نوشته شده توسط : nahal



:: بازدید از این مطلب : 805
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : شنبه 26 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
اخبار پزشکی | لواشک چه فایده ای برای بدن دارد؟ لواشک در واقع نوعی عصاره تغلیظ و خشک شده میوه جات است که اغلب از انواع میوه های درجه 2 که بازار پسندی کمتری دارند یا میوه های مازاد بر مصرف بازار تهیه می شود...
 

اما سوال اینجاست لواشک های صنعتی از چه موادی تشکیل می شوند؟ آیا این محصولات خاصیتی هم دارند؟ چه فرقی میان لواشک های خانگی و صنعتی وجود دارد؟ آیا لواشک های بی نام و نشان بیماری زا هستند؟

لواشک از چه موادی تشکیل شده؟

معمولا برای تهیه لواشک از یک، دو یا چند نوع میوه با درجه رسیدگی نسبی که عطر، طعم، رنگ و خواص تغذیه ای و درمانی آنها ظاهر شده ولی کمی ترش مزه باشند، استفاده می شود. انواع آلوها، سیب، گلابی، زرشک، لیمو، زغال اخته و انار از جمله این میوه ها هستند که بر اثر ترکیب آنها با هم رنگ و طعم لواشک ایجاد می شود. معمولا در لواشک های صنعتی علاوه بر میوه از پکتین (ژلاتین گیاهی) برای ایجاد قوام، از اسیدهای آلی و نمک برای ایجاد طعم ترش و شور آن و افزایش ماندگاری و از شکر (گلوکزو ساکاروز) برای تعدیل طعم ترش و شیرین شدن و در برخی لواشک هایی که از میوه های خشک تهیه می شوند، از آب و دی اکسیدگوگرد استفاده می شود.

لواشک خاصیت دارد؟

اگر پایه لواشک ها میوه باشد، خواص تغذیه ای و درمانی آنها را باید با توجه به نوع میوه آنها شناخت. به طورمعمول همه لواشک ها حاوی فیبر و ملین و مسهل بوده و محرک حرکات روده اند. رنگدانه های آنتی اکسیدانی آنها تا حدودی به دفع رادیکال های مضر و سمی بدن کمک می کند و حاوی درصد اندکی ازریزمغذی هاست. معمولا جوشاندن، تغلیظ و خشک کردن مقدار زیادی از ریز مغذی ها بویژه ویتامین C لواشک را کاهش می دهد.

فرق میان لواشک خانگی با صنعتی چیست؟

لواشک ها اگر به صورت بهداشتی و خانگی تهیه شوند، به دلیل آن که نسبت به لواشک های صنعتی از نمک، شکر، اسید و مواد نگهدارنده تهیه نمی شوند، خواص تغذیه ای و درمانی موثرتری داشته و مصرف مرتب آنها می تواند تا حدود زیادی برای سلامت مفید باشند. ولی عاملی که موجب شده تا کمتر به فواید لواشک های خانگی پرداخته شود، آن است که برای خشک کردن این نوع لواشک ها از فضای آزاد استفاده می شود. وجود حشرات موذی آلوده، گردو غبار خاک، میکروب های هوازی، ذرات سرب معلق درهوای شهری و فضولات پرندگان و چارپایان درمناطق روستایی همگی از جمله عواملی هستند که توجه ما را به مصرف لواشک های صنعتی معطوف می کند. مهم ترین ویژگی لواشک های صنعتی معتبر آن است که به وسیله دستگاه های مجهز و بر اساس قوانین بهداشتی زیر نظر متخصصان این امردر مدت زمان مشخصی تهیه و خشک می شوند.

لواشک بی نام و نشان بیماری زاست ؟

لواشک های فله ای و بی نام ونشان یا نامعتبری که طعم های غیرواقعی و رنگ های جذاب دارند، به دلیل آن که پایه اصلی آنها میوه نیست، طعم و رنگ طبیعی ندارند و حاوی طعم دهنده ها و رنگ های شیمیایی غیرمجاز با دوز مصرف بالا هستند. اکثر حجم این محصولات را آرد، نشاسته، اسید، مواد رنگی یا در صورت استفاده، میوه های له شده و کپک زده تشکیل می دهد. این محصولات اکثرا ظاهرسالم و خوش آب و رنگی دارند و اغلب مصرف کنندگان آن، دانش آموزان هستند که در راه مدرسه، آنها را خریداری و مصرف می کنند. متاسفانه افزودنی های غیرمجاز این نوع محصولات، شیمیایی و سمی است و مقدار اندکی از آن می تواند به بروز مسمومیت ها و حساسیت های شدید بخصوص در کودکان در حال رشد منجر شود.

توصیه ها

1 ـ لواشک های صنعتی حاوی اسیدیته بالایی هستند. مکیدن آنها به مدت طولانی باعث فرسایش سطح مینای دندان و پوسیدگی زود هنگام می شود. از طرفی، مصرف مکرر این خوراکی می تواند باعث افزایش ترشح اسید معده و سوزش معده شود.

2ـ لواشک های صنعتی کالری زیادی دارند. در تهیه این محصولات از شکر یا خرمای تغلیظ شده به مقدار زیاد استفاده می شود. مصرف این محصول برای مبتلایان به دیابت و اضافه وزن توصیه نمی شود.

3 ـ بر خلاف تصور عامه ، لواشک کسی را لاغر نمی کند بلکه لواشک ها با افزایش ترشح بزاق و اسید معده، غذا و چربی موجود درآن را زودتر هضم می کند و به گرسنگی زود هنگام و افزایش اشتها و چاقی منجر می شود.4 ـ لواشک های صنعتی به دلیل نمک زیاد برای مبتلایان به فشار خون بالا، بیماران کلیوی و قلبی ـ عروقی محدودیت مصرف دارد و اصلا توصیه نمی شود.

توجه

هنگام خرید این فرآورده به تاریخ مصرف، شماره پروانه بهداشت، نام ونشان سازنده و مواد به کار رفته در آن توجه کنید. لواشک هایی که از لفاف نایلونی خود جدا نمی شوند و طعم و مزه ترکیبات موجود در نایلون را به خود گرفته اند، سالم و بهداشتی نیستند. لواشک باید به رنگ طبیعی میوه به کار رود یا کمی تیره تر از آن باشد و بو و مزه طبیعی میوه را بدهد.

برخی لواشک ها در بازار تحت عناوین مختلف با پروانه بهداشت و تاریخ مصرف تقلبی عرضه می شوند. براین اساس، ازخرید لواشک های نامعتبر خودداری و این محصول را در خانه تهیه کنید. یکی از راه های شناخت لواشک های تقلبی عطر و طعم قوی و رنگ غیر طبیعی آنهاست



:: بازدید از این مطلب : 930
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : جمعه 25 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
بهداشت و تغذیه | رژیم غذایی ضد افسردگی بسیاری از خانم ها وقتی احساس افسردگی و خستگی می کنند یا فشار روحی دارند، سعی می کنند تا با خوردن مواد خوراکی مثل ماکارونی و پنیر، شیرینی و بیسکویت های شکلاتی، جوجه سرخ شده و امثال این ها به خودشان تسلی خاطر دهند و از لحاظ احساسی آرامش بیشتری پیدا کنند اما باید بدانید که خوردن چنین مواد غذایی تنها برای چند دقیقه کوتاه حال شما را بهتر می کند.
 

اما بعد از آن حالت های منفی و مضر مصرف این مواد غذایی روی دیگر خود را نشان می دهد. مسلما خوردن چنین غذاهایی به جز بالا و پایین آوردن فشار خون یا به هم ریختن سیستم بدن، نتیجه بهتری نخواهد داشت. مصرف بیش از حد یک نوع غذا یا کمبود گونه ای از مواد غذایی در زمان کوتاه یا طولانی روی حالت روحی انسان تاثیر می گذارد. این مطلب را بخوانید تا بدانید زمانی که حال تان بد است چه کار باید بکنید.

کره موزی بخورید
اگر با استرس یا افسردگی درگیر هستید و می خواهید دوباره آرامش خاطرتان را به دست بیاورید، می توانید با مصرف بعضی از مواد خوراکی به سلامت روحی واقعی برای مدت طولانی دست پیدا کنید. تحقیقات نشان می دهد، مصرف موز به همراه کره بادام زمینی جانشین مناسبی برای بیسکویت و شیرینی است و به انسان کمک می کند مشکلات روحی را از خود دور کند و عوارض و اثرات منفی آن را به طور چشمگیری کاهش دهد. «کیتی سویفت»، مدیر شرکت «غذا و طب» در مرکز پزشکی «مایند ـ بادی» واشنگتن می گوید: «این که چه غذایی را برای خوردن انتخاب می کنید قطعا در حالت روحی شما تاثیر می گذارد.»

لطفا تخمه بخورید
خانم «گییل پلتز» از شهر گراهام وقتی در دانشگاه مشغول تحصیل بود متوجه شد که راه های طبیعی بسیاری برای غلبه بر استرس و افسردگی وجود دارد. بنابراین درباره این موضوع شروع به تحقیق کرد و به این نتیجه رسید که چقدر انتخاب غذا و مواد خوراکی در حالت روحی انسان تاثیرگذار است. او شروع به خوردن غذاهایی مثل ماهی، دانه آفتابگردان و مواد خوراکی غنی از منیزیم کرد و متوجه شد که حال روحی اش بسیار بهتر است. حال این خانم و گروهی از محققان دانشگاهی توضیح می دهند، مواد غذایی حاوی منیزیم با تولید سروتونین ماده شیمیایی در مغز باعث سلامت روحی و افزایش انرژی در انسان می شود. معمولا مقدار ناکافی از عنصر منیزیم در بدن خانم ها موجب بروز برخی مشکلات می شود. بنابراین شما خانم ها می توانید با مصرف مواد خوراکی حاوی منیزیم نیاز بدن خود را به این ماده تامین کنید. بادام، پسته، آووکادو، اسفناج، تخم کدو و آفتابگردان، سویا، ماهی قزل آلا، صدف خوراکی و حبوباتی مثل گندم، جو، برنج قهوه ای و لوبیا سرشار از منیزیم هستند. خانم «گییل پلتز» می گوید: «باید حواس تان باشد که بعضی از غذاها تاثیر بهتری روی استرس و وضعیت افسردگی شما می گذارد. اگر می خواهید تاثیر چنین غذاهایی را در روحیه تان ببینید باید به طور مرتب از چنین موادغذایی استفاده کنید، همانطور که من از این غذاها به طور منظم استفاده می کردم.»

شیرینی های سالم را بشناسید
بسیاری از خانم ها برای کاهش وزن، با حفظ کربوهیدرات ها این اشتباه را تکرار می کنند. وقتی ناراحت یا مضطرب هستیم بیشتر دوست داریم غذاهای حاوی کربوهیدرات (مثل شیرینی ها) را بخوریم. این به این دلیل است که کربوهیدرات، سروتونین تولید می کند و احساس آرامش و راحتی بیشتری در ما به وجود می آورد. مطمئن باشید، قند خون شما با خوردن تکه ای کیک به دلیل عذاب وجدانی که برای خوردن آن پیدا می کنید به سرعت پایین می آید. شما باید هر روز مقداری کربوهیدرات مصرف کنید تا مغزتان انرژی کافی را ذخیره کند اما این بدان معنا نیست که در خوردن شیرینی ها زیاده روی کنید. وقتی می گوییم کربوهیدرات یعنی قندهای ساده در غیراین صورت دچار افت شدید قند خون می شوید. نشاسته، انواع حبوبات، سبزی ها (سیب زمینی شیرین بهترین گزینه است) و لوبیا حاوی کربوهیدرات هستند. سعی کنید از مجموعه کربوهیدرات ها مثل گیاهان که قند خون را تنظیم می کنند و اثرات منفی را در روحیه انسان از بین می برند، استفاده کنید.

چربی خوردن به نفع شماست
دکتر سویفت می گوید: «باید به این نکته توجه داشت که حذف کامل چربی به عنوان دستور غذایی برای حفظ سلامت تصوری نادرست است. متاسفانه بسیاری از مردم فکر می کنند، حذف کامل چربی در برنامه غذایی شان تغذیه ای سالم خواهند داشت اما اگر این طور فکر می کنید بدانید که در اشتباه هستید. روغن های گیاهی به دلیل حفظ مایع غشای سلولی برای سلامت مغز بسیار مهم و ضروری هستند. مغز انسان بسیار توانمند است و باید از نوع درستی از چربی تغذیه کند. چربی های مفید در خوراکی هایی مانند آووکادو، انواع دانه های گیاهی و روغن زیتون یافت می شود.»

ماهی بخورید تا افسرده نشوید
شاید شنیده باشید که از امگا 3 (اسیدچرب اشباع نشده) برای درمان بسیاری از ناراحتی ها استفاده می کنند. دانشمندان به این نتیجه دست پیدا کردند، افزایش مصرف امگا 3 در برنامه غذایی موجب کاهش افسردگی و فشارهای روحی- روانی می شود. تحقیقات نشان می دهد، افرادی که از امگا 3 کمتری استفاده می کنند به خصوص خانم های باردار و شیرده که از این ماده در برنامه غذایی شان استفاده نمی کنند با مشکلات افسردگی شدیدتری رو به رو می شوند. ماهی آزاد، قزل آلا، ماهی ساردین، گردو، گیاه شاهدانه و دانه های گیاهی غذاهای سرشار از امگا 3 هستند.

خوشمزه ترین خوراکی ضداسترس
«آرلین لی» از جمله کسانی بود که با تغییر برنامه غذایی اش و اضافه کردن انواع کربوهیدرات مثل برنج قهوه ای، گندم، نان جو، پاستای گندم و سبزی و انواع حبوبات توانست استرس و فشار روحی خود را از بین ببرد. به علاوه او به جای خوردن 3 وعده سنگین غذا در طول روز آن را به 4 یا 5 وعده سبک تغییر داد و به دنبال آن پس از گذشت حدود 2 ساعت در هر وعده، میوه یا دسر نیز می خورد. او برای نگه داشتن برنامه غذایی اش مقداری آجیل و دانه های گیاهی را نیز مصرف می کرد. خانم لی می گوید: «من برنامه غذایی ام را تغییر دادم و این موضوع روی حالت روحی و استرسم تاثیر بسیار مثبتی گذاشت و آرامش روحی که از این تغییر به دست آوردم، باعث شد تا انرژی ام به طور قابل توجهی زیاد شود.»

