نوشته شده توسط : nahal

به گزارش شفا آنلاین،غلامرضا
کردافشاری گفت: مزاج فصل بهار گرم و تر است به همین دلیل باید مصرف
غذاهایی با طبع گرم را کاهش داد به عنوان مثال مصرف بالای گوشت باعث ایجاد
بیماری در بدن می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در این فصل از خوردن غذاهاى شور و غلیظ مانند کله پاچه، گوشت گاو، خامه و ماست ترش نیز باید پرهیز کرد.

استاد دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: مصرف غذاهای کنسروی و مانده نیز در این فصل بسیار مضر است.

وی
با تأکید براینکه نباید در فصل بهار پرخوری کرد ادامه داد: در فصل بهار
مواد زائد بدن به حرکت در می آیند و گاهی به سطح پوست نزدیک می شوند به
همین دلیل بروز دمل و جوشهای پوستی در این فصل بیشتر می‌شود.

کردافشاری
توصیه کرد: رفع یبوست از راههای رفع این مواد زائد از بدن است که می توان
با مصرف خوراکی‌هایی مثل انجیر،آلو و هویج یبوست را کاهش داد.



:: بازدید از این مطلب : 792
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
به گزارش شفاآنلاین،اگر هم‌چنان با تأثیرات خشک‌کننده‌ی هوای بیرون و یا گرمای داخل خانه مشکل دارید، این راهکارهای طبیعی برای نرم‌کردن پوست حتماً به دردتان می‌خورد.
درمان‌هایی برای پوست‌های خشک با استفاده از گیاهان
روغن کالاندولا (گل همیشه بهار)
کالاندولا، روغنی نرم و مغذی برای پوست‌های خشک و حساس است. مخلوط آن با روغن زیتون ترکیبی ایده‌آل برای پوست است و می‌توانید به جای هر نوع مرطوب‌کننده‌ای بعد از حمام کردن آن را روی پوست‌تان بمالید.
مرهم کالاندولا
این مرهم روشی دیگر برای استفاده از روغن کالاندولا است. در واقع درست کردن مرهم از روغن آن روشی مطمئن‌تر برای استفاده از آن است و خطر نشت کردن و یا ریختنش نیز کمتر است. این موم گرفته شده از روغن یک لایه‌ی محافظ از مواد مضر روی پوست ایجاد کرده و خود روغن نیز یک لایه‌ی پرخاصیت دیگر به آن اضافه می‌کند.

 

لوسیون
لوسیون غلیظ هم محصولات جالبی هستند. آنها را می‌توان در اندازه‌های مختلف و دستی درست کرد. معمولاً مراحل ساخت آن به شما این امکان را می‌دهد تا مواد مورد نظرتان را کم یا زیاد کنید.
نمک حمام
دوش گرفتن نیز به از بین رفتن خشکی پوست کمک می‌کند، در عین حال که صابون و آب می‌تواند روغن‌های تولیدشده توسط پوست را از بین ببرد. دوش آب گرم به جای آب داغ همراه با صابون دست‌ساز می‌تواند باعث برطرف‌ شدن خشکی پوست شود.


:: بازدید از این مطلب : 887
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
به گزارش شفاآنلاین،علائم عفونت مثانه شامل سوزش ادرار و تیره شدن رنگ آن و یا دردهای شکمی است. در این حالت، عفونت شیوع پیدا کرده و سپس دمای بدن شخص بالا رفته، و فرد دچار سرما، تهوع، کمردرد و اسهال می‌شود. در این‌جا به برخی راه‌کارهای لازم برای آن اشاره می‌کنیم:
آبِ خیار
دارای خواص ادرارآور بوده و می‌توان برای درمان عفونت مثانه آن را مصرف کرد. یک قاشق عسل و لیمو را با آبِ خیار مخلوط کرده و سه بار در روز میل کنید.
درمان عفونت مثانه با قره‌قاط
افرادی که از عفونت مثانه رنج می‌برند می‌توانند از عصاره، آب و یا قرص‌های قره‌قاط برای درمان آن استفاده کنند.
برگ‌ تربچه
عفونت مثانه را می‌توان با عصاره‌ی برگ‌های تربچه هم درمان کرد. سعی کنید در غذاهای روزانه و به مدت دو هفته آن را مصرف کنید تا شاهد نتایج چشمگیرش باشید.
 
کتاب «» در سال ۲۰۱۲ منتشر شده است
درمان با اسفناج
تلفیق عصاره‌ی اسفناج تازه با آب نارگیل برای درمان عفونت مثانه بسیار مفید است. این تأثیر به خاطر اسید نیتریک و پتاسیم موجود در اسفناج بوده که به عنوان یک ماده‌ی ادرار‌آور عمل می‌کند.
لیمو
عصاره‌ی لیمو را با آب جوش مخلوط کنید. سپس بگذارید سرد شود و هر دو ساعت آن را بنوشید. این مخلوط باعث تسکین درد ناشی از عفونت مثانه می‌شود.
درمان عفونت مثانه با ویتامین C
تصفیه‌ی خون یکی از نخستین اقدامات لازم برای درمان عفونت مثانه است. مصرف کپسول‌های حاوی ویتامین C می‌تواند در این راستا بسیار مفید باشد.
 
دایره المعارف درمان خانگی


:: بازدید از این مطلب : 738
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
به گزارش شفاآنلاین،روزانه حداقل ۳ بار صورت خود را بشویید و لوسیون کالامین، نوعی محلول برای التیام سوختگی پوستی، به جوش‌ها بزنید.

دکتر دهقان پزشک طب سنتی گفت: برای درمان جوش صورت حتماً باید تغذیه اصلاح شود.(پرهیز از خوردن بیشی از حد گرمی‌ها) از آفتاب و استرس دوری کنید.

حتماً از سلامتی غدد و هورمونهای بدنتان، اطمینان حاصل کنید.(خصوصاً بانوان)

از محصولات آرایشی استفاده نکنید.

خمیری از فلفل سیاه و پودر جوز هندی آماده کنید و روی جوش‌ها بمالید.

ده گرم آب پیاز سفید را با ۵ گرم عسل و یک گرم نمک سنگ مخلوط کنید و روی جوش‌ها بمالید و پس از چند دقیقه بشویید.

خمیری از برگ نعناع آماده کنید و بگذارید یک شب روی صورت بماند. این عمیر نه تنها جوش را از بین می‌برد بلکه لکه‌ها را نیز کاهش می‌دهد.

برای رفع آکنه و دانه‌های صورت، از عصل و دارچین استفاده کنید. ۴ قاشق غذاخوری عسل را با ۳ قاشق مرباخوری دارچین آسیاب شده مخلوط کنید و قبل از خواب به صصورت خود بمالید و روز بعد بشویید.

پودری را از مخلوط بادام و آرد برنج با ماست تهیه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه روی صورت قرار دهید و بشویید. این روش نه تنها جوش‌ها را کاهش می دهد بلکه باعث شادابی پوست نیز می‌شود.

برای جلوگیری از بروز جوش، ماست را به آرد نخود اضافه کنید و روی صورت بمالید و قبل از این که خشک شود آن را با دست بمالید. این کار را به مدت ۲ روز ادامه دهید. همیشه از صابونی که پزشک تجویز کرده است، استفاده کنید.

وی افزود: هرگز جوش‌ها را فشار ندهید تا از باقی ماندن لکه‌های دائمی که باعث کدر شدن صورت می‌شود، جلوگیری شود.

