نوشته شده توسط : nahal


روش برای خوشنود ساختن خودتان:
1- دست از انجام کارهایی که تمایلی به انجامش ندارید بردارید.
2- رک و سریح حرف بزنید.
3- تلاش برای راضی نگه داشتن همه را متوقف کنید.
4- منظور واقعی خود را بیان کنید.
5- به غرایز خود اعتماد کنید.
6- هرگز خودتان را تحقیر نکنید.
7- الهامات خود را دنبال کنید.
8- از نه گفتن بیم نداشته باشید.
9- از بله گفتن بیم نداشته باشید.
10- با خودتان مهربان باشید.



:: بازدید از این مطلب : 809
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

دستـخط و ارتـباط با شخصیـت انـسان

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


کسانى که دستخطى نامرتب دارند

احتمالاً در زندگى بسیار فعال هستند و به همین دلیل برایشان مشکل است که بتوانند ثابت و بى تحرک بمانند و برخى از کارهایشان حساب شده و سنجیده نیست. به همین دلیل گاهى اوقات براى دوستان و افراد خانواده غیرقابل پیش بینى هستند. آزادى شخصیتى براى آن ها خیلى مهم است و اهمیت زیادى به استقلال خود مى دهند و ممکن است گاهى خیلى احساساتى رفتار کنند.

کسانى که دستخط مرتب و خوانایى دارند

مى توان این طور برداشت کرد که آن ها خودشان را بسیار کنترل مى کنند و دوست ندارند به راحتى شخصیت خود را لو بدهند. حتى گاهى اوقات برایشان مشکل است که احساساتشان را بروز دهند و آن را سرکوب مى کنند.

کسانى که خیلى کمرنگ مى نویسند

احتمال اینکه فردى حساس و دلسوز باشند بسیار زیاد است و موقعیت دیگران را حتى بیشتر از خودشان درک مى کنند و این امکان نیز وجود دارد که قادر به اثبات حرف خودشان نباشند و خیلى راحت ضربه مى خورند و وقتى دیگران از آن ها انتقاد مى کنند خیلى سریع از موضع خودشان عقب نشینى مى کنند.

کسانی که خیلى کند و آهسته مى نویسند

به سرعت قادر به نشان دادن عکس العمل نیست؛ این افراد احتمالاً به زمان بیشترى براى ابراز عقیده خود نیاز دارند. افرادى که آهسته مى نویسند از نظر خلق و خو اغلب اشخاصى ملاحظه کار و محتاط هستند و در نتیجه به زمان بیشترى براى فکر کردن و فهمیدن نیاز دارند و در ابراز احساساتشان هم کند هستند و اغلب دوست دارند هیچ تصمیمى نگیرند تا این که یک تصمیم غلط بگیرند.

کسانی که دستخط تند و شتابزده اى دارند

احتمالاً افرادى کم حوصله هستند و از اتلاف وقت خسته مى شوند و از نظر خلق و خو بسیار لحظه اى هستند. سریع درک مى کنند و در نشان دادن رفتار و احساساتشان چندان پایدار نیستند و اغلب به دلیل شتابزدگى در تصمیم گیرى دچار لغزش و خطا شده و از اینکه در آرامش به حرف هاى دوستانشان گوش کنند خسته مى شوند.

کسانی که دستخط ساده اى دارند و خیلى ابتدایى مى نویسند

در روابط با دیگران ترجیحاً واقع گرا و با تدبیر هستند و نمى توانند قبول کنند که گاهى باید با دیگران کنار بیایند و به آن ها توجه کنند و همچنین اطرافیان به ندرت از آنچه درون آنها مى گذرد آگاهى پیدا مى کنند.

کسانی که دستخطى زیبا و پررنگ و لعابى دارند

این امکان وجود دارد که گاهى به شدت رسمى برخورد کرده و خیلى مفصل و با علاقه درباره مسایل دلخواهتان حرف بزنند و این احتمال نیز وجود دارد که در خواسته ها و تمایلاتتان پرتوقع و رویایى باشند.

کسى که خیلى پررنگ مى نویسد و قلم را زیاد فشار مى دهد

احتمالاً علاقه زیادى به مخالفت کردن با دیگران دارد؛ چرا که احساس قدرت و اعتماد به نفس زیادى مى کند و دوست دارد روى دیگران اعمال نفوذ کند و به همین خاطر شخصیت افراد را درست درک نمى کند.

کسى که دستخط شکسته اى دارد و حروف را زوایه دار و شکسته مى نویسد

این فرد، فردى بسیار با اراده مى باشد و در کارهایش حد وسط را قبول ندارد و به همین علت اهل سازش و مصالحه نیست و اغلب به همین خاطر که وسط را دوست ندارد از دیگران خسته مى شود و تصمیمى نمى گیرد چون دوست ندارد راه اشتباه را انتخاب کند.

کسی که دستخط ملایم و کشیده اى دارد

آدمى چند بعدى است و مى تواند مشکلاتش را از زوایاى مختلف بررسى و درک کند. برایش تنوع مهم است و گاهى احساس مى کند استعدادهاى زیادى دارد و نمى تواند هیچ کدامشان را به درستى شکوفا کند. ممکن است فردى زود رنج باشد و به ندرت علیه برداشت ها و انتقادات دیگران از خود دفاع کند.

کسى که کلمات را با فاصله و بازباز مى نویسد

خیلى راحت با دیگران رابطه برقرار کرده و خیلى ساده و بى تکلف و مستقیماً به دیگران نزدیک مى شود. گاهى به راحتى از کوره درمى رود و با این کار ممکن است به حریم شخصى دیگران تجاوز کند و این به این علت است که او ارزشى به خوددارى کردن و کنترل خود نمى دهد، اما انسانى کوشا و باطراوت است که سریع تصمیم گرفته و با کارهاى خود به دیگران خدمت مى کند.

احتمالاً در زندگى بسیار فعال هستند و به همین دلیل برایشان مشکل است که بتوانند ثابت و بى تحرک بمانند و برخى از کارهایشان حساب شده و سنجیده نیست. به همین دلیل گاهى اوقات براى دوستان و افراد خانواده غیرقابل پیش بینى هستند. آزادى شخصیتى براى آنها خیلى مهم است و اهمیت زیادى به استقلال خود مى دهند و ممکن است گاهى خیلى احساساتى رفتار کنند.

اگر کلمات را درهم و فشرده مى نویسید

احتمالاً شما فرد راحتى نیستید و در جمع خودتان را کنارى مى کشید و مى خواهید کنترل خود را از دست ندهید. از برقرارى رابطه با دیگران خوشتان نمى آید و گاهى دوست ندارید خود را فردى خوش فکر نشان بدهید. اغلب بعد از دیگران ابراز عقیده مى کنید و عقیده خود را مى گویید واین به این علت است که قدرى محتاط هستید.

اگر شما خود را داراى دستخط ریزى مى بینید و بسیار کوچک مى نویسید

احتمالاً شما توانایى هاى خود را دست کم مى گیرید و خودتان را از آن چه واقعاً هستید کمتر ارزیابى مى کنید و ممکن است گاهى تنگ نظر و خرده گیر باشید.

اگر درشت مى نویسید

این احتمال وجود دارد که خودتان را زیادى بزرگ و مهم جلوه داده و گاهى بسیار با اعتماد به نفس و از موضع قدرت رفتار مى کنید.



:: بازدید از این مطلب : 903
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

سه روش ساده برای بهبود قدرت مغز
 

 


03810987747351743877.jpg

اگر در گوگل جستجو کنید”بهبود قدرت مغز”انواع و اقسام تکنیک ها، کتاب ها و بازی هایی که برای تقویت قدرت مغز مفید هستند پیدا می کنید که اکثر آن ها شامل فعالیت های فیزیکی، تغذیه مناسب و تمرین های پیچیده ذهنی هستند. در حالیکه این نکات بسیار ارزشمند هستند اما بعید می دانم بعد از خواندن این مقاله ها بازهم صبح ها یک ساعت بدوید یا رژیم غذاییتان را تغییر بدهید و از فیبر و اسیدهای چرب امگا۳ استفاده کنید. بعضی از مردم حتی وقتی در معرض خطر سکته قلبی قرار می گیرند هم حاضر به انجام این کارها نیستند. برای مردم تنبلی که فقط می خواهند کمی عملکرد مغزشان را بهبود بخشند آیا راه ساده تری هم وجود دارد؟

۱) جای موس پد را عوض کنید!
به همین سادگی! با این کار باعث می شوید از دست دیگرتان استفاده کنید و با این کار ارتباطات عصبی بین دو نیمکره چپ و راست را تحریک خواهید کرد. دانشمندان تأکید می کنند که افرادی که از هر دو دستشان به یک میزان استفاده می کنند ۱۰ درصد بیشتر فیبرهای عصبی در محل اتصال دو نیمکره دارند. سعی کنید هرچه بیشتر و بیشتر از دست غیرغالب استفاده کنید، هرچند بعضی کارها کند خواهد شد. من بیش از یک هفته سعی کردم با دست چپ مسواک بزنم که متوجه جرم دندان هایم شدم. استفاده از موس با دست چپ کاری است که به آسانی امکان پذیر است. در طول دو روز اول احساس خستگی می کنید . البته می توانید هنگام کار با برنامه هایی که نیاز به کلیک های زیادتری دارد از دست غالب استفاده کنید. بعد از این دوره ی انطباق اکنون می توانید کامپیوتر را به راحتی با هر دو دست هدایت کنید.



۲)سعی کنید همه چیز را به یاد بیاورید!
گاهی به سختی سعی می کنیم نام یک آهنگ را به خاطر بیاوریم یا نام آشنایی که از کنارمان می گذرد! پیش آمده که به مادرتان تلفن می کنید و شماره تلفن داییتان را می پرسید. سر زبانتان است اما به خاطر نمی آورید! چه می کنید؟ از دوستانتان می پرسید؟ و وقتی می فهمید فریاد می زنید” آها آره خودشه!”
دفعه بعدی که در چنین موقعیتی قرار گرفتید سعی کنید خودتان به یاد آورید! مغز مانند ماهیچه های دیگر بدن تحریک شده و با این تمرین ها قویتر می شود. دیگر از مادرتان نپرسید! حتی مداد و کاغذ را فراموش کنید. آن ها را به حافظه تان بسپارید. سعی کنید با نگاه به صفحه کلید تلفن، حافظه ای تصویری از شماره ها به ذهنتان بسپارید. تلاشتان را بکنید، بدترین حالت این است که بازهم مجبور شوید از مادرتان بپرسید!

۳)انجام بازی های فکری
برای تقویت تواناییهای مغز لازم نیست در المپیاد ریاضی شرکت کنید. سرگرمی های ساده ای مثل سودوکو یا جداول کلمات متقاطع تأثیر خوبی بر قدرت مغز خواهد داشت. برای این کارها قانون و قاعده ای بگذارید و سعی کنید به فعالیت روزانه تان تبدیل شوند. مثلاً در یک سفر شهری همیشه یک کتابچه جدول به همراه داشته باشید. من خودم عادت کرده ام همیشه قبل از شروع کارم یک دست شطرنج بازی می کنم. حدوداً ۱۵ دقیقه طول می کشد ولی با این کار مطمئن می شوم مغزم در آن روز شروع و حرکت خوبی خواهد داشت.



:: بازدید از این مطلب : 909
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal






 

ما معمولاً ادویه‎ها را فقط برای طعم دار کردن غذاها استفاده می‌کنیم. اما باید بدانید همین ادویه‎های رنگارنگ که در قفسه‌های آشپزخانه‌تان رج زده‌اند حاوی خواص درمانی فوق‌العاده‌ای هستند.

در این مقاله قصد داریم 7 ادویه‌ی مفید را معرفی کنیم که علائم برخی از بیماری‌ها را بهبود بخشیده و برخی از مشکلات جزئی که در سلامتی ما ایجاد می‌شود را درمان می‌کند. پس این 7 ادویه را دریابید!

