نوشته شده توسط : nahal

namak[WwW.KaMyAb.Ir]

 

 

بسیاری از مردم اینطور فکر می‌کنند که افزودن نمک به آبی که قرار است بجوشد، باعث سریع تر جوشیدن می‌شود. بهرحال این فکر درستی نیست، ولی نمک آب را در دمای بالاتر به جوش می‌آورد، بنابراین باعث کاهش زمان پخت و پز می‌شود.

بررسی تازگی تخم مرغ. دو قاشق چای خوری از نمک را در فنجانی از آب بریزید و سپس تخم مرغی را درون آن قرار دهید. تخم مرغ تازه، ته خواهد نشست و تخم مرغ کهنه تر شناور خواهد بود. البته این بدین معنی نیست که تخم مرغ شناور، فاسده شده است.

با دوام تر کردن پنیر. برای این کار می‌شود، پنیر را در یک روکش مرطوب شده با آب نمک پیچید.

ترساندن مورچه ها. نمک را در جای درها یا کنار پنجره ها و هرجایی که مورچه ها در خانه تان تردد می‌کنند، بپاشید. مورچه ها علاقه ایی به راه رفتن بر روی نمک ها ندارند.

خاموش کردن آتش ناشی از روغن در آشپزخانه. جعبه ایی از نمک را در کنار اجاق داشته باشید، و اگر آتش ناشی از روغن مشتعل شد، روی زبانه ی آتش نمک بریزید (هیچ وقت از آب در این وضعیت استفاده نکنید چرا که باعث پراکندگی می‌شود). زمانیکه نمک به آتش اعمال شد، باعث کاهش گرمای آتش می‌شود.

کاهش چکه شمع ها. اگر شمع های تازه را در یک محلول نمک قوی برای چند ساعت بخیسانید و سپس آنها را به خوبی خشک کنید، دیگر این شمع ها در هنگام سوختن خیلی زیاد چکه نخواهند کرد.

نگهداشتن تازگی و طراوت گل های بریده شده. کمی کمتر از ۲ قاشق چای خوری را به گلدان اضافه کنید تا گل های بریده شده، مدت زمان بیشتری تازه بمانند (همین مقدار شکر و یا یک عدد آسپرین، نتیجه ی مشابهی می‌دهد).
مرمت دیوارها. برای پر کردن سوراخ های ایجاد شده توسط میخ، و دیگر قسمت های آسیب دیده بر روی گچ تخته و یا دیوار گچی، ۲ قاشق سوپ خوری نمک را با دو قاشق سوپ خوری از نشاسته ذرت مخلوط کرده و در نهایت به آن در حدود ۵ قاشق چای خوری آب بیافزایید تا یک خمیر غلیظ به دست آید. از این خمیر برای پر کردن سوراخ ها استفاده کنید.

جلوگیری از علف های هرز حیاط. اگر علف های هرز یا چمن بین آجرهای حیاط تان، و یا دیگر قسمت ها می روید، با دقت نمک را بین شکاف ها بپاشید، سپس با آب آنجا را خیس کنید و یا منتظر باران برای نمناک شدن آن محل باشید.

شست و شوی دهان. از مخلوط مقدار برابر نمک و جوش شیرین برای شست و شو و از بین بردن بوی بد دهان استفاده کنید.

فرو نشاندن درد ناشی از زخم زنبور. فورا آن ناحیه را مرطوب کرده و توده ی کمی از نمک را برای کاهش درد و تورم بر روی آن قرار دهید.

درمان گزیدگی پشه. آب نمک، برای کاهش خارش ناشی از گزیدگی پشه می‌تواند موثر باشد. علاوه بر این، تلفیق نمک و روغن زیتون نیز می‌تواند مفید باشد.

ماساژ. پس از استحمام و زمانی که هنوز بدن تان نمناک است به خودتان یک ماساژ با نمک خشک بدهید. این کار باعث تازه شدن پوست شده و به جریان خون کمک می‌کند.

رهایی از التهاب گلو. نمک را به همراه آب گرم مخلوط کرده و آن را غرغره کنید تا درد گلویتان تسلی یابد.



:: بازدید از این مطلب : 957
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

alerzhi[WwW.Kamyab.IR]

بی‌خوابی تنها دلیل خستگی و کسالت نیست. دلایل دیگری نیز وجود دارد که باک انرژی شما را خالی کرده و باعث می‌شود که احساس خستگی بکنید. برای شناسایی و مقابله با دزدان انرژی با ما همراه باشید. کار سختی نیست فقط کافی است در رژیم و عادت‌های غذایی‌تان تغییراتی ایجاد کنید. خواهید دید که احساس سرزندگی و شادابی خواهید داشت.