شما می‌توانید برای از بین بردن جای جوش‌های صورتتان، روزی ۱۰ تا ۱۵ دقیقه یک قطعه لیموترش تازه روی پوست تان بگذارید و بعد از ۱۲ هفته از داشتن پوستی صاف و شفاف لذت ببرید. اسید موجود در آب لیموترش باعث از بین رفتن جای جوش‌ها می‌شود ولی اگر پوست خشکی دارید، بهتر است این روش را به کار نبرید.


:: بازدید از این مطلب : 801
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
به گزارش شفاآنلاین،تعرق زیاد به دلیل عدم تعادل فعالیت هورمون‌ها، اختلالات عصبی و یا مصرف داروهای خاص رخ می‌دهد. دکتر مایکل مورای، متخصص درمان‌های خانگی در کتابش «دایره المعارف درمان خانگی» چند درمان خانگی برای تعریق زیاد ارائه کرده است.
 
چای مریم گلی
چای مریم گلی یک درمان عالی برای زیاد عرق کردن است و خیس شدن مفرط و بی‌دلیل بدن را متوقف می‌کند. برگ‌های تازه و یا خشک‌شده مریم‌گلی را بگیرید و یا یک مشت از برگ‌ها را به آب جوش اضافه کرده و با آن چای درست کنید. بگذارید ده دقیقه دم کند، بعد به آن عسل یا لیمو اضافه کرده و بنوشید.

 

‌درمان خانگی عرق زیاد چای کیسه‌ای

چای کیسه‌ای هم می‌تواند در کاهش تعرق زیاد مؤثر باشد. اسید تانیک موجود در چای کیسه‌ای برای بدن حالت خنک‌کننده دارد. ۴ تا ۵ چای کیسه‌ای را درون وان حمام بریزید و بگذارید حسابی با آب داغ مخلوط شده و بعد به دمای اتاق برسد. برای کنترل میزان تعرق هر روز نیم ساعت به داخل این آب بروید.

 

گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی‌‌ سرشار از آنتی‌اکسیدان است و تأثیر زیادی روی کل بدن از جمله غده‌های عرق‌ساز دارد، و عملکرد این غده‌ها با این نوع درمان تنظیم خواهد شد. ‌‌ ۲ تا ۳ عدد گوجه‌فرنگی را بعد از سرد کردن‌‌ بخورید. پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری تعرق زیاد، روزانه سه لیوان عصاره‌ی گوجه بخورید.

 

‌درمان خانگی عرق زیاد با سرکه

استفاده از سرکه برای مناطقی از بدن که تعرق زیاد دارد در واقع نقش ماده‌ی بوبر را ایفا می‌کند. سرکه لایه‌ای روی سطح پوست و منفذها تشکیل می‌دهد که وقتی عرق درمی‌آید به آن برخورد کرده و رفته‌رفته از بین می‌رود.

 
درمان با سیب‌زمینی
سیب‌زمینی آب مازاد بدن را جذب کرده و به خاطر همین است که به ماده‌ی بوبر و عامل مسدودکننده معروف است. یک سیب‌زمینی کوچک بردارید، آن را از وسط به دو نیم کرده و داخل آن را به نقاطی که حس می‌کنید زیاد عرق می‌کند بمالید.
 


:: بازدید از این مطلب : 687
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

به گزارش شفاآنلاین،  زیره سیاه در مقایسه با زیره سبز خاصیت آنتی‌اکسیدان قوی‌تری دارد.

 

* در طب سنتی زیره به عنوان یک ماده قاعده آور می‌تواند تأثیرات مفیدی در درمان اختلالات قاعدگی و یائسگی زودرس داشته باشد.

 

* زیره همچنین باعث افزایش ترشح شیر شده و به زنان شیرده توصیه می‌شود برای افزایش شیر از ترکیبات زیره استفاده شود.

 

* زیره سیاه خاصیت گرم و خشک دارد و نیرو دهنده و تقویت‌کننده عمومی بدن است.

 

* زیره خاصیت ضد درد دارد و نوشیدن دم کرده آن در کاهش دردها به ویژه سردردهای میگرنی مفید است.

 

* جویدن زیره راهی برای کاهش بوی بد دهان به ویژه در افراد سیگاری است.

 

* زیره خواصی دیگری نیز دارد از جمله: ضدالتهاب، تقویت‌کننده قوای جنسی، افزایش‌دهنده تعریق و ادرار و التیام دهنده زخم.

 

نکات مهم در مورد زیره :

 

زیره خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و در پیشگیری از سرطان کولون موثر است.

 

برای رسیدن به اثرات درمانی زیره مصرف کم آن (کمتر از یک گرم در روز) کافی است. از مصرف زیاد زیره خودداری کنید که مانند تمامی گیاهان دارویی عوارض خواهد داشت.

 

زیره نه فقط به عنوان چاشنی در آشپزی ایرانی جایگاه خاصی داشته و طعم دل‌پذیری به غذاهای ما می‌دهد، بلکه خواص دارویی و درمانی زیادی نیز دارد. زیره‌ای که استفاده می‌کنیم، انواع متفاوتی از جمله سبز و سیاه دارد و در واقع، میوه گیاه زیره است که در بسیاری از مناطق ایران به ویژه کرمان و خراسان یافت می‌شود.

 

زیره نه فقط به عنوان چاشنی در آشپزی ایرانی جایگاه خاصی داشته و طعم دل‌پذیری به غذاهای ما می‌دهد، بلکه خواص دارویی و درمانی زیادی نیز دارد.

 

مهم‌ترین استفاده درمانی زیره: کمک به درمان اختلالات گوارشی و سوءهاضمه

 

* زیره ضد نفخ و بادشکنی بسیار قوی و مفید است و به افرادی که مشکل گاز روده و نفخ دارند، توصیه می‌شود روزانه از زیره و ترکیبات مختلف آن استفاده کنند. مصرف نصف قاشق مرباخوری زیره بعد از غذا یا اضافه کردن آن به غذای روزانه از جمله برنج و نان یکی از روش‌ها در کاهش نفخ است.

 

* با توجه به مواد مۆثره موجود در زیره سبز که خاصیت ضداسپاسم عضلات دارد، از اسانس یا عرق زیره می‌توان در درمان دردهای کولیک و نیز دل پیچه و قولنج کودکان استفاده کرد. افزودن زیره به غذاها در هضم غذا و ترشح آنزیم‌های گوارشی نیز کمک می‌کند.

 

* با توجه به خواص میکروبی و قابض بودن زیره سبز مصرف آن هنگام اسهال و عفونت‌های دستگاه گوارشی توصیه شده است.

 

* بعضی مطالعات نشان داده است استفاده از ترکیب ۴-۲ گرم زیره و شیرین‌بیان در روز تأثیر مفیدی درمان برخی اختلالات سوءهاضمه از جمله ترش کردن دارد.



:: بازدید از این مطلب : 758
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

به گزارش شفاآنلاین،شما هم می‌توانید دستور نوعی ماساژ صورت را تمرین کنید و آن‌را به کار بگیرید. ماساژ ساده صورت شامل مراحل زیر است:

 قبل از شروع ماساژ، دست‌های‌تان را با آب و صابون بشویید. اگر فردی که می‌خواهید ماساژ دهید، لنز می‌زند باید لنزهایش را در بیاورد.