دارچین



دارچین یکی از قدیمی‌ترین ادویه‎های موجود است. 2500 سال پیش مصری‌ها از این ادویه برای مومیایی کردن مرده‌هایشان استفاده می‌کردند. دارچین خواص فوق‌العاده‌ای دارد.

در طب سنتی، این ادویه به عنوان شربت خلط آور گرم در نظر گرفته می‌شد، برای همین از آن برای بهبود حالت احتقان، التهاب ریه‌ها و همچنین برای درمان آب ریزش بینی استفاده می‌شده است.

اگر می‌خواهید خواص دارچین چند برابر شود یک عدد چوب دارچین را به جوشانده‌ی زنجبیل اضافه کرده و میل کنید. می‌توانید از پودر دارچین در تهیه‌ی غذاهایتان استفاده کنید. روی کیک‌ها و شیرینی‌جات دارچین بپاشید و به هر بهانه‌ای از خواص آن استفاده کنید. البته به این بهانه در مصرف شیرینی‌جات زیاده‌روی نکنید.

چوب میخک



چوب میخک ریشه‌ی اندونزیایی دارد. در زمان‌های قدیم چینی‌ها برای خوشبو شدن دهانشان از آن استفاده می‌کردند. چوب میخک حاوی میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان می‌باشد. از چوب میخک می‌توان برای تسکین دندان درد و رفع نفخ معده استفاده کرد.

اگر معده‌تان نسبت به میوه حساس است و نمی‌توانید به راحتی میوه بخورید کمپوت میوه درست کنید. برای این که کمپوت‌تان هم خوشمزه باشد و هم هضم میوه ها راحت‌تر باشد یک نوک انگشت از این ادویه به آن اضافه کنید.


ادویه پاپریکا



مردان کریستف کلمب پاپریکا را در مکزیک کشف کردند و پای این گیاه به اسپانیا رسید.

اسپانیایی‌ها نیز آن‌را آسیاب کرده و به پای ثابت آشپزی اسپانیایی تبدیلش کردند.

پاپریکا طعم‌های مختلفی از ملایم تا تند دارد. این ادویه سرشار از آنتی اکسیدان ها به ویژه بتاکاروتن، کاپسانتین، کرستین و لوتئولین می‌باشد. می‌توانید یک قاشق چای‌خوری پاپریکا، یک چهارم قاشق چای‌خوری فلفل سیاه آسیاب شده و 2 قاشق چای‌خوری گلپر خشک را با هم مخلوط کرده و برای خوش طعم کردن ماهی یا گوشت‌های کبابی‌تان استفاده کنید.

زردچوبه



در کشور هند آمار مبتلایان به سرطان روده از همه‌ی کشورهای دیگر پایین‌تر است به خاطر این که هندی‌ها از مشتریان دائم زرد چوبه‌اند. در سال‌های گذشته محققان علاقه‌ی زیادی به یکی از آنتی‌اکسیدان‌های موجود در زردچوبه به نام curcumine نشان داده و پژوهش‌های زیادی را در خصوص آن انجام دادند. نتایج این پژوهش‌ها نشان می‌دهد که این آنتی اکسیدان خاصیت ضدالتهابی دارد، ضد باکتری، ضد ویروس و ضد سرطان است.

در طب سنتی هند از زردچوبه استفاده های دارویی زیادی می‌شود. در تایلند و چین نیز برای درمان بسیاری از مشکلات سلامتی از این ادویه‌ی استفاده می‌کنند. توصیه می‌کنیم برای بهره گرفتن از خواص آنتی‌اکسیدانی قوی زردچوبه حتماً از آن استفاده کنید.

فلفل چیلی و فلفل کاین



در سال‌های 1800 میلادی مردم برای گرم کردن بدنشان و برای بهبود بیماری‌هایشان به میزان زیادی از این فلفل‌ها استفاده می‌کردند.

اما در روزگار ما مردم خیلی نمی‌توانند طعم بسیار تند این فلفل‌ها را تحمل کنند برای همین از این ادویه‎های تند به میزان معقول‌تری استفاده می‌کنند. میزان کم این ادویه‎های تند باعث بهبود جریان خون شده و مخاط، سینوس‌ها و مجاری تنفسی را تمیز می‌کند.

طعم تند فلفل چیلی و فلفل‌های دیگر مدیون وجود ماده‌ای به نام کاپسایسین است. این ماده فواید زیادی روی سلامت ما دارد. به ویژه این که خواص ضد سرطانی آن به اثبات رسیده است.

می‌توانید در سوپ یا روی نیمرو و غذاهای دیگر فلفل کاین بریزید. البته حواستان باشد که در استفاده از این فلفل‌های تند زیاده‌روی نکنید. هر ماده‌ی غذایی اگر به میزان معقولی مصرف شود مفید است.

رازیانه



در رم باستان، مردم جشن‌ها و مهمانی‌هایشان را با خوردن کیک‌هایی به پایان می‌رساندند که با رازیانه معطر شده بود به خاطر این که رازیانه به هضم غذا کمک کرده و دهان را خوشبو می‌کند. متخصصان معتقدند که رازیانه خواصی دارد که می‌تواند نفخ و قولنج را از بین ببرد.

رازیانه معطر، هضم کننده‌ی غذا، ضدتهوع، بادشکن و برطرف کننده‌ی نفخ است. در صورت سرماخوردگی و سرفه نیز می‌توان از آن به عنوان خلط آور استفاده کرد.

سوپ‌ها و حبوباتتان را با رازیانه معطر کنید. می‌توانید دم کرده‌ی آن‌را نیز تهیه کنید. قبل از شام و یا زمانی که دچار نفخ شدید یک فنجان از این دم کرده میل کنید.

زنجبیل



زنجبیل کاربردهای فراوانی دارد: برای مقابله با حالت تهوع و مشکلات دیگر دستگاه گوارش و همچنین برای درمان سرفه و سرماخوردگی از زنجبیل استفاده می‌کنند.

به محض اینکه اولین علائم سرماخوردگی را مشاهده کردید یک تکه‌ی حدود 1 سانتی‌متری از رزوم زنجبیل را بسابید. در یک فنجان ریخته و آن‌را با آب جوش پر کنید. اجازه دهید به مدت 5 دقیقه دم بکشد و سپس میل کنید.

اگر دوست داشته باشید می‌توانید آب لیموترش و مقداری عسل نیز به آن اضافه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 994
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

نکاتی جـالب و مهـم درباره نـوشـیدن آب
 

 

گروه اینترنتی ایران سان | www.IranSun.net

همه‌ ما آب را مایه‌ حیات می‌دانیم و هر روز برای رفع تشنگی از آن استفاده می‌کنیم. اما آیا واقعاً آن طور که لازم است آب را می‌شناسیم؟ آیا حتماً لازم است هر روز 8 لیوان آب بنوشیم؟ آیا آب باعث لاغری می‌شود؟ آیا مصرف بیش از اندازه‌ آن می‌تواند خطرناک باشد؟

10.png لازم نیست روزانه حتماً 8 لیوان آب بخورید!

حتماً شما هم بارها شنیده‌اید که باید روزانه حداقل 8 لیوان آب نوشید. برای همین خیلی از مردم به زور خودشان را به آب می‌بندند. این توصیه غلط نیست اما باید بدانید که لازم نیست همه‌ ما الزاماً روزانه 8 لیوان یا بیشتر آب بخوریم. درست است که آب برای هیدراته کردن یعنی تأمین آب بدن یکی از دسترس‌ترین و ارزان‌ترین نوشیدنی‌های دنیاست. اما توجه داشته باشید که انستیتوی پزشکی ایالات متحده‌ی آمریکا اعلام کرده خانم‌ها باید روزانه حدود 8 لیوان و آقایان حدود 12 لیوان آب دریافت کنند اما نه الزاماً آب بلکه هر نوع مایعی.

حواستان باشد که مواد غذایی تازه مانند میوه و سبزیها حاوی میزان قابل توجهی آب هستند. به عنوان مثال هندوانه، توت فرنگی، هلو، گوجه فرنگی، خیار، پرتقال و غیره را در نظر بگیرید. حجم مایعاتی که در این مواد غذایی سرشار از آب وجود دارد بخشی از همان آب لیوان‌هایی را که باید نوشیده شود تأمین می‌کند. این مواد غذایی مزیت دیگری هم دارند. میوه و سبزیها علاوه بر تأمین آب بدن، سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن هستند.

به نظر می‌آید تفکر نوشیدن روزانه حداقل 8 لیوان آب کمی قدیمی شده باشد؛ یعنی افراد در شرایط عادی اگر میل نداشته باشند نیازی هم ندارند که به زور آب بخورند. متخصصان معتقدند همه باید آب بدن خود را به اندازه تأمین کنند و برای این کار تمام مایعات دخیل هستند نه صرفاً آب.

10.png آب توکسین‌ها یا همان سموم بدن را دفع می‌کند.

این گفته حقیقت محض است. البته بدین معنی نیست که آب شخصاً به جنگ سموم بدن می‌رود؛ در واقع این کلیه‌ها هستند که به بهترین نحو از این مایه‌ حیات استفاده می‌کنند تا بدن از شر ضایعات و سموم موجود خلاص شود. اگر به اندازه‌ کافی آب ننوشید کلیه‌های شما مایعات لازم را در اختیار ندارند تا به درستی وظیفه‌ خود را انجام دهند.

اگر بدن به اندازه‌ کافی آب دریافت نکند آن طور که باید از شر ضایعات و سموم ناشی از سوخت و ساز مواد غذایی خلاص نمی‌شود. برای همین احتمال دارد بدن توکسین‌ها و سموم را به جای دفع در خود جمع کند و این مساله سلامتی را به خطر می‌اندازد. بدن ما باید هر روز به طور مرتب مواد زائد و سموم موجود را دفع کند؛ پس به میزان کافی آب و مایعات مصرف کنید.

10.png اگر فقط آب معدنی بنوشید دندان‌هایتان آسیب می‌بیند.

آب‌های داخل بطری که به آب معدنی معروف هستند به خودی خود باعث پوسیدگی دندان نمی‌شوند بلکه نبود فلوئور باعث این آسیب می‌شود؛ در واقع باید بدانید که آب معدنی‌ها فلوئور ندارند و زمانی که فقط آب معدنی بنوشید دندان‌هایتان را در معرض پوسیدگی قرار می‌دهید. به خاطر این که نبود فلوئور دندان‌ها را حساس می‌کند و امکان پوسیدگی را بالا می‌برد.

آب شیر حاوی فلوئور است و باید بدانید که فلوئور یک عنصر مهم برای استخوان‌ها و دندان‌ها محسوب می‌شود. محققان مشاهده کرده‌اند افرادی که به مدت چند سال فقط آب معدنی مصرف کرده‌اند و آب شیر نخورده‌اند بیشتر در معرض پوسیدگی دندان قرار گرفته‌اند. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم این افرادی که آب بدون فلوئور مصرف کرده‌اند خطر پوسیدگی دندان‌های خود را به میزان 30 درصد افزایش داده‌اند. البته بعضی از این آب معدنی‌ها حاوی فلوئور هستند. اگر از مشتریان دائم آب معدنی هستید حواستان باشد به جای آب معدنی‌های قدیمی از آن‌هایی استفاده کنید که حاوی فلوئور باشند. اگر نمی‌توانید از آب معدنی دل بکنید در انتخاب خمیر دندان دقت کنید. حتماً از خمیر دندان و دهان‌شویه‌هایی استفاده کنید که حاوی فلوئور باشند.

10.png نوشیدن آب زیاد کمکی به پیشگیری از خشکی پوست نمی‌کند.

