نوشته شده توسط : nahal

برای داشتن پوستی زیبا و شفاف از درمان های خانگی ساده و ارزان کمک بگیرید

ماسک های طبیعی برای روشن تر کردن پوست عروس
 

از آنجا که بعضی از کرم ها و سرم های روشن کننده پوست قیمت بالایی دارند توصیه می شود برای روشن کردن پوست تان در ابتدا سراغ مصرف گروهی از مواد غذایی بروید. از این راه نه تنها پوست تان روشن می شود، بلکه دیگر قسمت های بدنتان هم سالم می ماند و از ابتلا به بیماری های مختلف مصون می مانید. متخصصان پوست و مو معتقدند اگر چه هنوز کاملا مشخص نیست که چه غذاهایی در فرایند روشن سازی پوست های تیره تاثیر دارند اما به طور حتم داشتن یک رژیم غذایی متعادل به طراوت و درخشش پوست کمک می کند. در ضمن بهتر است از مصرف بیش از حد غذاهای چرب و سرخ شده خودداری کنید. این میوه ها را هم امتحان کنید:
- توت فرنگی: ت
وت فرنگی میوه ای مغذی است که با داشتن ویتامین C یک داروی طلایی برای پوست شماست. ویتامین C برای تولید کلاژن ضروری است که استحکام پوست را بهبود می بخشد و صورتتان را تازه و روشن نشان می دهد.
- آناناس: با داشتن ویتامین C فراوان برای طراوت پوست مفید است. آناناس آنزیمی دارد که به کاهش لکه های ناشی از پیری پوست کمک می کند. برای روشن شدن پوست تان می توانید آناناس را مستقیم روی آن بمالید.
- لیمو: این میوه ها هم با داشتن اسید اسکوربیک و آنتی اکسیدان های فراوان پوست را از تیرگی نجات می دهد. مقداری لیمو داخل آب بچکانید و آن را بنوشید.
- گوجه فرنگی: گوجه فرنگی در درخشندگی و طراوت پوست تان تاثیر دارد، به این ترتیب که با تولید کلاژن در پوست تان درخشش طبیعی ایجاد می کند.
- سیر: به بوی بدش توجه نکنید چون یک آنتی بیوتیک طبیعی است و خون را تمیز می کند، در نتیجه پوست هم شفاف می شود.

چند ماسک روشن کننده پوست

ساده ترین و در دسترس ترین راه برای روشن کردن پوست استفاده از ماسک های خانگی است. اگرچه این ماسک ها اثر دائمی ندارند اما حسنشان این است که عوارض جانبی به همراه نداشته و ارزان قیمت هستند. اگر قرار است چند روز دیگر به یک مهمانی مهم بروید و می خواهید پوستی شفاف و درخشان داشته باشید این ماسک ها را امتحان کنید.

  1. ماسک سفیده تخم مرغ : علاوه بر اینکه پوست شما را سفید می کند، برای از بین بردن جوش های صورت هم موثر است. یک عدد سفیده تخم مرغ را خوب هم بزنید تا شبیه کف شود، سپس آن را روی پوست تان بمالید و حدود 15 تا 20 دقیقه با خیال راحت دراز بکشید بعد پوست تان را با آب ولرم بشویید و در آخر کمی آب خنک روی صورت تان بریزید. می بینید که بعد از چند روز پوست تان کاملا تغییر می کند.
  2. ماسک ماست و نشاسته : این هم ماسک خانگی ساده ای برای روشن کردن پوست است. یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب را با یک قاشق چایخوری پودر نشاسته مخلوط کرده سپس آن را به آرامی روی پوست تان بمالید. یک ربع تا 20 دقیقه استراحت کنید و بعد صورت تان را با آب سرد بشویید.
  3. ماسک عسل: یک قاشق مرباخوری عسل را با نصف قاشق چایخوری پودر بادام مخلوط کنید. بهتر است این مخلوط را داخل ظرفی ریخته و روی حرارت کتری قرار دهید تا عسل حالت روان تری پیدا کند. سپس این مخلوط را به آرامی روی صورت بمالید و بعد از اینکه خشک شد، با آب ولرم بشویید.


:: بازدید از این مطلب : 713
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
عکس ‏‎Sasan Shahsavari‎‏
 


:: بازدید از این مطلب : 694
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
عکس ‏‎Neda Bakhtiari‎‏
 


:: بازدید از این مطلب : 684
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

اصول لباس پوشیدن و انتخاب لباس در گرمای تابستان

فصل تابستان خصوصیات ویژه‌ای دارد که مهمترین آن گرماست لذا هر فرد باید بداند که چطور با انتخاب درست لباس به کاهش دمای بدن خود کمک کند .

تابستان فصل گرمی است که دغدغه‌های پوشش خنک را بیش از همیشه مطرح می‌کند. در این میان یقینا توجه به نکات طراحی لباس و اهمیت دادن به تجربه‌های موجود در این عرصه می‌تواند به افراد کمک کند تا از تعرق کمتر و خنکای بیشتری لذت ببرند. گرمای بدن یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر خلق و خوی افراد است. زیرا گرما کلافگی را در بر دارد که بر نوع رفتار افراد و برخوردهای اجتماعی موثر است. در این یادداشت سعی کرده‌ایم آنچه برای تابستان باید در لباس و پوشش مد نظر قرار گیرد را بیان کنیم.

استفاده از پارچه‌های نخی و خنک
پارچه یکی از مهمترین عناصر در طراحی لباس و تامین خنکای بدن و کاهش تعرق به شمار می‌رود. به همین خاطر انتخاب پارچه مناسب می‌تواند پایه‌های طراحی لباس را برای تامین مواردی نظیر، راحتی، خنکی و زیبایی تامین کند. الیاف طبیعی با پیشینه قوی یکی از موفق‌ترین نمونه‌ها در کاهش تعرق است تا جایی که هر چه بیشتر الیاف طبیعی در نسوج پارچه وجود داشته باشد، میزان گرما نیز کاهش پیدا می‌کند. در میان الیاف طبیعی ابریشم یکی از کاربردی‌ترین نمونه‌ها در دوران کهن به شمار می‌رود که علاوه بر کاهش تعرق از از انتشار بوی بد بدن نیز پیشگیری می‌کند. پس نکته نخست در طراحی لباس تابستانه این است که از پارچه‌های نخ و پنبه بیشتر بهره ببریم. به این ترتیب نمونه‌هایی نظیر پارچه: لنیل و مواردی که داری 98 درصد ویسکوز است، برای این فصل مناسب هستند. وال هندی و ملل از مدل پارچه‌هایی هستند که در لباس‌های تابستانی استفاده می‌شوند.

استفاده از رنگ‌های روشن و مناسب
رنگ همواره به عنوان یکی از مهمترین عناصر در جذب نیروی خورشید و گرمای بدن انسان شناخته شده است. بر این اساس توجه به تم رنگ‌ها و نوع کارکرد آن‌ها در فصول مختلف برای طراحان و مصرف کنندگان ضروری است. دنیای رنگ‌ها بسیار پیچیده‌تر از آنی است که بتوان با یک مقاله به آن پرداخت اما در مورد فصل تابستان کاهش تعرق با رنگ‌های روشن کاملا واضح و مبرهن است. زیرا همانطور که می‌دانید بدن انسان دارای انرژی است که گاها به صورت گرمایشی از او ساطع می‌شود لذا لباس باید بتواند فضای تنفسی پوست را حفظ کند تا تبادل گرمایشی صورت گیرد و خنکی لازم تامین شود. ضمن اینکه خورشید و نور آن بر روی گرمای بدن ما بسیار تاثیرگذار هستند لذا استفاده از رنگ‌های تیره در فصل تابستان بسیار اشتباه است. زیرا مستقیما تمام نور خورشید را جذب می‌کند و گرمایش بدن را افزایش می‌بخشد.