 بهترین وضعیت قرار گرفتن صورت هنگام ماساژ دادن این است که روی سطح صافی بخوابید یا روی صندلی ماساژ دراز شوید.

 به کمک ژل پاک کننده، صورت فرد را تمیز کنید. پنبه یا دستمال تمیزی را به ژل پاک کننده آغشته کنید و به آرامی روی پوست صورت بکشید.

 کرم یا لوسیون مخصوص ماساژ را روی پوست بمالید و به آرامی ماساژ را با حرکات دوار کوچکی که با دست انجام می‌دهید، شروع کنید. دقت کنید که ماساژ صورت نباید از درون صورت و سمت بیرون و خارج از صورت انجام شود. مطمئن شوید که همه نقاط صورت را به تساوی ماساژ داده‌اید.

 در مرحله بعد کف دست‌تان را روی پیشانی فرد گذاشته و با حرکات دایره‌ای شکل پوست را به سمت ریشه موها و خارج از پیشانی هدایت کنید. این کار را با انگشت اشاره‌تان نیز می‌توانید انجام دهید که در این صورت زمان ماساژ طولانی‌تر می‌شود.

 فشار ماساژ را در نواحی اطراف ابرو به‌خصوص زیر ابرو و بالای چشم‌های‌تان را بیشتر کنید. فشار ماساژ را از فاصله بین ابروهای‌تان به بیرون بیشتر کنید. این حرکت خاص باعث رفع سردردهای ناشی از میگرن نیز می‌شود و درد را آرام می‌کند.

 شست‌تان را در دو طرف بینی قرار دهید و با انگشت اشاره به آرامی زیر چشم‌ها و روی گونه‌ها را با حرکت دایره‌ای شکل ماساژ دهید. ماساژ این بخش صورت باید به مدت چندبار(سه تا چهاربار) تکرار شود.

 دقت کنید که ماساژ صورت، ماساژ گوش‌ها و نواحی زیرچانه را نیز شامل می‌شود. به آرامی لاله گوش‌ها را نیز ماساژ دهید.

 در نهایت با پنبه‌ای تمیز و مرطوب لوسیون یا کرم ماساژ را از روی صورت پاک کنید و لوسیون نهایی ماساژ را روی پوست صورت بمالید.

نکته‌های جالب درباره ماساژ( ماساژ صورت برای درمان انواع دردها )

*ماساژ نواحی دور چشم و روی بینی برای رفع خستگی و اضطراب

*ماساژ نواحی دو طرف لب برای رفع استرس و نگرانی

*ماساژ نواحی فک و اطراف گوش برای رفع دندان درد

*ماساژ دوطرف چشم و روی پیشانی برای رفع سردرد

*ماساژ لاله گوش برای رفع پف کردگی دور چشم و سرگیجه

نکاتی که هنگام ماساژ صورت باید رعایت شود

هنگام ماساژ صورت حتما دقت کنید که حرکات دست به‌صورت دایره‌ای شکل و به سمت خارج از سطح صورت انجام شود. این کار باعث رفع چین‌و‌چروک‌ها و سفت شدن پوستنیز می‌شود.

 هنگام ماساژ دادن حتما از لوسیون‌های مخصوص ماساژ صورت استفاده کنید. استفاده از لوسیون یا کرم ماساژ باعث می‌شود ماهیچه‌های‌تان هنگام ماساژ در حالت استراحت قرار گیرد.

 هیچ‌گاه ماساژ صورت را نیمه کاره رها نکنید و کار ماساژ را به اتمام برسانید در صورتی که وقت کمی برای این کار دارید، مدت زمان ماساژ را کوتاه‌تر کنید.


:: بازدید از این مطلب : 633
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
به گزارش شفاآنلاین،برای تهیه این ترکیب لازم است یک عدد به ترش را درون آب بجوشانید تا حدی که کاملا له شود.
 
سپس آن را صاف کرده و درون ظرفی بریزید و نصف وزن آن روغن زیتون اضافه کنید. این ترکیب را روی حرارت گذاشته و اجازه دهید آنقدر بجوشد تا تنها روغن درون ظرف باقی بماند.
 
این روغن یکی از بهترین داروها برای درمان شوره سر است که باید 2‌ساعت پیش از استحمام به پوست سر مالیده شود. علاوه بر این گیاه شنبلیله نیز یکی دیگر از گیاهان دارویی موثر در درمان شوره سر است.
 
برای استفاده از این گیاه دارویی کافی است مقداری از شنبلیله تازه را چرخ کرده و روی پوست سر مرهم کنید. بهتر است این گیاه را شب پیش از خواب روی سر بگذارید و صبح آن را در حمام بشوئید.


:: بازدید از این مطلب : 606
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
 

 

به گزارش شفاآنلاین،دکتر دهقان پزشک و پژوهشگر طب سنتی گفت: چروک هاي پوست صورت ناشی از علل مختلفی هستند که بسياري از آنها قابل کنترل اند كه از جمله آن ها مي توان به اشعه آفتاب بیش از حد، خشکی و کم آب شدن پوست، عادات بدخوابی و وجود استرس ها و هيجانات بيش از اندازه و حتی نامناسب بودن اندازه کفش ها اشاره كرد.

وی افزود: به این ترتیب که با بروز هر گونه بار هيجاني، این دگرگونی روی عضلات و پوست صورت نیز اثر می گذارد. در این حالت ممکن است ما به خاطر درد یا فشار عصبی ای که داریم اخم کنیم، چشم هایمان را جمع کنیم، لب ها را به هم فشار دهیم و در صورتی که این رویه به صورت عادت برای افراد تبديل شود، مي تواند به نوعی به بروز زود هنگام چروک هاي صورت به خصوص در اطراف لب و دهان منجر شود.

دکتر دهقان تصریح کرد: نتيجه مطالعات نشان مي دهد استفاده مداوم از زعفران، پوست را جوان و شاداب نگاه می دارد.
 
امروزه در بسياري از كشور ها نيز در هنگام عصر، به صورت روزانه يا یک روز در میان یک کاسه کوچک از ماست را با سرقاشق چای خوری زعفران مخلوط می کنند و آن را به مدت نیم ساعت روی صورت شان ماسک می کنند.استفاده مداوم از اين ماسك منجر به ترميم، آب رساني و شادابي پوست صورت شده و مي تواند از ايجاد چين و چروك صورت جلوگيري نمايد.
 
زعفران اصل داراي رنگ قرمز تيره بوده و نوك آن نارنجي رنگ است و جهت رنگ دادن مناسب به حدود ده دقيقه زمان نياز دارد. پس در هنگام خريد بايستي به اصل بودن زعفران توجه شود چرا كه متاسفانه انواع نامرغوب، به اصطلاح رنگ شده و خارج از حد استاندارد و آزمايشات معتبر به وفور يافت مي شود.هم چنين مي توانيد زعفران را با گلاب تركيب كرده و با پنبه به پوست صورت بماليد و موجب شفافيت آن شويد.


:: بازدید از این مطلب : 795
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

به گزارش شفاآنلاین ،تحقیقات نشان داده خیلی‌ها که وزن سالم دارند دچار مشکلات متابولیک مربوط به چاقی هستند. دلیل آن این است که چربی زیر پوست مشکل اصلی نیست (البته از نقطه‌نظر سلامتی نه زیبایی). چربی موجود در حفره شکم است که مشکل اصلی را ایجاد می‌کند.