«بونی تابدیکس»، سخنگوی اتحادیه بین المللی تغذیه می گوید: «ترکیب کربوهیدرات ها به همراه پروتئین باعث کاهش افسردگی و فشارهای روحی می شود و اثرات منفی آن را از بین می برد. بنابراین برای ذخیره انرژی می توانید بیشتر از این مواد مغذی استفاده کنید. پیشنهاد او برای وعده های غذایی سبک مواد خوراکی مثل پنیر کم چرب، شیرینی های گندمی، نان جو یا ماست هستند.» او در ادامه می گوید: «حتی یک فنجان سرشیر هم ترکیب کربوهیدرات و پروتئین دارد و می تواند وعده غذایی سبکی برای رفع گرسنگی باشد.»

این 4 نکته حال روح تان را خوب می کند
1- اگر می خواهید به تعادل روحی برسید، برنامه غذایی تان را کامل کنید یعنی چربی، کربوهیدرات، پروتئین و مواد مغذی مفید دیگر را در وعده های غذایی روزانه خود بگنجانید و یادتان باشد که به مقدار کافی مایعات بنوشید.

2- وعده های غذایی تان را حذف نکنید در عوض به جای وعده های سنگین، وعده های سبک بیشتری را در برنامه غذایی خود جای دهید. دکتر تابدیکس می گوید: «به هیچ عنوان برنامه غذایی تان را حذف نکنید به علاوه سعی کنید تا برنامه تغذیه منظمی داشته باشید و از میوه و سبزی ها برای داشتن تغذیه ای سالم استفاده کنید. گاهی اوقات خانم ها وعده های غذایی شان را کم می کنند اما نمی دانند که این مسئله چه عوارض جانبی برای سلامت و حالت روحی آن ها دارد.»

3- اگر تصمیم گرفتید که دیگر هله و هوله نخورید به جای آن غذاهای سالم و فیبردار مثل سبزی ها را انتخاب کنید اما اگر حالت روحی تان به همان صورت باقی ماند و تغییر نکرد حتما به متخصص تغذیه مراجعه کنید تا با دستور غذایی مناسب شما را راهنمایی کند.

4- دکتر سویفت می گوید: گاهی اوقات ممکن است با آن که غذایی که انتخاب می کنید طبیعی و از لحاظ غذایی مقوی باشد اما تاثیر چندانی روی خلق و خوی تان نگذارد و در این صورت با متخصص تغذیه مشورت کنید تا رژیم غذایی تان را بررسی کند و گزینه های بهتری را به شما معرفی کند. علاوه براین می توانید، به مدت یک هفته خوردن موادی که گلوتن دارد مثل غلات، گندم و جو را امتحان کنید و ببینید که مصرف چنین غذاهایی چطور در روحیه شما تاثیر می گذارد.



:: بازدید از این مطلب : 788
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : جمعه 25 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
خانه و خانواده | پشت او بایستید، مثل یک مرد هر زن خوبی، نیک به این نکته واقف است که چطور باید در مواقع سخت کنار شوهرش باشد. این مواقع سخت شامل همان لحظه هایی می شود که روزگار با یک لگد جانانه آنها را به بدترین قسمت ممکن زندگی پرتاب می کند.
 

مثلا وقتی که چک های همسر شما به بانک می رود، آن هم درست در شرایطی که ریالی پول در حساب او نیست. یا وقتی که رئیسش بدون هیچ دلیل موجهی او را به شدت مورد مواخذه قرار داده آن هم فقط به این دلیل که روی مود خوبی نبوده است. در این میان نکته هایی وجود دارد که شاید شما از آنها آگاه نباشید. همین نداشتن آگاهی بعضی اوقات سبب می شود شما در مواقع ناراحتی همسرتان رفتاری از خود نشان دهید که اوضاع را چه بسا بدتر هم بکند. در واقع دانستن اینکه در روزهای بد زندگی همسرتان، شما چه رفتاری باید داشته باشید بسیار ضروری تر از رفتار شما در روزهای خوش زندگی شوهرتان است.

تحقیقات نشان داده است که اگر همسر شما روزهای بدی را به لحاظ کاری و یا چیزی شبیه آن سپری می کند، بیشترین چیزی که شما می توانید انجام بدهید، حمایت از اوست. شما باید پشت همسرتان بایستید و حداقل در خانه موقعیتی را فراهم کنید که فاقد هرگونه استرسی باشد. از طرف دیگر در مواقع خوشحالی او هم می توانید بعضی از مسائلی را که در شرایط عادی نمی توانید راجع به آنها صحبت کنید، بیان کنید. به این ترتیب است که شما می توانید روابط زناشویی خود را محکم کنید.


کنجکاو باشید
این کنجکاوی به معنای کنترل کردن شوهرتان نیست. پس لطفا اشتباه نکنید. از همسرتان راجع به چیزهایی سوال کنید که برای او جذاب هستند. البته این سوال ها اصلا نباید منفی باشند. بلکه باید نشان بدهید آنچه که برای شوهر شما قابل اهمیت است به همان اندازه برای شما هم اهمیت دارد. شما می خواهید در تجربه کردن اتفاقاتی که برای او جالب توجه هست به همسرتان بپیوندید. بنابراین او احساس می کند شما همیشه و همه جا کنارش هستید حتی اگر حضور فیزیکی هم نداشته باشید اما او این احساس را خواهد داشت. کنجکاوی مثبت شما نسبت به علایق همسرتان (حتی اگر این مقوله فوتبال باشد که خانم ها خیلی توجهی به آن ندارند) باعث می شود که او خیلی راحت تر به شما اعتماد کند و همه چیز را برایتان بازگو نماید. این حس شما را بیش از پیش به همسرتان نزدیک می کند. چون او می داند علایقش همان قدر که برای خودش اهمیت دارند، برای شما هم مهم هستند.

از خود اشتیاق نشان بدهید
اگر همسرتان موفق شده یک ارتقاء شغلی را به دست بیاورد یا اگر معامله ای را که مدت ها برایش تلاش کرده به سرانجام رسانده، باید بدانید که شما مجبور هستید – تاکید می کنیم – مجبور هستید شوق و شور مضاعفی از خود بروز بدهید. وقتی که او به خانه می آید و این خبر خوش را به شما می دهد، اگر آب دستتان است زمین بگذارید و هرکار دیگری را فراموش کنید. فقط یک کار است که شما باید انجام بدهید. به همسرتان بگویید که چقدر برای او بابت موفقیتی که به دست آورده است خوشحال هستید.

فراموش نکنید که شما باید خوشحالی خود را به شوهرتان نشان بدهید. حتی بیشتر از آن حدی که واقعا خوشحال هستید. اگر لازم شد حتی از فرط خوشحالی یک جیغ کوتاه هم بکشید. حالا می توانید غرور و فخر او را بابت اینکه شما تا این حد از خوشحالی اش خوشحال شده اید ببینید.

باور کنید همسر شما در چنین موقعیتی بیشتر از اینکه بابت آنچه به دست آورده خوشحال باشد به خاطر اینکه شما را اینچنین شریک شادی خود دیده خوشحال است. یادتان نرود که اگر دستاورد همسر شما یک ارتقای شغلی است، پس باید خودتان را آماده کنید برای ساعت های بیشتری که او قرار است صرف کارش کند. حتی اگر این موضوع کمی شما را به فکر فرو برده و نگرانتان کرده، لطفا هرگز در آن لحظه چنین چیزی را بروز ندهید و هر دلواپسی را پیش خودتان نگه دارید. به هیچ وجه توی ذوق شوهرتان نزنید. فعلا فقط وقت خوشحالی است. بگذارید شوهرتان با چنین خوشحالی که شما از خود نشان می دهید، احساس یکی بودن کند، یکی بودن با شما و این یعنی مقدمه ساختن یک رابطه فوق العاده محکم و ارزشمند.

او را تصدیق کنید
همسرتان بابت پیروزی تیم فوتبال محبوبش بسیار خوشحال است و صدای خنده اش همه فضای خانه را پر کرده. حتی اگر فوتبال برای شما مقوله جالبی نیست، اما لطفا خوشی او را خراب نکنید. برعکس این خوشحالی را تایید کنید. چطور؟ اصلا کار سختی نیست. اتفاقی که تا این حد موجب مسرت همسرتا ن شده را همانقدر که برای او جدی است مهم جلوه دهید و در این خوشحالی همراهی اش کنید. به او بگویید که اگر تیم مورد علاقه اش شکست می خورد، چقدر متاسف می شدید و حالا که برنده شده است تا چه اندازه خوشحال هستید. وقتی که شما دقیقا همان چیزی را تایید می کنید که همسرتان می خواهد در واقع حس همذات پنداری خود را با او نشان داده اید و در ضمن ثابت کرده اید که حداقل به اندازه ای که نیاز باشد از مقوله ای که برایش اهمیت دارد، اطلاعات کافی دارید. این حرکت شما برای ساختن روابطی نزدیک بسیار مهم است حتی اگر پیش خودتان فکر می کنید که علایق او بیشتر مناسب یک نوجوان است تا یک مرد بالغ متاهل. اگر همانطور باشید که او دوست دارد، اگر به علایقش احترام بگذارید و خودتان را در غم و شادی هایش دخیل کنید، در واقع به او احترام گذاشته اید نه اینکه باج داده باشید. پس لطفا احترام گذاشتن را با باج دادن اشتباه نکنید. مطمئن باشید این موضوع شما دو نفر را بیشتر به هم نزدیک می کند.

به او توجه کنید
یک نکته مهم درباره زبان بدن شما وجود دارد. چیزی که می تواند در ایجاد روابط محکم با همسرتان بسیار کارساز باشد. وقتی شما هیچ عکس العمل فیزیکی از خود بروز نمی دهید، ممکن است این ذهنیت را برای همسرتان یا حتی فرزندانتان ایجاد کند که شما یک انسان بی تفاوت هستید. بنابراین گاهی واقعا نیاز است همراه کلمات حمایت کننده از چهره و حرکات دستانتان نیز برای جدیت بخشیدن به ماجرا استفاده کنید. وقتی همسرتان مشغول تعریف کردن یک ماجرای جالب (از دید خودش) برای شماست. اگر خودتان را سرگرم ناخن گرفتن کنید، یا حین حرف های او از پنجره به بیرون زل بزنید تا سرتان را به گردگیری گرم کنید، حتی اگر گوشتان هم به حرف های او باشد، اما عملا با رفتار و زبان بدنتان بی علاقگی خود را نشان داده اید. به جای آن، در چشم های او نگاه کنید. لبخند بزنید و نزدیک او بنشینید و با تکان دادن سر، حرف هایش را تایید کنید. به این ترتیب احترامی را که برایش قائل هستید، به او نشان می دهید و این مساله سبب می شود که همسرتان همچنان به گفتن ادامه دهد. با این وصف شک نکنید که او با این طرز برخورد همیشه حرف هایش را به شما می زند، چون مطمئن است تنها کسی که با علاقه و حوصله کامل به حرف هایش گوش می کند، شما هستید. این وسط هرگز حرف نگفته ای هم باقی نمی ماند. در این شرایط همسرتان اینقدر با شما حس یکی بودن خواهد داشت که تصمیم بگیرد همه حرف های خوب و بدش را فقط به شما بگوید نه هیچ کس دیگری.



:: بازدید از این مطلب : 878
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : جمعه 25 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

.

.
.
.
.
.

برهنه ات می کنند تا بهتر شکسته شوی…. نترس گردوی کوچک !

آنچه سیاه می شود روی تو نیست ، دست آنهاست …



:: بازدید از این مطلب : 814
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : جمعه 25 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

بدون شرح !!!!!



:: بازدید از این مطلب : 914
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : جمعه 25 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


 

١- همه خواب مى‌بینند
مردها خواب مى‌بینند. زن‌ها خواب مى‌بینند. حتى بچه‌ها خواب مى‌بینند. همه ما خواب مى‌بینیم، حتى کسانى که ادعا مى‌کنند که خواب نمى‌بینند هم خواب مى‌بینند. در واقع، پژوهشگران دریافته‌اند که افراد معمولاً هر شب چند بار خواب مى‌بینند که هر کدام بین ٥ تا ٢٠ دقیقه طول مى‌کشد. بنابراین، در یک طول عمر معمولى، افراد به طور میانگین شش سال را صرف خواب دیدن مى‌کنند!

٢- امّا اغلب خواب‌ها فراموش مى‌شوند
براساس برآوردهاى صورت گرفته توسط آلن هابسون، پژوهشگر خواب، در حدود ٩٥ درصد خواب‌ها کوته زمانى پس از بیدار شدن، فراموش مى‌شوند. چرا به یاد آوردن خواب‌ها دشوار است؟ براساس یک نظریه، تغییراتى که در مغز در خلال خوابیدن اتفاق مى‌افتد از پردازش و ذخیره‌سازى اطلاعات که براى شکل دادن حافظه مورد نیاز است، پشتیبانى نمى‌کند. اسکن مغزى از افراد به هنگام خواب نشان داده است که قطعه پیشانى، ناحیه‌اى که نقشى کلیدى در شکل دادن حافظه بازى مى‌کند، در خلال خواب REM (حرکات سریع چشم)، یعنى مرحله‌اى که خواب دیدن اتفاق مى‌افتد، غیرفعال است.

٣- همه خواب‌ها رنگى نیستند
با وجودى که در حدود ٨٠ درصد خواب‌ها رنگى هستند امّا درصد کمى از افراد ادعا مى‌کنند که فقط خواب‌هاى سیاه و سفید مى‌بینند. در یک مطالعه، افرادى که در حال خواب دیدن بودند را از خواب بیدار مى‌کردند و از آ‌نها مى‌خواستند که از یک طیف رنگ، رنگى که مطابق با خوابشان بوده را انتخاب کنند. بیشترین رنگى که انتخاب شد، رنگ‌هاى روشن و ملایم بودند.

٤- خواب زن‌ها و مردها متفاوت است
پژوهشگران به تفاوت‌هایى بین محتواى خواب‌هاى زن‌ها و مردها پى برده‌اند. در یک مطالعه، چنین نتیجه‌گیرى شده است که مردها بیشتر از زن‌ها خواب‌هایى درباره پرخاشگرى مى‌بینند. براساس گفته‌هاى ویلیام دامهوف، پژوهشگر خواب، زن‌ها خواب‌هاى طولانى‌تر و با شخصیت‌ها و اشخاص بیشتر مى‌بینند. در ارتباط با شخصیت‌هایى که نوعاً در خواب‌ها ظاهر مى‌شوند، در خواب مردها تعداد شخصیت‌هاى مرد دو برابر تعداد زن‌هاست در حالى که زن‌ها درباره هر دو جنسیت تقریباً به طور برابر خواب مى‌بینند.
٥- حیوانات هم احتمالاً خواب مى‌بینند
آیا تا کنون سگ یا گربه‌اى را دیده‌اید که پا یا دمش را در هنگام خواب تکان مى‌داده است؟ هر چند با اطمینان نمى‌توان در این مورد صحبت کرد اما پژوهشگران معتقدند که حیوانات نیز احتمالاً خواب مى‌بینند. حیوانات نیز مانند انسان‌ها، مراحل خواب شامل چرخه‌هاى REM و NREM را طى مى‌کنند. در یک مطالعه، به گوریلى چند نماد به عنوان ابزار ارتباطى آموخته شد. در یک مقطع، گوریل علامت «شکل خواب» را انتخاب کرد و این احتمالاً نشانگر این بود که تجربه خواب دیدن داشته است.