استفاده از رنگ بندی مناسب در تابستان از جمله اصولی است که هر طراحی باید به آن توجه کند. رنگ‌های روشن با تناژهایی مانند صورتی و آبی یا مثلا مغز پسته‌ای، گلبهی با تنالیته بنفش مناسب این فصل هستند زیرا علاوه بر کاهش دما می‌توانند به حفظ طراوت پوست و شادابی روحیه کمک کنند. البته باید بدانیم که صرفا استفاده از یک تم رنگی مناسب نیست و بهتر است که گاهی تضاد را نیز در رنگ لباس‌ها به کار ببریم. جالبتر است اگر در انتخاب لباس تابستانه به کنتراس رنگی آن فکر کنیم و از سه تم رنگی با یک هم پوشانی خاص در پوشش خود بهره ببریم.

عدم استفاده از مواد آرایشی
فصل تابستان از جمله زمان‌هایی است که تعرق پوست به حداکثر ممکن می‌رسد لذا باید فضا برای تنفس این بخش فراهم شود.در حالیکه استفاده از برخی مواد آرایشی در این فصل باعث مسدود شدن منافذ پوستی و پیشگیری از تعرق پوست می‌شوند به همین خاطر افزایش گرما و تیره شدن پوست فرد را به دنبال دارند. به طور حتم استفاده از مواد آرایشی وقتی که در پوشش رنگ‌های روشن به کار برده می‌شود سبب تیره نشان دادن پوست فرد می‌شود. لذا توصیه می‌شود تا جای ممکن و برای خنکی بیشتر از این بخش پرهیز کنید. استفاده از لباس‌های رنگی مانند بژ در این فصل روی پوست صورت بهتر جواب می‌دهد.

استفاده کمتر از فلزات
زیورآلات و لوازم جانبی مد نظیر: عینک، زیورآلات، صندل و … یکی از مهمترین بخش‌ها در پوشش هر فردی هستند به همین خاطر هماهنگی این بخش‌ها نیز با فصل تابستان ضروری است. در واقع برای انتخاب ملزومات این بخش نیز باید به گرمای هوا توجه کنیم بهتر است در فصل تابستان از عینک‌های دودی با فریم بزرگ استفاده شود تا تمام اطراف چشم پوشیده شود. زیرا قرار گرفتن اطراف چشم در برابر نور خورشید باعث ایجاد غده‌های چربی کوچک می‌شود. بهتر است جنس عینک نیز از کائوچو باشد تا مانند فلز گرما را جذب نکند و سبب تعرق بیشتر نشود. در بخش زیورالات نیز آثار چوبی و کائوچویی توصیه می‌شود زیرا افزایش گرما یقینا باعث کلافگی فرد و تاثیرگذاری آن بر روابط اجتماعی‌اش می‌شود.

پوشیدن لباس‌های گشاد
مناسب‌ترین لباس‌ها برای فصل تابستان از نوع گشاد هستند زیرا تنگی و جذب بودن لباس باعث افزایش گرما می‌شود ضمن اینکه آزادی عمل را به خاطر افزایش تعرق از فرد می‌گیرد و یقینا بر روی بوی بدن فرد نیز تاثیر منفی می ‌گذارد. پوشش گشاد و بلند به فرد امکان استفاده از دامن شلواری‌های شیک را می‌دهد. باید مانتوها به نوعی طراحی شود که در قسمت جلو دکمه داشته باشد البته این دکمه می‌تواند تنها در یک سوم بالای تنه لباس قرار گیرد تا فرد برای استفاده از شلوارهای گشاد دارای راحتی بیشتر باشد.

عدم استفاده از لایه چسب در طراحی لباس‌های تابستانه بسیار مهم است زیرا لایه چسب به خصوص در قسمت یقه و گردن باعث افزایش گرما برای فرد می‌شود و گاهی می‌تواند عرق سوز را نیز به دنبال داشته باشد. برای پروسه دوخت لباس تابستانه باید به درستی فکر کرد یعنی اینکه بدانیم دوخت‌ها پهن نباشند و در مناطق حساس بدن قرار نگیرند زیرا چنین حالتی می‌تواند باعث ایجاد حساسیت و عرق سوز بدن شود. در تابستان بهتر است از لباس‌های آستین کوتاه کمتر استفاده کنیم زیرا اشعه خورشید باعث سوختگی پوست می‌شود ضمن اینکه صرف کوتاه بودن آستین لباس گرما کاهش نمی‌یابد.

منبع: هنر



:: بازدید از این مطلب : 579
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

نسخه طب سنتی برای درمان مسمومیت غذایی

درمان اسهال

مسمومیت غذایی معمولا در فصل گرما به دلیل فاسد شدن سریعتر موادغذایی شایع است و دارای علائمی مثل استفراغ، اسهال، تهوع، سردرد و دردهای شکمی است. در چنین شرایطی ابتدا توصیه می شود که میزان آب از دست رفته بدن جبران شود به همین دلیل خوردن مایعات مثل آب،چای و آب‌میوه مناسب است.

هنگام مسمومیت غذایی توصیه می‌شود که سیر، دارچین، سیب، موز و لیمو مصرف شود.

موز

apple-bitcoin

Lemon-and-Garlic

shutterstock_114538405

در طب سنتی هند، موز کال، یبوست زا است و در درمان اسهال ساده و اسهال خونی مفید است و در بهبود زخم های روده کاربرد دارد. شیره گل های موز برای درمان اسهال خونی معجزه می کند.

ماست برای درمان اسهال کودکان مفید است. متخصصان در هنگام مصرف آنتی بیوتیک ها، مصرف ماست را توصیه می کنند، زیرا اغلب آنتی بیوتیک ها باعث نابودی باکتری های مفید دستگاه گوارش و اختلال در کار آن و بروز اسهال می شوند.

زمانی که فردی مبتلا به اسهال از شما در مورد درمان می پرسد بدون معطلی کته ماست را به او پیشنهاد می کنید که این روش درمانی فوق العاده موثر است.

سیب را می توان برای برطرف کردن اسهال حتی برای کودکان به کار برد. بدین منظور سیب را باید رنده کرد و خورد.

 از دیدگاه طب سنتی برخی خوراکی ها خواص ضدقارچی داشته و پس از مسمومیت کاربرد دارند مثلا سیر، به دلیل خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و به هنگام مسمومیت خوردن آن توصیه می شود.  به هنگام مسمومیت، پتاسیم بدن افت می کند به همین دلیل جبران آن با خوردن موز و سیب توصیه می شود.

خوردن لیمو مفید است و مصرف ریحان در ماست نیز توصیه شده است. استراحت کردن، عدم استعمال دخانیات، نخوردن کافئین مثل قهوه و نخوردن خودسرانه دارو از نکاتی است که باید رعایت شود.

جوشانده شیرین‌بیان، ریشه زنجبیل و گون و همچنین دارچین نیز به رفع مسمومیت غذایی کمک می‌کند.

دم کرده یونجه اسهال را درمان می کند. اما مصرف زیاد یونجه توصیه نمی شود، زیرا باعث ایجاد نفخ می شود.

علف هفت بند، برای درمان اسهال خونی، بواسیر و اسهال مفید است.

دم کردن چای ریحان برای رفع بی اشتهایی، درمان اسهال، نفخ و زخم معده به کار می رود.

گشنیز گاهی اوقات به عنوان یک ملین برای درمان یبوست و گاهی برای درمان اسهال استفاده می شود.

خرما در درمان اسهال و اختلالات روده ای نقش دارد.

گل های خشک شده انبه، برای درمان اسهال، اسهال خونی مزمن و برخی مشکلات مثانه مفید است.

مغز هسته انبه، ضد اسهال است.

مصرف ازگیل خام موجب تقویت بدن می‌شود و برای درمان اسهال مفید است.

پرهیز از مصرف سبزیجات و میوه‌جات خام و خودداری از مصرف مواد ملین مثل آلو.

به یاد داشته باشید که در زمان ابتلا به اسهال بدن با بی آبی شدید مواجه می شود که باید در مصرف آب کاستی نشود.

منبع : آفتاب آی آر



:: بازدید از این مطلب : 790
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

نکاتی هوشمندانه برای زیبا ماندن در طول سفر

زیبا ماندن در سفر

وقتی به سفر می روید ، می توانید مثل همیشه خوب و زیبا به نظر برسید! فقط کافیست این چند نکته را رعایت کنید.