احتمالاً شما هم بارها شنیده‌اید اگر پوست خشکی دارید آب زیادی بنوشید. اما باید بدانید که نوشیدن آب زیاد تأثیر چندانی در جوانی و شادابی پوست ندارد؛ در واقع میزان آبی که می‌نوشید تأثیر کمی روی ظاهر پوست دارد. البته حواستان باشد اگر بدنتان دهیدراته شده باشد؛ یعنی به مرحله‌ای رسیده باشد که آب آن از بین رفته باشد پوست آسیب می‌بیند. اما اگر کسی واقعاً دچار کمبود آب نباشد مصرف میزان آب کمکی به مقابله با خشکی پوست نمی‌کند.

اساساً میزان هیدراته شدن پوست تحت تأثیر عوامل درونی بدن نیست؛ در واقع عوامل بیرونی مانند استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی، محیط زیست، تعداد غدد سباسه و عملکرد این غدد میزان خشکی پوست را تعیین می‌کند. پس اگر پوستتان خشک است لازم نیست به زور خودتان را وادار به نوشیدن آب بکنید. فقط حواستان باشد آب بدنتان از بین نرود. شما در طول روز به راحتی با نوشیدن آب و مصرف مواد غذایی مفید مانند میوه و سبزی آب بدنتان را تأمین می‌کنید.

10.png از مصرف دوباره از بطری‌های پلاستیکی آب خودداری کنید.

استفاده‌ دوباره و چند باره از بطری‌های پلاستیکی حاوی آب معدنی می‌تواند به سلامتی شما آسیب بزند. باید بدانید که بطری‌های پلاستیکی آب بعد از استفاده‌های مکرر ترکیبات شیمیایی آزاد می‌کنند. از این گذشته از آنجا که این بطری‌های در مصرف‌های بعدی به درستی شسته نمی‌شوند از طریق دهان شما به باکتری آلوده می‌شوند و باز به سلامتی شما آسیب می‌زنند.



:: بازدید از این مطلب : 945
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

دلیل گلودرد در سرما و درمان آن چیست ؟



 

اگرچه گلودرد بیماری مهمی تلقی نمی شود، اما بسیار شایع و رایج است. بسیاری از انواع گلودردها به دلیل وجود ویروس می باشد و در صورتی گلودرد بهبود می یابد که پس از طی چند روز، این ویروس از بدن خارج شود.

برای این که تحمل ناراحتی های این بیماری آسانتر شود، می توانید این روش های طبیعی را برای درمان آن انجام دهید :

- به مقدار زیاد مایعات بنوشید، مایعاتی مانند آب، چای، آب میوه، سوپ گرم و انواع دم کرده های گیاهی مثل بابونه و مریم گلی.

- آب نمک گرم غرغره کنید. این کار را چند بار در روز انجام دهید. این کار کمک می کند تا خلط از گلو خارج شود.

- مخلوط عسل و لیموترش در آب گرم بنوشید. مقداری عسل و لیموترش را در آب گرم هم بزنید و قبل از استفاده اجازه دهید تا سرد شود. لیمو سبب برطرف شدن خلط می شود و عسل نیز سبب تسکین گلودرد می شود.

- لیمو یا آبنبات بمکید یا از قرص های مکیدنی استفاده کنید. لیمو سبب تسکین بخشیدن گلو می شود و ویتامین C موجود در آن کمک می کند تا بدن بتواند با میکروب بهتر مبارزه کند. مکیدن آبنبات یا قرص های گلو سبب ترشح زیاد بزاق و تمیز شدن گلو می شود.

- دم کرده ی تمشک بنوشید و غرغره کنید. تمشک میوه ای عالی برای رهایی از گلودرد به حساب می آید. نحوه درست کردن دم کرده ی تمشک: دو قاشق چای خوری برگ تمشک را به یک فنجان آب اضافه کنید و سپس به مدت ۱۰ دقیقه آن را گرم کنید.

- با سرکه سیب غرغره کنید. دو قاشق سرکه سیب را با یک لیوان آب مخلوط کنید و هر چند ساعت یک بار این کار را انجام دهید.
- به مقدار کافی استراحت کنید. خوابیدن به مقدار کافی در زمان بیماری این فرصت را به بدن می دهد تا توان از دست رفته خود را سریع تر به دست آورد.

چند مخلوط برای تسکین گلودرد

مخلوط شیر و عسل :
یک لیوان شیر داخل شیرجوش بریزید. مقداری کره و یک قاشق عسل به شیر اضافه کنید.
شیر جوش را روی حرارت گذاشته و اجازه دهید تا گرم شود.
پس از گرم شدن آن را در لیوان بریزید.
بهترین زمان مصرف این مخلوط زمانی است که داغ می باشد.
این مخلوط را یک یا دو بار در روز میل کنید تا ورم گلو را کاهش دهد.

مخلوط سیر با لیمو ترش :
چند حبه سیر خرد شده را با دو قاشق عسل و مقداری آب لیمو ترش مخلوط کنید.
چند بار در روز این مخلوط را میل کنید تا گلودردتان بهبود یابد.

چند نکته برای پیشگیری

عفونت های ویروسی یا باکتریایی واگیردار هستند. بنابراین بهترین راه پیشگیری، رعایت بهداشت می باشد:
- دست های خود را بشویید، به خصوص بعد از دستشویی، قبل از غذا و بعد از عطسه یا سرفه کردن.
- از لیوان و قاشق و ظرف دیگران استفاده نکنید.
- هنگام عطسه یا سرفه، با استفاده از دستمال کاغذی جلوی دهان خود را بگیرید و دستمال را داخل سطل آشغال بیندازید.
- تلفن، کنترل تلویزیون و صفحه کلید کامپیوتر خود را هر چند وقت یکبار، با مواد ضدعفونی کننده، پاک کنید.



:: بازدید از این مطلب : 980
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


با 5 نوشیـدنی چـربی سـوز عـالی آشـنا شـوید
 

 

بسیاری از افرادی که وزن زیادی دارند به دنبال راحت ترین راه برای رسیدن به یک بدن خوب و لاغر شدن هستند. این کار را می توان با کمک نوشیدنی ها نیز انجام داد. 
 
نوشیدنی های بسیار زیادی هستند که می توانند خاصیت چربی سوزی را برای شما به همراه داشته باشند اما تنها تعدادی از آن ها بسیار خوب و کارآمد هستند. د راین مطلب نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از این نوشیدنی های چربی سوز که می توانید روزانه از آن ها استفاده کنید.

آب هندوانه 

یکی از بهترین و و سلامت ترین آبمیوه های دنیا اب هندوانه است که می توانید به کمک آن میزان بسیار زیادی از آب بدن را تامین  و همچنین چربی های اضافی را بسوزانید. البته به این نکته توجه داشته باشید که اگر ذره ای به آن شربت و یا شکر اضافه کنید دیگر آن حالت اصلی خودش را ندارد. اب هندوانه همچنین ویتامین های بسیار زیادی مانند آمینواسیدهای لازم و همچنین لیکوپن های ضد سرطانی دارد.

چای نعنایی

چای نوشیدنی بسیار مفیدی است و البته در انواع متفاوتی می توانید آن را پیدا کنید. یکی از این چای ها، چای نعنایی است که باعث می شود تا بدن شما دارای طراوت خاصی شود. این چای را بهتر است به صورت طبیعی در خانه و یا از عطاری ها تهیه کنید. چای نعنا در کنار تامین کردن آب بدن می تواند چربی های اضافه بدن شما را نیز نابود کند.

آب آناناس

بار دیگر یکی از میوه های مفید برای چربی سوزی را در پیش داریم. آناناس شاید از دسته میوه های بسیار شیرین باشد اما اب آن در صورتی که به طور طبیعی استفاده شود می تواند  چربی های بدن را کاملا نابود کند. اب آناناس دارای موادی است که کمک می کند تا چربی ها به راحتی خرد شوند.

شکلات تلخ

تا به حال اسمی از نوشیدنی های شکلاتی شنیده اید؟این نوشیدنی ها با آب کردن شکلات های تلخ و یا ترکیبی به وجود می آیند. اگر از شکلات های بسیار اصیل استفاده کنید می توانید به راحتی بدنی بسیار خوب و همچنین شکمی صاف و بدون چربی داشته باشید.

چای سبز

در مورد چای سبز مطالب بسیار زیادی تا به حال گفته شده است و یکی از اصلی ترین آن ها قدرت چربی سوزی چای سبز است. این نوشیدنی را می توانید بعد از ورزش و یا بعد از حمام کردن استفاده کنید. در این مواقع چای سبز بیشتری اثر را روی بدن دارد.
 



:: بازدید از این مطلب : 1118
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چک آپ سـاده پزشـکی برای تضمـین سلامتـی

 

گروه اینترنتی ایران سان

۱- به خودتان نگاه بیندازید.
هر ۳ یا ۴ ماه خودتان به شخصه یا همراه با یکی از اعضای خانواده نگاهی به پوست دست ، پوست سر ، نوک انگشتان ، اطراف ریشه ناخن و زیر بغل خود بیندازید بروز هر گونه تغییر شکل یا رنگ در خال ها یا روی پوست و ظهور لکهای قرمز به این معنی است که لازم است به پزشک مراجعه کنید .

۲- علایم خستگی را جدی بگیرید.
آیا معمولا بدون ساعت زنگ دار نمیتوانید صبح ها از خواب بیدار شوید ؟ بعد از ظهرها احساس خستگی مفرط میکنید ؟ بعد از ظهرها معمولا چرت میزنید ؟ اگر جواب شما به هر یک از این سوالات مثبت است احتمالا دچار کمبود خواب هستید . پس توصیه میکنیم شبها ۸ ساعت کامل بخوابید و اگر با این وجود باز هم دچار کم خوابی بودید به پزشک مراجعه کنید .

۳- بعد از ۵۰سالگی هر سال یک بار قد خود را اندازه بگیرید.
انجام این کار به ویژه برای خانم ها برای پیشگیری از ابتلا به ناراحتی های ماهیچه ای اسکلتی مثل پوکی استخوان توصیه میشود . کوتاه شدن قد میتواند خود نشانه کمبود مواد معدنی در استخوانها باشد و لازم است در رابطه با آن پس از انجام آزمایش های تراکم استخوان با پزشک مشورت کرد .

۴- به رنگ ادرار توجه کنید.
روشن بودن ادرار به معنی آن است که شما در سلامت کامل به سر میبرید اما اگر رنگ ادرار تیره یا بد بو باشد به این معنی است که شما به اندازه کافی آب نمی نوشید اگر بعد از نوشیدن مقدار کافی آب این حالت همچنان باقی ماند لازم است با پزشک خود مشورت کنید اگر ادرار شما زرد روشن است شاید به دلیل مصرف ویتامین (ب)موجود در مکمل های غذایی یا مولتی ویتامین ها باشد.

۵-بعد از ورزش نبض خود را چک کنید.
طبق تحقیقی که اخیرا در مجله پزشکی انجمن امریکا به چاپ رسیده است احتمال بروز سکته قلبی طی ۱۰ سال در زنانی که پس از ورزش کردن ضربان نبض آنها پایین تر از حد معمول است ۲ برابر بیش از این احتمال در سایر زنان است به شما توصیه میکنیم حتما یک تست ورزش بدهید . برای انجام صحیح تست ورزش لازم است که ۲۰دقیقه پیاده روی تند بکنید یا بدوید سپس شمارش نبض خود را ۱۵ ثانیه بعد از متوقف کردن فعالیت داشته باشید . عدد به دست آمده ضربدر ۴ تعداد ضربان قلب شما را نشان میدهد . بعد ۲ دقیقه استراحت کنید و مجددا شمارش نبض خود را داشته باشید و آن را در ۴ ضرب کنید عدد به دست امده دوم را از عدد اول کم کرده و اگر عدد جدید کمتر از ۵۵ باشد با پزشک خود تماس بگیرید .