٦- شما مى‌توانید خواب‌هایتان را کنترل کنید
خواب روشن خوابى است که شما با وجودى که هنوز در حال خواب هستید اما از این که دارید خواب مى‌بینید آگاهى دارید. در خلال این نوع خواب، شما مى‌توانید غالباً محتواى خوابتان را کنترل یا هدایت کنید. تقریباً نیمى از مردم مى‌توانند به یاد آورند که حداقل یکبار چنین خوابى را تجربه کرده‌اند و برخى افراد به دفعات چنین تجربه‌اى را داشته‌اند.

٧- هیجانات منفى در خواب‌ها متداول‌ترند
در طول یک دوره چهل ساله، کالیون هال، پژوهشگر، بیش از ٥٠ هزار خواب را از دانشجویان دانشکده ثبت کرد. این گزارش‌ها در خلال دهه ١٩٩٠ توسط یکى از دانشجویان هال به نام ویلیام دامهوف در دسترس عموم قرار گرفت. گزارش خواب‌ها نشان داد که بسیارى از هیجانات از جمله شادى، لذت و ترس در خواب‌ها وجود داشته است. متداول‌ترین هیجانى که در خواب‌ها وجود داشته اضطراب بوده و به طور کلّى هیجانات منفى بسیار بیشتر از هیجانات مثبت بوده است.
٨- نابینایان نیز خواب مى‌بینند با وجودى که کسانى که قبل از پنج سالگى بینائیشان را از دست داده‌اند، در دوران بزرگسالى خواب‌هاى تصویرى نمى‌بینند امّا هنوز خواب مى‌بینند. علیرغم فقدان تصاویر، خواب افراد نابینا به همان پیچیدگى و روشنى افراد بیناست. خواب افراد نابینا به جاى حس تصویرى، معمولاً شامل اطلاعاتى از دیگر حواس نظیر صوت، لمس، مزه، شنوایى و بویایى است.

٩- در هنگام خواب دیدن، عضلاتتان فلج هستند

مشخصه خواب REM، مرحله‌اى که خواب دیدن در خلال آن اتفاق می‌افتد، فلج عضلانى است. چرا؟ این پدیده، فقدان کشیدگى طبیعى عضلانى در خواب نام دارد و شما را از حرکت و نقش بازى کردن در خواب‌هایتان به هنگام خوابیدن باز مى‌دارد. اساساً به دلیل آن که نورون‌هاى حرکتى تحریک نمى‌شوند، بدن شما حرکت نمى‌کند.

در برخى موارد، این فلج عضلانى حتى تا ١٠ دقیقه پس از بیدار شدن نیز ادامه مى‌یابد. وضعیتى که به آن فلج خواب مى‌گویند. آیا تا کنون برایتان پیش آمده که وسط یک خواب وحشتناک از خواب پریده باشید و ببینید که قادر به حرکت نیستید؟ با وجودى که این تجربه ترسناکى است امّا به عقیده متخصصان کاملاً عادى است و تنها چند دقیقه طول مى‌کشد تا کنترل عادى عضلانى باز گردد.
١٠- بسیارى از خواب‌ها عمومیت دارند

با وجودى که خواب‌ها غالباً به شدّت تحت تأثیر تجربیات فردى ما هستند امّا پژوهشگران دریافته‌اند که برخى موضوعات در بین فرهنگ‌هاى مختلف، بسیار مشترکند. براى مثال، آدم‌ها در سراسر دنیا غالباً خواب‌هایى درباره تحت تعقیب بودن، مورد حمله قرار گرفتن و یا پرت‌شدن مى‌بینند. خواب‌هاى مشترک دیگر شامل رویدادهاى مدرسه، احساس یخ‌زدگى و بى‌حرکتى، دیر رسیدن، پرواز و عریان بودن در بین جمع مى‌باشد.



:: بازدید از این مطلب : 784
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : جمعه 25 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

يكی از مسائل مهمی كه ذهن بیشتر والدین جوان را مشغول می‌كند، این است كه باید فرزندشان را در اتاق خودشان بخوابانند یا اینكه او را از همان ابتدا به خوابیدن در اتاقش عادت دهند. نگرانی از اینكه مبادا برای كودك مشكلی پیش آید و مادر متوجه نشود، باعث می‌شود بسیاری از مادران كودكشان را در تخت خودشان بخوابانند...


 
با بزرگ شدن كودك و عادت كردن به این شیوه، خواباندن او به تنهایی در اتاق خودش مساله‌ای بغرنج می‌شود. برای راهنمایی والدین، با دكتر كتایون خوشابی، روان‌پزشك كودك، گفت ‌و گو كرده‌ایم.
 
http://www.migna.ir/uploadcenter/uploads/1372760621.jpg



سلامت: خانم دكتر! آیا خواباندن كودك در اتاق والدین كار صحیحی است؟

به طور كلی در یك سال اول بهتر است شیرخواران در معرض دید والدین باشند. به همین دلیل توصیه می‌كنیم حتی اگر اتاق جدایی برای فرزند در نظر گرفته می‌شود، در معرض دید والدین باشد. از آنجا كه این امكان معمولا وجود ندارد، بهتر است در یك سال اول شیرخوار در اتاق والدین‌ اما در تخت جدا خوابانده شود.
 
 

سلامت: چرا تا این حد به در معرض دید بودن شیرخوار در سال اول تاكید دارید؟

به دلیل اینكه احتمال  مرگ ناگهانی شیرخواران كه علت دقیق آن كاملا مشخص نشده است، وجود دارد. حضور كودك در كنار والدین، به مادر و پدر امكان می‌دهد كه تنفس و وضعیت خوابیدنش را هنگام خواب بررسی كنند.
 
 

سلامت: آیا بعد از یك سالگی باید اتاق خواب كودك را جدا كرد؟

بعد از یك سال، به خصوص در مورد كودكانی كه شیر مادر نمی‌خورند، بهتر است جای خواب آنها را جدا كرد اما در مورد شیرخواران شیر مادرخوار، ممكن است جداكردن فرزند از مادر هنگام خواب كار راحتی نباشد زیرا مادر مجبور می‌شود با هر بار گریه كودك، بلند شود و او را به تخت خود بیاورد یا در كنار تختش بنشیند و او را تغذیه كند و دوباره به تخت بازگرداند. اگر مادری بتواند این زحمت را بپذیرد، بهتر است از پایان سال اول محل خواب شیرخوار جدا شود.

استثنائا در مورد كودكان شیر مادرخوار، حداكثر زمانی كه شیرخوار می‌تواند در اتاق خواب والدین بخوابد، تا دوسالگی است اما در این صورت هم باید محل خواب و تختخواب شیرخوار جدا باشد.

 
 
سلامت: پس یك كودك دو ساله به هیچ‌‌وجه نباید اجازه داشته باشد كه در تخت یا اتاق والدین بخوابد؟

بله. بعد از دو سالگی به طور منطقی و علمی، توجیهی برای خواباندن فرزند در كنار والدین وجود ندارد اما گاهی وابستگی مادر به فرزند شدید است و نمی‌تواند او را از خود جدا كند زیرا در آغوش گرفتن فرزند به او احساس آرامش و اطمینان می‌دهد و دوست دارد تا سال‌ها فرزندش در كنارش باشد. در این حالت لازم است با مادر صحبت شود و هر چه سریع‌تر جدایی صورت بگیرد. در اغلب موارد جدایی به دلیل وابستگی شدید مادر به فرزند انجام نمی‌شود، ولی به هر حال مادری هم كه از لحاظ عاطفی توجه و محبت كافی به فرزندش دارد، می‌تواند در پایان دو سالگی محل خواب فرزندش را جدا كند.

 
 
 
سلامت: معمولا والدین كودك را كنار خودشان می‌خوابانند و بعد او را به تخت و اتاق خود منتقل می‌كنند. چه كنیم كه كودك خودش خوابیدن را بیاموزد؟

بهترین راه این است كه فرزندمان را عادت دهیم خودش در تختش تنها بخوابد. اینكه او را بخوابانیم و بعد در تخت بگذاریم، كار صحیحی نیست. باید از ابتدا فرزند را به‌طوری بار بیاوریم كه بداند در مورد این مساله جدی و قاطع هستیم. البته مادر می‌تواند تا زمانی كه كودك به خواب رود در اتاق او بماند. عادت‌های دیگر مانند خواباندن در بغل یا روی پا یا در اختیار گذاشتن قسمتی از مو یا بدن مادر در دست كودك تا زمانی كه به خواب برود، صحیح نیست. در مورد كودكی كه چنین عادتی پیدا كرده، بهتر است مادر عروسك پشمالو در اختیارش قرار دهد تا كودك عادت كند عروسك یا بالشش را بغل بگیرد تا به خواب برود. وقتی این عادت از بین رفت، به راحتی با بردن كودك به اتاقش و ماندن مادر در كنار او، به خواب می‌رود.

 
 
 
سلامت: آیا مادر می‌تواند كنار فرزندش در اتاق او بخوابد تا به خواب برود؟

خیر. مادر نباید به تخت كودك برود یا در اتاق او روی زمین بخوابد زیرا این كارها هم تفاوتی با خوابیدن كودك در اتاق والدین ندارد. باید كودك حس كند مادر حضور دارد ولی این حضور به معنی خوابیدن كنار او نیست. مادر می‌تواند برای فرزندش كتاب بخواند یا قصه بگوید تا كودك در حالی كه عروسك به بغل دارد، به خواب برود.

 
 
 
سلامت: اگر مادری كودكش را تا حداكثر دو سالگی از خود جدا نكرد و كودك به خوابیدن کنار مادر عادت داشت، چطور می‌توان این عادت را در او از بین برد؟

در مورد كودكان سه سال به بالا خیلی خوب است كه از جدول ستاره استفاده كنیم. یعنی به كودكمان بگوییم هر روز صبح كه بلند می‌شوی اگر در تختخوابت بودی، یك برچسب جایزه می‌گیری و مثلا هر سه برچسب یك جایزه بزرگ‌ دارد. استفاده از روش‌های تشویقی در این مورد مؤثر هستند.

 
 
 
سلامت: گاهی با وجود تمامی این تشویق‌ها، بچه‌ها باز هم نیمه‌های شب به اتاق والدین برمی‌گردند!

جداكردن كودك از والدین و خواباندن مستقل او در اتاقش كمی زحمت دارد و گاهی یكی، دو ماه طول می‌كشد. اگر شب تا صبح كودك چند بار بلند شد، باید والدین به نوبت، او را به اتاق خودش ببرند و اجازه ندهند بینشان بخوابد. مشكل برخی خانواده‌ها این است كه یك هفته، 10 روز و حتی یك ماه این روش را ادامه می‌دهند اما یك شب كه كودك وارد اتاق والدین می‌شود، به دلیل بی‌حوصلگی او را به تخت خودش بازنمی‌گردانند. همین كار باعث می‌شود تمامی زحماتشان هدر برود و مادر مجبور شود این مسیر را دوباره طی كند.

 
 
 
سلامت: یكی از سوالات بیشتر مادران این است كه فرزند ما شب مدام بیدار می‌شود و طلب چیزی مانند آب یا شیر می‌كند. آیا درست است كه به صدا و درخواست او توجه كنیم؟

كودكان راحت وقتی در طول شب بلند می‌شوند، دوباره خودشان به خواب می‌روند اما وقتی كودكان بدقلق و دشوار در طول شب زیاد بلند می‌شوند، مادر مجبور می‌شود با هر بار نق زدن و گریه كردن به آنها شیر دهد یا رسیدگی كند. برای آنكه به مادر فشار زیادی نیاید، به‌خصوص در مورد كودكان شیر مادرخوار، توصیه می‌شود مادر كودك را در اتاق خودش بخواباند و به درخواست فرزندش پاسخ دهد اما در مورد کودک بزرگ‌تر از دو سال، بهتر است مادر او را جدا بخواباند و در صورت بیدارشدن كودك و درخواست چیزی، به او رسیدگی كند


:: بازدید از این مطلب : 761
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : جمعه 25 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

http://www.2khati.com/wp-content/uploads/2011/01/12147282299.jpg

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که هنگام کار با کامپیوتر ، ویندوز شما بسیار کند و آزار دهنده عمل کند. می توان با اطمینان گفت که تمامی این مشکل ها از نحوه نادرست عملکرد شما با ویندوز صورت گرفته است. قصد داریم تا شما را با 10 ترفند مفید آشنا کنیم که با استفاده از آن ها میتوانید از ویندوز خود حداکثر استفاده را ببرید.



1- مطمئن شوید که آنتی ویروس مناسبی را بر روی سیستم نصب نموده اید، بصورت اتوماتیک آپدیت شود و کلیه فایلهای تازه وارد به سیستمتان را چک کند. اگر ویروسی همراه فایلی باشد یا تعمیر یا قرنطینه و بلوکه شود. بدلیل اینکه ویروسهای جدیدی هر روز تولید می شوند باید طوری ویروس کشتان را تنظیم کنید که بطور اتوماتیک بروز شود. دو برنامه قوی ویروس کش که ما توصیه می کنیم عبارتند از: McAfee و Norton .

2- نرم افزارهای antispyware/antiadware را روی سیستم خود نصب کنید، این دو دسته نیز برای سیستم شما کاملاً ضروری هستند، تا از نصب برنامه های جاسوس بر روی سیستمتان جلوگیری کنند. که دو نرم افزار رایگان و مفید عبارتند از: Spybot Search & Destroy یا Ad-aware

3- نصب دیواره آتش سخت افزاری، بهتر از فایروال نرم افزاری است. بدین صورت اطلاعات سیستم شما از دسترس هکرها مصون می ماند و نمی توانند برخی نرم افزارها را بصورت ناخودآگاه بر روی سیستم شما نصب کنند که یا به سیستم شما آسیب برسانند و یا اینکه سرعت کار با سیستم کاهش پیدا کند. دیواره های آتشی که ما توصیه می کنیم عبارتند از:
Linksys, Netgear, D-link

4- شرکت مایکروسافت هر از چند گاهی نرم افزارهای خود را بروز می کند. این امر برخی اوقات بدلایل بالابردن امنیت است که توصیه ما این است سیستم خود را طوری تنظیم کنید تا بصورت اتوماتیک بروز شود.