استفاده از مرطوب کننده:

از روز قبل از سفر به طور مرتب از مرطوب کننده استفاده کنید. این کار به حفظ رطوبت پوست قبل از قرار گرفتن در معرض کم آبی فشار کابین هواپیما یا تهویه وسایل نقلیه، کمک میکند.

موها را جمع کنید:

اگر موهای بلندی دارید، آنها را به سمت بالا جمع کنید تا در سفر های طولانی موهای بدی نداشته باشید. حتما یک شانه دندانه درشت همراه خود ببرید تا موهایتان را شانه کنید.

استفاده از آب:

برای اینکه در طول سفر صورتتان بی حال به نظر نرسد، لازم نیست فونداشن یا رژ گونه زیادی استفاده کنید، به جای این کار کمی آب معدنی روی صورت بپاشید و بعد مرطوب کننده بزنید.رنگ های ملایم را انتخاب کنید: بهتر است در سفر برای لاک زدن از رنگ های مشخص استفاده نکنید، چون این رنگ ها وقتی ورقه ورقه می شوند، ظاهری بی نظم و ناتمام پیدا می کنند. از رنگ های طبیعی (مثل رنگ کرم یا صورتی خیلی روشن) استفاده کنید، زیرا این رنگ ها زیاد جلب توجه نکرده و وقتی ورقه ورقه می شوند ظاهری ناخوشایند پیدا نمی کنند.

پاک کننده را فراموش نکنید:

اگر میخواهید از بین لوازم مراقبت از پوست یکی را با خود ببرید، حتما پاک کننده را انتخاب کنید، چون تغییر پاک کننده می تواند تعادل اسیدی پوست را بهم زده و باعث ایجاد جوش شود.

دستهایتان را به صورت نزنید:

برای پیشگیری از ایجاد جوش، هرگز در طول سفر، دستها را به صورت نزنید، چون دست باکتری های زیادی با خود حمل میکند و مشکلات زیادی برای پوست ایجاد می کند. قبل از آرایش دستها را با مواد شوینده آنتی باکتریال بشویید.

آرایش چشم، به هیچ وجه! :

ریمل و سایه چشم را فراموش کنید. همه کسانی که به سفر می روند برای دقایقی چرت می زنند، و همین امر باعث ریزش ریمل و سایه روی صورت می شود.

استفاده نکردن از رژ لب:

برخی زنان ترجیح می دهند در طول سفر از رژ لب هایی با ماندگاری بالا استفاده کنند، اما این رژ ها لبها را به شدت خشک می کنند، پس فقط از برق لب کمک بگیرید. می توانید در طول سفر برق لب را تجدید کنید تا لبها شاداب به نظر برسند.

منبع: نیک صالحی



:: بازدید از این مطلب : 584
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

سفید کردن پوست دست با ۳ محلول خانگی

سفید کردن پوست دست با محصولات خانگی

با مواد غذایی ای که در منزل تان دارید محلول هایی درست کرده و پوست دست تان را سفید کنید.

مالش دادن دست ها با مخلوط سیب زمینی، گلیسرین و آب لیمو ترش روشن کننده فوق العاده ای برای پوست دست هاست.محمدرضا کمالی متخصص طب سنتی درباره راهکارهای روشن کردن پوست دست، گفت: اگر ۶۰ گرم گلاب، گلیسرین و عرق شاتره را با کمی آب لیمو ترش، مخلوط کنیم و دست ها را با آن بشوییم دست ها تمیز و روشن خواهد شد.

اگر خانم های خانه دار ۱۰ گرم آرد جو دو سر را با ۲۰ گرم شیر مخلوط کنند تا خمیر شود و سپس به دست ها بمالند باعث روشن شدن دست ها خواهد شد.وی تصریح کرد: استفاده از این مخلوط باید چند بار در هفته تکرار شود تا اثر فوق العاده آن روی پوست دست مشاهده شود. وی درباره اثر آب لیموی تازه گفت: اگر دست ها را هر چند روز یک بار با آب لیموی تازه بشوییم علاوه بر تمیزی باعث روشن شدن پوست دست نیز خواهد شد.

افرادی که مشاغل سخت دارند باید یک سیب زمینی را رنده کنند و آب آن را بگیرند و ۱۵ گرم گلیسرین به علاوه ۲۰ گرم آب لیمو ترش را به آن اضافه کنند و پس از مخلوط کردن، به دست ها بمالند تا آثار فوق العاده آن را ببینند.

منبع : آفتاب آی آر



:: بازدید از این مطلب : 575
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
 
 

روش های ساده کالری سوزی قبل از عروسی

 

با استفاده از چند روش خیلی ساده می توانید قبل از عروسی چربی های اضافی بدن تان را از بین ببرید

روش های ساده کالری سوزی قبل از عروسی
 

اگر قصد لاغر شدن دارید، این مطلب را از دست ندهید چون بدون شک شما هم با خواندن این واقعیت ها شگفت زده می شوید؛ اینکه چطور بعضی از کارهایی که حتی فکرش را نمی کنید باعث کالری سوزی می شوند.

خندیدن

15 دقیقه 40 کیلوکالری

بدن شما حتی وقتی که آرام یکجا نشسته اید هم کالری می سوزاند. انرژی لازم برای پمپاژ قلب و نفس کشیدن و اصلا برای زنده ماندن به کالری سوزاندن نیاز دارد اما چطور وقتی می خندیم کالری می سوزانیم؟ یک فرد 68 کیلوگرمی را در نظر بگیرید. این فرد موقع انجام دادن کارهای مختلف، کالری می سوزاند. کارهایی مثل دویدن آهسته، اسکی، باغبانی و حتی رانندگی. خندیدن به شدت آن کارها نیست اما 10 تا 20 درصد ضربان قلب را بالا می برد. در نتیجه سوخت و ساز بدن را بالا می برد؛ بنابراین حتی وقتی خنده را متوقف می کنیم، بدن همچنان به کالری سوزی ادامه می دهد. حدود 15 دقیقه خندیدن در طول روز 10 تا 40 کیلوکالری می سوزاند. همین 15 دقیقه خوشحالی کردن می تواند سالی 1.8 کیلوگرم از وزنتان را کاهش دهد.

بازی کردن با بچه ها
یک ساعت 200 کیلوکالری
این هم یکی از آن مواردی است که به وزن شخص بستگی دارد. یک فرد 56 کیلوگرمی به ازای یک ساعت بازی با بچه ها 225 کیلوکالری می سوزاند.

ایستادن

یک ساعت 50 کیلوکالری

وقتی ایستاده ایم، قلب در هر دقیقه به طور متوسط 10 بار یا بیشتر می زند و در هر دقیقه حدود 0.7 درصدکالری بیشتری می سوزاند که در هر ساعت حدود 50 کیلوکالری می شود؛ برای مثال اگر به مدت پنج روز، روزی سه ساعت سرپا بایستید، حدود 750 کیلوکالری می سوزانید که در طول سال حدود 30 هزار کیلوکالری می شود.
سه چهار ساعت سرپا ایستادن در طول روز با شرکت در 10 دوی ماراتن در سال برابری می کند. هر چند که در محل کار نمی توانیم دائم سرپا بایستیم اما محققان معتقدند که می توانیم با کارهای کوچکی این زمان را برای خودمان ایجاد کنیم؛ برای مثال وقتی با تلفن صحبت می کنیم سرپا بایستیم یا به جای اینکه با همکار چند میز آن طرف ترمان به وسیله ایمیل در ارتباط باشیم، بلند شویم و برویم جلوی میزش با او صحبت کنیم. اگر مشکل زانو و کمردرد نداریم از پله ها استفاده کنیم و ... همه این روش های ساده بدون اینکه متوجه شویم، از ذخایر سوختی ما که همان کالری ها هستند استفاده می کنند. ایستادن 50 درصد بیشتر از نشستن کالری می سوزاند. شاید بعد از خواندن این مطلب تصمیم بگیرید که حتی سریال و اخبار را هم ایستاده تماشا کنید!

