نوشته شده توسط : nahal

روشهای ساده و پر اثر خانگی برای از بین بردن بوی بد عرق :

 ۱)استحمام کنید. سپس آب شلغم را بگیرید به این صورت که شلغم را رنده کنید و داخل یک پارچه شل بافت ریخته و فشار دهید و عصاره به دست آمده را با یک قاشق چایخوری به زیر بغل‌هایتان بمالید و ماساژ دهید.

 ۲) استفاده جوش شیرین بوی بد زیر بغل و پاهای شما را کاهش می‌دهد.

 ۳) چند لیمو را در دست خود کم کم فشار دهید تا نرم شود. سپس از وسط به ۲نیم کنید و به زیر بغل‌هایتان بمالید تا هسته‌های آن خارج شود. سپس حمام کنید. اگر زیر بغل شما موهای زائد دارد یک روز قبل از این کار آن موها را از بین ببرید تا اسید لیموها بوی بدن شما را از بین ببرد.

 ۴) هر روز به حمام بروید و بعد از آن به زیر بغل‌هایتان پودر بزنید. این کار علاوه بر اینکه بوی بدن را می‌گیرد پوستتان رانیز سفید می‌کند.

 ۵) روغن زیتون، آب پرتقال، آب لیمو و گریپ فروت هم موادی هستند که شما می‌توانید استفاده کنید. توجه داشته باشید که افشره آنها باید تازه باشد. زیر بازوهایتان را پودر بزنید یا هر قسمتی از بدن که لازم است. جوش شیرین را به افشره اضافه کنید و به زیر بغل خود بمالید، سپس با روغن زیتون پاک کنید. بوی بدن شما از بین خواهد رفت.

 اگر شما گوشت و مرغ می‌خوریدو با مشکل بوی بد بدن مواجه هستید رژیم غذایی خود را عوض کنید. مصرف گوشت و مرغ را کاهش دهید و خود را به خوردن سبزیجات عادت دهید. این توصیه‌های غذایی هم کمک می‌کند:

 - هر روز ناشتا قبل از صبحانه ۵۰۰ میلیگرم پودر جوانه‌گندم را در آب حل کرده و بنوشید. اگر سوپر مارکت‌های اطراف خانه شما جوانه گندم تازه دارد، می‌توانید از جوانه گندم تازه استفاده کنید. توجه داشته باشید محلول جوانه را با معده خالی و با آب معدنی بنوشید.کلروفیل بوی بدن را به صورت چشمگیر کم می‌کند یا کاملا از بین می‌برد.

- اگر کشمکش‌های عصبی باعث می‌شود که شما تعرقتان افزایش یابد و این نیز باعث می‌شود که بوی بدنتان زیاد شود، چای سبز بنوشید. یک قاشق چایخوری چای سبز خشک یا ۲ عدد چای کیسه‌ای را در یک فنجان آب بریزید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه خیس بخورد و کم کم در طول روز آن را بنوشید. این چای به شما کمک می‌کند آرامش پیدا کنید و دیگر عرق نکنید.

توصیه های زیر را هم جدی بگیرید :

1- از خوردن ادویه، زردچوبه، فلفل، خردل، سس گوجه فرنگی، پنیر کهنه، تخم مرغ، روغن سرخ شده، کالباس، سوسیس و اغذیه نظیر آن خودداری کنید و همراه غذا از سبزی تازه و میوه استفاده کنید. همچنین استفاده از مواد لبنی مثل شیر و ماست را فراموش نکنید.

2- پیشگیری بهترین روش برای مبارزه با بوی بد عرق است. اگر عرق روی بدن نماند ، بو نیز نمی‌گیرد. برای بسیاری از افراد شستشوی مرتب بدن برای رهایی از شر بوی بد کفایت می‌کند؛ البته شستشو با آب خالی کافی نیست چون نمی‌تواند بخوبی عرق را از سطح پوست پاک کند. برای دستیابی به نتیجه مطلوب باید از شامپو و صابون‌ها استفاده کنید.

3- بعد از شستشوی بدن با آب و صابون و خشک کردن کامل بدن، بلافاصله از ترکیبات ضد‌عرق برای زیر بغل خود استفاده کنید. توجه داشته باشید دئودورانت‌ها مانع تعریق نمی‌شوند بلکه مانع متصاعد‌شدن بوی بدن می‌شوند. در حالی که ضد تعریق‌ها مواد شیمیایی هستند که تعریق را کاهش می‌دهند؛ البته ضد تعریق‌ها در اکثر موارد حاوی دئودورانت نیز هستند که بوی بدن را دفع می‌کند.

4- حتما بدن خود را مرتب خشک کنید زیرا باکتری‌ها به سختی در مناطق خشک بدن زنده می‌مانند.

5- لباس‌های نخی بپوشید. زیرا لباس نخی و کتانی عرق را بهتر به خود جذب می‌کنند. در مقابل لباس‌های نایلونی عرق را از سطح بدنتان کمتر جذب کرده و با باقی ماندن این عرق در سطح پوست، خود بخود بوی بد نیز استشمام می‌شود.

6- سیگار نکشید. مصرف سیگار علاوه بر بدبو کردن دهان، موجب بدبو شدن عرق نیز می‌شود. در نظر داشته باشید که هفته‌ها طول می‌کشد تا بوی بد سیگار و اثر آن در عرق بدن بعد از ترک از بین برود.

7- لباس تمیز عامل مهمی ‌برای جلوگیری از بوی عرق است. هر بار به حمام می‌روید لباس‌هایتان را عوض کنید و لباس‌های تمیز بپوشید. گاهی در مناطق گرم و شرجی لازم  است لباس‌ها را روزی چند بار عوض کرد.

8- برخی بیماری‌ها موجب تعریق بدبو  می‌شود، در این مواقع چاره‌ای جز درمان بیماری اصلی وجود ندارد.

9- موهای زیر بغل و کشاله‌ران خود را به‌طور مرتب بتراشید. وجود مو در این منطقه موجب مساعد شدن شرایط رشد برای باکتری‌ها می‌شود.

10- در هفته یک‌بار استفاده از صابون آنتی باکتریال، گوگرددار و ترکیبات ضد قارچ می‌تواند میزان باکتری‌های مزاحم و بدبو شدن عرق را کم کند.

 

منبع : سایت پزشکان



:: بازدید از این مطلب : 1147
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مرداد 1392 | نظرات ()