5- فایلهای اینترنتی موقت ( Internet temp files ) خود را هر یک ماه یکبار پاک کنید. این امر به بالابردن سرعت سیستم شما منجر خواهد شد.

6- هر 4 ماه یکبار هارد خود را defrag نمائید.

7- هر موقع می خواهید چیزی را از اینترنت دانلو کنید حتماً شرایط آنرا (terms and conditions ) بدقت مطالعه نمائید. هیچ ارزانی بی حکمت نیست. ممکن است همراه نرم افزارهای رایگان مواردی از قبیل adware یا spyware نصب شوند.

8- ایمیلهای غریبه، عجیب، و نا آشنا را باز نکنید. ممکن است همراه باز شدن آنها adware یا spyware بر روی سیستمتان نصب شوند یا همراه ویروس باشند. توجه کنید حالت پیش نمایش نرم افزارهای outlook همانند باز کردن آن است، پس آنرا غیر فعال کنید.

9- به شما استفاده از مرورگر Firefox را از درون سی دی 3 توصیه می کنیم. کار با این مرورگر ایمن تر است.

10-دست آخر اینکه اگر سیستم شما را دزدیدند یا سیستمتان به نحوی از کار افتاد، کلیه داده های خود را از دست می دهید. راه حل کار این است که همیشه از اطلاعات مهمتان بر روی CD یا بر روی میزبانهای اینترنتی نسخه پشتیبان تهیه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 594
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : جمعه 25 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

 

www.taknaz.ir - مکالمه جالب عاشقانه یک پسر و دختر!!

روزی دختری از پسری که عاشقش بود پرسید …:
چرا مرا دوست داری …؟
چرا عاشقم هستی …؟
پسر گفت …:
نمی توانم دلیل خاصی را بگویم اما از اعماق قلبم دوستت دارم …
دختر گفت …:
وقتی نمی توانی دلیلی برای دوست داشتن پیدا کنی چگونه می توانی بگویی عاشقم هستی .!.!.؟
پسر گفت… :
واقعا دلیلش را نمی دانم اما می توانم ثابت کنم که دوستت دارم …
دختر گفت …:
اثبات.!.!.؟
نه من فقط دلیل عشقت را می خواهم …
شوهر دوستم به راحتی دلیل دوست داشتنش را برای او توضیح می دهد…
اما تو نمی توانی این کار را بکنی …
پسر گفت …:
خوب …
من تو رو دوست دارم …
چون …
زیبا هستی…
چون…
صدای تو گیراست …
چون…
جذاب و دوست داشتنی هستی…
چون …
باملاحظه و بافکر هستی …
چون …
به من توجه و محبت می کنی …
تو را به خاطر لبخندت …
دوست دارم …
به خاطر تمامی حرکاتت…
دوست دارم …
دختر از سخنان پسر بسیار خشنود شد …
چند روز بعد …
دختر تصادف کرد و به کما رفت…
پسر نامه ای را کنار تخت او گذاشت…
نامه بدین شرح بود …:
عزیز دلم …
تو رو به خاطر صدای گیرایت دوست دارم …
اکنون دیگر حرف نمی زنی …
پس نمی توانم دوستت داشته باشم …
دوستت دارم …
چون به من توجه و محبت می کنی …
چون اکنون قادر به محبت کردن به من نیستی…
نمی توانم دوستت داشته باشم…
تو را به خاطر لبخندت و تمامی حرکاتت دوست دارم …
آیا اکنون می توانی بخندی …؟
می توانی هیچ حرکتی بکنی …؟
پس دوستت ندارم …
اگر عشق احتیاج به دلیل داشته باشد…
در زمان هایی مثل الان…
هیچ دلیلی برای دوست داشتنت ندارم…
آیا عشق واقعا به دلیل نیاز دار…؟
نه هرگز…
و من هنوز دوستت دارم …


 



:: بازدید از این مطلب : 729
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : جمعه 25 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
فوت و فن | فوت و فن های کدبانو شدن یکی از اولین نکته هایی که هر خانم خانه دار باید بداند روش های اصولی نگهداری از غذاهاست. شما به عنوان یک خانم خانه دار باید با اصول اولیه تغذیه در آشپزخانه آشنا باشید.
 

چه غذایی، چه روشی؟

هوای فریزر به گوشت نخورد
این مواد را فقط چند روز می توانید در یخچال نگه دارید. برای نگهداری بلند مدت باید آن ها را در فریزر و در کیسه فریزر بگذارید. هوای کیسه را کاملا خالی کنید و در آن را محکم ببندید. اگر هوای فریزر به گوشت بخورد، به اصطلاح آن را می سوزاند و خراب می کند. دمای فریزر برای نگهداری گوشت باید منفی 81 درجه سانتی گراد باشد. در این دما می توانید تا 6 ماه گوشت را نگه دارید. البته هر چقدر این زمان کمتر باشد به نفع شماست.

شیر را در بطری پلاستیکی نگه ندارید
لبنیات را با توجه به تاریخ انقضای آن ها در یخچال نگه دارید. فقط توجه کنید که ظرف شیر را بیشتر از یک بار عوض نکنید چون باعث فاسد شدن آن می شود. هیچ وقت شیر را در بطری های پلاستیکی نگه ندارید. سعی کنید در ظرفی که ماده لبنی در آن است، بسته باشد. پنیر را به همان مقداری که مصرف می شود بردارید و بقیه را کاملا در پلاستیک بپیچید تا تازه بماند.

گازی که سبزی ها تولید می کنند
میوه ها و سبزی ها گازهای مختلفی تولید می کنند. این گازها می توانند روی میوه های مختلف تاثیرات مختلفی داشته باشند پس به جای اینکه همه آن ها را در کشوی مخصوص بریزید، آن ها را جدا بسته بندی کنید و در یخچال بگذارید. میوه ها را قبل از گذاشتن در یخچال نشویید چون رطوبت، آن ها را سریع تر خراب می کند. اگر می خواهید این کار را بکنید باید اجازه دهید تا میوه ها کاملا خشک شوند و بعد آن ها را در یخچال نگه دارید. آن ها را در یک کیسه کاملا دربسته نگذارید. بهتر است از کیسه هایی استفاده کنید که سوراخ کوچکی داشته و میوه ها در آن ها با هوای بیرون تبادل کمی داشته باشند.

با غذاهای باقیمانده چه کنید؟
باقیمانده غذاها را در ظروف کوچک دربسته بریزید تا هم زود سرد شوند و هم با هوای یخچال در تماس نباشند. سرد شدن سریع باعث می شود باکتری های مضر اجازه فعالیت نداشته باشند. فقط مواظب باشید ظرف داغ را در یخچال نگذارید چون امکان دارد یخچال تان را خراب کند. سعی کنید برنج و خورش را جداگانه در یخچال بگذارید. زمان گرم کردن این دو با هم یکی نیست و هنگام گرم کردن به مشکل برخواهید خورد و برنج تان موقع گرم کردن خمیر خواهد شد. علاوه بر همه این ها یادتان باشد که یخچال را بیش از اندازه پر نکنید. پر بودن یخچال باعث می شود هوا به راحتی در آن حرکت نکند و یخچال شما بازدهی لازم را برای خنک نگهداشتن مواد غذایی نداشته باشد.

چربی های خانه را تفکیک کنید
وقتی صحبت از چربی و نحوه مصرف آن در رژیم غذایی می شود بدون شک شما به عنوان مصرف کننده گیج می شوید و نمی دانید چه باید بخورید. موضوعی که ابتدا باید بدانید این است که چربی در مقایسه با پروتئین و کربوهیدرات کالری بیشتری دارد. بنابراین اگر اعضای خانواده کمی چاق هستند و می خواهید وزن آن ها را کم کنید باید میزان مصرف چربی را محدود کنید. البته همه چربی ها به یک میزان بدن را تحت تاثیر قرار نمی دهند و در این میان اسیدهای چرب اشباع نشده تک حلقوی و چند حلقوی چربی های خوبی هستند که در مغزها و روغن های سبزی ها و روغن ماهی وجود دارند. این چربی ها سطح کلسترول خون را بالا نمی برند و ریسک بیماری های قلبی را کاهش می دهند.

بر اساس تحقیقات انجام شده خوردن غذاهای دریایی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی، دو بار در هفته خطر مشکلات قلبی را کاهش می دهد. اسیدهای چرب ترانس به عنوان چربی های بد شناخته می شوند که در لبنیات، روغن خرما و نارگیل وجود دارند. هر چه بیشتر از آن ها میل کنید بیشتر در خطر بیماری های قلبی قرار می گیرید. همچنین چربی های ترانس در چیپس و بسیاری از این قبیل محصولات یافت می شوند. سعی کنید در غذاهایی که می پزید بیشتر از چربی های خوب استفاده کنید.

یک مادر کدبانو شوید!
شما به عنوان یک خانم خانه دار باید با اصول اولیه تغذیه در آشپزخانه آشنا باشید.

تغذیه سالم اعضای خانواده یکی از وظایف مادر خانه است. در زندگی ما عواملی که باعث می شوند درست غذا نخوریم و غذاهایی که می خوریم به اندازه کافی در رشد و سلامت به ما کمک نکنند، زیاد هستند. فست فود ها، برنامه نامناسب غذایی و حذف سبزی و میوه از رژیم های غذایی، سلامت ما و خانواده مان را تهدید می کنند. کنترل این عوامل مضر کار زیاد سختی نیست. شما به عنوان مادر خانواده می توانید با شناخت روش های درست تغذیه ای، برنامه ریزی غذایی خانواده را کمی تغییر دهید. اگر این نکات را بدانید می توانید با رعایت آنها خانواده سالم تری داشته باشید.

از این قانون چشم پوشی کنید
برای بعضی از خانم های خانه دار پخت غذا هنری است که برای آن وقت می گذارند، در عوض برای برخی دیگر وسیله ای مانند مایکروفر یک نجات دهنده محسوب می شود چون وقت کافی برای تهیه غذا ندارند. نکته مهم اینجاست که شما باید سلامت ترین راه تهیه غذا را پیدا کرده و بعد دست به کار شوید. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید شام را سر صبر میل کنید و عجله ای برای اتمام سریع وعده غذایی تان ندارید از قانونی که می گوید: «بهتر است تعداد وعده های غذایی تان را زیاد و مقدارش را کم کنید»، چشم پوشی کنید. اگر قرار است موقع شام خوردن حسابی از خجالت شکم تان دربیایید، بی خیال اسنک ها در طول روز شوید. اگر خانواده تان را خوب می شناسید و می دانید سر کار یا مدرسه ولع زیادی برای خوردن شیرینی دارند، بهتر است یک اغذیه سالم با آن ها همراه کنید. یک ساندویچ کوچک پنیر و خیار، یک ظرف کوچک کوکتل میوه یا بیسکویت های خانگی کم شیرین که دستور آنها را بارها در صفحات آشپزی همین مجله دیده اید، می تواند جایگزین خوبی برای اسنک های مضر آماده باشد. یادتان باشد اگر نمی توانید در برابر غذاهای آماده و فست فود مقاومت کنید، مستقیم سراغ پرس کامل غذا نروید؛ بهتر است کمی از غذا را برداشته و از محل دور شوید! پروفسور برایان ونسیک، استاد تغذیه دانشگاه کورنل می گوید: «تغییرات کوچک مطمئنا شما را ناراحت نمی کند اما حتما بر حال و روز سلامت تغذیه ای شما تاثیر می گذارد. خوردن 200 کالری کمتر در روز به معنی کاستن 10 کیلوگرم از وزن در سال است.»

چگونه کمتر گوشت بخورید؟
در رژیم غذایی سالم باید به مغزها، دانه های حبوبات و البته میوه و سبزی بیشتر توجه کنید تا گوشت. ما ایرانی ها عادت کرده ایم بیشتر از هر ماده دیگر گوشت و هیدرات کربن مثل نان و برنج مصرف کنیم. تمامی مغزها حاوی فیبر فراوانی هستند که به دستگاه گوارش کمک می کنند و به این ترتیب شما احساس سیری بیشتری می کنید. این مغزها ویتامین B زیادی هم دارند که انرژی را زیاد کرده و به متابولیسم کمک می کنند. مغزها و دانه ها حاوی مواد مغذی همچون ویتامین E هستند که در تخم آفتابگردان و بادام وجود دارد. بنشن ها شامل لوبیا، عدس و بادام زمینی هم فیبر، پروتئین، آهن، فولات و سایر مواد مغذی را تولید می کنند. جایگزین کردن گوشت با بنشن به عنوان منبع پروتئین استراتژی بسیار خوبی برای کاستن از جذب چربی های اشباع است. گنجاندن این غذاها در رژیم روزانه ساده تر از آن است که فکرش را بکنید. یک قوطی لوبیا یا نخود را باز کنید و به سوپ، چیلی یا پاستا اضافه کنید. سعی کنید یک کاسه غله برای صبحانه تهیه کنید، 50 گرم دانه تخم آفتابگردان روی سالاد بریزید یا 60 گرم بادام برای صبحانه تهیه کنید. در این صورت شما جزو معدود خانواده هایی خواهید بود که ویتامین E مورد نیاز روزانه شان را دریافت می کنند. نگران نباشید، شما اگر هر روز گوشت نخورید بیمار نخواهید شد. با این تغییر کوچک در رژیم غذایی می توانید غذاهای متنوع تری درست کنید.

با این دستور العمل میوه و سبزی بخورید
راحت ترین جمله ای که می توان گفت این است که «بیشتر سبزی بخورید» اما نکته اینجاست که اعضای خانواده چندان علاقه ای به اسفناج و کلم بروکلی و سبزی های دیگر ندارند. این جا هنر شما باید خودش را نشان دهد. با کمی توجه در تهیه غذا و صرف کمی وقت و سلیقه می توان خوراکی های خوشمزه ای با سبزی ها درست کرد یا سبزی ها را در ترکیب غذاهای مورد علاقه خانواده گنجاند، مثلا حتما فرزندان شما بدون اینکه بهانه بگیرند، با خوشحالی یک پیتزای بزرگ سبزی ها که شما در خانه درست کرده اید را خواهند خورد. سعی کنید هفته ای 2 بار برای شام یک بشقاب از سبزی های پخته آماده کنید. برای لذیذ درست کردن این غذا باید کمی وقت بگذارید. حتی می توانید سبزی های پخته را لای ساندویچ بگذارید و با این روش ها به برنامه غذایی خانواده اضافه کنید.

مارگو ووتن، مدیر یک مرکز تغذیه می گوید: «مردم وقتی می خواهند آشپزی کنند به دستور پخت توجه خاصی نشان می دهند و سعی می کنند غذای خوشمزه ای تهیه کنند اما هنگام سرو غذا طبق معمول همیشه یک دسته کلم بروکلی بخار پز کنار ظرف غذا می گذارند و آن را سرو می کنند که این واقعا اشتها را کور می کند. در صورتی که شما باید به تمام سبزی ها توجه یکسان داشته باشید. مثلا می توانید کلم بروکلی را آغشته به خردل کنید یا اسفناج پخته را با سس و پودر سیر و ادویه سرو کنید.»