۶- اگر مبتلا به دیابت هستیدمراقب پاهایتان باشید.
پاهای افراد مبتلا به دیابت معمولا دچار خشکی, پوسته پوسته شدن, زخم و عفونت میشود از انجا که احساس در این افراد کمتر میباشد لازم است بیشتر مراقب پاهای خود باشند و روزانه به آنها نگاهی انداخته و چک شان کنند .

۷-به طور مرتب فشار خون خود را چک کنید.
متخصصان پیشنهاد میکنند از ۱۸ سالگی به کمک دستگاهای سنجش فشار خون خانگی فشار خون خود را اندازه بگیرید این باعث میشود سریعا متوجه افزایش فشار خون شوید و به پزشک مراجعه کنید .

۸- از نظر قلبی چکاپ کامل بدهید.
به شرطی قلب و عروق سالم خواهید داشت که از آن مراقبت کنید در صورتی که گمان میکنید که امکان احتمال سکته قلبی در شما وجود دارد مثلا مبتلا به چاقی هستید, ورزش نمیکنید, سیگار میکشید, کلسترول خون تان بالاست, فشار خون بالا دارید یا مبتلا به دیابت هستید به پزشک مراجعه کرده و از او بخواهید یک چکاپ کامل قلب, آزمایش خون, نوار قلب, اندازه گیری فشار خون و در صورت لزوم تست ورزش و غیره …برای شما تجویز کند .

۹- شانه سرتان را هر روز صبح نگاه کنید.
اگر احساس میکنید که ریزش موی سرتان زیاد شده از پزشک بخواهید که یک آزمایش خون تجویز کرده و میزان آهن خون تان را چک کند. جالب است بدانید که کمبود آهن میتواند یکی از عوامل ریزش مو باشد کم کاری تیرویید هم از جمله دیگر دلایل آن است .

۱۰- شیوه زندگی سالم را رعایت کنید.
میوه و سبزیجات تازه بخورید به اندازه و مرتب ورزش کنید و استراحت را از یاد نبرید . تغذیه درست و استراحت کافی و اکسیژن رسانی کافی به بدن ۳ کلید طول عمر است . مراقب باشید تمامی گنجهای به دست آمده به کمک این ۳ کلید ر ا با مصرف زیاد شکلات، سیگار و نوشیدن الکل به باد ندهید .

۱- به خودتان نگاه بیندازید.
هر ۳ یا ۴ ماه خودتان به شخصه یا همراه با یکی از اعضای خانواده نگاهی به پوست دست ، پوست سر ، نوک انگشتان ، اطراف ریشه ناخن و زیر بغل خود بیندازید بروز هر گونه تغییر شکل یا رنگ در خال ها یا روی پوست و ظهور لکهای قرمز به این معنی است که لازم است به پزشک مراجعه کنید .

۲- علایم خستگی را جدی بگیرید.
آیا معمولا بدون ساعت زنگ دار نمیتوانید صبح ها از خواب بیدار شوید ؟ بعد از ظهرها احساس خستگی مفرط میکنید ؟ بعد از ظهرها معمولا چرت میزنید ؟ اگر جواب شما به هر یک از این سوالات مثبت است احتمالا دچار کمبود خواب هستید . پس توصیه میکنیم شبها ۸ ساعت کامل بخوابید و اگر با این وجود باز هم دچار کم خوابی بودید به پزشک مراجعه کنید .

۳- بعد از ۵۰سالگی هر سال یک بار قد خود را اندازه بگیرید.
انجام این کار به ویژه برای خانم ها برای پیشگیری از ابتلا به ناراحتی های ماهیچه ای اسکلتی مثل پوکی استخوان توصیه میشود . کوتاه شدن قد میتواند خود نشانه کمبود مواد معدنی در استخوانها باشد و لازم است در رابطه با آن پس از انجام آزمایش های تراکم استخوان با پزشک مشورت کرد .

۴- به رنگ ادرار توجه کنید.
روشن بودن ادرار به معنی آن است که شما در سلامت کامل به سر میبرید اما اگر رنگ ادرار تیره یا بد بو باشد به این معنی است که شما به اندازه کافی آب نمی نوشید اگر بعد از نوشیدن مقدار کافی آب این حالت همچنان باقی ماند لازم است با پزشک خود مشورت کنید اگر ادرار شما زرد روشن است شاید به دلیل مصرف ویتامین (ب)موجود در مکمل های غذایی یا مولتی ویتامین ها باشد.

۵-بعد از ورزش نبض خود را چک کنید.
طبق تحقیقی که اخیرا در مجله پزشکی انجمن امریکا به چاپ رسیده است احتمال بروز سکته قلبی طی ۱۰ سال در زنانی که پس از ورزش کردن ضربان نبض آنها پایین تر از حد معمول است ۲ برابر بیش از این احتمال در سایر زنان است به شما توصیه میکنیم حتما یک تست ورزش بدهید . برای انجام صحیح تست ورزش لازم است که ۲۰دقیقه پیاده روی تند بکنید یا بدوید سپس شمارش نبض خود را ۱۵ ثانیه بعد از متوقف کردن فعالیت داشته باشید . عدد به دست آمده ضربدر ۴ تعداد ضربان قلب شما را نشان میدهد . بعد ۲ دقیقه استراحت کنید و مجددا شمارش نبض خود را داشته باشید و آن را در ۴ ضرب کنید عدد به دست امده دوم را از عدد اول کم کرده و اگر عدد جدید کمتر از ۵۵ باشد با پزشک خود تماس بگیرید .

۶- اگر مبتلا به دیابت هستیدمراقب پاهایتان باشید.
پاهای افراد مبتلا به دیابت معمولا دچار خشکی, پوسته پوسته شدن, زخم و عفونت میشود از انجا که احساس در این افراد کمتر میباشد لازم است بیشتر مراقب پاهای خود باشند و روزانه به آنها نگاهی انداخته و چک شان کنند .

۷-به طور مرتب فشار خون خود را چک کنید.
متخصصان پیشنهاد میکنند از ۱۸ سالگی به کمک دستگاهای سنجش فشار خون خانگی فشار خون خود را اندازه بگیرید این باعث میشود سریعا متوجه افزایش فشار خون شوید و به پزشک مراجعه کنید .

۸- از نظر قلبی چکاپ کامل بدهید.
به شرطی قلب و عروق سالم خواهید داشت که از آن مراقبت کنید در صورتی که گمان میکنید که امکان احتمال سکته قلبی در شما وجود دارد مثلا مبتلا به چاقی هستید, ورزش نمیکنید, سیگار میکشید, کلسترول خون تان بالاست, فشار خون بالا دارید یا مبتلا به دیابت هستید به پزشک مراجعه کرده و از او بخواهید یک چکاپ کامل قلب, آزمایش خون, نوار قلب, اندازه گیری فشار خون و در صورت لزوم تست ورزش و غیره …برای شما تجویز کند .

۹- شانه سرتان را هر روز صبح نگاه کنید.
اگر احساس میکنید که ریزش موی سرتان زیاد شده از پزشک بخواهید که یک آزمایش خون تجویز کرده و میزان آهن خون تان را چک کند. جالب است بدانید که کمبود آهن میتواند یکی از عوامل ریزش مو باشد کم کاری تیرویید هم از جمله دیگر دلایل آن است .

۱۰- شیوه زندگی سالم را رعایت کنید.
میوه و سبزیجات تازه بخورید به اندازه و مرتب ورزش کنید و استراحت را از یاد نبرید . تغذیه درست و استراحت کافی و اکسیژن رسانی کافی به بدن ۳ کلید طول عمر است . مراقب باشید تمامی گنجهای به دست آمده به کمک این ۳ کلید ر ا با مصرف زیاد شکلات، سیگار و نوشیدن الکل به باد ندهید .



:: بازدید از این مطلب : 930
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

راهنمای لباس پوشیدن برای دختر خانمهای چاق

144863.jpg

 

تصمیم گرفته ایم نکاتی درمورد طرز لباس پوشیدن دخترهایی که اضافه وزن دارند ذکر کنیم تا با استفاده از آنها بتوانند متناسب تر به نظر برسند. این نکات توسط طراحان مد و لباس ارائه شده است که با هر بودجه و قیمتی قابل استفاده می باشد.

 
1 - لباسهای بی شکل گشاد انتخاب نکنید. شلوار ورزشی های گشاد برای ورزش است نه برای بیرون رفتن. این لباس ها به هیچ وجه اندامشان را زیباتر نمی کند.
 
2 - سبک لباسهایی که آستین های باریک، قسمت سینه، کمر و پاهای تنگ دارند یا هر چیزی که بدنی واقعاً خوش فرم می خواهد تا زیبا به نظر برسد، به درد این دخترها نمی خورد. گذشته از اینکه این لباسها ایراد و اشکال های اندامشان را چند برابر نشان می دهد، بسیار برایشان ناراحت خواهد بود و گردش خونشان را هم مشکل ساز می کند.
 
3 - شلوارها، شلوارک ها و دامن هایی انتخاب کنید که در پشت کمر کشی باشد اما از جلو زیپ و دکمه بخورد.
 
4 - شلوار جین های کشی انتخاب کنید. این شلوارها درست مثل شلوار جین های عادی اما از نظر جنسی بسیار راحت می باشند.
 
5 - لباسهایی انتخاب کنید که به خوبی اندازه شان باشد و در آن احساس راحتی کنند.
 
6 - برای جلوگیری از عرق کردن بدن برایشان از پودر و اسپری بدن استفاده کنید.
 
7 - از پوشیدن لباسهای خانمانه به دختربچه های چاق خودداری کنید. درست است که گاهی پیدا کردن لباس برای دخترهای درشت اندام سخت است اما به هیچ وجه به آنها لباسهایی که متعل به سنین بالاتر از اوست را نپوشانید.
 
8 - به قسمت سایز بزرگ همه نمایندگی ها و مارک های لباس سر بزنید. مطمئناً چیزی پیدا می کنید که خوششان بیاید.
 
9 - برای پوشاندن شکم و باسنشان، بلوز، تی شرت و تاپ های بلند انتخاب کنید.
 
10 - دخترتان اگر چاق است یا پاهای کوتاهی دارد، از پوشاندن شلوار جین و شلوارهای راسته به او خودداری کنید. این شلوارها پاهایشان را چاق تر نشان می دهند.
 
11 - شلوارهایی انتخاب کنید که در قسمت ران چسبان و در پایین کمی گشاد باشد.
 
12 - به دختربچه تان که چاق است دامن بلند پایین تر از زانو نپوشانید چون از مد افتاده است و چاق ترشان می کند.
 
13 - دامن هایی انتخاب کنید که تقریباً تا روی زانوهایشان باشد. از پوشاندن دامن کوتاه به آنها خودداری کنید.
 
14 - به آنها دامن شلواری بپوشانید که هم برایشان راحت تر است و هم جایگزین خیلی خوبی برای دامن به حساب می آید.
 
15 - اجازه ندهید دخترتان لباسهای سنگینی بپوشد که باعث می شود بیش از حد گرمش شود. لباسهای مخملی، پشمی و سایر پارچه های حجیم از این دسته هستند.
 
16 - به دخترتان یاد بدهید که چطور می تواند از لباسهای چند لایه استفاده کند. مثلاً یک سویشرت یا ژاکت با خود داشته باشد که درصورت نیاز تن کند.
 
17 - شلوارک های کوتاه تنگ برایشان نخرید.
 
18 -  از جوراب با درازای مختلف استفاده کنید. جوراب تا زانو، تا ساق یا تا مچ. باید ببینید کدام برایشان راحت تر است.
 
19 -  پیراهن یا دامن های کوتاه را حتماً با جوراب شلواری کلفت استفاده کنید.
 
20 - از پوشیدن کفش های خیلی تخت یا پاشنه بلند خودداری کنید. مسئله مد نیست، راحتی و سلامت دخترتان از همه چیز مهم تر است.
 