جویدن آدامس

یک ساعت 11 کیلوکالری

جویدن آدامس ذهن را فریب می دهد و انگار در حال غذا خوردن هستید. این حقه باعث بالا رفتن سوخت و ساز بدن می شود. یک ساعت جویدن آدامس 11 کیلوکالری می سوزاند؛ پس اگر 12 ساعت آدامس بجوید 132 کیلوکالری می سوزانید. حال اینکه چه کسی می تواند 12 ساعت آدامس بجوید 132 کیلوکالری می سوزانید. حال اینکه چه کسی می تواند 12 ساعت آدامس بجود برای محققان چندان اهمیت ندارد چون سرشان شلوغ است و وقت فکر کردن به مسائل را ندارند!



:: بازدید از این مطلب : 733
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
درمان سریع جوش سرسیاه

جوش‌های سرسیاه یکی از انواع آکنه هستند. آکنه از جمله شایع‌ترین مشکلات پوستی است که افراد برای درمان آن به متخصص پوست مراجعه می‌کنند. جوش‌های سرسیاه را باید از جوش‌های سرسفید تفکیک کرد زیرا روش درمان آنها با یکدیگر متفاوت است. جوش‌های سرسیاه فولیکول‌هایی هستند که منافذ آنها بیش از حد باز است. این منافذ با چربی‌ها و سلول‌های مرده پوست پر شده‌اند و در نتیجه یک واکنش شیمیایی به اکسیده شدن ملانین در پوست منجر می‌شوند. راه‌های گوناگونی برای درمان جوش‌های سرسیاه وجود دارند. اما کلید هر روش درمانی، دوام و پشتکار است. هیچ یک از انواع آکنه را نمی توان یک شبه درمان کرد. اما استفاده از روش‌های صحیح و اصلاح الگوی زندگی به از بین رفتن این مشکل پوستی کمک بسیاری می‌کند. برای مثال نمی‌توان گفت تغذیه یا بهداشت تنها عوامل مهم در ایجاد آکنه هستند. آکنه عوامل گوناگونی دارد که برای درمان آن علاوه بر این دو مورد، باید به نکات دیگر نیز توجه کرد.

معمولا یکی از عمده‌ترین دلایل ایجاد جوش‌های سرسیاه، چربی پوست و منافذ باز آن است. با استفاده از روش‌های درمانی، نمی‌توان چربی پوست را از بین برد اما می‌توان آن را کنترل کرد و در نتیجه جوش‌های سرسیاه را کاهش داد. در حالیکه بسیاری افراد برای درمان این جوش‌ها به پزشک متخصص مراجعه کرده و از محصولات و داروهای شیمیایی استفاده می‌کنند، برخی دیگر نیز ترجیح می‌دهند با این مشکل از طریق روش‌های درمانی طبیعی مقابله کنند. در ادامه به برخی از این نکات و روش‌ها اشاره می‌کنیم.

به جوش‌های سرسیاه دست نزنید
تلاش برای خارج کردن جوش‌های سرسیاه با استفاده از دست نه تنها به بهبود آنها کمکی نمی‌کند، بلکه موجب ورود باکتری به منافذ پوست شده و وضعیت جوش‌ها را وخیم‌تر می‌کند. شاید ابتدا به نظر برسد جوش‌های‌تان محو شده‌اند اما مطمئن باشید پس از چند روز، جوش‌های بزرگ‌تری بر پوستتان ایجاد می‌شوند. می‌دانم که گاه مبارزه با این وسوسه بسیار دشوار است، اما اگر به دنبال داشتن پوستی شفاف هستید، باید بر این وسوسه غلبه کنید. همچنین به تازگی برخی داروخانه‌ها اقدام به فروش ابزار مخصوص برای خارج کردن جوش‌های سرسیاه نموده‌اند. از این ابزارها نیز نباید در خانه استفاده کرد زیرا احتمال ورود باکتری به پوست در این روش نیز بسیار زیاد است. اگر به دنبال پاکسازی عمقی پوست‌تان هستید، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

از شوینده‌های قوی استفاده نکنید
برخی افراد تصور می‌کنند چون پوست آنها چرب و جوش‌دار است، مجاز به استفاده از شوینده‌هایی قوی هستند. اما این تصور غلط است. این شوینده‌ها موجب خشکی بیش از حد پوست می‌شوند و در نتیجه پوست برای جبران این خشکی چربی بیشتری تولید خواهد کرد که در نتیجه آن وضعیت جوش‌ها وخیم‌تر خواهند شد.
همیشه برای شست‌وشوی پوست صورت‌تان از یک شوینده ملایم استفاده کنید و بلافاصله پس از آن پوست‌تان را با یک مرطوب کننده مناسب مرطوب کنید. کرم‌های ضد آفتاب را نیز فراموش نکنید زیرا سوختگی پوست منجر به خشکی و در نتیجه افزایش چربی و نهایتا تشدید جوش‌های سرسیاه می‌شود.

روزی دوبار صورت‌تان را بشویید
یکی از علل اصلی جوش‌های سرسیاه، باکتری‌ها هستند. با توجه به این نکته، تمیز نگه داشتن پوست خیلی مهم است. روزی دوبار، ترجیحاً صبح و شب پوست صوررتان را بشویید. اگر از مواد آرایشی استفاده می‌کنید، حتما پیش از شست‌وشو، مواد را با محلول‌ها و کرم‌های مخصوص کاملا از پوستتان پاک کنید. البته به افرادی که دارای جوش‌های سرسیاه هستند توصیه می‌شود به‌طور کلی از مواد آرایشی استفاده نکنند زیرا این مواد منافذ صورت آنها را می‌بندد و رشد جوش‌ها را تشدید می‌کنند. اما اگر می‌خواهید از لوازم آرایش استفاده کنید، حتما هنگام انتخاب و خرید آن توجه داشته باشید که گزینه مورد نظرتان بدون چربی باشد.

از ترکیب عسل و دارچین استفاده کنید
عسل یک آنتی بیوتیک طبیعی است و برای خارج کردن آلودگی‌ها از منافذ باز پوست بسیار مفید است. یک قاشق غذا خوری عسل را با نصف قاشق چایخوری دارچین مخلوط کنید و بر پوست صورت‌تان، درحالی‌که خشک است، بمالید. به مدت ۳ دقیقه ترکیب را بر پوست‌تان ماساژ دهید سپس با آب گرم بشویید.

روبالشی‌های‌تان را همیشه تمیز نگهدارید
روبالشی‌های شما سلول‌های مرده و چربی پوست را بر خود نگه می‌دارند و پس از مدتی مرکز تجمع باکتری‌ها می‌شوند. در نتیجه اگر پوست صورت شما هنگام خواب با آن تماس پیدا کند، هر چند صورت‌تان را پیش از خواب شسته باشید، دوباره آلوده شده و فرصت رشد جوش‌های سرسیاه فراهم می‌شود. به‌منظور جلوگیری از این مشکل، حداقل هفته‌ای یکبار روبالشی‌های خود را بشویید.

استفاده از آب لیمو ترش و نمک
خاصیت پاک کنندگی لیمو ترش و سایندگی نمک باعث می‌شود پوست‌های مرده از صورت شما جدا شوند و منافذ باز پوست‌تان عمیقا پاک شوند. مقداری آب لیمو را با یک قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق غذا‌خوری نمک و مقداری عسل مخلوط کنید و بر روی جوش‌ها بمالید. ترکیب را به مدت ۲ الی ۳ دقیقه با انگشتان خود بر روی پوست بمالید و نهایتا با آب گرم بشویید.

جوش شیرین را فراموش نکنید
جوش شیرین یکی از آن ماده‌های جادویی است که کاربردهای زیادی در زندگی روزمره دارد. علاوه بر خاصیت پاک کنندگی، جوش شیرین به لایه‌برداری سلول‌های مرده نیز کمک می‌کند. مقداری جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کنید تا یک خمیر حاصل شود. سپس به آرامی و به حالت چرخش وار آن را بر روی پوست‌تان بمالید و اجازه دهید ۵ الی ۱۰ دقیقه بر روی پوست بماند تا کاملا خشک شود. سپس آن را با آب بشویید.

