغزی بروید

سویا فواید بسیاری دارد. یکی از آن ها این است که به تقویت حافظه کمک می کند. تحقیقات اخیر دانشگاه آکسفورد نشان داده است خوردن یک وعده یا بیشتر از محصولات سویا در طی روز می تواند از آسیب های مغزی جلوگیری کند و تا بیست درصد مانع کندی ذهن و فراموشی شود.

 اجتماعی باشید

خداحافظ اینترنت، سلام مهمانی های خانوادگی! تحقیقات دانشگاه میشیگان ثابت کرده است که رفت و آمد و صحبت با دوستان و اقوام، به مدت ده دقیقه در روز، ظرفیت حافظه را افزایش خواهد داد و بر توانایی مغز خواهد افزود.
 
 
Herb-memory
 

 بلوبری، معجزه ای که مغز بدان نیاز دارد

این میوه سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که می توانند مغز را تقویت کنند. یک فنجان از این میوه می تواند تمام نیازتان را برای تقویت مغز برآورده کند.

 رایحه ی خوش، دوای فراموشی

آیا ممکن است روشن کردن شمع های خوش بو به فراگیری درس ها و آموختن زبان خارجی کمک کند؟ بله! تحقیقات علمی اثبات کرده است که استشمام بوی خوش می تواند تا هفده درصد به مقدار به خاطر سپردن مطالب در مغز بیافزاید.


:: بازدید از این مطلب : 867
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 مهر 1394 | نظرات ()