21 -  کفش هایی انتخاب کنید که کمی پاشنه داشته باشد.
 
22 - کفش ها، چکمه ها و صندل هایی انتخاب کنید که روی آن بر چسب قابل ارتجاع زده باشد. اگر کفشی این  برچسب را نداشت کفش را در دو دستتان بگیرید و سعی کنید به جلو و عقب خمش کنید. باید به راحتی به جلو و عقب خم شود.
 
23 - سعی کنید از مغازه هایی خرید کنید که مخصوص سایز بزرگ هستند تا انتخاب بیشتری پیش رویتان باشد. لباس خریدن برای دختربچه های چاق خیلی سخت است پس سعی کنید تا حد امکان لذت بخشش کنید.
 
باید بدانید که چاق بودن در دوران دبستان به معنای چاق بودن تا آخر عمر نیست. پس سعی کنید با اعمال روش های مناسب دخترهای گلتان را برای لاغر شدن تشویق کنید.



:: بازدید از این مطلب : 916
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


راه رسیدن به آرامش

روش‌های ساده بسیار برای رسیدن به آرامش وجود دارد که نه هزینه و نه نیاز به پزشک دارد، در این روش انسان باید خود را از درون خود اصلاح کند.

آرامش، واژه‌ای است که متاسفانه امروزه کسی به آن فکر نمی‌کند و جای آن را آسایش گرفته است. «مرتضی بذرافشان» دکترای علوم و معارف اسلامی، مشاور در امور مهارت‌های زندگی در این باره

می‌گوید:

محققان جهان، بخش عمده بیماری‌های شایع و عصبی در افراد را ناشی از استرس و عدم آرامش می‌دانند که معمولا این بیماری‌ها با دارو رفع نمی‌شود و در وجود این افراد می‌ماند.

روش‌های ساده بسیار برای رسیدن به آرامش وجود دارد که نه هزینه و نه نیاز به پزشک دارد، در این روش انسان باید خود را از درون خود اصلاح کند.

علت اینکه اکثر افراد، کمتر به آرامش درونی می‌رسند، این است که مسیر زندگی را اشتباه می‌روند؛ زیرا این افراد زندگی را برای مردم و قهرمان شدن می‌خواهند؛ در نتیجه حسادت‌ها، چشم هم چشمی‌ها، ریاست طلبی، وابستگی به دنیا، نام آورشدن، حرص و طمع مال و... عواملی هستند که باعث سلب آرامش افراد می‌شوند.

اگر فردی از درون تهی باشد و تمام تلاش خود را صرف فراهم کردن آسایش همسر و فرزندان کنند، بیشتر از اینکه آرامش همسر و فرزندان را سلب کند، آرامش خود را از بین می‌برد.

راه‌های رسیدن به آرامش را از دیدگاه اسلام را می‌توان به 12 روش تقسیم کرد:


1- ذکر و یاد خدا
ذکر و یاد خدا باعث آرامش دل‌ها است. همان طور که خداوند در سوره رعد آیه 28می‌فرماید:بِذِکر اِللهِ تَطمَئِنُّ القُلُوبُ؛« دل‌ها با یاد خدا آرام می‌گیرند.»

2- توکل به خدا
کسی که توکل به خداوند نداشته باشد، همیشه دست نیاز به دیگران دراز می‌کند و این وابستگی موجب سلب آسایش او می‌شود. این افراد با کوچکترین مشکل به دیگران متوسل می‌شوند و هیچ امیدی ندارند. در این شرایط آنها باید بدانند خود سعی و تلاش کرده و خداوند قهار است و مشکلات آنها حل می‌کند.
خداوند در قرآن سوره طلاق آیه 3 می‌فرماید: مَن یتوکل علی الله فهو حسبه:« هر که به خداوند توکل کند،خداوند او را بس است.»
بنابراین کسی که توکل به خدا داشته باشد، دیگر حرص مشکلات و سختی‌ها را نمی‌خورد و خود را به خداوند می‌سپارد.

3- نداشتن حرص و طمع
انسان‌ها هر چقدر ثروتمندتر باشند، به همان میزان آرامش کمتری دارند. هر قدر زندگی ماشینی و امکانات رفاهی و همین طور آسایش بیشتر باشد، به همان نسبت و به همان تناسب آرامش ما کم می‌شود.
کسی که به فکر مال اندوزی و طمع باشد، همیشه به این فکر است که ثروتش بیشتر شود در نتیجه آرامشی ندارد.
افرادی‌که معمولا چشم داشت و یا حسرت مال و علم افراد را می‌خورند، معمولا از روح روان سالمی برخوردار نیستند.

4- بالا بردن رشد معنوی
افراد می توانند با رشد معنوی و از طریق دعا کردن و توسل به خداوند و مطالعه کمبودهای و خلاء‌های خود را برطرف کنند. زیرا با دعا مشکلات آنها حل می‌شود و به آرامش می‌رسند.

5- واقعیت زندگی را قبول کنید
درست است که انسان دوست دارد به کارهای بزرگ و مال و ثروت دست پیدا کند و این رفتار ذاتی است، اما زمانی است که فرد تمام سعی و تلاش خود را می کند، اما به آن مرحله از پیشرفت نمی رسد. او نباید نا امید شده و تمام فکرش را روی آن متمرکز کند، زیرا موجب سلب آسایش او می‌شود.
پیامبراکرم(ص) می‌فرماید: ان الله یحب معالى الامور:« خداوند كارهاى بلند و گرامى را دوست دارد».
ولی زمانیکه افراد به خواسته‌های خود و آن پیشرفت نمی رسند، باید حسرت نخورند، زیرا حسرت خوردن خود یک عامل از بین بردن آسایش است.

6-تسلیم مقدرات خداوند باشید
فرض کنید فردی مدام در حال دعا کردن است که خداوند شرایط ازدواج او را با کسی که دوستش دارد فراهم کند، اما دعای او مستجاب نمی‌شود و او به طرف مقابل خود نمی‌رسد. این تقدیر خداوند است و نباید بر خواسته‌های خود پافشاری کند.
برخی افراد می‌گویند: خداوند در قرآن فرموده که بخوانید مرا، تا اجابت کنم شما را. پس چرا خداوند دعاهای ما را اجابت نمی‌کند؟ باید در جواب گفت؛دلیل آن این است که خداوند صلاح تو را می‌خواهد و حکمت و سرنوشت تو این طور رقم خورده است.
خداوند در قرآن سوره بقره آیه 216 می‌فرماید: وَهُوَ كُرْهٌ لَّكُمْ وَعَسَى أَن تَكْرَهُواْ شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ لَّكُمْ وَعَسَى أَن تُحِبُّواْ شَیْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّكُمْ وَاللّهُ یَعْلَمُ وَأَنتُمْ لاَ تَعْلَمُونَ
«شاید چیزی را ناخوش بدارید و در آن خیر شما باشد و شاید چیزی را دوست داشته باشید و برایتان ناپسند افتد خدا می‌داند و شما نمی دانید.»
اگر هر کاری که نمی‍‌شود به آن دست یافت را به دست خداوند سپرد، آرامش انسان زیاد می‌شود. زیرا خود را درگیر آن کار نمی‌کند.

7- ازدواج با همسر خوب:
خداوند در قرآن سوره روم آیه 21می فرماید:مِن‌ْ ءَایَـَتِه‌ِأَن‌ْ خَلَق‌َ لَکُم مِّن‌ْ أَنفُسِکُم‌ْ أَزْوَ َجًا لِّتَسْکُنُوَّاْ إِلَیْهَا « از نشانه‌های او این است که برای شما همسرانی آفرید تا به وسیله آن‌ها آرام گیرید.»
وقتی مردی وارد خانه می‌شود و همسرش تمام امکانات را برای او فراهم می‌کند تا او به آرامش برسد این نعمتی است که باید قدر او را دانست. همین طور زنی که با وجود همسرش احساس آرامش می‌کند. اخلاق نیک همسران در آرامش افراد بسیار تاثیرگذار است.

8- استراحت و خواب در شب:
خواب و استراحت شبانه بسیار در آرامش افراد تاثیر دارد. حتی خداوند در قرآن می‌فرماید؛ الله الذّی جعل لکم الّیل لتسکنوا فیه:«خداوند شب را برای شما پدید آورد تا در آن آرام گیرید.»

9- پاکیزگی و نظافت:
کسی که پاکیزه و تمیز است معمولا احساس آرامش می کند؛ ولی زمانیکه فردی کثیف و بد بو است از این بابت رنج می‌برد و باعث سلب آسایش او می‌شود.

10- طهارت داشتن:
بارها و بارها در روایت و احادیث ذکر شده است که انسان دائم الوضو باشد، زیرا وضو باعث آرامش می‌شود. با غسل های مستحبی درمناسبت‌ها و ولادت‌های ائمه اطهار می‌توان به آرامش رسید، زیرا زمانیکه حس پاک بودن به او دست بدهد، آرامش به او تزریق می‌شود.

11- خوردن غذای سالم و طبیعی:
در آیات و روایات ذکر شده است خوردن انگور سیاه، زیتون و روغن آن و همینطور خوردن عسل دراعصاب و آرامش موثر است. متاسفانه امروزه غذاهای فست فود که بسیار در روحیه و آرامش انسان‌ها تاثیر دارد، جای غذاهای سالم و طبیعی را گرفته است.

12- عدم بدبینی و اعتماد به دیگران:
معمولا افرادی که به دیگران و یا همسر خود شک دارند و بدبین هستند، معمولا این شک و عدم اعتماد آرامش آنها را به خطر می‌اندازد. مثلا اگر خانمی همسرش دیر به خانه می‌آید، در ذهن خود به غلط چنین تصوری دارد که شاید او با کس دیگری است؛ در صورتیکه همسرش به دلیل مشغله کاری دیر به منزل رسیده است. به همین دلیل فکرهای منفی روح و روان او در عذاب است.
در آیات روایات آمده است که انسان‌ها باید اصل را بر نیکی بگذارند؛ مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.



:: بازدید از این مطلب : 849
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 
درصد زیادی از سرطانها بر اثر عوامل بسیار سادهای به وجود میآیند که ما هر روز به راحتی و بدون توجه از کنار آنها میگذریم. اگر بیمارانی که امروز بر تختهای بیمارستان خوابیدهاند، این موارد را میدانستند شاید هیچگاه به سرطان دچار نمیشدند.
شاید این ادعاها عجیب به نظر برسد، اما هر کدام از آنها نتیجه بیش از 20 سال تحقیقات دانشمندان ایالات متحده روی بیماری سرطان است. این دانشمندان متوجه شدند درصد زیادی از سرطانها بر اثر عوامل بسیار سادهای به وجود میآیند که ما هر روز به راحتی و بدون توجه از کنار آنها میگذریم. این در حالی است که اگر بیمارانی که امروز بر تختهای بیمارستان خوابیدهاند، این موارد را میدانستند شاید هیچگاه در طول عمر خود به سرطان دچار نمیشدند .
شـاید تعجب کنیـد اگـر بشـنوید سرماخوردگیهای مکرر یکی از دلایل ابتلا به سرطان در بین بعضی از مردم به شمار میرود. اگر هر روز در یک ساعت مشخص ناهار بخورید، احتمال ابتلا به این بیماری در شما کمتر میشود .
دانشمندان بعد از سالها مطالعه روی فعالیت سلولهای سرطانی در مقیاس مولکولی به این نتیجه رسیدند که واقعا پیشگیری از ابتلا به این بیماری، بهترین روش برای پیروزی بر آن است. واقعیت این است که ما تقریبا به طور دائم با غذاهایی که میخوریم و کارهایی که انجام میدهیم بدن خود را سرطانی میکنیم، یعنی ژنهای ما به طور مرتب در معرض رشد غیرعادی سلولهای سرطانی است. اما در یک بدن سالم به سرعت با این تغییرات مقابله شده و از رشد غیرطبیعی سلولهای سرطانی پیشگیری میشود. مشکل اصلی زمانی ظاهر میشود که مکانیسم دفاعی بدن ما ضعیف شود و در آن زمان است که سلولهای سرطانی شروع به رشد در بدن ما میکنند. زمانی که ما استرس و فشار زیادی به بدن خود وارد میکنیم، برای مثال برنامه خواب منظمی نداریم، ورزش نمیکنیم یا بعضی از داروها را مصرف میکنیم، سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده و آن را آماده ابتلا به سرطان میکنیم. در اینجا به بعضی از عوامل سرطانزا اشاره میکنیم که در عین اهمیت معمولا بسیاری از مردم آنها را نمیدانند.
 