شما می توانید از باقی مانده سبزی وعده های غذایی، غذاهای دیگری برای وعده های بعدی تهیه کنید. به عنوان مثال می توانید سبزی هایی که شب گذشته کنار غذا گذاشته اید و مصرف نشده را برای درست کردن املت صبحانه استفاده کنید یا آن را با روغن زیتون در ساندویچ بریزید و به عنوان پیش غذا میل کنید. مزیت دیگر توجه به سبزی ها این است که می توانید در عین حال که کالری دریافتی تان را ثابت نگه می دارید، حجم وعده غذایی تان را افزایش دهید. مردم در طول روز بیشتر تمایل به خوردن غذاهایی با حجم یکسان دارند نه کالری یکسان. با اضافه کردن سبزی ها و میوه های آبدار و جانشین کردن آن در دستور غذایی، می توانید با کالری کمتر وعده غذایی سالم تری داشته باشید. ضمن آنکه با این کار فکر می کنید که به اندازه معمول همیشه غذا خورده اید.

برچسب غذاهای آماده را بخوانید
بیشتر متخصصان تغذیه توصیه می کنند، زمانی که برای خرید به فروشگاه ها می روید، بهتر است بیشتر از سبزی، میوه و ماهی تازه استفاده کنید تا غذاهای آماده ای که به صورت بسته بندی به فروش می رسند. به یاد داشته باشید سه چهارم سدیم و بیشتر چربی های بد و قندها از همین غذاها به بدن منتقل می شوند.

بهتر است چشمان تان را به روی حقه هایی که روی این برچسب ها مبنی بر کم چربی و کم قند بودن آنهاست، ببندید. به جای آن اول به کالری دقت کنید و بعد به چربی اشباع، چربی ترانس و البته سدیم. اگر اعداد به نظرتان معقول نیامد حتما به سراغ یک محصول سالم تر بروید.

کالری را بخورید، ننوشید
مایعات به اندازه غذا شما را سیر نمی کنند. بیشتر مایعات، مواد مغذی مورد نیاز را ندارند. در حقیقت تمام چیزی که شما لازم دارید آب است. پس نوشابه و آبمیوه های غیرطبیعی نخرید. این مواد پر از قند و افزودنی های غیرمجاز هستند. علاوه بر این اگر این نوشیدنی ها در یخچال باشند خانواده شما به اندازه کافی آب نمی خورند.

معایب صرف غذا در رستوران
در حالی که سعی می کنید غذاهایی را که متخصصان تغذیه توصیه می کنند مصرف کنید، به مقدار کلی تغذیه تان هم توجه کنید. برایان ونسک، استاد دانشگاه کورنل توضیح می دهد، افراد 3 اندازه سیری دارند که یکی از آن ها گرسنگی شدید است که در آن می توانیم به مقدار زیاد بخوریم تا کاملا سیر شویم. بیشتر اوقات ما در حد میانه قرار داریم یعنی نه گرسنه هستیم و نه سیر ولی اگر چیزی به ما تعارف شود آن را می خوریم. به خصوص وقتی با خانواده جلوی تلویزیون نشسته ایم دوست داریم چیزی بخوریم. برای این میان وعده ها و رفع این تمایل به غذا باید همیشه در خانه میوه داشته باشید. یک ظرف میوه وسط میز هال همیشه جواب نخواهد داد. یک ربع وقت بگذارید و میوه ها را پوست بکنید و خرد کنید. خانواده شما با میل بیشتری این میوه ها را خواهند خورد و تمایل کمتری به خوردن چیپس و پفک نشان خواهند داد.

اگر عادت به رستوران رفتن دارید می توانید تعداد غذاهای کمتری برای نفرات خانواده سفارش دهید و غذای تان را با یک نفر دیگر شریک شوید. زیرا پرس های غذایی پرحجمی در رستوران ها سرو می شود که سرشار از چربی و سدیم است. ووتن می گوید: «صرف غذا در رستوران باعث می شود یک سوم از کالری های لازم را نسوزانید.»



:: بازدید از این مطلب : 1167
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : جمعه 25 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
سلامت و پزشکی | کف سر شما هم خارش دارد؟ خارش سر گاهی با چند راه ساده خانگی بهبود پیدا می کند و گاهی به دلیل مشکلات جدی نیاز به درمان پزشکی است. با تشخیص علت می توانید درمان را پیدا کنید. خارش کف سر یک بیماری مزمن رایج است که علل متفاوتی دارد، از جمله خارش بدن که باعث درگیری پوست سر هم می شود.
 

خارش سر علاوه بر این که می تواند بسیار آزاردهنده باشد گاهی منجر به ایجاد مشکلات فراوانی می شود. به لحاظ اجتماعی نیز چندان خوشایند نیست که فرد در مقابل دیگران سرش را بخاراند و به دلیل همین خارش همیشه روی لباس و به خصوص شانه ها برفک های ریز دیده می شود و در نتیجه لباس های فرد را نامرتب جلوه می دهد. اگر از خارش پوست کف سر شکایت دارید و به دنبال علت و درمان خارش هستید، این مطلب برای شماست.

بعضی بیماری ها باعث افزایش خارش می شود
برخی بیماری های داخلی نیز سبب خارش های پوستی می شود. از آن جمله می توان به کم خونی، فقر آهن، کم کاری یا پرکاری غدد تیروئید، انگل های روده ای، اختلالات کبدی و کلیوی اشاره کرد که سبب افزایش مواد زائد دفعی در خون و رسوب آن ها در پوست و در نتیجه خارش پوست می شود. علاوه بر موارد یاد شده بیماران دیابتی در ناحیه سر خارش احساس می کنند و در افراد مبتلا به بیماری های روانی مثل افسردگی، اضطراب و اسکیزوفرنی خارش های عمومی در پوست دیده می شود.

نکته: بعضی وقت ها رنگ مو و ژل که حاوی مواد شیمیایی هستند می تواند خارش سر ایجاد کند. پیش از مصرف، ابتدا آن ها را آزمایش کنید.

شست و شوی زیاد خارش می آورد؟
اگر خارش سر شما به خاطر شوره باشد می تواند علل متعددی داشته باشد، مثلا این که شما چند وقت به چند وقت عادت دارید سرتان را بشویید. شستن کم موها می تواند باعث افزایش چربی و سلول مرده کف سر و در نتیجه به وجود آمدن برفک های شوره ای شود. از طرف دیگر شستن زیاد می تواند خارش سر را به وجود بیاورد چون تمام چربی های محافظت کننده پوست کف سر شسته می شود. هوای سرد و خیلی خشک هوای داخل اتاق نیز می تواند باعث خشکی پوست شود. استرس نیز می تواند روی شوره تاثیر بگذارد، در واقع استرس باعث به وجود آمدن حالت هایی چون التهابات به صورت سبوره می شود و در نتیجه آن برفک هایی سفید یا قهوه ای- زرد روی پوست کف سر ایجاد می شود و در نهایت خارش سر اتفاق می افتد.

فر کردن خارش سر می آورد؟
درصورتی که مبتلا به پسوریازیس پوست سر هستید باید از شامپوهای مخصوص که در برداشتن پوست سر و رفع التهاب آن موثر است استفاده شود. گاهی لازم است از کورتن های موضعی مثل لوسیون بتامتازون یا هیدروکورتیزون استفاده شود که باید طبق نظر پزشک باشد. علاوه بر این بعضی از رنگ مو ها می توانند باعث بروز خارش پوست سر شوند و باید اول تست شوند. فر کردن موها نیز می تواند به دلیل مواد شیمیایی فر حساسیت شدید روی پوست سر ایجاد کند اگر بعد از فر کردن موها تا 48 ساعت دچار خارش پوست سر شدید، به مادهٔ موجود در داروی فر حساسیت دارید، چون این ماده شیمیایی تا چند بار شستن سر روی مو باقی می ماند.

چگونه خارش سر را درمان کنید؟
راه حل مناسبی که بتواند خارش سر را التیام دهد کاملا وابسته به علتی است که خارش را به وجود آورده است. نخستین قدم برای مبارزه با خارش سر استفاده از راه حل های خانگی چون شامپو مناسب و... است. برای جلوگیری از پوسته شدن و خشک شدن پوست سر که باعث خارش می شود، باید شامپوی دارای PH متناسب مصرف کنید. PH شامپو باید بین 5/4 و 5/5 باشد، معمولا می توانید PH شامپو را روی برچسبش بخوانید. گاهی همین عوض کردن شامپو می تواند بسیار موثر باشد، اما موردهایی هستند که به این راحتی ها از بین نمی روند و بهتر است برای درمان به پزشک مراجعه شود. مثلا عفونت های قارچی حتما به درمان های پزشکی نیاز دارد. درمان این عفونت ها بیشتر از 6 هفته طول می کشد و احتیاج به ضدقارچ های موضعی یا خوراکی دارد اما مشکلی مثل شپش به راحتی در خانه درمان می شود و شامپوهایی که موادی چون هگزا کلرید گاما بنزن یا پرمترین دارند می توانند شپش ها را بکشند.

درمان های خانگی بهبود خارش سر

- - درصورت خشک بودن پوست سر، کمی روغن ولرم از جمله روغن زیتون به پوست سر بمالید و بگذارید یک شب کامل روی موها بماند یا این که چند ساعت قبل از حمام کردن لایه ای از سس مایونز به موها بمالید.
- یک سهم گیاه هاماملیس را با 2 سهم آب معدنی مخلوط و مو و پوست سر را خوب خیس کنید و ماساژ دهید و پس از چند دقیقه بشویید.
- جوش شیرین را در آن حل کنید و به طور مستقیم روی پوست سر بمالید و پس از چند دقیقه با آب بشویید.
- ژل گیاه آلوورا را به کف سر بمالید و پس از 15 دقیقه با شامپو بشویید.
- چای بابونه نیز خارش سر را تسکین می بخشد.

در صورت استفاده از درمان های فوق اگر مشکل برطرف نشد بهتر است به متخصص پوست مراجعه شود.

ژل های مو باعث خارش می شوند؟
اگر برفک های ریز شوره های سر را روی موها و لباس تان دیده اید، اول باید سعی کنید علت را پیدا کنید، مثلا ممکن است پوست شما به رنگ موی تان یا محصول آرایشی خاصی که برای موهای تان استفاده می کنید حساسیت داشته باشد، اگر علت این باشد به راحتی برطرف می شود کافی است مصرف آن محصول خاص را قطع کنید. ممکن است شوره شما به خاطر شستن زیاد یا کم به وجود آمده باشد، در این صورت تنها چیزی که شما نیاز دارید یک تغییر کوچک در عادت های شست وشوی تان است. اگر شوره شما به دلیل حساسیت پوستی نباشد استفاده از یک شامپو ضد شوره می تواند بسیار موثر باشد، البته باید بدانید شامپوهای ضد شوره انواع متفاوتی دارند و شما باید با توجه به نوع شوره سر خود یکی از آن ها را انتخاب کنید.



:: بازدید از این مطلب : 1274
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : جمعه 25 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

آیا واقعا می توان جوانی ماندگار و یک چهره درخشان را در آنچه می خوریم، یافت؟ پزشکان مدت هاست که از ارتباط بین سلامت، پوست و رژیم غذایی می گویند اما آیا شما می دانید که چه باید خورد تا به واسطه آن بتوان به پوست کمک کرد؟

 

دکتر «جینتی گراف»، متخصص مشهور پوست شهر نیویورک می گوید: «مهم ترین نکته ای که باید به یاد داشته باشید، این است که هر چه سبزی یا میوه ای که شما می خورید پر رنگ تر باشد آن میوه یا سبزی مفیدتر است.» دکتر« کیت سامرویل» هم با این نظر موافق است. او می گوید:

« کاروتنوئیدها یا رنگدانه های طبیعی به شما می گویند که این غذا مملو از آنتی اکسیدان های مختلف است و در نتیجه برای بدن بسیار مفید هستند و طبعا برای پوست هم مفید خواهند بود.» درباره ارزش و اهمیت افزودن آنتی اکسیدان ها به رژیم غذایی و محصولات زیبایی گزارش های متعددی ارائه شده است. رادیکال های آزاد می توانند باعث التهاب، آسیب سلولی و بیماری شوند. آنتی اکسیدان ها با این رادیکال های آزاد مقابله کرده و دلیل بهبود سلامت به واسطه آنهاست. اما شما احتمالا تمامی منابع تامین آنتی اکسیدان ها را نمی شناسید. دکتر گراف می گوید: «مردم اغلب تعجب می کنند، وقتی متوجه می شوند که سیب زمینی منبع مناسبی از ویتامین C است.»

فقط در 3 روز
به گفته دکتر «کری گلاسمن»، متخصص تغذیه بر حسب این که چقدر ورزش می کنید، چقدر می خوابید و چقدر آب می خورید می توانید نتایج یک رژیم غذایی مملو از آنتی اکسیدان ها را در مدت زمان کوتاه 3 روزه ببینید. شما می توانید تفاوت را بلافاصله حس کنید و متوجه افزایش انرژی خود شوید. کافی است این مواد را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

ویتامین C: احتمالا می دانید که می توان این ویتامین را در میوه های خانواده مرکبات مثل پرتقال و لیمو پیدا کرد. ولی احتمالا نمی دانید که می توان آن را در فلفل قرمز شیرین، بروکلی، سیب زمینی، موز سبز و کلم پیچ هم پیدا کرد.
ویتامین A: احتمالا می دانید که می توان آن را در جگر، روغن ماهی و تخم مرغ نیز پیدا کرد. ولی احتمالا نمی دانید که می توان آن را در کدوحلوایی و پنیر موزارلا یافت.
ویتامین E: احتمالا می دانید که می توان آن را در مغزها (بادام و گردو) و آووکادو یافت ولی احتمالا نمی دانید که می توان آن را در زنجبیل و مایونز با منشا سویا نیز پیدا کرد.
سلنیوم: احتمالا می دانید که می توان آن را در ماهی، گوشت قرمز، مرغ، غلات و تخم مرغ یافت، ولی احتمالا نمی دانید که می توان آن را در سیر هم پیدا کرد.

مبارزه با التهاب با ملاتونین
در موز، گوجه فرنگی، گیلاس، برنج و زنجبیل یافت می شود.

چطور کار می کند: این آنتی اکسیدان قدرتمند رادیکال های آزاد را از بین برده و با التهاب پوست مبارزه می کند که این التهاب می تواند به صورت آکنه، قرمزی یا خارش بروز کند.