۱٫ احتمالاً گلوسیدها را از برنامه‌ی غذایی‌تان حذف کرده‌اید

 

GELOSOID[WwW.Kamyab.IR]

اگر در طول روز زیاد احساس خستگی می‌کنید یکی از دلایلش این می‌تواند باشد که شما رژیم بدون گلوسید گرفته‌اید. یعنی اینکه کربوهیدرات را از برنامه‌ غذایی خود حذف کرده‌اید. یک چنین رژیمی شما را بی انرژی می‌کند. باید بدانید که مغز انسان با پروتئین کار نمی‌کند بلکه با گلوسیدها امورات خود را می‌گذراند. این‌گونه است که بدن ما گلوسیدهایی که مصرف می‌کنیم را به گلوکز تبدیل می‌کند و این گلوکزها منبع اصلی تأمین انرژی بدنمان هستند. عدم مصرف گلوسیدها باعث می‌شود که انرژی لازم را برای فعالیت‌های روزانه نداشته باشید. توصیه می‌کنیم گلوسیدهای پیچیده مثل نان سبوس دار، حبوبات و سبزیجات نشاسته‌ای را به برنامه‌ی غذایی‌تان اضافه کنید.

۲٫ احتمالاً صبحانه نمی‌خورید

SOBHANEH[WwW.Kamyab.IR]

اگر در طول روز احساس کسالت و بی حالی می‌کنید احتمالاً از آن دسته افرادی هستید که صبحانه نمی‌خورید. ولی باید بدانید که صبحانه مهم‌ترین وعده‌ی غذایی است. به خاطر اینکه بدن ما از شب تا صبح گرسنه بوده و ذخیره‌ی انرژی‌اش دیگر تمام شده است. صبح که می‌شود بدن به کسب انرژی نیاز دارد. اگر صبحانه نخورید نمی‌تواند این انرژی را دریافت کند و برای همین طبیعی است که بقیه‌ی روز را بی حال و بی انرژی باشید. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد بچه‌هایی که صبحانه می‌خورند نتایج بهتری در تست‌های هوش کسب کرده و تمرکز بیشتری دارند. افراد بزرگسال نیز همانند بچه ها هستند با این تفاوت که بزرگ‌تر هستند. توصیه می‌کنیم که صبحتان را با یک صبحانه‌ی سالم شروع کنید. صبحانه‌ی سالم حاوی گلوسیدهای سالم، پروتئین، میوه و سبزیجات است.

۳٫ احتمالاً شما خیلی کم غذا هستید

 

KAMGHAZA[WwW.Kamyab.IR]

اگر در طول روز باک انرژی‌تان خیلی زود خالی می‌شود به احتمال زیاد مانند گنجشک غذا می‌خورید. منظورمان این است که کم غذا هستید. بدن ما نیاز دارد که هر سه تا پنج ساعت چیزی بخورد تا انرژی‌اش را تأمین کند. برای پیشگیری از این مسئله توصیه می‌کنیم که هر وعده‌ی غذایی یا میان وعده‌تان حاوی پروتئین‌ها، دانه ها، میوه و سبزیجات باشد.

۴٫ احتمالاً کم آب می‌خورید

 

abmadani[WwW.Kamyab.IR]

کاهش آب نیز می‌تواند باعث بی حالی روزانه شود. در واقع اگر شما جز آن دسته افراد هستید که آب و مایعات کمی می‌نوشید احتمالاً در طول روز دچار منگی و بی حالی خواهید شد. احتمالاً شنیدن اینکه روزانه باید یک لیتر آب بخورید شما را وحشت زده می‌کند. نگران نباشید. قرار نیست که همه‌ی این آب را یکجا بخورید. یک بطری آب دم دستتان باشد و در طول روز جرعه جرعه میل کنید. آب میوه‌ها و جوشانده‌ها از مایعات سالم محسوب می‌شود. می‌توانید روی شیر نیز حساب کنید. در هر حال مایعات زیادی بنوشید و حالا که تابستان است بیشتر به فکر تأمین آب بدن خود باشید. صبحانه مهم‌ترین وعده‌ غذایی است. به خاطر اینکه بدن ما از شب تا صبح گرسنه بوده و ذخیره‌ انرژی‌اش دیگر تمام شده است. صبح که می‌شود بدن به کسب انرژی نیاز دارد. اگر صبحانه نخورید نمی‌تواند این انرژی را دریافت کند و برای همین طبیعی است که بقیه‌ روز را بی حال و بی انرژی باشید.