ترکیب شیر و جوز هندی
این ترکیب علاوه بر بوی خوش، برای جوش‌های سرسیاه نیز بسیار مفید هستند. اسید لاکتیک موجود در شیر در کنار دانه‌های سخت جوز هندی باعث از بین رفتن جوش‌های سرسیاه و پاک شدن پوست می‌شوند. یک قاشق شیر را با مقداری جوز هندی مخلوط کنید. مقدار جوز هندی باید به اندازه‌ای باشد که یک خمیر حاصل شود. سپس این ترکیب را بر پوست‌تان مالیده و به آرامی آن را مالش دهید. نهایتا پس از چند دقیقه پوست‌تان را با آب گرم بشویید.

ماسکی از سفیده تخم مرغ تهیه
سفیده تخم مرغ موجب تنگ شدن منافذ باز پوست می‌شود و آلودگی موجود در آنها را نیز از بین برده و پوست را پاک و تمیز می‌کند. زرده دو عدد تخم مرغ را از آنها جدا کنید و سفیده باقی مانده را بر روی پوست‌تان بمالید. اجازه دهید سفیده‌ها خشک شوند سپس یک لایه دیگر از سفیده باقی مانده را بر پوست‌تان بمالید. اجازه دهید این ماسک دو لایه به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر پوست صورت‌تان بماند و خشک شود. سپس با استفاده از آب گرم ماسک را بشویید.
منبع:مجله دنیای سلامت/زیبــاشـو دات کام



:: بازدید از این مطلب : 897
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

خطرات کورتاژ در زایمانهای بعدی

شفا آنلاین>سلامت جنسی>کورتاژ یکی از شایع‌ترین اعمال جراحی در زنان است که برای سقط جنین و موارد دیگر کاربرد دارد.

به گزارش شفا آنلاین، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، روش سقط جنین کورتاژ منجر به خطر زایمان زودرس در بارداری‌های بعدی می‌شود.

در حالی که به گفته کارشناسان، این روش با برخی از اثرات جانبی نادر اما جدی از جمله سوراخ شدن دهانه رحم عفونت و خونریزی همراه است.

در این مطالعه محققان با بررسی 2 میلیون زن گزارش دادند که روش کورتاژ خطر زایمان زودرس را در حاملگی‌های بعدی 29 درصد افزایش می‌دهد.

خطرات معمولی برای داشتن یک زایمان زودرس 6 درصد است در حالی که سقط جنین این خطر را در بارداری‌های بعدی به 8 درصد افزایش می‌دهد.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد برای استفاده از روش کورتاژ باید تمام احتیاطات را در نظر داشت.

عکس ‏شفا آنلاین‏
 


:: بازدید از این مطلب : 553
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چای زرشک

ساقه، میوه و ریشه بوته زرشک حاوی بربرین است که یک ماده شیمیایی چربی‌سوز و طبیعی فوق‌العاده قوی محسوب می‌شود. طبق یک تحقیق چینی، بربرین مانع افزایش وزن شده و از بروز مقاومت به انسولین در موش‌هایی که رژیم غذایی پرچرب داشتند، جلوگیری کرده است. همچنین تحقیقات دیگر نشان دادند که مصرف این گیاه باعث بهبود روند صرف انرژی شده و تعداد گیرنده‌های سطح سلول‌های چربی را کاهش می‌دهد. در نتیجه چربی‌هایی که وارد بدن می‌شوند، کمتر جذب می‌شوند.

عکس ‏‎Shirin Gh‎‏
 


:: بازدید از این مطلب : 716
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

ه جای تزریق پنی سیلین این میوه را بخورید!

آلبالو میوه ای که در کنار خواص بسیاری که در ادامه می خوانید می تواند به صورت فوق العاده ای سموم و عفونت های بدن را از بین برده و خطرات ابتلا به انواع مشکلات جسمی را کاهش دهد.آلبالو سرشار از ویتامین های A-B-D-C است و کلسیم و منیزیم و آهن در این میوه خوشمزه به وفور یافت می شود.مصرف آلبالو در درمان بیماری هایی همچون دیابت, مشکلات قلبی, روماتیسم تاثیر عالی دارد.آلبالو میوه ای زیبایی بخش است و در زیبایی پوست موثر است.
نکته:
بهترین آلبالو , آلبالویی است که رنگ کاملا قرمز و رسیده باشد. هرگز آلبالویی که سفت و کم رنگ است را مصرف نکنید چرا که مشکلات روده ای را به دنبال دارد.
هشدار:
هرگز بعد از مصرف آلبالو آب ننوشید به دلیل آینکه آین کار دستگاه هاضمه را دچار مشکل می کند.

عکس ‏‎Behrooz Akbari‎‏
 


:: بازدید از این مطلب : 952
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
 

سفیدی دندان ها با جوش شیرین

جوش شيرين،اين گرد سفيد و شگفت انگيز،هزارويک مصرف خانگي دارد که پاره اي از آنان براستي معجزه مي کند. یکی از کاربردهای جوش شیرین سفید کردن دندانها می باشد که در زیر به آن اشاره می شود

اگر دندانهاي سفيد و شفاف مي خواهيد، آنها را با جوش شيرين مسواک کنيد. مسواک کردن دندانها به مدت 60ثانيه پس از غذا ، نتيجه مطلوبی به دندانهای شما خواهد بخشيد.
اما براي سفید شدن دندانها، بعد از اینکه دندانهایتان را مسواک زدید ، مجدد مسواک خيس شده را به مقدار کمی جوش شیرین آغشته سازيد و دندانهاي خود بويژه خط لثه را به مدت 30 ثانيه (در صورتي که دندانپزشک شما توصيه ديگري نداشته باشد) مسواک بزنيد. سپس دوباره مسواک را به جوش شيرين آغشته ساخته 30 ثانيه ديگر مسواک کنيد که جمعا يک دقيقه مي شود.
و یا اینکه می توانید بعد ازینکه خمیردندان را روی مسواک گذاشتید مقدار کمی جوش شیرین را روی آن بریزید و دندانهای خود را مسواک بزنید
با اینکار دندانهای سفیدی را نصیب خود خواهید کرد

توجه داشته باشید که بیش از دو الی بار در هفته از جوش شیرین استفاده نکنید

عکس ‏‎Behrooz Akbari‎‏
 


:: بازدید از این مطلب : 705
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

ماسكي معجزه آسا براي ترميم پوست. مخصوصا پوست هاي حساس

ماسك سفيده تخم مرغ
يك عدد سفيده تخم مرغ را با همزن خوب بهم ميزنيم تا كف كند و اصطلاحا مثل كرم شود. بعد آن را به مدت نيم ساعت ( تا زماني كه خشك شود) روي پوست خود ميگذاريم. بعد با آب ميشوريم.

سفيده تخم مرغ خاصيت ترميم كنندگي دارد. و چروك هاي ريز زير چشم را با همان بار اول از بين ميبرد. و بافت هاي آسيب ديده پوست را ترميم ميكند. اگر به مدت طولاني ( ماهي يكبار) استفاده كنيد. پوستي شفاف و بدون چروك خواهيد داشت

عکس ‏‎Sahar Khojasteh‎‏
 


:: بازدید از این مطلب : 628
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

اگر می خواهید که واریس نگیرید پیش از بیرون امدن از حمام ، روی کف و ساق پایتان، آب سرد بگیرید. زیرا به سبب گرما و بخار حمام، خون زیادی در پاها جم می شوند و آب سرد، این خون مازاد را از پاها، به بالای تن می فرستد.
و دیگر گرفتن آب سرد بر روی پاها، بسته شدن سینوس های سر و آماده شدن تن برای روبرو شدن با سرمای بیرون از حمام است واین کار سبب کاهش سرماخوردگی می شود.
اکنون میفهمم چراتوحمام های گذشته دم درب حوض آب سرد بود.