اگر در ناحیه کمرتان چربی زیادی دارید، حتی اگر خیلی سنگین‌وزن نباشید، باید برای خلاص شدن از شر آن دنبال راه چاره باشید.
چربی شکم را می‌توانید خیلی راحت با اندازه گرفتن دور کمرتان ارزیابی کنید.
اگر سایز دور کمرتان بالاتر از ۱۰۲ سانتی‌متر (در مردها) و ۸۸ سانتی‌متر (در زن‌ها) باشد، به آن چاقی شکم می‌گویند.
راهکارهای اثبات‌شده‌ای وجود دارد که بتوانید چربی‌های شکمتان را هدف قرار داده و آنها را بسوزانید.
۱. از مصرف شیرینی‌جات، حتی نوشیدنی‌های قنددار، خودداری کنید.
قند اضافه شدیداً ناسالم است، تحقیقات نشان می‌دهد که قند اضافه می‌تواند تأثیرات مخرب و زیان‌آوری بر سلامت متابولیک بدن داشته باشد.
قند نیمی گلوکز و نیمی فروکتوز است و فروکتوز، هر مقدار که باشد، فقط توسط کبد قابل گوارش است. وقتی مقدار زیادی قند تصفیه‌شده مصرف کنید، کبد انباشته از فروکتوز می‌شود و مجبور می‌شود که همه آن را تبدیل به چربی کند.
مطالعات مختلفی نشان داده است که قند اضافه، که اکثراً به‌خاطر میزان بالای فروکتوز است، می‌تواند موجب انباشته شدن چربی در ناحیه شکم شود. برخی باور دارند که این مکانیزم اصلی تأثیرات زیان‌آور قند برای سلامتی است، چربی شکم و کبد را افزایش داده و موجب مقاومت انسولین و مشکلات متعدد گوارشی و متابولیک می‌شود.
تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدنی‌های قنددار با ۶۰٪ خطر چاقی در کودکان در ارتباط است.
کافی است که تصمیم گرفته و میزان قند مصرفی در رژیم‌غذایی‌تان را به حداقل رسانده و نوشیدنی‌های قنددار مثل آب‌میوه‌های مصنوعی، نوشیدنی‌های انرژی‌زا و همچنین قهوه‌ها و چای‌های قنددار را به‌کلی حذف کنید.
به خاطر داشته باشید که هیچ یک از این مشکلات به میوه‌های تازه که حاوی فروکتوز هستند برنمی‌گردد. میوه‌های تازه کاملاً سالم بوده و میزان قابل‌توجهی هم فیبر در خود دارند که تأثیرات منفی فروکتوز را جبران می‌کند.
دقت کنید که اگر می‌خواهید مصرف این نوع قندیجات را در رژیم غذایی‌تان پایین بیاورید باید به برچسب‌های روی مواد غذایی دقت کنید.
۲. مصرف پروتئین بهترین راهکار درازمدت برای کاهش چربی‌های شکم است.
پروتئین مهم‌ترین ماده مغذی در کاهش وزن است. مطالعات نشان داده است که مصرف پروتئین اشتها را تا ۶۰٪ کاهش داده، متابولیسم را تا ۱۰۰-۸۰ کالری در روز افزایش داده و کمکتان می‌کند تا ۴۴۱ کالری کمتر در روز مصرف کنید.
اگر هدفتان کاهش وزن باشد، اضافه کردن پروتئین به برنامه‌غذایی‌تان می‌تواند مؤثرترین تغییری باشد که در زندگی‌تان ایجاد می‌کنید. این کار نه تنها کمک می‌کند وزنتان را کم کنید، می‌تواند کمکتان کند دوباره وزنتان بالا نرود.
همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد که پروتئین برای کاهش چربی‌های شکم نیز بسیار مؤثر است.
یک تحقیق نشان داده است که میزان و کیفیت پروتئین مصرفی با میزان چربی شکم رابطه عکس دارد، یعنی افرادی که پروتئین بیشتر و بهتری می‌خوردند، چربی شکم کمتری داشتند.
تحقیق دیگری که در کشور دانمارک انجام شده است نشان می‌دهد که کربوهیدرات‌های تصفیه شده و روغن‌های گیاهی با افزایش چربی شکم در ارتباط بوده اما میوه‌ها و سبزیجات با کاهش آن در ارتباط است.
تحقیقات متعددی نشان داده است که برای بهره بردن از پروتئین مصرفی، باید میزان آن ۳۰-۲۵ درصد از کالری مصرفی روزانه باشد.
بنابراین سعی کنید میزان تخم‌مرغ، ماهی، غذاهای دریایی، گوشت، مرغ و لبنیات را در برنامه‌غذایی‌تان بیشتر کنید. اینها بهترین پروتئین‌هایی هستند که می‌توانید در رژیم‌های غذایی‌تان استفاده کنید.
۳. مصرف کربوهیدرات را در برنامه‌غذایی‌تان محدود کنید.
محدود کردن کربوهیدرات روشی بسیار مؤثر برای کاهش چربی است. این را تحقیقات و مطالعات متعددی اثبات کرده‌اند. وقتی مصرف کربوهیدرات در برنامه غذایی کاهش یابد، اشتها نیز کمتر خواهد شد و وزن فرد پایین می‌آید.
مطالعات مختلفی ثابت کرده‌اند که رژیم‌های غذایی کم کربوهیدرات، ۳-۲ مرتبه بیشتر از رژیم‌های غذایی کم‌چربی وزن فرد را پایین می‌آورند. این حتی زمانی که افرادی که رژیم‌های کم‌کربوهیدرات را دنبال می‌کردند تا جایی که می‌خواستند در روز کالری مصرف می‌کردند هم صدق می‌کرد. این در حالی است که رژیم‌های کم‌چربی در این مطالعه کالری بسیار محدودی داشته است.
رژیم‌های کم‌کربوهیدرات وزن آب را نیز به‌سرعت کاهش می‌دهد که باعث می‌شود نتیجه‌ سریعتری بگیرید.
تحقیقات مختلفی نیز به مقایسه رژیم کم‌کربوهیدرات و کم‌چربی انجام گرفته که نشان داده است رژیم‌های کم‌کربوهیدرات به‌طور خاص بر چربی‌های شکم اثر می‌گذارند، این یعنی میزان قابل‌توجه چربی که با این رژیم‌ها از بین می‌رود، چربی خطرناک و بیماری‌ساز شکمی است.
Bildergebnis für ‫سوزاندن چربی‬‎
فقط کافی است که مصرف کربوهیدرات خود (مثل برنج، پاستا، نان و امثال آن) را محدود کنید، مخصوصاً اگر میزان پروتئین مصرفی خودتان را بالا برده‌اید.اما اگر لازم است که خیلی سریع وزن کم کنید، می‌توانید کربوهیدرات مصرفی خود را تا ۵۰ گرم در روز پایین بیاورید. این باعث می‌شود اشتهای‌تان کم شده و بدنتان برای سوخت موردنیاز خود به‌سراغ چربی‌های بدنتان برود.
البته رژیم‌های کم‌کربوهیدرات فواید مختلف دیگری جز کاهش وزن برای سلامتی‌تان دارد، به‌عنوان مثال برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، بسیار مفید است.
۴. از موادغذایی پرفیبر بیشتر استفاده کنید.
احتمالاً شنیده‌اید که مصرف فیبر می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. بله، کاملاً درست است. اما خیلی مهم است که به خاطر داشته باشید که همه فیبرها مثل هم نیستند. به نظر می‌رسد که فقط فیبرهای گران‌رو (ویسکوز) هستند که بر وزنتان اثر دارند. اینها فیبرهایی هستند که به آب می‌چسبند و ژل ضخیمی ایجاد می‌کنند که در دستگاه گوارش می‌نشیند. این ژل حرکت مواد غذایی را در شکمتان به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای کند کرده و گوارش و جذب مواد مغذی را کندتر می‌کند. نتیجه نهایی آن احساس سیری طولانی‌تر و کاهش اشتهاست.
در یک مطالعه مشخص شد که اضافه کردن ۱۴ گرم فیبر در روز به برنامه‌غذایی با ۱۰٪ کاهش مصرف کالری و کاهش وزن ۲ کیلوگرم طی ۴ ماه همراه است.
در یک تحقیقی که ۵ سال به طول انجامیده مشخص شد که مصرف ۱۰ گرم فیبر محلول در روز با ۳.۷ درصد کاهش چربی در ناحیه شکم همراه بوده است اما هیچ تأثیری بر چربی زیر پوست نداشته است.
این نشان‌دهنده آن است که فیبر محلول می‌تواند در کاهش چربی شکم بسیار مؤثر باشد، بهترین راه برای افزودن فیبر به برنامه‌غذایی مصرف زیاد سبزیجات و میوه‌جات است. غلات و حبوبات هم منبع بسیار خوبی از فیبر هستند.
۵. تمرینات هوازی و ایروبیک برای کاهش چربی‌ شکم بسیار مؤثر است.
ورزش به‌دلایل مختلف برای شما مفید است. این ازجمله بهترین کارهایی است که می‌توانید برای داشتن عمری طولانی‌تر، زندگی سالم‌تر و پیشگیری از بیماری‌ها برای خودتان انجام دهید.
اینکه بخواهیم به همه فواید ورزش اشاره کنیم فراتر از این مقاله است اما تحقیقات متعددی نشان داده‌اند که ورزش کردن برای از بین بردن چربی‌های شکم مفید است. اما به خاطر داشته باشید که منظورمان ورزش‌های مربوط به شکم نیست. لاغری موضعی به هیچ عنوان مقدور نیست و انجام تعداد بیشمار درازونشست هم نمی‌تواند چربی‌های شکمتان را از بین ببرد.
در یک تحقیق، شش هفته تمرین متوالی تمرینات شکم هیچ تأثیر قابل‌توجهی بر اندازه دور شکم شرکت‌کننده‌ها نشان نداد.
اما نگران نباشید، تمرینات دیگری هستند که می‌توانند در این زمینه کمکتان کنند.
تمرینات هوازی مثل پیاده‌روی، دویدن، شنا کردن و از این قبیل، در تحقیقات مختلف تأثیر شگرفی بر کاهش سایز دور شکم داشته‌اند.
یک تحقیق دیگر نشان داده است که این تمرینات از اضافه کردن مجدد چربی در این نواحی بعد از کاهش وزن نیز جلوگیری می‌کند، این یعنی ورزش کردن در زمان حفظ وزن سالم هم اهمیت زیادی دارد.
ورزش به کاهش التهابات بدن، سطح قند خون و سایر مشکلات و اختلالات متابولیک بدن که با چاقی ناحیه مرکزی بدن در ارتباط است، کمک می‌کند.
نکته آخر اینکه اگر سعی دارید چربی‌های شکمتان را از بین ببرید، ورزش یکی از بهترین روش‌هاست.
۶. چیزهایی را که در روز می‌خورید ارزیابی کنید.
تقریباً همه شما می‌دانید که اینکه چه بخورید خیلی مهم است. اما جالب است بدانید که اکثر افراد نمی‌دانند دقیقاً چه می‌خورند. تصور می‌کنند غذایی «پرپروتئین» و «کم‌کربوهیدرات» می‌خورند اما معمولاً ارزیابی درستی از آن ندارند. اگر برای مدتی، هرچند کوتاه، همه چیزهایی را که می‌خورید یادداشت کنید خیلی کمکتان خواهد کرد.
این به آن معنا نیست که مجبورید تا آخر عمرتان هرچه را می‌خواهید بخورید وزن کرده یا کالری‌هایش را بشمارید اما همین که هر چند وقت یک بار این کار را انجام دهید کمکتان می‌کند بفهمید در چه قسمت‌هایی از برنامه غذایی‌تان باید تغییر ایجاد کنید. اگر بخواهید همان‌طور که در بالا اشاره شد، پروتئین مصرفی‌تان را به‌اندازه مطلوب ۲۵-۳۰ درصد کالری‌های مصرفی‌تان بالا ببرید، اینکه فقط غذاهای با پروتئین بالاتر بخورید کافی نیست. برای اینکه بتوانید به این هدف برسید، باید این غذاها و پروتئین آنها را اندازه‌گیری کنید.