۵٫ احتمالاً غذاهای ناسالم را در بدترین شرایط میل می‌کنید

 

nasalem[WwW.Kamyab.IR]

خیلی از مردم صبحانه را ظهر می‌خورند و شام را دیر وقت. این باعث می‌شود که بانشاط و شاداب نباشید. زمانی که احساس خستگی می‌کنید معنی‌اش این است که مغزتان هیدرات کربن می‌خواهد تا انرژی‌تان را بالا ببرد. اگر جزء افرادی هستید که گلوسیدهای ساده مثل کیک و کلوچه و یا نوشیدنی‌های گازدار می‌خورید باید انتظار داشته باشید که ناگهان انرژی‌تان از دست برود و احساس ضعف بکنید. هیدارت‌های کربن خیلی سریع وارد سیستم بدن می‌شوند و به مدت یک ساعت احساس سیری ایجاد می‌کنند. با این که هله‌هوله‌ها برای مدتی شما را سیر می‌کنند اما باید بدانید که تغذیه نامناسبی در پیش گرفته‌اید. برای اینکه روزتان را با انرژی پشت سر بگذارید باید در بین روز میان وعده‌ای حاوی پروتئین‌ها و گلوسیدها میل کنید. یک عدد سیب یا یک مشت بادام، ماست با میوه و سبزیجات میان وعده های خوبی محسوب می‌شوند.



:: بازدید از این مطلب : 831
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

diabets[WwW.Kamyab.IR]

 

دیابت یا بیماری قند را چگونه کنترل کنیم؟

دیابت یا بیماری قند هنگامی بوجود می‌آید که هورمون انسولین (عامل تنظیم‌کننده قند خون) یا به اندازه کافی در بدن تولید نمی‌شود یا سلول های بدن به درستی به آن پاسخ نمی‌دهند (مقاومت به انسولین).

در نتیجه سوخت وساز قند در بدن مختل می‌شود و قند خون از حد طبیعی خود بالاتر می‌رود، و در نهایت علائم شاخص دیابت به صورت پرخوری، پرنوشی و پرادراری ظاهر می‌شود.

در صورت کمبود یا عدم تاثیر انسولین، قند نمی‌تواند وارد سلول‌ها شود، در نتیجه قند خون بالا می‌رود. افزایش قند خون در درازمدت موجب آسیب رساندن به قلب، مغز، چشم، کلیه‌ها و … می‌شود.

مطالعات نشان می دهند که ورزش با کاهش بافت چربی و افزایش میزان سوخت و ساز بدن، مقاومت به انسولین را کاهش داده و باعث بهبود عملکرد گیرنده‌های انسولین شده و سطح گلوکز خون را کاهش می‌‌دهد.

حتی در بیماران دیابتی نوع یک که در بدن آن‌ها انسولین وجود ندارد یا به میزان کافی ترشح نمی‌شود، ورزش با افزایش میزان متابولیسم و مصرف انرژی، سطح گلوکز یا قند خون را کاهش می دهد و بدین ترتیب بیماران به انسولین تزریقی کمتری نیاز دارند.



:: بازدید از این مطلب : 762
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

8035.jpg

 

براساس این پژوهش، نوشیدن به اندازه کافی آب شدت سردرد و میگرن را کاهش می‌دهد و به نوعی تاثیری مشابه قرص‌های مسکن‌سردرد دارد.

بدون شک اولین اقدامی که افراد در مواجهه با سردرد انجام می‌دهند مصرف مسکن‌های قوی است که متاسفانه بعد از مدتی تاثیر گذشته را ندارد. شاید برایتان جالب باشد بدانید نتایج یک پژوهش هلندی نشان می‌دهد که نوشیدن روزانه هفت لیوان آب برای تسکین سردرد و میگرن کافی است.

براساس این پژوهش، نوشیدن به اندازه کافی آب شدت سردرد و میگرن را کاهش می‌دهد و به نوعی تاثیری مشابه قرص‌های مسکن‌سردرد دارد. به همین دلیل متخصصان به بیمارانی که از سردرد رنج می‌برند توصیه می‌کنند که در کوتاه‌مدت آب بیشتری بنوشند تا سردردهایشان کمتر شود. البته در کنار نوشیدن آب، انجام ماساژهای تخصصی سر و گردن، پرهیز از مصرف غذاهای ادویه‌دار و دوری از تنش و استرس هم در تسکین سردرد موثر است.