عکس ‏‎Behrooz Akbari‎‏
 


:: بازدید از این مطلب : 758
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

قاتل سرطان شناسایی شد :

دانشمندان دانشگاه آکسفورد قاتل سرطان را شناسایی كردند! دو میوه‌ای كه قادر به از بین‌بردن مهاجم‌ترین نوع سرطان هستند توسط دانشمندان شناخته شدند.

گیلاس و آلبالو قادر به انهدام مهاجم‌ترین نوع سلولهای سرطان هستند. این دو میوه خطرناكترین سلول‌های سرطانی را ازبین می برند ولی جالب است بدانید كوچكترین آسیبی به سلولهای سالم مجاور وارد نمی‌كنند.

طبق گزارش محققان دو پلی فنول ( مواد شیمیایی گیاهی ) منجر به مرگ سلول‌های سرطانی می‌شوند. فنول ها تركیبات آلی هستند كه به طور خاص در میوه‌ها یافت می‌شوند.
آنتی‌اكسیدان‌های موجود در گیلاس و آلبالو و همچنین زغال‌اخته و تمشك برای درمان سرطانها بسیار مفید هستند و استفاده از این منابع طبیعی درمانی بسیار توصیه می‌شود.مزیت این روش نسبت به شیمی درمانی در این است كه استفاده از این دو ماده غذایی بر خلاف شیمی ‌درمانی هیچ آسیبی به سلول‌های سالم وارد نمی كند.



:: بازدید از این مطلب : 684
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

میوه ی خرما از میوه های محبوب ایرانیست که در تمام فصول سال و در مناسبت های مذهبی و .. نیز به فراوانی استفاده میشود، خرما از درخت نخل به دست می آید و در مناطق گرمسیری بیشتر کاشت میشود، این میوه یکی از باستانی ترین میوه ی مورد استفاده توسط انسان ها بوده است و جزو اولین میوه های کشف شده توسط انسان ها میباشد. این میوه طعمی بسیار شیرین و خوشایند دارد و کمتر کسی پیدا میکنید که از طعم و مزه آن لذت نبرد. خرما به وفور در مناطق جنوبی ایران همچون خوزستان،کرمان،بوشهر و هرمزگان و.. کاشت میشود و محصولات متنوعی از آن به سایر نقاط ایران و جهان صادر میشود. شاید شما نیز از خواص بینظیر این میوه ی شیرین بی خبر باشید یا از برخی خواص منحصر بفرد آن اطلاع کافی نداشته باشید ما در این مقاله پس از توضیح اجمالی در مورد میوه ی خرما، در ادامه به خواص و فواید خرما میپردازیم.

هرآنچه که باید درباره خواص خرما بدانید..

– خرما بمب انرژی میباشد و برای ورزشکاران و افرادی که فعالیت بدنی زیادی دارند مصرف آن بسیار مفید است.

– خرما برای سلامت معده و دستگاه گوارش به دلیل وجود فیبر در آن، مفید است.

– برای افرادی که مشکلات و بیماری های قلبی دارند سودمند است.

– کلسیم موجود در خرما باعث رشد و تقویت استخوان ها و دندان ها میشود.

– فسفر موجود در خرما در بهبود عملکرد سیستم اعصاب بدن نقش حیاتی دارد.

– مصرف روزانه چهار عدد خرما میتواند نیاز بدن به آهن را تامین کرده و در خونسازی به بدن کمک کند.

– خرما به دلیل داشتن مقادیر قابل توجهی منیزیم نقش پیشگیری کننده و بازدارنده از بیماری سرطان را دارد.

– مصرف روزانه دوعدد خرما در مناطق سرد و شمالی کشور  در درمان جوش صورت یا جوش جوانی موثر است.

– برای بیماران فلج اطفال مصرف روزانه ی خرما میتواند کمک شایانی در درمان آن بکند.

– مصرف خرما در درمان یبوست و مشکلات روده ها مفید و موثر است.

– به علت قند زیاد موجود درخرما از مصرف بیش از حد ان خودداری کنید.

– خرما تقویت کننده قوای جنسی بدن است.

– خرما در تقویت قوای عمومی بدن و سیستم ایمنی بدن کمک قابل توجهی میکند.

– برای افراد لاغر اندام مصرف روزانه چند عدد خرما توصیه میشود.

– خرما دارای ماده ی معدنی بنام پتاسیم هست که در جلوگیری از بیماری مغز و اعصاب و فشار خون نقش اساسی دارد.

– خرما دارای مقادیر قابل توجهی اسید فولیک است که در خونرسانی به بدن کمک شایانی میکند.

– خرما برخلاف طعم شیرین خود دارای مقادیری از ویتامین سی هست که در التیام زخم ها و جلوگیری از آنها نقش مهمی ایفا میکند.

– هر صد گرم خرما انرژی معادل یک چهارم انرژی حاصل از مواد قندی را دارد، لذا مصرف خرما به جای مواد قندی میتواند در کاهش علایم چاقی به بدن کمک کند.

– مصرف خرما به همراه شیر املاح موردنیاز ورزشکاران را برای فعالیت های ورزشی تامین میکند.

– خرما دارای مقادیر قابل توجهی پروتئین گیاهی است که در عضله سازی به بدن کمک میکند.

– ویتامین E موجود در خرما برای سلامت پوست و مو مفید است.

– مصرف خرما روزانه دو یا سه عدد خرما برای افرادی که فعالیت های مغزی و فکری انجام میدهند توصیه میشود.

– خرما حاوی موادی بنام کاروتنوئیدها یا مواد رنگی هست که پیش نیاز ساخت ویتامین آ و آنتی اکسیدان در بدن محسوب میشود.

– نمی توان از اثرات ضد سرطانی خرما و نقش پیشگیری کننده آن چشم پوشی کرد.

– برای فرادی که درد کمر یا درد مفاصل دارند مصرف خرما میتواند موثر باشد.

– خرما دارای مقادیر قابل توجهی ویتامین ب هست که در بهترعمل کردن اعصاب به بدن کمک میکند.

– اسید فولیک و آهن موجود در خرما نقش مکمل و کمک کننده در تولید گلبول های قرمز یا به اصطلاح تولید خون در بدن دارند.

– مصرف خرما به همراه صبحانه باعث سرزندگی و شادابی در طول روز میشود.

– از هسته خرما برای درمان تورم پلک ها استفاده میشود.

– هسته خرما دارای مقادیر قابل توجهی روغن است و کاربردهای بسیار زیادی بخصوص در طب سنتی دارد.

– علاوه بر موارد ذکر شده خرما دارای ویتامین K و همچنین املاح معدنی مانند روی،منگنر،سدیم میباشد که برای قسمت مختلف بدن ضروری میباشند.

– خرما دارای مقادیری از ویتامین گروه ب همچون ویتامین B1,B2,B3,B5,B6,B9 میباشد که نقش مهمی در درمان بیماری های عصبی و تقویت اعصاب مرکزی بدن و همچنین خونرسانی و بهبود عملکرد ماهیچه ها و.. دارند.



:: بازدید از این مطلب : 610
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

درباره ناخنها یتان بیشتر بدانید

شفا آنلاین>سلامت>چقدر طول می‌کشد تا ناخن‌ها بلند شوند؟ چرا گاهی اوقات لکه‌های سفیدرنگی روی ناخن‌ها نقش می‌بندد؟ آیا ناخن‌ها می‌توانند نشان‌دهنده وجود بیماری در بدن باشند؟
به گزارش شفا آنلاین،درباره ناخن‌ها اطلاعات درست و غلط زیادی گفته و شنیده می‌شود. در این مطلب آگاهی‌هایی درباره آن‌ها بیان شده است.

ناخن‌های دست هر ماه 3.5 میلی متر رشد می‌کنند

به گزارش آکادمی درماتولوژی آمریکا، ناخن‌های دست هر ماه به طور متوسط سه و نیم میلی متر رشد می‌کنند. اما این عدد بر حسب عوامل متعددی متفاوت است؛ به عنوان مثال در برخی افراد به دلیل عوامل ژنتیکی ناخن‌ها سریع تر رشد می‌کنند و بر عکس، در برخی دیگر به دلیل وجود برخی بیماری‌ها مانند دیابت، اختلال هورمونی، استرس، کمبود آهن یا مصرف برخی داروها، رشد ناخن‌ها به کندی صورت می‌گیرد. بهتر است بدانید که با گذشت زمان و افزایش سن، رشد ناخن‌ها کند می‌شود.