:: بازدید از این مطلب : 690
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

دلسوزترین گیاه دارویی برای دستگاه گوارش:

 
«هل» به عنوان طعم‌دهنده‌ مطبوع مواد خوراکی شناخته شده اما دانه هل علاوه بر بو و طعم خوش، خاصیت دارویی نیز دارد و از همه مهمتر برای تسکین مشکلات و ناراحتی‌های گوارشی استفاده می‌شود.

دانه هل باارزش‌ترین طعم‌دهنده در جهان به شمار می‌آید زیرا از رایحه غنی و خاصیت‌درمانی بیشماری برخوردار است. همچنین دانه هل حاوی مواد معدنی مهمی همچون کلسیم، گوگرد و فسفر است.

دانه هل موثرترین شیوه درمانی برای رفع بوی بد دهان است. جویدن دانه‌های این گیاه می‌تواند بوی بد دهان را رفع کند.

هل در میان مردم جنوب آسیا برای مقابله با بیماری‌های لثه و پوسیدگی دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تاثیر روغن موجود در این دانه در درمان مشکلات گوارشی از قبیل یبوست، سوء هاضمه و اسهال خونی تایید شده است.

همچنین دانه هل در درمان مشکلات مجاری ادراری و دفع سنگ کلیه موثر است.

بررسی‌ها حاکی از آن است که دانه هل در کاهش استرس و افسردگی و درمان انواع سرطان‌ها از جمله سرطان سینه، پروستات و تخمدان قابلیت دارد.

‎'‎دلسوزترین گیاه دارویی برای دستگاه گوارش:

 
«هل» به عنوان طعم‌دهنده‌ مطبوع مواد خوراکی شناخته شده اما دانه هل علاوه بر بو و طعم خوش، خاصیت دارویی نیز دارد و از همه مهمتر برای تسکین مشکلات و ناراحتی‌های گوارشی استفاده می‌شود.

دانه هل باارزش‌ترین طعم‌دهنده در جهان به شمار می‌آید زیرا از رایحه غنی و خاصیت‌درمانی بیشماری برخوردار است. همچنین دانه هل حاوی مواد معدنی مهمی همچون کلسیم، گوگرد و فسفر است.

دانه هل موثرترین شیوه درمانی برای رفع بوی بد دهان است. جویدن دانه‌های این گیاه می‌تواند بوی بد دهان را رفع کند.

هل در میان مردم جنوب آسیا برای مقابله با بیماری‌های لثه و پوسیدگی دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تاثیر روغن موجود در این دانه در درمان مشکلات گوارشی از قبیل یبوست، سوء هاضمه و اسهال خونی تایید شده است.