:: بازدید از این مطلب : 1604
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : جمعه 13 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

گردو شما را پدر می‌کند ! www.taknaz.ir

 

 
اگر در آرزوی پدر شدن هستید، گردو بیشتری مصرف کنید و...
 

 

 اگر  آرزوی پدر شدن دارید، گردو بخورید. نخندید، این را از خودمان در نیاورده‌ایم، محققان به تازگی اعلام کرده‌اند که خوردن گردو می‌تواند کیفیت اسپرم (سلول جنسی) مردان جوان را بالا برده و به باروری آنها کمک کند. البته لازم است تا 12 هفته روزی بیش از نصف فنجان یا حدود 70 گرم گردو بخورید تا به این نتیجه برسید. لازم است بدانید گردو دارای اسید چرب امگا 3 است که در بعضی بررسیها با درمان نازایی و بهبود کیفیت اسپرم مردان مرتبط شناخته شده است.

متخصصان می‌گویند این اسید چرب و اسید چربهای غیر‌اشباع چند زنجیره‌ای نقش مهمی در تکامل اسپرم و

عملکرد غشای آن بازی می‌کنند.

بعضی تحقیقات قبلی هم نشان داده بود که مصرف غذاهای غنی از امگا 3 می‌تواند به ایجاد شکل و

اندازه طبیعی اسپرم کمک کند. در حالی که مصرف چربی‌های اشباع موجب کم شدن غلظت و تجمع اسپرم ها می‌شوند.‏

آمارها نشان داده که تقریباً نیمی از مشکلات ناباروری ناشی از وجود مشکلات مردانه است.

تعداد اسپرم‌های زنده، توانایی حرکت، اندازه و شکل اسپرم و ناهنجاریهای کروموزومی در باروری مردان نقش دارند.

بنابر این شایدخوردن گردو همراه با یک رژیم سالم غذایی- هرچند گرانقیمت باشد ـ بتواند تا حدی سلامت باروری مردان

را بهبود ببخشد.‏



:: بازدید از این مطلب : 718
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

در حال حاضر تقریبا ۶۰ درصد زنان موهای‌شان را رنگ می‌كنند. آیا شما هم می‌خواهید رنگ روی موهای‌تان دوام و درخشندگی داشته باشد؟ این ۱۰ قانون طلایی را به كار بگیرید. مطمئنا از نتیجه كار راضی خواهید بود.

 

رنگ مو


۱) درست انتخاب كنید:


ابتدا این موضوع را در نظر بگیرید كه مسلما یك آرایشگر، بسیار بهتر از شما كار رنگ‌آمیزی را انجام می‌دهد اما اصول پایه رنگ‌آمیزی یكی است و شما نیز به تنهایی می‌توانید این كار را در خانه انجام دهید.

 

 

۲) لازم است بدانید كه بعضی رنگ‌ها دائمی و بعضی‌ها موقتی‌اند.


رنگ‌های دائمی، رنگ طبیعی پیگمنت‌های مو را كاملا تغییر می‌دهند. مدت دوام این رنگ‌ها دو ماه است. ریشه‌های مو را هم باید هر پنج هفته یك بار، رنگ كرد. برای رنگ‌های دائمی باید از اكسیدان و پودر دكلره استفاده كرد. رنگ‌های موقتی به شكل شامپو یا ژل و كف هستند و نیازی به اكسیدان ندارند. این رنگ‌ها پس از شش تا هشت بار شامپو كردن از بین می‌روند.

 


۳) رنگ مناسب را برگزینید:


رنگ مو را باید براساس رنگ چهره و رنگ اصلی مو تعیین كرد. مثلا اگر موهای شما قهوه‌ای تیره است، هرگز نباید رنگ بلوند خیلی روشن را انتخاب كنید یا اگر صورت رنگ پریده‌ای دارید و موهای‌تان خرمایی روشن است، بهتر است از رنگ‌های مسی و گرم استفاده كنید تا صورت‌تان را زیب جلوه دهد.