تقویت ناخن ها و مو با بیوتین
در مغزها، تخم مرغ، کره بادام زمینی، جگر و جو یافت می شود.

چطور کار می کند: چون بیوتین به تقویت مو و ناخن کمک می کند، برای افرادی که از ریزش مو یا نازک شدن مو رنج می برند، مفید خواهد بود. در واقع کمبود بیوتین می تواند، باعث افزایش شکنندگی ناخن، خشکی و ریزش مو شود.

هله هوله ای که به درد پوست می خورد
رزوراترول در انگور و قره قاط یافت می شود.

چطور کار می کند: دانشمندان معتقدند، رزوراترول نقش حفاظتی در برابر صدمات ناشی از آفتاب دارد؛ صدماتی مانند افتادگی و چروک خوردن پوست که به واسطه در معرض آفتاب قرار گرفتن ایجاد می شود. این ماده از صدمات ناشی از آفتاب پیشگیری کرده و از بین رفتن کلاژن را به تاخیر می اندازد.

فایده ضربدر دو
ویتامین C و E در کیوی، مغزها، برگ های سبز، بروکلی، مرکبات و روغن جوانه گندم یافت می شود.

چطور کار می کند: ویتامین C و E هر 2 به تنهایی برای ترمیم صدمات ناشی از آفتاب مفید هستند ولی با مصرف همزمان تاثیر آن ها به مراتب بیشتر خواهد شد. ویتامین E به تامین آب پوست، کمک کرده و از پوست در برابر آسیب ناشی از رادیکال های آزاد حفاظت می کند. در عین حال ویتامین C تولید کلاژن را تحریک می کند. مطالعات نشان داده، زمانی که ویتامین C و E به طور همزمان مورد استفاده قرار گیرند توانایی آن ها برای ترمیم آسیب سلول های پوست افزایش می یابد.

اگر می خواهید پوست تان نابود نشود
هر آنچه شما به درون بدن می فرستید تاثیر مستقیمی روی سلامت کلی شما خواهد داشت و همچنین طبعا روی پوست و سیمای شما هم تاثیرگذار خواهد بود. آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد مقابله می کنند. رادیکال های آزاد در بدن ما به واسطه هر چیزی ایجاد می شود از آلودگی هوا گرفته تا استرس. اگر برای مقابله با این رادیکال های آزاد آنتی اکسیدان ها را در اختیار نداشته باشیم پوست ما نابود می شد.

برای آن که خشک نشوید
به رژیم غذایی خود روغن اضافه کنید. دکتر سامرویل می گوید: «غذاهایی مانند گردو، ماهی چرب، ماهی آزاد و غذاهایی حاوی گیاه بزرک می توانند آب سلول های پوست را تأمین کنند و رطوبت کلی پوست را افزایش دهند در ضمن از مصرف کافئین پرهیز کنید. کافئین ادرار آور است و آب بدن را دفع می کند.»

برای آن که خنکی در درون شما باشد
خیار بخورید چون سیلیکای آن بالاست. دکتر سامرویل می گوید: «بسیاری معتقدند، خوردن برخی غذاها بدن شما را از درون خنک کرده و باعث کاهش التهاب می شود. خیار برای این منظور فوق العاده است. خیار مملو از روی است که برای التیام زخم ضروری است. در عین حال مقادیر بالای روی را می توان در بادام و نخود هم یافت.» از مصرف غذاهای خیلی تند و نوشیدنی های پر از کافئین پرهیز کنید چون جدا از ضررهای دیگر، پوست را خشک می کند.

اگر پوست شما خیلی چرب یا پر از آکنه است
مواد پروبیوتیک را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. دکتر سامرویل می گوید: «این مواد فلور طبیعی و سالم را در بدن مستقر کرده که با التهاب مقابله می کنند و میزان آکنه را کاهش می دهند.» به علاوه غذاهای غنی از روی و ویتامین A به کاهش تولید برجستگی های مملو از چربی روی پوست کمک کرده و بدین ترتیب چربی پوست را متعادل می کند. از مصرف لبنیات پرهیز کنید مثلا شیر یا ماست چون ممکن است داخل آن ها هورمون وجود داشته باشد.



:: بازدید از این مطلب : 720
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : جمعه 25 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

خواص پزشکی گوجه سبز

   خواص پزشکی گوجه سبز |axsms.ir

پژوهشگران معتقدند گوجه سبز باعث تعادل اسید و باز در جریان خون می شود، از این رو می تواند در درمان حالت اسیدی خون مفید باشد. این میوه اثرات قابل توجهی در جلوگیری از بیماری هایی مانند چربی خون بالا، پیری سلول و سرطان دارد.

گوجه سبز به میوه درختان مختلفی که متعلق به نژاد PRUNS از خانواده ی ROSE هستند، اطلاق می شود. بر پایه ی نوشته های قدیمی، نژاد این گیاه قدمت ۲۰۰۰ ساله دارد و چینی ها اولین کسانی بودند که به کشت آن اقدام کردند. این میوه به سرعت می رسد و مدت نگهداری آن در یخچال ۴ روز است.

گوجه سبز باعث تعادل اسید و باز در جریان خون می شود، از این رو می تواند در درمان حالت اسیدی خون مفید باشد. این میوه اثرات قابل توجهی در جلوگیری از بیماری هایی مانند چربی خون بالا، پیری سلول و سرطان دارد. اسید بنزوئیک، ترکیبی است که خاصیت ضد میکروبی دارد. این ماده به طور طبیعی در گوجه سبز وجود دارد. همچنین، بعضی از تحقیقات بیانگر خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی این میوه هستند.

مطالعات نشان می دهد که این میوه می تواند در درمان تومورها نیز موثر باشد. همچنین به دلیل وجود اسید اسکوربیک ( ویتامین C)، برای افراد مبتلا به نقرس توصیه می شود.

این میوه چون حاوی برخی ویتامین ها و نیز پیش ساز ویتامینA است، برای کمک به درمان شب کوری و نیز رشد بدن (در صورت مصرف تمام مواد غذایی دیگری که مورد نیاز کودکان هستند) مفید است. گوجه سبز مملو از ویتامین هایB وC بوده و به همین جهت برای آرامش اعصاب نیز مفید شناخته شده البته مصرف زیاد آن حالتی از حساسیت موقت را در دهان و دندان های مصرف کننده ایجاد می کند. به علاوه هر صد گرم گوجه سبز ۳۰ کیلوکالری انرژی دارد.

همچنین گوجه سبز نرم یا همان آلو نیز برای درمان بسیاری از مشکلات گوارشی از جمله یبوست نیز به کار می رود.

پژوهشگران معتقدند که مصرف گوجه سبز برای بهبود طعم دهان مفید است و پختن برگ های درختش در سرکه می تواند در درمان کرم های حلقوی موثر باشد. از خواص دیگر این میوه، خاصیت مسهلی آن است که به خوبی شناخته شده است. همچنین اثرات منحصر به فرد آن شامل کاهش فشار خون و چربی خون، حذف رسوبات از خون و تنظیم عملکرد معدی روده ای است.

مراقب باشید
این میوه اگر نشسته و آلوده باشد، احتمال ابتلا به بیماری های عفونی گوارشی از جمله حصبه و مسمومیت های غذایی را مطرح می سازد.

بیماری حصبه نوعی عفونت باکتریایی دستگاه گوارش ناشی از مصرف آب و مواد غذایی آلوده است که می تواند افراد بی‌احتیاط را در کلیه ی سنین مبتلا کند، اما شدت این بیماری در کودکان و افراد بالای ۶۰ سال بیشتر است و عوارضی از قبیل کاهش شدید آب و املاح بدن، سوراخ شدن روده ها، خونریزی دستگاه گوارش، عفونت استخوان و زردی را ایجاد می کند.

عموماً کودکان با دیدن این گونه میوه ها بر روی چرخ دستی ها که ظاهری تمیز و خیس دارند، به گمان اینکه این خوراکی ها توسط فروشنده تمیز شده اند آنها را خریده و بلافاصله با پاشیدن مقداری نمک آن را را میل می کنند. در حالی که این خوراکی ها اصولاً شسته و ضد عفونی نشده اند و آبی که بر روی آنها پاشیده می شود صرفاً برای تازه و خوش منظره نگه داشتن آن هاست.

عده ای نیز به گوجه سبز علاقه وافری دارند و نه تنها تمایل دارند که آن را به صورت خام و همانند سایر میوه ها مصرف کنند و در سبد میوه خود قرار دهند بلکه با گوجه سبز غذاهای متعددی نیز پخت می کنند. از جمله غذاهایی که می توان در آن از گوجه سبز استفاده کرد انواع آش ها و خورش هایی مثل خورش گوجه است.
 
همچنین از این میوه می توان به عنوان طعم دهنده و ترش مزه کردن غذاها و جایگزین نمک استفاده کرد. قرار دادن چند عدد گوجه سبز در خورشت هایی مثل بادمجان و مرغ طعم دلنشین تری به این غذاها می دهد. حتی می توان گوجه سبزهایی که مدتی مانده و نرم و یا شل شده را به عنوان آلو در خورشت آلو استفاده کرد.


:: بازدید از این مطلب : 751
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : جمعه 25 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

تأثیر شگفت انگیز ماست در لاغری | axsms.ir

محققان توصیه می‌کنند، برای کاهش وزن باید ماست در رژیم غذایی گنجانده شود.
بسیاری از افرادی که برای لاغر شدن رژیم غذایی دارند، فرآورده‌های لبنی را از فهرست مواد غذایی حذف می‌کنند. این در حالی است که محققان دریافتند ماست در واقع توانایی بدن را برای سوزاندن چربی‌های زائد تقویت کرده و حفظ عضلات در وضعیت مناسب را تسهیل می‌کند.

افرادی که در رژیم لاغری خود ماست کم چربی را می‌گنجانند، بیشتر از افرادی که صرفا دریافت کالری خود را کم می‌کنند، کاهش وزن دارند. همچنین افرادی که ماست می‌خورند، در مقایسه با افراد دیگر 22 درصد وزن بیشتر، 61 درصد چربی بدن بیشتر و 81 درصد بیشتر چربی شکم بیشتری را در طی 12 هفته کم می‌کنند.

ماست کم چرب در سوزاندن چربی های اضافی به بدن کمک کند و حفظ عضلات در وضعیت مناسب را تسهیل می‌کند.

در این تحقیق افراد چاق سالم شرکت داشتند که به دو گروه تقسیم شدند. هر دو گروه از رژیم غذایی کم کالری استفاده کردند که 500 کالری کمتر از میزان معمول دریافت کالری بود. یک گروه تقریبا 1100 میلی گرم کلسیم در روز شامل 3 وعده ماست کم چرب مصرف می‌کرد و گروه دیگر در حدود 500 میلی گرم کلسیم مصرف می‌کرد. پس از گذشت 12 هفته، میزان متوسط کاهش وزن در گروهی که ماست کم چرب استفاده می‌کرد 6 کیلوگرم بود. همچنین افراد این گروه در حفظ حجم عضلات در وضعیت مناسب دو برابر بیش از گروه دیگر موفق بودند.

به نظر می آید کسب کلسیم کافی در رژیم غذایی باعث می شود بدن چربی بیشتری را بسوزاند و مقدار چربی جدیدی را که بدن می سازد، کاهش دهد. به این ترتیب از دست دادن چربی را با حفظ عضلات کم چرب آسان تر می سازد و این یک نکته مهم در حین رژیم گرفتن است؛ چرا که شما قصد دارید چربی را از دست بدهید نه ماهیچه را. بنابراین رژیم غنی از غذاهای لبنی کم چرب مانند ماست کم چرب می تواند با سوزاندن چربی اضافی بدن باعث کاهش وزن شما شود


:: بازدید از این مطلب : 823
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 25 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

آشنایی با خواص درمانی تربچه | axsms.ir 

تربچه از جمله سبزی‌هایی است که هم ریشه و هم برگ آن دارای خواص فراوانی است.
تربچه گیاهی است یک ساله که ارتفاع ساقه آن تا یک متر می‌رسد . برگ ‌های آن پهن ، ناصاف ، کرک‌دار و با بریدگی‌های نامنظم است.

گل‌های آن به رنگ سفید، زرد روشن، آبی روشن و بنفش است که در انتهای شاخه ظاهر می‌شود.

برخی از خواص این گیاه عبارتند از:

برگ و ریشه تربچه دارای مقدار فراوانی ویتامین C است.

مقدار ویتامین C موجود در برگ‌های این سبزی، نسبت به ریشه آن پنج برابر بیشتر است.

ریشه کروی و قرمز این سبزی همچنین دارای مقادیر فراوانی پتاسیم، اسید فولیک و مس است.

تربچه خاصیت ضد سرطان دارد و مدت مدیدی است که از این سبزی برای درمان اختلالات کبدی استفاده می‌شود.

از تربچه برای دفع سنگ‌های کلیوی استفاده می‌شود و برای درمان نقرس و روماتیسم مفید است.

اگر برگ آن همراه با غذا خورده شود کمک خوبی برای هضم غذا است. آب برگ تربچه برای تقویت چشم مفید است.

خوردن تخم تربچه، ترشح شیرمادر را زیاد می‌کند.

تخم تربچه اشتهاآور است.



:: بازدید از این مطلب : 576
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : جمعه 25 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

www.iranvij.ir | گروه اینترنتی ایران ویج ‌



:: بازدید از این مطلب : 726
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : جمعه 25 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

خواص فوق العاده کره بادام زمینی

   خواص فوق العاده کره بادام زمینی |axsms.ir

کره بادام زمینی را چه به صورت نرم و چه با خرده‌های بادام زمینی بخورید، بسیار لذیذ بوده و دارای خواص فراوانی است.

آشنایی با خواص کره بادام زمینی
کرهٔ بادام زمینی گونه ای از کره است که از بادام زمینی به دست می آید. این کره ازجمله کره‌های گیاهی است که طرفداران زیادی دارد و از لذیذترین محصولات تهیه شده از بادام زمینی است. هر ساله یک سوم بادام زمینی کشت شده در سراسر دنیا، صرف ساخت کره آن می شود.

بهتر است کره بادام زمینی را به دلایل فراوانی که به برخی از آن‌ها پرداخته‌ایم، در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.

• برای قلب مفید است
این ماده غذایی به خاطر سرشار بودن از چربی‌های غیراشباع، از جمله دوستداران قلب محسوب می‌شود.
چربی موجود در این ماده غذایی از همان نوع چربی است که مصرف آن در رژیم‌های مدیترانه‌ای، توصیه شده و باعث می‌شود احتمال بروز خطر بیماری قلبی در فرد تا میزان 21 درصد کاهش یابد.