همچنین دانه هل در درمان مشکلات مجاری ادراری و دفع سنگ کلیه موثر است.

بررسی‌ها حاکی از آن است که دانه هل در کاهش استرس و افسردگی و درمان انواع سرطان‌ها از جمله سرطان سینه، پروستات و تخمدان قابلیت دارد.‎'‎


:: بازدید از این مطلب : 725
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

نعنا و رزماری برای مقابله با آلزایمر:

مصرف عصاره‌ی رزماری و یا نعنای سبز حتی به میزان کم نیز به طور قابل‌توجهی باعث بهبود حافظه می‌شود.

نتایج یک پژوهش آمریکایی نشان می‌دهد آنتی‌اکسیدان‌های موجود در نعناع و رزماری می‌تواند باعث تقویت حافظه و بالا بردن قدرت یادگیری شوند.

بدون شک دلتان نمی‌خواهد وقتی پا به سن می‌گذارید به جای خاطراتتان یک صفحه‌ی خالی سفید و بی خط در مغزتان بچرخد و هیچ چیز را به خاطر نیاورید؟ اگر بدانید یکی از کم هزینه‌ترین و ساده‌ترین روش‌های مقابله با این فراموشی استفاده از سبزیجات معطر است چه کار می‌کنید؟

محققان آمریکایی معتقدند که مصرف آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این سبزیجات یکی از ساده‌ترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به آلزایمر است.

برای رسیدن به این نتایج محققان آزمایش‌هایی را روی موش‌های آزمایشگاهی مبتلا به زوال قدرت درک مربوط به پیری انجام دادند. این محققان مشاهده کردند که مصرف عصاره‌ی رزماری و یا نعنای سبز حتی به میزان کم نیز به طور قابل‌توجهی باعث بهبود حافظه می‌شود. عصاره‌ی این گیاهان معطر همچنین باعث کاهش میزان استرس اکسیداتیو در قسمتی از مغز می‌شود که قدرت یادگیری و حافظه را کنترل می‌کند و مشکل زوال عقل در دوره‌ی کهولت نیز به این قسمت مربوط می‌شود
به عقیده‌ی این محققان عصاره‌ی این گیاهان معطر همچنین باعث کاهش میزان استرس اکسیداتیو در قسمتی از مغز می‌شود که قدرت یادگیری و حافظه را کنترل می‌کند و مشکل زوال عقل در دوره‌ی کهولت نیز به این قسمت مربوط می‌شود.

به عقیده‌ی این محققان بررسی‌های اولیه روی موش‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که این گیاهان معطر می‌توانند زوال جزیی قدرت درک که پیش‌زمینه‌ی ابتلا به آلزایمر است را کاهش دهند. البته محققان معتقدند که باید بررسی‌های بیشتری انجام شود اما با این حال مصرف این قبیل سبزیجات معطر را توصیه می‌کنند.

‎'‎نعنا و رزماری برای مقابله با آلزایمر:

مصرف عصاره‌ی رزماری و یا نعنای سبز حتی به میزان کم نیز به طور قابل‌توجهی باعث بهبود حافظه می‌شود.

نتایج یک پژوهش آمریکایی نشان می‌دهد آنتی‌اکسیدان‌های موجود در نعناع و رزماری می‌تواند باعث تقویت حافظه و بالا بردن قدرت یادگیری شوند.
 
بدون شک دلتان نمی‌خواهد وقتی پا به سن می‌گذارید به جای خاطراتتان یک صفحه‌ی خالی سفید و بی خط در مغزتان بچرخد و هیچ چیز را به خاطر نیاورید؟ اگر بدانید یکی از کم هزینه‌ترین و ساده‌ترین روش‌های مقابله با این فراموشی استفاده از سبزیجات معطر است چه کار می‌کنید؟
 
محققان آمریکایی معتقدند که مصرف آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این سبزیجات یکی از ساده‌ترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به آلزایمر است.
 
برای رسیدن به این نتایج محققان آزمایش‌هایی را روی موش‌های آزمایشگاهی مبتلا به زوال قدرت درک مربوط به پیری انجام دادند. این محققان مشاهده کردند که مصرف عصاره‌ی رزماری و یا نعنای سبز حتی به میزان کم نیز به طور قابل‌توجهی باعث بهبود حافظه می‌شود.
عصاره‌ی این گیاهان معطر همچنین باعث کاهش میزان استرس اکسیداتیو
در قسمتی از مغز می‌شود که قدرت یادگیری و حافظه را کنترل می‌کند و مشکل
زوال عقل در دوره‌ی کهولت نیز به این قسمت مربوط می‌شود
به عقیده‌ی این محققان عصاره‌ی این گیاهان معطر همچنین باعث کاهش میزان استرس اکسیداتیو در قسمتی از مغز می‌شود که قدرت یادگیری و حافظه را کنترل می‌کند و مشکل زوال عقل در دوره‌ی کهولت نیز به این قسمت مربوط می‌شود.
 
به عقیده‌ی این محققان بررسی‌های اولیه روی موش‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که این گیاهان معطر می‌توانند زوال جزیی قدرت درک که پیش‌زمینه‌ی ابتلا به آلزایمر است را کاهش دهند. البته محققان معتقدند که باید بررسی‌های بیشتری انجام شود اما با این حال مصرف این قبیل سبزیجات معطر را توصیه می‌کنند.‎'‎


:: بازدید از این مطلب : 795
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

فواید تخم مرغ و دلیل خوردن تخم مرغ برای صبحانه: تخم‌مرغ؛ صبحانه‌ای برای تقویت مغز. استفاده از تخم‌مرغ به عنوان صبحانه برای تقویت مغز و بالا بردن سطح هوشیاری، نقشی اساسی دارد.
تخم‌مرغ‌ها سرشار از پروتئین هستند و هضم پروتئین‌ها در بدن وقت بسیاری را می‌گیرد و به این خاطر است که مدت بیشتری احساس سیری می‌کنیم و در طی روز کمتر به خوردن تنقلات ناسالم روی می‌آورید. این امر باعث می‌شود تا نه تنها دچار اضافه وزن نشده، بلکه میزان قند خونتان را در سطحی متعادل نگه داشته و سطح هوشیاری‌اتان را نیز افزایش دهید. سفیده تخم‌مرغ دارای فرم خالص‌تری از پروتئین است. پروتئین تخم‌مرغ به خاطر کیفیت بالایی که دارد بهتر و راحت‌تر جذب بدن می‌شود. تخم‌مرغ‌ها همچنین سرشار از ویتامین و مواد معدنی مختلفی هستند که باعث می‌شوند ذهن و جسم با هم کار کنند. فواید تخم مرغ و دلیل خوردن تخم مرغ برای صبحانه تخم مرغ تخم مرغ همیار لاغری است!!
حتماً تعجب کردید؟ تخم مرغ را چه به لاغری؟ بدون شک پیش از این بارها شنیده اید که تخم مرغ باعث چاقی می شود یا برای سلامتی مضر است. اما باید بدانید که نتایج پژوهشی که در Rochester Center for Obesity Research انجام شده نشان می دهد مصرف تخم مرغ برای صبحانه باعث می شود که ۴۰۰ کالری کمتری دریافت کنید. این میزان کاهش کالری به این معنی است که در ماه ۱٫۳ کیلو گرم وزن کم می کنید. احتمالاً دلیل این مسئله این است که تخم مرغ احساس سیری طولانی مدتی تولید می کند و بعد از خوردن آن شما نیازی به مصرف میان وعده احساس نخواهید کرد. درست است که تخم مرغ حاوی کلسترول است اما هیچ دلیل قانع کننده ای وجود ندارد که تخم مرغ میزان کلسترول خون را افزایش می دهد. سلامت وتندرست باشید.