 

 

۴) دستورالعمل داخل جعبه رنگ را بخوانید:


۴۸ ساعت قبل از آغاز رنگ‌آمیزی، مقداری از رنگ را پشت گوش خود بمالید تا مطمئن شوید نسبت به رنگ آلرژی ندارید. سپس دستورالعمل داخل قوطی رنگ را كاملا بخوانید و اجرا كنید. به مدت زمان مكث رنگ روی مو و مقدار اكسیدان مورد نیاز در دستورالعمل قید شده، احترام گذاشته و حتما در هنگام رنگ آمیزی از دستكش استفاده كنید.

 

رنگ مو


۵)مراقب موهای سفیدتان باشید:


در صورتی كه ۵۰ درصد از موهای شما سفید شده است، نمی‌توانید از رنگ‌های موقتی و فانتزی استفاده كنید. تنها رنگ‌های دائمی و اصلی، سفیدی موهای شما را پوشش می‌دهند.

 


۶)در صورت نیاز از یك آرایشگر كمك بگیرید:

 

برای داشتن رنگ مناسب یا به دست آوردن بعضی رنگ‌ها مثل اكواژ یا مسی روی موهای تیره، باید از مواد دكلره استفاده كنید. پیشنهاد می‌كنیم این كار را به تنهایی انجام ندهید و حتما از یك آرایشگر كمك بگیرید.

 

 

۷) فاصله‌های زمانی را رعایت كنید:


فرقی نمی‌كند، چه یك رنگ دائمی می‌گذارید و چه یك رنگ موقتی، به هر حال بین دفعات رنگ‌آمیزی فاصله زمانی شش هفته تا دو ماه را رعایت كنید. در صورتی كه پشت سر هم موهای‌تان را رنگ كنید به این خیال كه رنگ آنها شفاف‌تر و زیباتر شود، متاسفانه تنها موهای‌تان را از بین می‌برید. در صورتی كه موهای شما آسیب دید، تنها دو راه حل دارید: یا صبر كنید تا مو رشد كرده و موهای رنگ شده و آسیب دیده را كوتاه كنید، یا نزد یك آرایشگر حرفه‌ای بروید تا به شما كمك كند.

 

 

۸) مواظب حنا باشید:

 

پیگمنت‌ها و رنگ دانه‌های طبیعی مو، به مو درخشش می‌دهند و جلوی صدمات خارجی را می‌گیرند. حنا قدرت پوشش دهی فوق‌العاده‌ای دارد ولی در صورتی كه مو آسیب ببیند یا رنگ مورد دلخواه به دست نیاید، كاری نمی‌توان كرد حتی نمی‌توان روی آن یك رنگ دائمی گذاشت. در این صورت باید به یك آرایشگر حرفه‌ای مراجعه كنید تا با مواد دكوپاژ كه یك دكلره قوی است، رنگ را از روی موهای‌تان پاك كند.

 

 

۹) محتاط باشید:


برای آنكه نتیجه، مورد دلخواه شما باشد، باید به بعضی قوانین احترام بگذارید. در صورتی كه سابقا موهای‌تان را دكلره كرده‌اید، روی آن یك رنگ تیره نگذارید چون در این صورت دیگر نمی‌توانید رنگ آن را روشن كنید. دكلره مجدد نیز موهای‌تان را می‌سوزاند. هرگز از مخلوط رنگی كه سابقا درست كرده‌اید برای رنگ‌آمیزی دفعه بعد استفاده نكنید. رنگ‌ها را با هم مخلوط نكنید مگر آنكه از یك خانواده باشند.

 

10)در صورتی كه موهای‌تان را رنگ می‌كنید، حتما برای مراقبت از آنها از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده و ماسك‌های تغذیه كننده استفاده كنید.‌

 



:: بازدید از این مطلب : 727
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

با وجود باکتری لیستریا در طالبی، E. coli در جوانه گندم و سالمونلا در گوشت بوقلمون، به نظر می رسد غذاهایی که ما هر روز می خوریم یک بمب ساعتی هستند که هر لحظه احتمال انفجار دارند. در این مطلب، 10 غذایی را نام برده ایم که آلوده به میکروب های متفاوت هستند و می توانند برای بدن ضرر داشته باشند.

1. گوشت مرغ

آلودگی: نتیجه تحقیقاتی که در سال 2010 میلاد توسط «گزارش مشتری ها» منتشر شد، نشان می دهد 62 درصد از مرغ و جوجه های کبابی آلوده به باکتری کمپیلاباکتر است و 14 درصد نیز باکتری سالمونلا دارند. تعداد مرغ هایی که به باکتری های دیر مرگ آلوده هستند، نسبت به 6 سال پیش 30 درصد افزایش یافته است.