• دارای آنتی‌اکسیدان است
کره‌های بادام زمینی از لحاظ میزان آنتی‌اکسیدان، می‌توانند با برخی میوه‌ها که حاوی آنتی‌اکسیدان بالا هستند برابری کنند. این آنتی‌اکسیدان‌ها از آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکال‌های آزاد پیشگیری می‌کنند.

• از سکته مغزی پیشگیری می‌کند
کره بادام زمینی دارای فلاوونوئیدی به نام ریزرواتول است که در انگور نیز یافت می‌شود.

این ماده با افزایش خون در مغز، ‌از بروز سکته مغزی در فرد پیشگیری می‌کند.

• به سلامت کیسه صفرا کمک می‌کند

• از ابتلا به سرطان روده پیشگیری می‌کند

کره بادام زمینی در پیشگیری و عدم ابتلا به سرطان روده نقش مهمی را بر عهده دارد.

طبق تحقیقات صورت گرفته، مصرف این کره در زنان تا 58 درصد و در مردان تا 27 درصد، احتمال بروز سرطان روده یا کولون را کاهش می‌دهد.


:: بازدید از این مطلب : 675
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : جمعه 25 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

زغال اخته میوه‌ای کوچک اما پرفایده |axsms.ir

 
مصرف زغال اخته باعث کاهش چربی شکمی و کاهش کلسترول می شود که این نوع چربی عامل ایجاد بیماری های قلبی و دیابت است.زغال اخته

زغال اخته چربی سوز است
به گزارش فاکس نیوز، پژوهشگران، عصاره ی بلوبری به نام پلی ‌فنول‌ ها را بر روی بافت‌ های حیوانی در آزمایشگاه مورد بررسی قرار دادند. آن ها دریافتند که نمونه ‌های بافتی که بیشتر از همه در معرض عصاره زغال ‌اخته قرار گرفته بودند،‌ پس از اندازه ‌گیری بعدی کمترین محتوای چربی را دارا بودند.

شیاوانی موگه، در آمریکا به بررسی این موضوع پرداخته بود که زغال ‌اخته و محتوای پلی ‌فنول آن ممکن است نقشی در مقابله با چاقی داشته باشد. در این بررسی کشت ‌های بافتی گرفته شده از موش، از لحاظ اثر پلی ‌فنول‌ های موجود در زغال اخته بر آن ها مورد بررسی قرار گرفت و نشان داده شد که پلی ‌فنول‌های موجود در این میوه می‌ تواند بر سلول ‌های چربی اثر بگذارند‌، به طوری که با بالاترین دوز پلی ‌فنول، شمار سلول ‌های چربی تا 73 درصد و با کمترین دوز آن ها این میزان 27 درصد کاهش یافت.

زغال اخته مشکل تنگ شدگی عروق را برطرف می کند
محققان به افرادی که دارای مشکل تنگ شدن عروق هستند، مصرف زغال اخته را توصیه می کنند.

زغال اخته، عروق خونی تنگ شده به دلیل رسوب کلسترول و تصلب شرائین را گشاد می کند. محققان با اعلام این مطلب که تنگ شدن عروق از مهم ترین دلایل بروز سکته قلبی به شمار می رود، توصیه می کنند: گشاد کردن این عروق تنگ شده از مهم ترین اقدامات درمانی است که در این میان مصرف زغال اخته می تواند بسیار موثر باشد.

مصرف زغال اخته سبب افزایش سلامت قلب می شود
تحقیقات نشان داد: مصرف زغال اخته باعث کاهش چربی شکمی و کاهش کلسترول می شود که این نوع چربی عامل ایجاد بیماری های قلبی و دیابت است.

دانشمندان این پروژه اعلام کردند که زغال اخته دارای آنتی اکسیدان بالایی است و می تواند چگونگی عملکرد بدن در ذخیره و بازیابی گلوکز و قند خون را تغییر داده و در نتیجه باعث کاهش خطر بروز بیماری های قلبی و دیابت شود.

در این آزمایش که بر روی موش ها انجام شد به رژیم غذایی موش های چاق 2 درصد پودر زغال اخته اضافه شد و مشاهده شد که پس از 90 روز چربی شکمی و کلسترول آن ها کاهش یافت و حساسیت و کنترل بدن شان بر گلوکز و انسولین افزایش یافت که نشانگر تاثیر افزودن زغال اخته به رژیم غذایی آن ها بود. دانشمندان در تلاش هستند تا این یافته را بر روی انسان آزمایش کنند.

زغال اخته بخورید، عفونت ادرار نگیرید
نتایج یک پژوهش جدید نشان داده است که مصرف عصاره ی زغال اخته برای پیشگیری از بروز عفونت در مجاری ادراری مفید است. البته پژوهشگران هنوز از مکانیسم این تاثیر بی اطلاع هستند. اما چنین به نظر می رسد که عصاره زغال اخته مانع اتصال باکتری ها به دیواره بافتی مجاری ادرار می شوند.

این تحقیق جدید نشان‌ می‌دهد که آب زغال اخته خواص ترمودینامیک باکتری‌ها را، در مجاری ادراری تغییر می ‌دهد و یک شارژ منفی ایجاد می ‌کند که اجازه نمی ‌دهد باکتری ‌ها آن قدر به سلول ها نزدیک شوند که به آن ها متصل شده و عفونت آغاز شود.

در این مطالعه دو نوع مختلف از باکتری "ای کولای" ( E - coli ) را در معرض غلظت ‌های متفاوتی از آب زغال اخته قرار دادند. نتایج تحقیقات نشان داد، در فضایی که آب زغال اخته وجود دارد احتمال چسبیدن باکتری به سلول های مجاری ادراری بسیار کمتر است و در نتیجه احتمال بروز عفونت به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می ‌کند.
 
این پژوهشگران درعین حال تاکید کردند: نتایج آزمایشات ما نشان می ‌دهد که حداقل در مورد عفونت های مجاری ادراری باید گفت که آب زغال اخته فقط باکتری های بیماری زا را هدف قرار می ‌دهد و در عین حال هیچ تاثیری روی ارگانیسم ‌های غیربیماری زا ندارد، بنابراین می ‌توان مطمئن بود که آب این میوه‌ به سایر باکتری‌ های بی ضرر که در واقع جزو ترکیبات طبیعی دستگاه گوارش هستند، آسیبی وارد نخواهد کرد.

زغال اخته ویروس های روده را متوقف می کند
به گزارش بی بی سی دانشمندان دریافته اند افزودن آب زغال اخته به ویروس های روده ای در شرایط آزمایشگاهی، توانایی آن ها را برای آلوده کردن سلول های روده متوقف می سازد.

عفونت های ویروسی روده هر ساله مسوول هزاران مورد مرگ نوزادان در سراسر جهان به ویژه در کشورهای در حال توسعه است. این مطالعه بر ویروس روده ای میمون ها به نام SA-11 و ویروس های مشابه در بز انجام شد. پس از تیمار ویروس ها با آب زغال اخته، توانایی خود را برای آلوده کردن سلول های روده به طریق معمول از دست دادند.

محققان معتقدند این عصاره احتمالا جایگاه های گیرنده ی ویروس بر سطح سلول میزبان را تخریب کرده یا تغییر می دهد. همچنین ممکن است مکانیسم کوتاه کردن پروتئین به وسیله ویروس را صدمه بزند.

زغال اخته، عروق خونی تنگ شده به دلیل رسوب کلسترول و تصلب شرائین را گشاد می کند

یک محقق به نام دکتر لیپسون در این باره می گوید عصاره ی زغال اخته ظاهرا بر چرخه همانندسازی ویروس در مراحل اولیه تاثیر می گذارد به طوری که قادر به نفوذ به سلول میزبان نباشد.

به گفته ی او دلیل این امر احتمالا اجزای شیمیایی این عصاره به نام فلاونوئیدها و تانن ها است که هر دو اثرات ضدباکتریایی هم دارند. به هر حال تحقیقات بیشتر مورد نیاز است تا مشخص شود آیا نوشیدن آب زغال اخته به تنهایی برای کاهش خطر عفونت های روده ای کافی است یا خیر.

بیش از 70 درصد موارد اسهال به ویژه در کودکان عامل ویروسی دارد که هنوز درمان مشخصی برای آن پیدا نشده و اگر نوشیدن آب زغال اخته در این مورد موثر باشد نتیجه خوبی به دست آمده است.

زغال اخته از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند
دانشمندان ترکیبی را در زغال اخته یافته اند که می تواند مانع چسبیدن باکتری ها به دندان شده، از تشکیل پلاک که به دندان صدمه می زند جلوگیری نماید. البته هنوز کاملا مشخص نیست چرا این میوه تا این حد در حفاظت دندان ها موثر است.

از طرفی مردم نباید برای بهبود سلامت دندان، یکباره مقادیر زیاد زغال اخته یا محصولات حاوی آن را بخورند. بسیاری از محصولات تهیه شده با زغال اخته حاوی مقادیر زیادی قند هستند که خود باعث پوسیدگی دندان می شود.

افزایش مقاومت بدن‌ با مصرف زغال اخته‌
زغال اخته دارای تانن و اسیدهای آلی، آنتوسیانین‌ ها(گروهی از فلاونوئیدها) به ویژه از خانواده فلاون و ایزوفلاون، کاروتنوئیدها و آنتی ‌اکسیدان ملاتونین است.

آنتی‌اکسیدان‌ها مقاومت بدن در برابر بیماری ‌های غیرواگیر را بالا می ‌برند و به پیشگیری از صدمه به سلول ‌ها و بافت ‌های بدن کمک می ‌کنند. مقدار فروکتوز و گلوکز زغال اخته کم است و مصرف آن برای افراد چاق و بیماران دیابتی مشکلی به وجود نمی ‌آورد. حتی جوشانده ی برگ آن با گل توت فرنگی برای درمان دیابت موثر است.

نتایج یک پژوهش جدید نشان داده است که مصرف عصاره ی زغال اخته برای پیشگیری از بروز عفونت در مجاری ادراری مفید است

هورمون ملاتونین موجود در آن خواب انسان را راحت و عمیق می ‌کند. این عمل به طور طبیعی و روزمره انجام می‌ شود. این هورمون مسوولیت تنظیم ریتم 24 ساعته، روز و شب بدن را به عهده دارد.

پوست زغال اخته تب ‌بر است و در رفع اسهال موثر است. حتی میوه آن نیز اثر قابض دارد، از این رو خوردن آن در رفع اسهال و ورم معده موثر است.

برای درمان اسهال بهتر است یک قاشق سوپخوری زغال اخته را با یک فنجان آب سرد مخلوط کنید و آن را به مدت 5 دقیقه بجوشانید و پس از 15 دقیقه دم کشیدن آن را صاف کرده و هر روز 2 تا 6 فنجان بنوشید


:: بازدید از این مطلب : 611
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : جمعه 25 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

بزرگترین سایت فرهنگی و تفریحی ایرانیان |Funshad.com

 

 

 

مصرف آب همراه با غذا بسیار مضر است زیرا موجب بروز یبوست در افراد می‌شود و آن ها را عصبی می‌کند...

 

سیدعلی ابوالحبیب متخصص داخلی  اظهار داشت: یکی از علل عمده بسیاری از ناراحتی‌های گوارشی، مصرف چای و مایعات همراه با غذا یا بلافاصله بعد از آن است.

وی گفت: مصرف آب همراه با غذا موجب تغییرات زیادی در شیره گوارشی می‌شود زیرا در این صورت غذا کاملا جویده نمی شود و شیره غدد بزاقی به اندازه کافی ترشح نمی‌شود و موادی همچون نشاسته هضم نخواهد شد.این متخصص داخلی افزود: مصرف مایعات همراه با غذا باعث ناراحتی‌های گوارشی و چاقی بیش از حد بلغمی می‌‌شود و در افرادی که دچار ناراحتی‌های کبدی هستند، باعث لاغرتر شدن روز به روز آن ها می‌‌شود.
وی اضافه کرد: از دیگر مضرات مصرف آب همراه با غذا در افراد این است که این گونه افراد به طور مداوم از یبوست مزاج رنج می‌برند و روز به روز عصبی و عصبی‌تر می‌شوند؛ به دلیل این که غذا جویده نمی‌شود و آنزیم پتیالین و ماده باارزش موسین در بدن تولید نمی‌شود.وی بیان داشت: موسین ماده لعابداری است که جداره معده و روده را می‌پوشاند و از آن در مقابل اسید معده محافظت می‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 731
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : جمعه 25 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

کاریکاتور: گذر عمر

.

.



:: بازدید از این مطلب : 615
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
ما ایرانی ها وقتی میخوایم از کسی تعریف کنیم :
 
عجب نقاشیه نکبت
 
چه دست فرمونی داره توله سگ
 
چقدر خوب میخونه بد مصب
 
چه گیتاری میزنه ناکس
 
استاده کامپیوتره لامصب
 
موی کوتاه به طرف میاد :چه عوضی شدی
 
عجب گلی زد بی وجدان
 
بی شرف خیلی کارش درسته
 
دوستت دارم وحشتناک…!

 
 
اما وقتی میخوایم فحش بدیم:
 
برو شازده
 
چی میگی مهندس
 
آخه آدم حسابی
 
دکتر برو دکتر
 
چطوری آی کیو؟
 
به به! استاد معظم!
 
کجایی با مرام؟
 
باز گلواژه صادر فرمودی؟


:: بازدید از این مطلب : 465
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
pa-na-pa.jpg
دیشب رفتیم استخر، می خواستیم کفشارو تحویل بدیم کلید بگیریم، طرف می گه شما هم کفش دارین؟؟ پـَـَـ نَ پـَـَــــ طرح حرم تا حرم بوده پابرهنه اومدیم ثواب ببریم
   
شمع های ماشینم سوخته,رفتم تعمیرگاه...میپرسه عوضشون کنم؟؟ پـَـَـ نَ پـَـَــفوتشون کن تا صد سال زنده باشی
 
 
به دوستم میگم خودکارو بده میگه چیزی میخوای بنویسی؟
پـَـَـ نَ پـَـَــــ یه زیر شلواری براش گرفتم میخوام ببینم اندازشه یا نه
 
 
مگس نشسته رو برنج به خواهرم میگم: مگـــــــــــــــــس، میگه بکشمش؟؟
پــَـَــــ نَ پــَـــ زشته برنج خالی بخوره یکم خورشت بریز واسش
 
 
پشه نشسته رو پام داره خونمو می خوره , دستم رو بردم بالا بزنمش یهو داداشم میگه اااا می خوای بکشیش؟!
پــ نَ پـَـَـ خونش رو خورده می خوام
بزنم پشتش آروغ بزنه ببرم بخوابونمش !!
 