عامل سرطانزای شماره 1:
کفشهای پاشنهبلند
پوشیدن کفشهای راحت و دارای پاشنه کوتاه میتواند یکی از عوامل ایجاد تورمهای غیرضروری در بدن را برطرف کرده و مانع از ابتلای ما به سرطان شود. تورم یکی از فرآیندهای طبیعی بدن برای درمان است و زمانی ایجاد میشود که بدن در برابر یک محرک آزاردهنده مانند باکتریها، آسیبها و جراحتها قرار میگیرد. اما زمانی که این تورم حالت همیشگی و مزمن به خود بگیرد، بسیار مخرب میشود.
بخشی از این تورمهای مزمن بر اثر ابتلا به بیماریهایی مانند آلزایمر، دیابت، بیماری قلبی و مانند آن به وجود میآیند. برای همین است که در افراد مبتلا به این بیماری خطر ابتلا به سرطان بسیار بیشتر از دیگران است. سرطان در اصل زمانی به وجود میآید که ژنهای بدن دچار نقص یا آسیب میشوند. در بسیاری از موارد بعد از وارد شدن این آسیبها، بدن سعی میکند آنها را ترمیم کند، اما زمانی که این عوامل مانند تورم حالت دائمی به خود بگیرند، بدن مجبور است وقت زیادی را صرف برطرف کردن آن کند و به همین دلیل از ترمیم ژنهای آسیبدیده اجتناب میکند و این درست زمانی است که ما مستعد ابتلا به سرطان میشویم. متاسفانه پوشیدن کفشهای پاشنه بلند یکی از کارهای اشتباهی است كه بسیاری از زنان هر روز انجام میدهند و بدن خود را مستعد ابتلا به سرطان میکنند. با این کار مفاصل پا به طور مداوم در معرض آسیب و تورم قرار میگیرند و توجه بدن را به خود جلب میکنند. در این زمان سیستم ایمنی به جای درمان ژنهای آسیبدیده مجبور است بخش زیادی از توجه خود را معطوف به اثرات جانبی کفشهای پاشنه بلند کند.

عامل سرطانزای شماره 2:
سرماخوردگیها

یکی دیگر از روش
های مهم برای پیشگیری از ایجاد تورم در بدن کاهش تعداد ابتلا به سرماخوردگیها و آنفلوآنزاهاست. این بیماریها نه تنها باعث ایجاد تورم زیادی در بدن میشوند، بلکه آسیبهایی را به وجود میآورند که اثرات آنها تا مدتها باقی میماند.
برای مثال هنگام ابتلا به سرماخوردگی مقدار زیادی از مواد شیمیایی با عنوان سیتوکین
ها در بدن ترشح میشوند که به سلولها فرمان میدهند فعالیت طبیعی خود را متوقف کرده و به جای آن پروتئینهای خاص را تولید کنند. این فعالیتها میتوانند باعث ایجاد نقصهایی در سلامت ما شوند که تا 10 سال بعد هم اثرات آن باقی میماند. اما در سال 2010 دانشمندان متوجه شدند افرادی که هر سال واکسنهای سرماخوردگی و آنفلوآنزا میزنند نه تنها از ابتلا به این بیماریها پیشگیری میکنند، بلکه احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی و سرطان نیز در آنها کاهش پیدا میکند .
جالب است بدانید اگر سرماخوردگیها و آنفلوآنزاها بیش از 2 هفته طول بکشند خطر ابتلا به بیماریهایی مانند چاقی، حمله قلبی، سکته و سرطان را تا آخر عمر زیاد میکنند. بنابراین اگر نمیتوانید از واکسنهای سرماخوردگی یا آنفلوآنزا استفاده کنید بهتر است حتما بهداشت را رعایت كرده و تا حد امکان از افراد مبتلا فاصله بگیرید .

عامل سرطانزای شماره 3:
مکملها و مولتیویتامینها
فقط افراد مبتلا به کمبود ویتامین و مواد معدنی و زنان باردار مجاز به استفاده از مکملها هستند. در سال 2010 آژانس تحقیقات سلامت ایالاتمتحده با بررسی 63 تحقیق گسترده به این نتیجه رسید که استفاده از مولتیویتامینها هیچ تاثیری در پیشگیری از ابتلا به سرطان و بیماری قلبی در بین اکثر مردم جهان ندارند. در عوض استفاده از بعضی از مکملها مانند ویتامینE، بتا کاروتین و ویتامین C میتوانند به سلامت بدن آسیب وارد کرده و خطر ابتلا به بیماری را افزایش دهند. بسیاری از مردم معتقدند آنتیاکسیدانهایی مانند ویتامینE میتوانند با رادیکالهای آزاد و مضر بدن که بر اثر عواملی مانند سیگار کشیدن، نور آفتاب و مصرف غذاهای چرب به وجود میآیند، مبارزه کنند .
حقیقت این است که از بین بردن کامل این رادیکالهای آزاد کار درستی نیست. بدن در بعضی موارد این رادیکالهای آزاد را تولید میکند تا با سلولهای مضر از جمله سلولهای سرطانی مبارزه کند. اگر شما با مصرف دائمی ویتامینها این مکانیسم را متوقف کنید، بدن توانایی طبیعی کنترل خود را از دست میدهد. بنابراین بهتر است به جای آنکه پول خود را صرف خرید مکملهای گرانقیمت کنید، غذاهای سالم و باکیفیت بهتر تهیه کنید.

عامل سرطانزای شماره 4:
غذا و خواب نامنظم
افرادی که هر روز در یک ساعت مشخص غذا میخورند، به تختخواب میروند و صبحها از خواب بیدار میشوند، میزان فشار به بدن خود را به حداقل میرسانند. یکی از مواردی که بدن ما به شدت به آن نیاز دارد، داشتن برنامه منظم و یکنواخت است. برای همین بهتر است برنامه خواب منظمی داشته باشید و اگر یک شب دیر به تختخواب رفتید، سعی کنید روز بعد در همان ساعت معمول و همیشگی از خواب بیدار شوید. نداشتن برنامه خواب و غذای نامنظم میتواند باعث افزایش شدید هورمون استرس به نام کورتیزول در بدن شده که در درازمدت اثرات آن در سراسر بدن قابل مشاهده است.
عامل سرطانزای شماره 5:
اجتناب از مصرف بعضی از داروهای خاص
استاتینها که پایینآورنده کلسترول خون هستند، به افرادی تجویز میشوند که در معرض خطر ابتلا به بیماریهای قلبی هستند. انجام بعضی از تحقیقات نشان داده استفاده از این داروها نقش بسیار مهمی در پایین آوردن میزان تورم بدن دارند و میتوانند احتمال ابتلا به بسیاری از بیماریها را کاهش دهند. به همین دلیل همه افراد بالای 40 سال که یکی از ریسکهای خطر برای ابتلا به بیماری قلبی مانند چاقی، سابقه خانوادگی و فشار خون بالا را دارند باید با مشورت پزشک خود استفاده از این داروها را آغاز کنند.
مطالعات بیشتر نشان داده كه استفاده از این داروها نه تنها خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش میدهد، بلکه احتمال خطر مرگ در اثر بیماریهای غیرقلبی مانند عفونتها و بیماریهای تنفسی را هم کم میکند. همچنین افراد بالای 50 سال باید با پزشک خود در مورد استفاده دائمی از آسپیرین مشورت کنند، حتی اگر دچار بیماری قلبی نیستند. تحقیقات زیادی انجام شده که نشان میدهد این دارو میتواند خطر ابتلا به همه سرطانها را کاهش دهد



:: بازدید از این مطلب : 888
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بر خلاف گذشته که تخم مرغ به عنوان یک ماده غذایی نامناسب تلقی می‌شد امروزه متخصصان معتقدند که این "بیضی خوشمزه" ارزش غذایی زیادی دارد و بطور کلی تخم مرغ برای سلامتی بدن بسیار مفید است. در مطلب پیش رو پنج دلیل خوب برای مصرف تخم مرغ را حضور شما دوستان پرشین استار ارائه می‌دهیم و تصمیم را به عهده‌ی خودتان می‌گذاریم که از این ماده‌ی غذایی مفید استفاده کنید یا نه. ولی در عین حال توصیه می کنیم تخم مرغ را به صورت کامل مصرف کنید زیرا 90 درصد کلسیم و آهن آن در زرده‌ی آن و نصف پروتئین‌های آن در سفیده می‌باشد.

اگر علاقه‌ی چندانی به تخم مرغ ندارید و این ماده‌ی غذایی را از برنامه‌ی غذایی‌تان حذف کرده‌اید این 5 دلیل تلنگری خواهد بود تا نظرتان راجع به آن عوض شود. پس لطفا با ما همراه باشید ...

1. تخم مرغ سرشار از ویتامین است


همین تخم مرغ کوچک حاوی ویتامین‌های ضروری متفاوتی است که برای سلامت بدن لازم هستند از قبیل:
ویتامین B2 که باعث می‌شود بدن مواد غذایی را به انرژی تبدیل کند.
ویتامین B12 که برای تولید گلبول‌های قرمز ضروری است.
ویتامین A یا همان رتینول که قوه‌ی بینایی را تقویت می‌کند.
ویتامین E که با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند. رادیکال‌های آزاد به سلول‌ها و بافت‌های بدن آسیب می‌زند که دلیل اصلی ابتلا به سرطان است. باید بدانید که ویتامین A و B2 همچنین برای رشد مفیدند. حتماً به کودکانتان تخم مرغ بدهید. مصرف تخم مرغ برای رشد آن‌ها بسیار مفید است.

2. تخم مرغ همیار لاغری است

حتماً تعجب کردید؟ تخم مرغ را چه به لاغری؟ بدون شک پیش از این بارها شنیده‌اید که تخم مرغ باعث چاقی می‌شود یا برای سلامتی مضر است. اما باید بدانید که نتایج پژوهشی که در Rochester Center for Obesity Research انجام شده نشان می‌دهد مصرف تخم مرغ برای صبحانه باعث می‌شود که 400 کالری کمتری دریافت کنید. این میزان کاهش کالری به این معنی است که در ماه 1.3 کیلو گرم وزن کم می‌کنید.
احتمالاً دلیل این مسئله این است که تخم مرغ احساس سیری طولانی مدتی تولید می‌کند و بعد از خوردن آن شما نیازی به مصرف میان وعده احساس نخواهید کرد. درست است که تخم مرغ حاوی کلسترول است اما هیچ دلیل قانع کننده‌ای وجود ندارد که تخم مرغ میزان کلسترول خون را افزایش می‌دهد.