در سوپرمارکت:  بهتر است به دنبال خرید مرغ های ارگانیک باشید. این مرغ ها در محیط های خلوت تر رشد کرده اند و کمتر احتمال آلودگی کمتری دارند. بهتر از آن نیز، خرید مرغ های محلی است.

در خانه: وقتی مرغ را در سینک ظرفشویی شستید، سریعا آن را داخل قابلمه بپزید. مرغ را کاملا بپزید و اجازه ندهید قسمتی از آن خام یا نیم پز باقی بماند. هنگام پخت یک مرغ درسته نیز برای اطمینان از پخته شدن آن، دمای قسمت های ضخیم ران مرغ را تست کنید.




2. همبرگر گوشت

تحقیقاتی که در آمریکا صورت گرفته است، نشان می دهد بیش از 53 درصد از همبرگرهای گوشت باکتری کلوستریدیوم پرفرینجنز، 30 درصد استافیلوکوکوس و 12 درصد، لیستریا دارند.

در سوپرمارکت: سعی کنید همبرگرهای تهیه شده از گوشت گاو ارگانیک را بخرید. یافته های علمی نشان داده اند، این همبرگرها فقط 4.5 درصد باکتری سالمونلا دارند. گاوهایی که علوفه، غله و سویا نمی خورند، اسید معده آنها افزایش می دهد  و منجر به عمر بیشتر باکتری های موجود می شود.

در خانه: به تکه های همبرگر خود پونه کوهی تازه اضافه کنید. در دانشگاه ایالت کانزاس آزمایشی روی ادویه های مختلفی که خانم های خانه دار به گوشت اضافه می کنند، انجام شد و نشان داد پونه کوهی به خوبی می تواند باکتری های گوشت را از بین ببرد. برای هر 450 گرم گوشت، یک قاشق چایخوری پونه به آن اضافه کنید. در ضمن، بهتر است همبرگرهای ضخیم روی آتش مستقیم کباب شوند.




3. گوشت بوقلمون

آلودگی: بوقلمون یکی از آلوده ترین پرنده های خوراکی است. آزمایشات نشان داده اند، گوشت بوقلمون شامل یکی از باکتری های لیستریا، کمپیلاباکتر، کلوستریدیوم یا هر سه آنها به طور یکجا است.

در سوپرمارکت: سعی کنید بوقلمون ارگانیک خریداری کنید. این بوقلمون ها بدون آنتی بیوتیک رشد می کنند. بسیاری از پرورش دهنده های تجاری بوقلمون، به پرنده های خود دارو تزریق می کنند که موجب رشد بیشتر باکتری در بدن آنها می شود. در واقع، نتیجه تحقیقات کارشناسان دانشگاه مریلند نشان داد بوقلمون های ارگانیک باکتری کمتری از انواع غیر ارگانیک ندارند، اما باکتری های آنها مقاومت کمتری دارند و سریع تر از بین می روند.

در خانه: سعی کنید گوشت مرغ به ویژه گوشت بوقلمون را از وعده های ثابت غذایی خود حذف کنید. این گوشت ها بسیار آلوده هستند. اما در صورت استفاده نیز باید هر سطحی که با گوشت خام بوقلمون در تماس بوده است را بسیار تمیز شست و شو بدهید و ضدعفونی کنید. به جای استفاده از اسکاچ، با دستمال یکبار مصرف آنها را بشویید. گوشت بوقلمون منبع بزرگی از باکتری های مضر است.




4.صدف خام


آلودگی: صدف های خوراکی حاوی ویروس هایی همچون کمپیلاباکتر و ویبریو ولنیفیکوس هستند. تحقیقاتی که روی صدف های خوراکی انجام شده، نشان داده است 9 درصد صدف ها به باکتری سالمونلا آلوده هستند.

در سوپرمارکت: آنها را از فروشگاه هایی تهیه کنید که به طور اختصاصی این ماده خوراکی را می فروشند.

در خانه: بسیار ساده است، حتما صدف را به طور کامل بپزید. صدف ها، خواص مفید زیادی دارند و سرشار از ویتامین هستند اما پیش از مصرف حتما آنها را بپزید.