‎'‎فواید تخم مرغ و دلیل خوردن تخم مرغ برای صبحانه:
تخم‌مرغ؛ صبحانه‌ای برای تقویت مغز.
استفاده از تخم‌مرغ به عنوان صبحانه برای تقویت مغز و بالا بردن سطح هوشیاری، نقشی اساسی دارد.
تخم‌مرغ‌ها سرشار از پروتئین هستند و هضم پروتئین‌ها در بدن وقت بسیاری را می‌گیرد و به این خاطر است که مدت بیشتری احساس سیری می‌کنیم و در طی روز کمتر به خوردن تنقلات ناسالم روی می‌آورید.
این امر باعث می‌شود تا نه تنها دچار اضافه وزن نشده، بلکه میزان قند خونتان را در سطحی متعادل نگه داشته و سطح هوشیاری‌اتان را نیز افزایش دهید.
سفیده تخم‌مرغ دارای فرم خالص‌تری از پروتئین است. پروتئین تخم‌مرغ به خاطر کیفیت بالایی که دارد بهتر و راحت‌تر جذب بدن می‌شود.
تخم‌مرغ‌ها همچنین سرشار از ویتامین و مواد معدنی مختلفی هستند که باعث می‌شوند ذهن و جسم با هم کار کنند.
فواید تخم مرغ و دلیل خوردن تخم مرغ برای صبحانه
تخم مرغ تخم مرغ همیار لاغری است!!
حتماً تعجب کردید؟ تخم مرغ را چه به لاغری؟ بدون شک پیش از این بارها شنیده اید که تخم مرغ باعث چاقی می شود یا برای سلامتی مضر است.
اما باید بدانید که نتایج پژوهشی که در Rochester Center for Obesity Research انجام شده نشان می دهد مصرف تخم مرغ برای صبحانه باعث می شود که ۴۰۰ کالری کمتری دریافت کنید. این میزان کاهش کالری به این معنی است که در ماه ۱٫۳ کیلو گرم وزن کم می کنید.
احتمالاً دلیل این مسئله این است که تخم مرغ احساس سیری طولانی مدتی تولید می کند و بعد از خوردن آن شما نیازی به مصرف میان وعده احساس نخواهید کرد.
درست است که تخم مرغ حاوی کلسترول است اما هیچ دلیل قانع کننده ای وجود ندارد که تخم مرغ میزان کلسترول خون را افزایش می دهد.
سلامت وتندرست باشید.‎'‎
 


:: بازدید از این مطلب : 1313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چند گیاه خوب برای تقویت حافظه‌ی شما:

می‌شود با روش‌های طبیعی مغز را تحریک و حافظه را تقویت کرد. با ما باشید تا با چند گیاه تقویت کننده‌ی حافظه آشنا شوید.
اگر مثلا وارد آشپزخانه می‌شوید و دور خودتان می‌چرخید که برای چه آنجا رفته‌اید یا جلوی کتابخانه‌تان می‌ایستید و فراموش می‌کنید می‌خواستید چه کتابی بردارید و یا بدتر از آن وقتی در سوپرمارکت محله‌تان آقای فروشنده سوال می‌کند چه می‌خواهید پاک یادتان می‌رود خریدهایتان چه بوده است زمان آن رسیده دستی به سر و گوش حافظه‌تان بکشید. می‌شود با روش‌های طبیعی مغز را تحریک و حافظه را تقویت کرد. با ما باشید تا با چند گیاه تقویت کننده‌ی حافظه آشنا شوید.

  جینکوبیلوبا
زادگاه این گیاه چین است و یکی از معروف‌ترین‌ها برای تقویت مغز و حافظه. بلندی درخت جینکو تا ارتفاع سی متر هم می‌رسد و می‌تواند تا 2000 سال زندگی کند. 2500 سال قبل از میلاد مسیح، شن نونگ امپراتور چین هم برای مقابله با زوال عقل از گیاه جینکو استفاده می‌کرده است. این گیاه توانایی یادگیری را بهبود می‌دهد و عملکرد حافظه را بهتر می‌کند. توجه داشته باشید که امروزه برای درمان اختلالات درک و درمان بیماری‌هایی مانند آلزایمر از داروهای تهیه شده با جینکو استفاده می‌کنند. می‌توانید با داروساز مشورت کنید و از قرص‌های این گیاه استفاده کنید.

مریم‌گلی مریم‌گلی هم برای تقویت حافظه مفید است. این گیاه مدیترانه‌ای با آن گل‌های آبی صورتی رنگ خود خواصی دارد که از دوره‌ی باستان طرفدار داشته است. از این گیاه برای درمان مشکلات گوارشی و التهاب مخاط استفاده می‌کنند. علاوه بر این‌ها مریم گلی برای تقویت حافظه مفید است به طوری که در تهیه‌ی داروهای مربوط به آلزایمر استفاده می‌شود. چای نیز از آن گیاهان مفید برای حافظه کوتاه مدت و همچنین حافظه‌ی طولانی
مدت است. خواص آنتی‌اکسیدانی آن پیری را به تاخیر می‌اندازد و با برخی از بیماری‌های این دوره یعنی پارکینسون و آلزایمر مقابله می‌کند چای چای نیز از آن گیاهان مفید برای حافظه کوتاه مدت و همچنین حافظه‌ی طولانی مدت است. خواص آنتی‌اکسیدانی آن پیری را به تاخیر می‌اندازد و با برخی از بیماری‌های این دوره یعنی پارکینسون و آلزایمر مقابله می‌کند.

جینسنگ جینسنگ برای تقویت حافظه، بالا بردن قدرت تمرکز و همچنین بهبود قدرت درک افراد مفید است.
البته به عقیده‌ی محققان اثبات تاثیر این گیاه روی حافظه نیازمند بررسی‌ها و پژوهش‌های بیشتری است. اما با این حال بسیاری از متخصصان معتقدند که گیاه جینسینگ سلامت مغز را بالا می‌برد. این گیاه روی فعالیت سلول‌های مغزی تاثیر می‌گذارد و حافظه را تقویت می‌کند. قرص‌ها و محصولات این گیاه در عطاری‌ها و داروخانه‌ها موجود است. می‌توانید با پزشک یا داروساز مشورت کرده و از آن استفاده کنید.

‎'‎چند گیاه خوب برای تقویت حافظه‌ی شما:

می‌شود با روش‌های طبیعی مغز را تحریک و حافظه را تقویت کرد. با ما باشید تا با چند گیاه تقویت کننده‌ی حافظه آشنا شوید.
اگر مثلا وارد آشپزخانه می‌شوید و دور خودتان می‌چرخید که برای چه آنجا رفته‌اید یا جلوی کتابخانه‌تان می‌ایستید و فراموش می‌کنید می‌خواستید چه کتابی بردارید و یا بدتر از آن وقتی در سوپرمارکت محله‌تان آقای فروشنده سوال می‌کند چه می‌خواهید پاک یادتان می‌رود خریدهایتان چه بوده است زمان آن رسیده دستی به سر و گوش حافظه‌تان بکشید. می‌شود با روش‌های طبیعی مغز را تحریک و حافظه را تقویت کرد. با ما باشید تا با چند گیاه تقویت کننده‌ی حافظه آشنا شوید.