عصر ایران

سرعت رشد ناخن پا دو برابر کمتر از ناخن دست است

کاملاً طبیعی است که ناخن پاهایتان را کمتر از دست‌هایتان کوتاه کنید. ناخن پاها به طور طبیعی دو برابر کمتر از ناخن‌های انگشتان دست‌ها بلند می‌شوند. در واقع ناخن پاها 1.6 میلی متر و ناخن دست‌ها 3.5 میلی متر در ماه بلند می‌شوند. توجه داشته باشید که کوتاه کردن منظم ناخن‌ها، به فرم و گردی آن‌ها بستگی دارد. بهتر است در کوتاه کردن ناخن پاها دقت بیشتری داشته باشید تا در گوشت پا فرو نروند.

لکه‌های سفید نشان دهنده کمبود کلسیم نیست

بر خلاف باورهای رایج، لکه‌های سفید رنگ روی ناخن نشان دهندهٔ کمبود کلسیم نیست، اما می‌تواند بازگو کنندهٔ این باشد که اتصال و چسبندگی ناخن به گوشت ضعیف است. این مسئله می‌تواند ناشی از وارد آمدن ضربه به ماتریس ناخن نیز باشد. این قبیل مشکلات در بین افرادی که ناخن‌های خود را می‌جوند رایج تر است و خطری سلامتی فرد را تهدید نمی‌کند. اما ناخن‌هایی که به شکل فزاینده ای سفیدشده باشند، امکان وجود قارچ را نشان می‌دهند. در صورت بروز این مشکل لازم است که به متخصص مراجعه کنید.

ناخن‌ها فاش کنندهٔ بیماری‌ها

معمولاً پزشک‌ها در حین معاینه، ناخن‌های بیمار را نیز بررسی می‌کنند. در واقع ناخن‌ها می‌توانند اولین علائم وجود بیماری را در بدن بروز دهند که معمولاً از چشم بیماران پنهان می‌ماند:

- شکل ناخن‌ها: ناخن‌های منحنی و قوزدار احتمال وجود بیماری‌های ریوی، کبدی و حتی سرطان را افشا می‌کنند. البته ناخن برخی افراد به طور ژنتیکی به این شکل است. بهتر است هر گونه تغییری در شکل ناخن‌ها را جدی بگیرید و به پزشک مراجعه کنید تا خیالتان راحت شود.

- ناخن‌های سرد و رنگ پریده: ضعف عروق در ناحیه نوک انگشت‌ها، سردی و رنگ پریدگی ناخن‌ها می‌تواند نشان از آرتریوپاتی، نارسایی قلبی یا ریوی باشد.

- مقاومت ناخن‌ها: ناخن‌های ضعیف، نرم یا شکننده می‌توانند نشان دهنده کمبود مواد مغذی بدن به‌ویژه آهن باشد.

- رنگ ناخن‌ها: ناخن‌های سفید امکان وجود بیماری‌های گوارشی، ریوی یا لنفوم (نوعی سرطان خون) را نشان می‌دهند. ناخن‌های قهوه‌ای خبر از بیماری‌های هورمونی می‌دهند. لکه‌های کوچک قرمز رنگ روی ناخن‌ها احتمال وجود بیماری‌های خودایمنی را آشکار می‌سازند. در نهایت اینکه قرمزی اطراف ناخن‌ها می‌توانند نشان از درماتومیوزیت باشد.

نباید کوتیکول ناخن‌ها دستکاری شود

کوتیکول بخشی از پوست و ناخن است که در حین مانیکور کردن بریده و جدا می‌شود. توجه داشته باشید که تغذیهٔ اصلی برای رشد ناخن‌ها در این ناحیه انجام می‌شود و امکان دارد این کار یعنی جدا کردن کوتیکول، به نفع سلامتی‌تان نباشد. باید بدانید که جدا کردن و کندن این پوسته نازک در جایی که پوست انگشت به ناخن متصل می‌شود، مانند این است که عایق بندی انگشت را از بین برده باشید.

کوتیکول مانع از نفود میکروب‌ها به پوست و پایهٔ ناخن می‌شود. بنابراین لازم است که از کندن و جدا کردن این بخش به ظاهر اضافی بپرهیزید.

ناخن‌ها در فصل تابستان بیشتر رشد می‌کنند

فصل‌های مختلف و در واقع میزان نور خورشید نقش مهمی در رشد ناخن‌ها دارند. به این صورت که ناخن‌ها نیز مانند موها در فصل گرما و با تابش نور خورشید بهتر رشد می‌کنند. به خاطر اینکه گرما باعث تحریک جریان خون و همچنین ساخت کراتین بیشتر می‌شود که ناخن‌ها را می‌سازند.

بهتر است بدانید که چپ دست یا راست دست بودن نیز در رشد ناخن‌ها تأثیر می‌گذارد. در واقع ناخن‌های دستی که با آن می‌نویسید زودتر رشد می‌کنند، به خاطر اینکه گردش خون در این دست بیشتر است.

شش ماه طول می‌کشد تا ناخن افتاده دست، نو شود

شوک‌ها و ضربه‌های واردشده به ناخن‌ها باعث تخریب و افتادن آن‌ها می‌شود. اما جای نگرانی نیست، چون این ناخن‌ها دوباره رشد می‌کنند. روند احیا یعنی زمانی که لازم است ماتریس به بستر ناخن متصل شود، بین ۵ تا ۶ ماه طول می‌کشد. این مدت زمان برای ناخن‌های پا بیشتر است و بین ۹ تا ۱۲ ماه به طول می‌انجامد.

ناخن‌های آقایان سریع تر رشد می‌کنند

در حالت کلی، ناخن‌های آقایان رشد سریع تری نسبت به خانم‌ها دارد البته یک استثنا وجود دارد. در دوران بارداری ناخن‌های خانم‌ها به دلیل افزایش هورمون استروژن، سریع تر رشد می‌کنند.

استفادهٔ زیاد از لاک، ناخن‌ها را خفه می‌کند

لاک ناخن و پاک کننده‌های آن باعث آسیب به ناخن‌ها و تخریب آن‌ها می‌شود. ناخن‌هایی که مدام مانیکور شده و لاک زده می‌شوند، ضعیف تر و نرم تر بوده و رنگ آن‌ها به زرد- نارنجی تغییر می‌کند. اگر متوجه شده‌اید، ناخن‌هایتان ضعیف و شکننده شده‌اند، بهتر است چند ماه از لاک استفاده نکنید.

عکس ‏شفا آنلاین‏
 


:: بازدید از این مطلب : 570
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

توصیه غذایی برای خانم‌های مبتلا به فیبروم

شفا آنلاین>سلامت جنسی>تغذیه>تصفیه کلیه و کبد مهم‌ترین اقدام برای داشتن یک رحم سالم است.
به گزارش شفا آنلاین : یکی از بیماری‌هایی که امروزه دامن گیر دختران و زنان ما شده است وجود انواع فیبروم های رحمی می‌باشد. برخی مواقع این مشکل به صورت خانوادگی در مادر و دختران خانواده بروز می‌کند و در صورت عدم درمان حتی ممکن است منجر به ناباروری و مشکلات و عوارض دیگری گردند که با توجه به رواج زیاد این گونه مشکلات زنان، افراد بیش از گذشته نگران دچار شدن به این بیماری هستند؛ لذا رعایت توصیه‌ها و تدابیر مربوطه برای پیشگیری از ایجاد فیبروم های رحمی بسیار ضروری می‌باشد.
فیبروم در صورت خفیف بودن با دارو رفع می‌شود و در صورت زیاد بودن با لاپاراسکوپی برداشته می‌شود. اگرچه، علت فیبروم مشخص نیست اما رشد آن با هورمون استروژن ارتباط دارد .