  

5. تخم مرغ


آلودگی: مرغ یا تخم مرغ، کدام آلوده تر است؟ مسلما تخم مرغ. تخم مرغ به طور سالانه منجر به بیماری بیش از 660 هزار نفر و مرگ 300 نفر می شود.

در سوپرمارکت: به بسته بندی تخم مرغ ها توجه کنید. اصولا تخم مرغ هایی که توسط مرغداری های بزرگ بسته بندی می شوند، احتمال بیشتری برای آلوده بودن به باکتری دارند. زیرا مرغ های زیادی در این مراکز نگهداری می شوند و در نتیجه آلودگی نیز بیشتر است. بهتر است از تخم مرغ های رسمی و محلی استفاده کنید.  

در خانه: تخم مرغ را داخل جعبه خودش و در سردترین منطقه یخچال نگه دارید. پس از شکستن تخم مرغ، حتما دست های خود را بشویید. حتما تخم مرغ را کامل بپزید مگر اینکه جزو مواد غذای دیگری باشد.




6. طالبی

آلودگی: تحقیقات نشان داده حدود 3.5  درصد از طالبی ها حاوی باکتری های سالمونلا و شیگلا هستند. شیگلا، جزو باکتری هایی است که از فردی به فرد دیگر منتقل می شود.

در سوپرمارکت: خراشیدگی یا لکه های روی میوه جاهایی هستند که عامل های بیماری می توانند به داخل میوه نفوذ کنند.

در خانه: از آنجا که طالبی روی زمین پرورش داده می شود و پوست مشبک دارد، نفوذ باکتری هایی همچون سالمونلا به داخل آن بسیار آسان است. پوست میوه را با مایع ظرفشویی برای مدت 15 تا 30 ثانیه تمیز بشویید.




7.هلو

آلودگی: این میوه خوشمزه و زیبا یک هفته پیش از برداشت، ضدعفونی می شود تا لکه دار نشود. وقتی این میوه وارد بازار می شود، حداقل 9 ماده آفت کش روی پوست آن وجود دارد.

در سوپرمارکت: سعی کنید میوه های ارگانیک خریداری کنید زیرا میوه هایی همچون سیب و انگور  نیز افت کش های زیادی روی پوست خود دارند.

در خانه: بسیاری از میوه ها خودشان به طور طبیعی پوشش ضد آفت دارند، بنابراین حتما آنها را در خانه با اسکاچ یا ماده شوینده تمیز بشویید. به این ترتیب، می توانید حداقل نیمی از آلوده گی ها را از بین ببرید. البته گاهی آفت کش ها سیستماتیک هستند، یعنی وقتی این مواد ضدعفونی کننده به دانه گیاه، خاک یا برگ ها تزریق می شوند، به راحتی راه خود را به گوشت میوه پیدا می کنند. در نتیجه شستن آنها نیز دردی را دوا نمی کند. به همین دلیل، بسیار مهم است که میوه های ارگانیک بخرید.




8.سالاد آماده کاهو

آلودگی: کاهویی که داخل ساندویچ همبرگر شما وجود دارد بیشتر از خود همبرگر می تواند به بدن شما آسیب برساند. تحقیقات نشان داده، سالادهای کاهوی از پیش آماده شده حدود 40 درصد حاوی باکتری کولیفورم هستند.

در سوپرمارکت:  سالادهای آماده به خودی خود آلوده نیستند اما سر برگ های سبز کاهو می تواند حاوی میکروب باشد.

در خانه: برگ های کاهو را پیش از خوردن حتما به طور برگ به برگ تمیز شست و شو دهید. لطفا در نظر داشته باشید، قرار دادن برگ های شسته شده کاهو در آبکشی که مرغ خام را درون آن قرار داده بودید، بسیار خطرناک است.




9.کلاب های سرد

آلودگی: غذاهای سرد آماده در ردیف پرخطرترین غذاها قرار دارند. سازمان جهانی تغذیه و سلامت اعلام کرده این غذاها منبع باکتری هایی همچون لیستریا هستند. قرار گرفتن آنها در یخچال نیز می تواند باقی مواد غذایی را نیز آلوده کند.

در سوپرمارکت: از خرید کلاب های سرد که حاوی مقدار زیادی باکتری لیستریا هستند، اجتناب کنید. چاقوهایی که کالباس، گوشت بوقلمون و ... را برش می زنند چون به طور مرتب تمیز نمی شوند، ناقل اصلی باکتری ها به شمار می روند. سعی کنید تا حد امکان غذاهای آماده خریداری نکنید تا باکتری ها در معده شما انبار نشوند.