 
جینکوبیلوبا
زادگاه این گیاه چین است و یکی از معروف‌ترین‌ها برای تقویت مغز و حافظه. بلندی درخت جینکو تا ارتفاع سی متر هم می‌رسد و می‌تواند تا 2000 سال زندگی کند. 2500 سال قبل از میلاد مسیح، شن نونگ امپراتور چین هم برای مقابله با زوال عقل از گیاه جینکو استفاده می‌کرده است.
این گیاه توانایی یادگیری را بهبود می‌دهد و عملکرد حافظه را بهتر می‌کند. توجه داشته باشید که امروزه برای درمان اختلالات درک و درمان بیماری‌هایی مانند آلزایمر از داروهای تهیه شده با جینکو استفاده می‌کنند. می‌توانید با داروساز مشورت کنید و از قرص‌های این گیاه استفاده کنید.
 
مریم‌گلی
مریم‌گلی هم برای تقویت حافظه مفید است. این گیاه مدیترانه‌ای با آن گل‌های آبی صورتی رنگ خود خواصی دارد که از دوره‌ی باستان طرفدار داشته است. از این گیاه برای درمان مشکلات گوارشی و التهاب مخاط استفاده می‌کنند. علاوه بر این‌ها مریم گلی برای تقویت حافظه مفید است به طوری که در تهیه‌ی داروهای مربوط به آلزایمر استفاده می‌شود.
چای نیز از آن گیاهان مفید برای حافظه کوتاه مدت و همچنین حافظه‌ی طولانی
مدت است. خواص آنتی‌اکسیدانی آن پیری را به تاخیر می‌اندازد و با برخی از بیماری‌های این دوره یعنی پارکینسون و آلزایمر مقابله می‌کند
چای
چای نیز از آن گیاهان مفید برای حافظه کوتاه مدت و همچنین حافظه‌ی طولانی مدت است. خواص آنتی‌اکسیدانی آن پیری را به تاخیر می‌اندازد و با برخی از بیماری‌های این دوره یعنی پارکینسون و آلزایمر مقابله می‌کند.
 

جینسنگ
جینسنگ برای تقویت حافظه، بالا بردن قدرت تمرکز و همچنین بهبود قدرت درک افراد مفید است.
البته به عقیده‌ی محققان اثبات تاثیر این گیاه روی حافظه نیازمند بررسی‌ها و پژوهش‌های بیشتری است. اما با این حال بسیاری از متخصصان معتقدند که گیاه جینسینگ سلامت مغز را بالا می‌برد.
این گیاه روی فعالیت سلول‌های مغزی تاثیر می‌گذارد و حافظه را تقویت می‌کند.
قرص‌ها و محصولات این گیاه در عطاری‌ها و داروخانه‌ها موجود است. می‌توانید با پزشک یا داروساز مشورت کرده و از آن استفاده کنید.‎'‎


:: بازدید از این مطلب : 795
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چـــــــرا باید خانم ها هـــــــــــــر روز حــــــــــــدود 21-20 عدد مویز بخورند؟

شفاآنلاین-مصرف مویز موجب افزایش قوت و انرژی بدن می شود همچنین در طب سنتی ایران مویز را ماده غذایی خون ساز می شناسند و برای افرادی که دچار ضعف و ناتوانی هستند، بسیار مفید است. به گزارش شفاآنلاین،اگر افراد هر روز صبح حدود21 عدد مویز را ناشتا مصرف کنند، موجب افزایش هوشیاری و قوت بدن آنها می شود. افرادی که صبح بعد از بیدار شدن از خواب، احساس خستگی، ضعف و ناتوانی می کنند، با مصرف مویز به مدت 6 ماه ناشتا، بدن شان قوت زیادی می گیرد، مغزشان تقویت شده وسردی و بلغم از بدن آنها خارج می شود.

مویز موجب تقویت سیستم گوارش بدن می شود و برای مادران باردار، شیرده و کودکان مفید است چرا که می تواند به عنوان میان وعده مصرف شود.

با مصرف معجون یک لیوان شیر و یک قاشق عسل و پودر سنجد می توان در هر سنی استخوان ها را تقویت کرد و بدن را تقویت نمود.

مویز و بادام منبع غنی از کلسیم می باشند و موجب تقویت و استحکام مفاصل نیز می باشند.

‎'‎چـــــــرا باید خانم ها هـــــــــــــر روز حــــــــــــدود 21-20 عدد مویز بخورند؟

شفاآنلاین-مصرف مویز موجب افزایش قوت و انرژی بدن می شود همچنین در طب سنتی ایران مویز را ماده غذایی خون ساز می شناسند و برای افرادی که دچار ضعف و ناتوانی هستند، بسیار مفید است.
به گزارش شفاآنلاین،اگر افراد هر روز صبح حدود21 عدد مویز را ناشتا مصرف کنند، موجب افزایش هوشیاری و قوت بدن آنها می شود. افرادی که صبح بعد از بیدار شدن از خواب، احساس خستگی، ضعف و ناتوانی می کنند، با مصرف مویز به مدت 6 ماه ناشتا، بدن شان قوت زیادی می گیرد، مغزشان تقویت شده وسردی و بلغم از بدن آنها خارج می شود.

مویز موجب تقویت سیستم گوارش بدن می شود و برای مادران باردار، شیرده و کودکان مفید است چرا که می تواند به عنوان میان وعده مصرف شود.

با مصرف معجون یک لیوان شیر و یک قاشق عسل و پودر سنجد می توان در هر سنی استخوان ها را تقویت کرد و بدن را تقویت نمود.

مویز و بادام منبع غنی از کلسیم می باشند و موجب تقویت و استحکام مفاصل نیز می باشند.‎'‎
 


:: بازدید از این مطلب : 865
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
شفاآنلاین-افراد معمولا به دنبال راههای ساده  برای لاغری و کاهش وزن خود هستند اما توصیه می کنیم همیشه روش های سالم و مطمئن را انتخاب کنید.یکی از راههای بسیار طبیعی برای لاغر شدن، استفاده از ادویه ها  است.این ادویه ها  اگر به نحو صحیح و البته به میزان مناسب مصرف شوند، بدون هیچ گونه عوارض جانبی، نه تنها به سلامت بدن شما کمک می کنند، بلکه موجب زیبایی و تناسب اندام شما هم می شوند.

 

قرص خانگی برای لاغری

تعجب نکنید، شما خودتان می توانید قرص لاغری بسازید.برای اینکار، کافی است یک قاشق زردچوبه، یک قاشق زنجبیل، یک قاشق زیره که نوع آن فرقی نمی کند سیاه یا سبز باشدو یک قاشق دارچین را با هم در ظرفی کوچک مخلوط کنید .

 

در صورتیکه یبوست دارید یک قاشق پودر سنا هم به این مواد خشک اضافه کنید.حالا این مخلوط را با یک قاشق عسل به صورت یک خمیر آماده کنید و از آن به اندازه یک نخود برداشته ، در دست گرد کنید و به شکل قرص درست کرده و کنار بگذارید تا خشک شود.



:: بازدید از این مطلب : 801
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 فروردين 1394 | نظرات ()