ما در این مطلب قصد داریم چند توصیه غذایی به خانم‌های مبتلا به فیبروم ارائه کنیم تا در کنار دوره درمان و مصرف دارو، با اضافه کردن این مواد به برنامه غذایی خود، به کوچک شدن اندازه فیبروم ها کمک کنند.

این مواد غذایی عبارت است از:

ماهی: ماهی مانند تن و سالمون ورم بافت را کاهش می‌دهد. ماهی حاوی اسید چرب است که در کاهش التهاب فیبروم رحم و ناراحتی‌های ایجاد شده موثر است. روغن موجود در ماهی برای رفع فیبروم موثر است.

برنج سبوس دار: با مصرف فیبر، سموم از بدن دفع و میزان هورمون‌ها متعادل می‌شود.
کلم بروکلی: سبزیجات ارگانیک مانند کلم بروکلی و اسفناج برای درمان فیبروم مفید است.

سرکه سیب: مصرف یک قاشق سرکه سیب برای رفع فیبروم های دردناک مفید است. سرکه را با سالاد مخلوط کنید تا سیستم بدن پاک‌سازی شود. تصفیه کلیه و کبد مهم‌ترین اقدام برای داشتن یک رحم سالم است.

زردچوبه: این ادویه، آنزیم‌های حمایت کننده کبد را که برای سم زدایی کبد لازم است، افزایش می‌دهد. این ادویه، تولید صفرا را که باعث کوچکی فیبروم می‌شود، افزایش می‌دهد.

ریشه قاصدک: برای کوچک کردن فیبروم باید مواد غذایی مناسب مصرف کنید. افزودن ریشه قاصدک به یک فنجان چای داغ می‌تواند تولید صفرا را افزایش دهد که در نتیجه کبد پاک‌سازی می‌شود.

گوشت بدون چربی: گوشت بدون چربی یا گوشت سفید را جایگزین گوشت قرمز کنید. مصرف گوشت قرمز، میزان استروژن را افزایش می‌دهد.

عکس ‏شفا آنلاین‏
 


:: بازدید از این مطلب : 798
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal



:: بازدید از این مطلب : 688
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 تير 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
 


۱- در سکوت غذا بخورید

پژوهشی نشان داده که خوردن در محیط پر صدا باعث می‌شود سریع‌تر غذا بخوریم؛ به طوری که مغز ما گاهی اوقات نمی‌داند سیر شده‌ایم و د رنتیجه بیش از حد غذا می‌خوریم. این دلیل خوبی است برای اینکه در طول غذا خوردن حتی تلویزیون را خاموش کنیم.
یک مطالعه در سال ۲۰۰۹ مشخص کرد که وقتی حواس مردم با تماشای تلویزیون یا استفاده از کامپیوتر در طول نهار خوردن پرت می‌شود، در مقایسه با افرادی که در هر وعده غذایی حواسشان به غذایشان است، احتمال اینکه بعداً در طی روز میان وعده بخورند، بیشتر می‌شود.


۲- بو بکشید!

بو کشیدن موز، سیب یا نعنا کمک می‌کند که وزن پایین بیاید!
از ۳۰۰۰ نفر خواسته شد که این کار را در طول مطالعه در بنیاد تحقیقاتی و درمانی Smell & Taste در شیکاگو امتحان کنند. هر چه بیشتر آن‌ها رایحه‌ها را بو کردند، وزن بیشتری از دست دادند، از جمله آن‌هایی که بارها رایحه‌ها را استنشاق کردند، در طول شش ماه مطالعه به طور متوسط ۱۳٫۵ کیلوگرم وزن از دست دادند. بعضی از شرکت کنندگان تا ۸ کیلوگرم در ماه وزن کم کردند. ظاهراً با بو کشیدن مکرر مغز فریبخورده و این احساس به وجود آمده است که ما واقعاً غذا را خورده‌ایم.


۳- با دستی که معمولاً کار می‌کنید، غذا نخورید

یک مطالعه جدید جالب روش مقابله ساده ای برای بدون توجه خوردن، که اغلب با تماشای تلویزیون یا فیلم همراه می‌شود، ارائه می‌کند: فقط دستی را که با آن غذا می‌خورید، عوض کنید. حالا کمتر می‌خورید!
پژوهشگران یک بسته پاپ کورن تازه یا پاپ کورن یک هفته مانده سرد، مرطوب و اسفنجی را به صورت رندم در دست علاقه مندان به فیلم و تلویزیون دادند. آن‌ها اغلب گفتند در طی تماشای فیلم‌ها پاپ کورن را چه تازه و چه مانده، تا آخرش خوردند. اما در آزمایشی دیگر، دانشمندان دریافتند که وقتی از افراد خواسته شد برای خوردن از دست دیگرشان استفاده کنند، ۳۰% کمتر خوردند


۴- به آینه نگاه کنید

در حال خوردن، مقابل آیینه بنشینید.
یک مطالعه جالب نشان داد که وقتی مردم هنگام خوردن خودشان را تماشا می‌کنند، مصرف غذاهای پر کالری مثل پنیر خامه ای پر چرب به حدود یک سوم کاهش می‌یابد. احتمالاً به علت اینکه وقتی خود را در حال خوردن می‌بینند رژیم و اهداف سلامتی را به یاد می‌آورند.


۵- محیط غذاخوری را با رنگ آبی تزئین کنید

از ظرف‌هایی به رنگ آبی، دستمال سفره آبی، رومیزی آبی، لامپ‌هایی به رنگ آبی و حتی نقاشی‌های آبی در دیوارهای اتاق غذاخوری استفاده کنید.
طبق مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۶ که دکتر وال جونز (Val Jones) انجام داد، شرکت کنندگان جشن در اتاق با لامپ آبی، ۳۳% کمتر خوردند. این نتیجه احتمالاً به این علت است که در ذهن ما، رنگ آبی با غذاهای مسموم و کپک زده همراه شده است، پس کمتر می‌خوریم. زرد و قرمز تأثیر عکس این را دارند، به همین دلیل است که رستوران‌های فست فود از رنگ‌های اشتها آور و محرک استفاده می‌کنند


۶- از عکس‌های مجله‌های غذا استفاده کنید

نوشته «سالاد با پنیر آبی» در مجله ممکن است به اندازه نشان دادن یک عکس از سالاد پر شده با پنیر خامه‌ای مؤثر نباشد. عکس‌ها را نگه دارید و پیش از اینکه شروع به غذاخوردن کنید، به آن‌ها نگاه کنید، این باعث می‌شود ولعتان به خوردن غذا و پرخوری از بین برود.


۷- هنگام خوردن شام لباس‌های تنگ بپوشید

ما تمایل داریم که وقتی چند کیلو اضافه وزن داریم لباس‌های گشادتر و راحت‌تر بپوشیم، اما پژوهشگران می‌گویند اگر هنگام غذا خوردن لباس‌های تنگ بپوشیم شانس از دست دادن وزن اضافی بیشتر می‌شود. در این روش، اگر شروع به پر خوری کنیم لباس به ما یادآوری می‌کند که بیشتر از این نمی‌توانیم بخوریم، همچنین می‌توانید در آشپزخانه‌تان شلوار جین تنگ آویزان کنید تا انگیزه کاهش وزن برای شما باشد.


۸- رژیم خمیر دندان بگیرید!

به جای خوردن دسرهای شیرین بعد از غذا، دندانهایتان را با خمیردندان با طعم نعناع مسواک کنید. طعم نعنا علائمی به این مفهوم می‌فرستد که در این وعده غذایی سیر شده‌اید و به فرونشاندن هوس خوردن کمک می‌کند. به علاوه، طعم نعناع بخوبی با اکثر غذاها آمیخته نمی‌شود و بنابراین غذا طعم خوب خود را از دست می‌دهد، احساس تمیزی و تازگی دندان‌ها بسیار لذت بخش است و گاز زدن شکلات یا شیرینی‌ها دیگر ارزش از دست دادن تمیزی دهان و دندان را نخواهد داشت. (الو دکتر)



:: بازدید از این مطلب : 548
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 تير 1394 | نظرات ()