در خانه: وقتی می خواهید ساندویچ خانگی تهیه کنید، خردل زیادی روی آن بریزید. محققان دانشگاه واشنگتن ثابت کرده اند 90 درصد از باکتری هایی همچون لیستریا، ای- کولی و سالمونلا  وقتی دو ساعت در معرض خردل قرار می گیرند، از بین می روند.




10.جوانه های سبز

آلودگی: جوانه های سبز از هر نوعی که باشند – گندم و ماش – حاوی مقدار زیادی فیتونوترینتز هستند. تحقیقات نشان داده است، جوانه گیاهانی همچون بروکلی حتی موجب سرطان معده نیز می شوند. متاسفانه، جوانه ها برای رشد به محیط گرم و مرطوب نیاز دارند و این محیط برای رشد باکتری هایی همچون لیستریا، سالمونلا و ای-کولی بسیار مناسب است.

در سوپرمارکت: سعی کنید جوانه های آماده نخرید. اگر مجبور به استفاده از این ماده غذایی بودید، سعی کنید انواع بسیار ترد، تازه و جوانه دار را انتخاب کنید و از آنهایی که بوی کهنه گی می دهند یا لیز و تیره هستند اجتناب کنید.

در خانه: به محض خریدن، آنها را داخل یخچال بگذارید و پیش از خوردن حتما آنها را بپزید.



:: بازدید از این مطلب : 771
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

سرطان زا
بسیاری از مواد و لوازمی که روزانه مورد استفاده قرار می دهیم، موجب بروز سرطان می شوند...
 
شیرین کننده ساخارین

تحقیقات جدید انجام شده در خصوص عملکرد "ساخارین " در بدن نشان داد تمام محصولات حاوی ساخارین سبب سرطانی شدن سلول ها می شوند.
 
 دهانشویه ها
 
دانشمندان در آخرین تحقیقات خود دریافتند دهانشویه های حاوی اتانول احتمال ابتلا به سرطان دهان را افزایش می دهد. آنها بر این باورند که اتانول بافت های دهانی را در برابر مواد سرطان زا مانند سیگار، آسیب پذیر می کنند. دانشمندان معتقدند اسـتفاده از دهانشویه ها بهتر است چند روز در میان به صورت غرغره کردن باشد و از خوردن آن خودداری شود. افراد سیگاری و یا افرادی که سابقه سرطان دهان در خانواده آنها وجود داشته و یا عوامل خطرساز دیگر ابتلا به سرطان را دارند بهتر است از انواع دهانشویه های بدون اتانول استفاده کنند. 
 
 استاتین
 
استاتین ها نوعی داروی کاهنده کلسترول هستند. دانشمندان طی تحقیقاتی که روی 170 هزار نفر انجام شد، دریافتند افرادی که از داروهای حاوی استاتین در مقادیر بالا استفاده کردند، خطر ابتلا به انواع سرطان مانند سرطان سینه، سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات در آنها افزایش پیدا کرده است.
 
 تلفن همراه
 
محققان معتقدند استفاده بیش از حد از تلفن همراه به سبب امواج مضری که از آنها ساطع می شود بر مغز و بافت آن تأثیر گذاشته و سبب ایجاد سلول های سرطانی می شود.
 
ضد تعریق ها
 
محققان معتقدند، آلومینیوم موجود در ضدعرق ها و دئودورانت ها که "پارابن " نامیده می شود مانند هورمون استروژن عمل کرده و استفاده بیش از حد آن خطر ابتلا به سرطان سینه را در زنان افزایش می دهد. دانشمندان در نمونه های بافت های سرطانی ماده "پارابن " را یافته اند و این مسئله نشان می دهد افراد بسیاری در معرض مواد حاوی "پارابن " مانند مواد آرایشی بهداشتی گوناگون قرار دارند.
 
رنگ مو
 
دانشمندان با آزمایشاتی که روی افرادی که از رنگ مو استفاده می کنند دریافتند استفاده مکرر از رنگ موها افراد را در معرض ابتلا به سرطان قرار می دهد. این پژوهش ها نشان داد، افرادی که به طور مکرر از رنگ مو استفاده می کنند بیشتر در معرض موادشیمیایی مضر آن قرار می گیرند و به همان میزان خطرات ابتلا به انواع سرطان در آنها افزایش پیدا می کند.



:: بازدید از این مطلب : 931
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1391 | نظرات ()