3. تخم مرغ سرشار از مواد معدنی ضروری است


تخم مرغ سرشار از آهن، روی و فسفر است که بدن به آن‌ها نیاز فراوانی دارد. خانم‌ها بعد از عادت ماهیانه این مواد معدنی را از دست می‌دهند و باید آن را جبران کنند در غیر اینصورت کمبود این مواد باعث ایجاد احساس خستگی در آن‌ها شده و زود رنج و پرخاشگر می‌شوند. محققان دانشگاه Caroline du Nord فرانسه مشاهده کرده اند که یکی از ترکیبات زرده‌ی تخم مرغ به نام کولین choline احتمال ابتلا به سرطان سینه را به میزان 24 درصد کاهش می‌دهد. روی یا همان زینک یکی از عناصر ضروری است که سلامت سیستم ایمنی بدن را تضمین می‌کند و باعث می‌شود بدن مواد غذایی مصرفی را به انرژی تبدیل کند. فسفر یک نقش کلیدی در تأمین سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها ایفا می‌کند. علاوه بر این تخم مرغ حاوی ید نیز هست که برای هورمون‌های تیروئید حیاتی محسوب می‌شود و سلنیوم موجود در آن، آنتی اکسیدانی است که در مقابله با سرطان موثر عمل می‌کند.

4. تخم مرغ کالری کم و پروتئین خوبی دارد


یک عدد تخم مرغ متوسط 70 تا 85 کالری و 6.5 گرم پروتئین دارد. سه عدد تخم مرغ (210 تا 225 کالری) حاوی 19.5 گرم پروتئین است. زنان به طور متوسط روزانه به 50 گرم پروتئین نیاز دارند. یعنی اینکه 3 عدد تخم مرغ نیمی از نیازهای روزانه‌ی آن‌ها را تأمین می‌کند. البته توجه داشته باشید که نیاز به پروتئین در افراد مختلف با توجه به وزن و میزان فعالیت‌های روزانه‌ی آن‌ها متفاوت است و لازم نیست همه نیازهای یک فرد به پروتئین فقط با یک ماده غذایی تامین شود. توصیه می‌کنیم برای شناخت میزان نیازتان با پزشک مشورت کنید. یک بشقاب املت با 3 عدد تخم مرغ به همراه نان کافی است تا چندین ساعت احساس سیری کرده و نیازی به خوردن غذا احساس نکنید.


5. تخم مرغ با سرطان سینه مقابله می‌کند


نتایج پژوهشی که در سال 2003 در دانشگاه هاروارد انگلیس انجام شد نشان می‌دهد نوجوانانی که روزانه 3 عدد تخم مرغ مصرف می‌کنند در سنین بزرگسالی کم‌تر به سرطان سینه مبتلا می‌شوند. در سال 2005 پژوهش‌های دیگری انجام شد و محققان ثابت کردند زنانی که در هفته 6 عدد تخم مرغ می‌خورند 44 درصد کمتر از زنانی که در هفته 2 عدد یا کمتر تخم مرغ می‌خورند به سرطان سینه مبتلا می‌شوند.
در آوریل سال 2008، محققان دانشگاه Caroline du Nord فرانسه مشاهده کردند که یکی از ترکیبات زرده‌ی تخم مرغ به نام کولین choline احتمال ابتلا به سرطان سینه را به میزان 24 درصد کاهش می‌دهد. مصرف دو عدد تخم مرغ برای صبحانه نصف نیاز روزانه‌ی بدن را به این ماده تأمین می‌کند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

و اما یک خاصیت درمانی معجزه آسا از تخم مرغ


روایت زیر را که مرور خواهید کرد یکی از دوستان در گروه اونو تهیه کردند و فرستادند که به نوعی آموزش استفاده از تخم مرغ برای درمان سوختگی هست. لطفا این نوشته رو از دست ندید :


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در افغانستان سوختم و دو ماه جهنمی رو در تهران گذروندم. روزهایی که از زور درد و ناراحتی مرگ خودم رو آرزو می کردم. پس این مطلب رو با کمال میل ترجمه می کنم و از تو، دوست من، که اونقدر ارزش داشتی که وقتم رو برای آگاه کردن تو صرف کردم، استدعا دارم از ارسال این ایمیل به دوستان خودت خودداری نکنی. تنبلی بخرج نده و حتما برای بقیه بفرست. شاید ندونی که درد سوختن یعنی چی و امیدوارم هرگز ندونی ...

درمان معجزه آمیز سوختگی
مرد جوانی مزرعه اش رو با سم آفت کش سمپاشی می کرد و می خواست بدونه که چقدر از سم در مخزن باقی مونده. درپوش رو برداشت و فندک رو روشن کرد. بخار بلند شده از سم آتش گرفت و سراسر بدن اونو در بر گرفت. اون از روی تراکتور پائین پرید و فریاد زد. زن همسایه با حدود 10 تخم مرغ از خونه بیرون دوید و در عین حال فریاد می کشید "تخم مرغ بیارید". او تخم مرغها رو شکست و سفیده رو از زرده جدا کرد". وقتی آمبولانس رسید و مسئولین کمک های اولیه مرد جوان رو دیدن پرسیدن "کی این کارو کرده؟" همه به اون زن اشاره کردن و مامورین به اون زن تبریک گفتن. "شما صورت اونو از نابود شدن نجات دادین". در انتهای تابستان مرد جوان دسته گلی به اون زن تقدیم و از اون تشکر کرد. صورتش مثل صورت یک بچه صاف شده بود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در ذهن داشته باشین که این روش درمان شامل آموزشهای مامورین آتشنشانی هم هست. کمک های اولیه شامل پاشیدن آب سرد بر سطح صدمه دیده و کاهش درجه حرارت برای جلوگیری از سوختگن لایه های زیرین پوسته. بعد سفیده تخم مرغ رو روی اون نقطه پخش کنید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


زنی که قسمت زیادی از دستش رو با آب جوش سوزانده بود، با وجود درد زیاد، آب سرد روی دستش ریخت (که خیلی هم دردناکه. من کشیدم می دونم) دوتا تخم مرغ رو شکست و زرده رو از سفیده جدا کرد، کمی اونها رو هم زد، و دستش رو در سفیده فرو برد. سفیده روی دستش خشکید و لایه ای روی دستش کشیده شد. بعداً یاد گرفت که سفیده تخم مرغ یک کولاژن طبیعیه و در تمام بعد از ظهر هر یک ساعت لایه دیگری بر لایه های فبلی افزود. در بعد از ظهر دیگه دردی احساس نمی کرد و روز بعد بسختی میشد اثری از سوختگی دید. 10 روز بعد، هیچ اثری باقی نمونده و پوست رنگ طبیعی شو بدست آورده بود. نواحی سوخته شده به لطف کولاژن موجود در سفیده تخم مرغ که پر از ویتامینه کاملاً ترمیم شده بود.



:: بازدید از این مطلب : 950
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

12323.jpg
 
میوه و سبزی -
در اولین قدم این رنگ اشیا است كه شما را به طرف آن شیء جذب و یا از آن دور می‌كند.در واقع احساس آرامش،لذت ناراحتی،تنش،صلح و دوستی و ... همه و همه در پرتو رنگ‌هاست.

رنگ‌ها تمامی محیط ما و حتی خود ما را نیز تسخیر كرده‌اند و در تمام جسم جان و روح ما تاثیر گذارند.
 
مثلا در مورد رنگ سیب سرخ و زیبا علاوه بر لذتی كه از رنگ آن در هنگام خوردن می‌بریم و در ما احساس شادابی و نشاط ایجاد می‌كند،در خواصش نیز تاثیر فراوانی دارد.
 
تمامی سبزیجات و میوه‌هایی كه روزانه مصرف می‌كنید با توجه به نوع رنگشان منافع خاصی برای شما دارند.شاید تعجب كنید،اما فراموش نكنید كه رنگ‌ها بر همه وجود ما و در تمامی جوانب نفوذ دارند و این هم یك روش نفوذی آنهاست.
 

رنگ سبز
 

رنگی‌ است آرامش بخش و با دیدن این رنگ شما احساس آرامش می‌كنید و از وجودش لذت می‌برید و جالب اینجاست كه همین رنگ زیبا و آرامش بخش علاوه بر این كه شما را در ظاهر جذب می‌كند و شما از آن لذت می‌برید خواص درمانی بسیاری نیز دارد و برای جسمتان مفید است.
 
در واقع هر چیز سبزی كه شما می‌بینید این خاصیت را داراست و این در مورد میوه‌ها و سبزیجات سبز رنگ نیز صادق است.

این رنگ برای افراد عصبی و نا ‌آرام بسیار مفید است.رنگ سبز خاصیت ضد عفونی‌كننده‌ دارد و مناسب برای بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری‌های روده‌‌ای (یبوست)‌،معده (سوء‌هاضمه،زخم معده و...)،كلیه (سنگ كلیه و ناراحتی‌های مجاری ادراری)‌، ریه (مشكلات تنفسی،آسم و ...) و رحم می‌باشد.
 
این رنگ برای درمان زخم‌های عمیق سوختگی‌های شدید نیز موثر است.این خواص در میوه‌ها و سبزیجاتی كه سبز رنگ هستند به وفور یافت می‌شود.تحقیقات نشان داده میوه‌ها و سبزیجات سبز رنگ خاصیت ضدعفونی‌كنندگی دارند و در هضم غذا و جذب آن موثرند.
 
میوه‌ها و سبزیجات سبز رنگ برای افرادی كه از بیماری‌های عصبی رنج می‌برند توصیه شده است.
 
سبزیجات سبز رنگ همچنین در درمان زخم‌های عمیق و سوختگی ‌ها و بیماری‌ های ریوی و كلیوی بسیار موثر است و در بهبود بیماری‌های قلبی مصرف فراوان دارد.مثلا جعفری دارای خواص ضد عفونی‌كننده خون و دستگاه گوارش می‌باشد.

جعفری موجب تحریك عضلات روده و رحم می‌شود و مناسب برای معده و هضم غذاست.برگ این گیاه مناسب برای زخم‌های عمیق است و جوشانده آن مناسب برای بیماری‌های كلیوی و مجاری ادرار است.
 

انگور سبز

این میوه مناسب برای بیماری‌های اعصاب است.مواد غذایی موجود در انگور به هضم غذا و جذب آن در معده كمك فراوانی می‌كند و در درمان بیماری‌های سوءهاضمه،سل ریوی،مشكلات كلیوی (سنگ كلیه)‌ و یبوست كمك فراوانی می‌كند.

همچنین باعث دفع سموم و مواد زائد از بدن می‌شود.آب انگور مغذی عضله قلب است.انگور اختلالات قلبی حاصله از ازدیاد فشارخون را از بین می‌برد و دارای اثر تقویت‌كننده قلب است.

انگور موجب ازدیاد ترشح صفرا می‌شود و عمل هضم را تحریك و تسریع می‌بخشد و تخمیرهای روده‌ای را كاهش می‌دهد. 

كاهو

كاهو در درمان تپش قلب و سرفه و مشكلات ریوی موثر است.همچنین آرام‌ كننده اعصاب است.كاهو برای دفع مواد زاید در روده‌ها و جلوگیری از یبوست مناسب است.از جوشانده كاهو می‌توان برای درمان سوختگی‌ها و زخم‌ها استفاده كرد.

 لوبیا سبز


از لوبیا سبز برای درمان كسالت‌های شدید كلیوی استفاده می‌شود.این سبزی همچنین در درمان بیماری‌های قلبی نیز موثر است.وجود فسفر در لوبیا برای اعصاب مفید است.
خرده شده و یا پوره شده دانه لوبیا به عنوان ضماد برای مواضع سوختگی و سایر التهابات پوستی و زخم‌ها موثر است.
 

  ترخون


ترخون به دلیل داشتن اسانس‌های معطر در خود مجاری دستگاه گوارشی را ضدعفونی می‌كند و محرك مناسبی برای معده به شمار می‌رود.این سبزی برای بیماری‌های رحم و تسهیل جریان خون قاعدگی بسیار موثر است. 


رنگ قرمز


رنگی‌است محرك و اشتهاآور.رنگی پر انرژی كه همین خصوصیات در مواد غذایی قرمز رنگ هم دیده می‌شود.معمولا ما برای خوردن خوراكی‌هایی با رنگ قرمز بسیار راغب هستیم.

این رنگ و در واقع میوه‌ها و سبزیجات‌ قرمز رنگ علاوه بر این كه افزایش‌ دهنده اشتها هستند،برای افراد كم خون و افرادی كه كمبود آهن دارند بسیار مناسب است.

همچنین در درمان عفونت‌‌ها و سوختگی‌های شدید بسیار موثر است و معمولا این ‌گونه میوه‌ها و سبزیجات در درمان بیماری‌‌های ریوی،مشكلات روده (یبوست)‌ و رحم به كار برده می‌شود.

مواد غذایی قرمز رنگ بسیار پر انرژی بوده و در تقویت قلب و افزایش فشار خون و غلظت خون بسیار مفید و تقویت‌كننده روده و كبد است.

گیلاس‌


تقویت‌كننده و انرژی‌ زا.تنظیم ‌كننده كبد و مناسب برای رفع یبوست و اشتها ‌آور،دفع‌كننده مواد زائد و سموم از بدن.

توت ‌فرنگی‌


در درمان سل ریوی بسیار سودمند است و همچنین در درمان عفونت‌های روده.

انار


جلوگیری از تنگی نفس.مناسب برای روده و تصفیه‌كننده خون.

انگور فرنگی‌


موثر در درمان تب‌های عفونی،محرك اشتها و رفع یبوست.

شاتوت‌


تصفیه‌كننده خون،مناسب برای بیماری‌های كم‌خونی و مشكلات ریوی.  
 

فلفل‌قرمز

تحریك قوای هاضمه،مناسب برای خونریزی‌های رحم،رفع فلج،رفع یبوست و بیماری‌‌های روده.


رنگ نارنجی‌


رنگی جذاب و سر زنده و شاداب،كه در نهایت جذابیت و جلب توجه احساس ‌زدگی ایجاد نمی‌كند. سبزیجات و میوه‌های نارنجی رنگ و كلا هر شی نارنجی رنگ در افزایش شیر مادران بسیار موثر است.

مواد غذایی نارنجی رنگ بسیار انرژی‌ زا است و محرك مناسبی برای اعصاب و سودمند برای مشكلات تنفسی و ضد سرفه،ضد آسم و سل ریوی هستند و در درمان سنگ كلیه و كیسه صفرا و بیماری‌های معده و روده موثر هستند.
 

هویج‌


افزایش شیر مادر،مناسب برای درمان اختلالات شدید روده‌ای،بهبود دهنده زخم‌های دستگاه گوارش،رفع‌كننده یبوست،ضد عفونی‌كننده روده،تقویت‌كننده اعصاب و انرژی‌زا و موثر در بهبود عفونت‌های ریوی.
 

پرتقال و نارنگی‌

تقویت‌كننده دستگاه عصبی،عضلات و غدد،مناسب برای رفع اختلالات دستگاه گوارش،كبد و روده‌ها.
 

زالزالك‌


مناسب برای درمان بیماری‌های روده و رفع كم‌خونی.
 

رنگ زرد


رنگی شادی‌آفرین،درخشان،زنده و محرك.سبزیجات و میوه‌های زردرنگ معمولا اشتها آور و در عین حال مناسب برای هضم غذا می‌باشند.

میوه‌جات و سبزی‌های زرد‌رنگ تصفیه‌كننده كبد و روده‌ها و كلیه‌هاست.این مواد غذایی در درمان بیماری‌های معده (ورم معده)‌ كیسه صفرا یبوست و فشار خون و همین طور مشكلات ریوی مناسب هستند و در تقویت غدد لنفاوی قلب موثرند و بسیار انرژی‌زا می‌باشند و محرك اعصاب.

زردآلو


سرشار از انرژی،موثر در درمان یبوست،كاهش‌دهنده افسردگی و تقویت‌كننده اعصاب.  آناناس‌
تقویت‌كننده روده،نیرو بخش،مناسب برای هضم غذا و موثر در بیماری‌های ریه. 

به‌

تقویت‌كننده اعصاب و قلب،موثر در درمان بیماری‌های ریوی و سل.همچنین در درمان ورم معده و روده از این میوه استفاده می‌شود.
 

گلابی‌


از بین برنده ضعف و بی‌حالی،تقویت‌كننده اعصاب،رفع تنبلی روده‌ها،رفع یبوست و بیماری‌های روده‌ای و معده،موثر در درمان سل ریوی،از بین برنده سنگ كلیه.
 

آلو


انرژی‌زا و از بین برنده كم‌خونی و ضعف و سستی،برطرف‌كننده یبوست،محرك اعصاب،مناسب برای كلیه‌ها.

سیب زرد

انرژی‌ساز،ضد عفونی ‌كننده قوی روده و مناسب برای تقویت روده‌ها و معده،محرك كلیه‌ها و مناسب برای سنگ كلیه و مجاری ادرار،تقویت‌كننده اعصاب،رفع‌كننده یبوست و اسهال، مناسب برای اختلالات تنفسی.



:: بازدید از این مطلب : 823
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

همه چیز درباره خیار از نیویورک تایمز

 

از قدیم می گفتن، از خیار بی خاصیت تر میوه نداریم پس لطفا مطلب زیر را بخوانید فكر كنم نظرتان عوض شود

 

 

 

 

 

1.  دارای ویتامینهایی است که بدن ما روزانه نیازدارد. مانند میتامینهای ب یک ، دو، سه، پنج، شش، اسید فولیک، ویتامین سی، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر و پتاسیم و روی

 

2.  اگر بعد از ظهر خسته هستی بجای اینکه نوشیدنیهای کافیئن دار بنوشی یک خیار بخور. آنها دارای ویتامینهای بی و هیدروکربور هستند که شما را سرحال آورده و چند ساعت نگه می دارد.

 

3.  اگر آینه حمام بخار میکند آنرا به آینه بمالید تا از بخار کردن جلو گیری کند.

 

4.  اگر حشرات و حیوانات، باغچه شما را نابود می کنند یک بشقاب آلومینیومی خیار لایه لایه برش خورده را بگذارید تا همه آنها را فراری دهد.

مواد خیار با آلومینیوم ترکیب شده و بویی را ایجاد می کند که همه حشرات و... را فراری میدهد. ولی انسان آنرا حس نمی کند.

 

 

 

5.  اگر روی پوست خود ناهمواری دارید و میخواهیدکه از شر آن قبل از رفتن به استخر خلاص شوید خیار برش خورده را به آن محل ها روی پوست خود بمالید. مواد فتوشیمیایی خیار باعث می شود که کلوژنهای پوست جمع شود و چاله چوله ها از بین بروند. روی چروکها نیز بسیار موثر است.

 

6.  اگر مشروب خورده اید و سردرد و سرگیجه دارید قبل از خواب چند خیار بخورید. عطف به ویتامین ب و شکری که دارد و الکترولیتهای موجود سردرد و سرگیجه را حل میکند.

 

7.  اگر میخواهید بر گرسنگی عصر فائق آئید خیار بخورید.

 

 

 

8.  یک ملاقات مهم دارید ولی فرصت واکس زدن ندارید خیار را بمالید روی کفش آنرا براق نموده در مقابل نفوذ آب نیز مقاوم میشود.

 

9.  اگر روغن ندارید، و لولاها سرو صدا میکنند آنرا به آن بمالید روان شوند.

 

10. اگر دچار استرس هستید، یک خیار را خرد کرده و در آب جوش بگذارید، مواد شیمیایی آن باعث آرامش شما میشود.

 

11.  بعد از غذا آدامس ندارید و میخواهید به یک ملاقات تجاری بروید، یک برش از خیار را برای سی ثانیه به سقف دهان بفشرید، بوی بد دهان با کشته شدن باکتریهای بد بو از بین میرود.

 

 

 

12.  اگر یک روش سبز برای تمیز کردن وسایل استیل میخواهید، با خیار آنها را تمیز کنید.

 

13.  اگر در حال نوشتن اشتباه کردید از آن میتوانید بعنوان پاک کن (از قسمت بیرونی آن) استفاده کنید.


:: بازدید از این مطلب : 948
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

درمان سرماخوردگی بدون مصرف قرص و دارو


 

مطالب علمی بسیار مهم درمان سخت ترین سرماخوردگی ها و گلو دردهای شدید یکی از بیماری هایی که همیشه گریبان گیر بشر بوده است ،
انواع سرماخوردگی ها و عفونتها و گلودرد است .
 
متاسفانه برای رهایی از این بیماری ها از انواع قرص های سرماخوردگی ،
 
آنتی هیستامین (آبریزش بینی ) ،
 
آموکسی سیلین (چرک خشک کن )
 
و آمپول پنی سیلین استفاده میشود .
 
اما واقعیت امر چیز دیگری است .
 
با استفاده کردن از این قرص ها و آمپول ها فقط بدن مقاومت خود را از دست میدهد و سلولهای بدن فلج میشوند .
 
پس هنگام ابتلا به این نوع بیماری ها چه باید کرد ؟
 
قبل از پرداختن به جواب این سوال ،
 
جالب است بدانید که در آزمایشگاه های پزشکی
 
برای کشت میکروب (افزایش میکروب )
 
از پنج ماده استفاده میشود .
 
یعنی میکروبها (قارچ ـ ویروس ـ باکتری)
 
با خوردن این مواد رشد میکنند ، تعدادشان چندین برابر میشود .
 این مواد عبارتند از :
 
1- تمام گوشتها ( سوسیس ـ کالباس ـ گوشت قرمز ـ مرغ ـ تخم مرغ - و..) و فرآوره های لبنی (شیر ـ پنیر ـ خامه )
 2- خون ( درقصابی ها هنگام چرخ کشیدن گوشت ، آن را نمی شویند . چون اگر گوشت شسته شود ، خوب چرخ نخواهد شد . پس خون بین بافتهای آن باقی خواهد ماند )
 3- قند و شکر
 4- کاکائو و شکلات
 5- آگار ( ماده ای است که از ترکیب دو جلبک و آب ایجاد میشود ) این ماده در شیرینی پزی کاربرد دارد . ماده ی ژله ای که در شیرینی دانمارکی است همان آگار است .
 
پس اگر عفونتی در بدن شما باشد ، با استفاده کردن از این مواد ، عفونت (ویروس) شروع به خوردن از این مواد میکند و مقدارش خیلی زیاد میشود . و بیماری شما درمان نمیگردد.
 
برای رفع سرماخوردگی ، آنفولانزا ، سینوزیت ، گلودرد چه چیزی بخوریم ؟
 
یک رژیم غذایی سه روزه میتواند سختترین نوع این بیماری ها را درمان کند .
 
در این چند روز
 
( شیر و پنیر -گوشت ـ تخم مرغ ـ شکلات ـ چای ـ قندو شکر - کاکائو ـ بیسکوییت )
 
به هیچ وجه مصرف نکنید .
 
صبحانه یک قاشق عسل را روی نان بمالید و بخورید .
 
* در طی روز دو بار ( آب + عسل + لیمو ترش تازه ) میل کنید .
 
* ناهار و شام سوپ بخورید . اما توجه داشته باشد که سوپ را بدون گوشت تهیه نمایید .
 
* یک مشت پونه ی کوهی و یک قاشق سیاه دانه را با هم به مدت نیم ساعت بجوشانید . و عصاره ی آن را با یک قاشق عسل مخلوط کرده ، یک لیوان بعد از صبحانه و یک لیوان قبل از خواب مصرف کنید .
 
* در حد توان میوه میل کنید .
 
* غرغره کردن آب نمک ولرم ، از دهان و بینی . قبل از خواب و بعد از بلند شدن از خواب .
 
با رعایت کردن این چند نکته ، سختترین عفونتها بدون استفاده از داروهای شیمیایی درمان میشود .
 
علت این درمان این است که به میکروبهای داخل بدن غذا نمی رسد و میکروبها می میرند .


:: بازدید از این مطلب : 680
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 اسفند 1391 | نظرات ()