 
ماشین رو پارک کردم شمارمو گذاشتم زیر برف پاک کن! زنگ زده میگه پراید مال شماست؟
میگم پـَـَـ نَ پـَـَــــ بی ام و بقلی مال منه! شماره مو گذاشتم رو پرایده ریا نشه
 
 
اسپری سوسک کش زدم به سوسکه، سوسکه افتاده به پشت دست و پا میزنه...هم خونه ایم اومده میگه داره جون میده..؟
پـَـَـ نَ پـَـَــــ قیافه تورو دیده از خنده ریسه رفته
 
 
سر جلسه امتحان به دختره میگم سواله 8 چی میشه؟میگه تقلب میخوای؟
میگم پـَـــــــ نَ پــَــــــــ میخوام ببینم سطح علمیت درچه حد با خانواده بیایم
خواستگاریت
 
 
به بقاله می گم هزاری بهتر از این نداری؟ میگه پاره‌ س؟ پَـــ نَ پَـــ، امام توش خوب نیفتاده !
 
 
از ساق پا تا محدوده ۱۸ قدمو گچ گرفتم، دوستم اومد خونمون عیادت، میپرسه شکسته؟ میگم پَــــ نَ پـَـــ رفیقم اورتوپده، یه تعارف زد منم تو رودرواسی موندم
 
 
یه جوش اندازه گلابی رو دماغم زده ، دوستم دیده میگه جوشه ؟
پـَـَـ نَ پـَـَــــ قسمتهای مهم صورتمو علامت زدم ،تو امتحان میاد.
)
 
 
جارو دستم بود داشتم میرفتم اتاقمو جارو بزنم ...عمه ام دید گفت داری میری جارو بزنی؟ پَـــ نَ پَـــ زنگ زدم بچه ها بیان قسمت ده هری پاتر رو بسازیم !
 
 
رفتم حموم داد زدم میگم این آب چرا ســـــــــرده؟!!!!بابام میگه داری دوش میگیری؟ میگم پـَـَـ نَ پـَـَــــ دارم تمرین های دوره غواصی رو تو تشت دوره میکنم!
 
 
میگم مکانیک سیالات 9 شدم...میگه :یعنی افتادی؟؟؟؟ میگم پَـــــ نَ پــَـــ استاد گفت دست و بالم تنگه  9اُ بگیر حالا بقیه شم سر ماه میدم !!:
 
 
میگم دوست پسرم همش شک داره میخوام ازش جدا شم میپرسه به تو؟ پـَـَـ نَ پـَـَــــ به نتیجه ی انتخابات ریاست جمهوری ٢سال پیش
 
 
روز ظهر عاشورا قابلمه به دست افتادیم تو خیابون .دوستم ما رو میبینه می گه:دارین میرین نذری بگیرین؟ میگم پـَـَـ نَ پـَـَـ پسرخاله ام کنسرت هِوی مِتالداره من امشب تو گروهش نوازنده ی قابلمه ام
 
 
گزارش گر صدا و سیما در حال تهیه گزارش از وضعت کار و اشتغال جوانان... سلام شمااز وضعیت کاری جوانان راضی هستین؟؟ بله... -خودتون کجا کار می‌کنید؟؟ ...- تو گاوداری..!!! - کارگر هستین؟؟؟ - پَـــ نَ پَـــ...گـاویم...لباس کارگر پوشیدیم میخوایم از بیمه بیکاری استفاده کنیم
 
 
خربزه خریدم اومدم خونه،خواهرم میگه خربزه است؟ میگم پَـــ نَ پَـــ هندونه است داره مسخره بازی در میاره
 
 
تو بیابون داد زدم خدا،صدامو میشنوی؟ یه نور از آسمون اومد پایین گفت: پـَــــــــ نَ پَــــــــ نشستم با ابی چای مینوشم.
 
 
طرف زنگ زده میگه کجایی؟ میگم تو چمران گیر کردم. میگه بزرگراه چمران؟ پـَــــــــ نَ پَــــــــ خونه آقا مصطفی شام دعوتیم گیردادن نمیزارن بیایم
 
 
بابابزرگم 98 سالشه ، می گه : وصیت ناممو بنویسم ؟
پـَـَـ نَ پـَـَــــ بشین یه چشم انداز 20 ساله‌ی جامع بنویس برا آیندت ، قدر جوونیتم بدون

 



:: بازدید از این مطلب : 650
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

دیشب رفتم استخر,بعداز شنا اومدم لباسامو بپوشم دیدم رو موبایلم 4 تا میس کاله 6 تا اس ام اس از دوس دخترم:

 

 


 اس ام اس 1:عزیزم چرا زنگ میزنم جواب نمیدی؟


اس ام اس 2:انگار سرت شلوغه جواب اس ام اس هم نمیدی.


اس ام اس 3:همین الان زنگ میزنی وگرنه من می دونم وتو


اس ام اس4:کثافت آشغال معلوم هست کدوم گوری هستی؟


اس ام اس 5:تقصیر منه که آدم حسابت کردم کچل ایکبیری با اون مامان چاقت.گمشو برو پیش همون دختر عموی ...


اس ام اس6:راستی اینم میگم که بسوزی منو دوستت حمید دو ماهه رابطه داریم.بای!!!

 



:: بازدید از این مطلب : 826
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

تفاوت خانوم با حجاب با خانوم بی حجاب !!!

:-?

:-?

:-?

:-?

 

 



:: بازدید از این مطلب : 602
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چهار تا سوأل هستش. باید اونها رو سریع جواب بدی. حق فکر کردن نداری،  حالا بزار ببینیم، چقدر باهوش هستی

 

 
آماده ای؟
 
برو پایین تر.....
 
 







 
 
سوأل اول :
فرض کنید در یک مسابقه دوی سرعت شرکت کرده اید. شما از نفر دوم سبقت می گیرید حالا نفر چندم هستید؟
 
 
 





 


 

 

 



 
 
 
 
پاسخ:
اگر پاسخ دادید که نفر اول هستید، کاملاً در اشتباه هستید! اگر شما از نفر دوم سبقت بگیرید، جای او را می گیرید و نفر دوم خواهید بود.
 


سعی کن تو سوأل دوم گند نزنی.
برای پاسخ به سوأل دوم، باید زمان کمتری را نسبت به سوأل اول فکر کنی..
 
 
 



 
سوأل دوم:
اگر شما توی همون مسابقه از نفر آخر سبقت بگیرید، نفر چندم خواهید شد؟
 
 
 
 
 
جواب:
اگر جواب شما این باشه که شما یکی مانده به آخر هستید، باز هم در اشتباهید. بگید ببینم شما چه طور می تونید از نفر آخر سبقت بگیرید؟؟ (اگر شما از نفر آخر عقب تر باشید، خوب شما نفر آخر هستید و از خودتون می خواهید سبقت بگیرید؟؟؟؟)
 







شما در این مورد خیلی خوب کار نمی کنید، نه؟
 



 




سوأل سوم:
ریاضیات فریبنده!!!  این سوأل رو فقط ذهنی حل کنید. از قلم و کاغذ و ماشین حساب استفاده نکنید.
 
 
 
 


 
 
 
 
عدد 1000 رو فرض کنید. 40 رو به اون اضافه کنید. حاصل رو با یک 1000 دیگه جمع کنید. عدد 30 رو به جواب اضافه کنید. با یک هزار دیگه جمع کنید. حالا 20 تا دیگه به حاصل جمع، اضافه کنید. 1000 تای دیگه جمع کنید و نهایتاً 10 تا دیگه به حاصل اضافه کنید. حاصل جمع بالا چنده؟
 
 
 





 
به عدد 5000 رسیدید؟ جواب درست 4100 است.
باور ندارید؟ با ماشین حساب حساب کنید.
مشخصتاً امروز روز شما نیست. شاید بتونید سوأل آخر رو جواب بدید... تمام سعی خودتون رو بکنید. آبروتون در خطره!!!
 
 




 
 
پدر ماری، پنج تا دختر داره: 1-Nana  2- Nene  3- Nini  4- Nono. اسم پنجمی چیه؟
 
                                                                      
 




جواب: Nunu؟
 
 

 
 
نه! البته که نه. اسم دختر پنجم ماری هستش. یک بار دیگه سوأل رو بخونید.
 




بابا ایول، مارو باش رو دیوار کی داریم یادگاری می نویسیم. آبرومونو بردی که بابا.
اینو برای امتحان اونهایی که فکر می کنید باهوشند بفرستید .


:: بازدید از این مطلب : 574
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
هر گاه از غرور آکنده باشی عشق ناپدید می شود

هر گاه عشق بورزی آنگاه بالغ شده ای

کودک از جنس عشق ساخته شده است

به هر چه عشق بورزی همان می شوی

عشق هیچ مرگ نمی شناسد

زبان قادر به وصف عشق نیست

چون انسان عشق می ورزد پس خدا هست

شناخت عشق شناخت خدا است

عشق در نیستی خانه دارد

همه انسانها عاشق به دنیا می آیند

عشق تنها امیدی است که وجود دارد

به جز عشق همه چیز نابینا است

عشق بزرگترین هدیه خداوند است

فقط عشق می تواند انسان را الهی کند

عشق مطلق است و هراس و تردید نمی شناسد

انسان بدون عشق تاریکی مطلق است

عشق نخستین گام به سوی کبریاست

عشق گلی بسیار ظریف و شکننده است

انسان آنگاه به کمال می رسد که عاشقانه زندگی کند

عشق یک آینه است

زندگی رازی است برای عشق ورزیدن

عشق رقص زندگی است

خدا وعشق هم معنا هستند

هیچ دلیلی برای وجود خداوند به جز عشق نیست

عشق رام نشدنی است

عشق شرط نمی شناسد

زندگی با عشق همان زندگی با خدا است

عشق با بخشیدن رشد میکند

چون انسان عشق می ورزد پس خدا هست
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
    

کاش همه می دانستند زندگی شادی نیست 

 شاد کردن است

زندگی قهقهه نیست 

 لبخند است



:: بازدید از این مطلب : 740
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

03.jpg
 
05.jpg
06.jpg
07.jpg
 
 
09.jpg
12.jpg
14.jpg
15.jpg



:: بازدید از این مطلب : 1188
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 یک ایده می تونه زندگی ما رو تغییر بده ولی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
گروه اینترنتی قلب من
 
 
 
یه زن میتونه ایده ما رو تغییر بده


:: بازدید از این مطلب : 653
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

یک+۵ راه حل ساده برای زیباتر به نظر رسیدن
 



خیلی ها فکر می کنند برای زیباتر به نظر رسیدن لازم است جراحی زیبایی کنند، گونه ها را برجسته کنند، پوست شان را بکشند و... اما بهتر است بدانید هیچ زیبایی به پای زیبایی طبیعی شما نخواهد رسید. در اینجا به شما چند قانون ساده را یادآور می شویم که مطمئنا با رعایت آن زیباتر از همیشه جلوه خواهید کرد.


۱) صاف بایستید جالب است بدانید خانم هایی که صاف می ایستند و حالت قوز کرده ندارند، جوان تر به نظر می رسند. پس یاد بگیرید برای زیباتر به نظر رسیدن و دور شدن از دردهای ماهیچه ای و همچنین سردرد که وابسته به حالت اشتباه قرار گرفتن گردن است، صاف بایستید و بنشینید. می توانید در یک کلاس یوگا ثبت نام کنید تا راست ایستادن و نشستن را به شما آموزش دهد. انجام مرتب تمرینات یوگا می تواند سبب تقویت ماهیچه ها به ویژه ماهیچه های اندام پایینی شود. صاف ایستادن نه تنها سبب می شود ماهیچه های شما سالم و قوی باشد بلکه لاغرتر و زیباتر به نظر خواهید رسید.


۲) ابروهایتان را پرپشت کنید اگر می خواهید صورت زیباتر و جذاب تری داشته باشید اجازه بدهید ابروهایتان درآید و پرپشت شود. منظورمان داشتن ابروهای پر نیست بلکه داشتن حالت طبیعی است. ابروهای خیلی نازک و کم پشت صورت شما را پیرتر جلوه می دهد. اگر ابروهای کم پشت و نازکی دارید سعی کنید موقع آرایش با مداد کمی آنها را پرتر جلوه دهید.


۳) موهایتان را رنگ کنید موهای سفید و خاکستری جلوی زیبایی شما را می گیرد. پس بهترین کار این است که موهایتان را رنگ کنید و ترجیحا چند تکه مش هم لابه لای موهایتان درآورید. خوبی مش این است که به موهایتان حالت سایه روشن داده و شما را جوان تر نشان می دهد. البته مش هایتان را باید تنها یک درجه از رنگ موی واقعی تان روشن تر کنید.


۴) سیگار نکشید اگر سیگاری هستید استفاده مکرر از کرم های ضد چروک و ماسک های تقویت کننده و آب رسان فایده ای نخواهد داشت. سیگار تمام تلاش های شما را نقش بر آب می کند. سیگار سلول های پوست را اکسید کرده و روند پیری آنها را سرعت می بخشد. توصیه ما به شما این است که سیگار را ترک کنید چون ترک سیگار به پوست اجازه می دهد توانایی تولید سلول های جدید را هر چه سریع تر پیدا کند و چین و چروک کمتری روی پوست بیفتد. هر چه زودتر سیگار را ترک کنید شانس دوباره داشتن پوستی صاف و روشن برای شما بیشتر می شود.


۵) دندان هایتان را جرم گیری کنید وضعیت دندان ها گاهی نشان دهنده سن شماست. سالانه برای ویزیت نزد دندانپزشک بروید و فراموش نکنید برای سفید و سالم نگه داشتن دندان هایتان بعد از هر غذا دندان هایتان را مسواک بزنید و حتما از یک خمیر دندان سفیدکننده کمک بگیرید. هر بار که چای یا قهوه نوشیدید دهانتان را آب بزنید و هر از چند گاهی دندان هایتان را جرم گیری کنید.


۶) برای انجام مانیکور سری به آرایشگاه بزنید زیبایی دست ها همیشه یکی از معیارهای زیبایی خانم ها هستند. اگر می خواهید جوان تر به نظر برسید هر ماه حداقل یک مرتبه ناخن هایتان را مانیکور کنید تا پوست های مرده از اطراف ناخن هایتان جدا شده و ناخن هایتان براق شود. در ضمن با کمک آب و صابون و کرم های مرطوب کننده از پوست دست تان محافظت کنید تا پیر و چروکیده نشود.
 



:: بازدید از این مطلب : 586
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

[تصویر: tooptarinha_com13031740802.JPG] 

 



:: بازدید از این مطلب : 890
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal



:: بازدید از این مطلب : 644
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

رفتم یه بسته هوا بخرم نامرد توش چند تا دونه چیپس هم گذاشته بود !!!


 



:: بازدید از این مطلب : 688
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal



:: بازدید از این مطلب : 893
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

بعضی از افرادی كه تصمیم به كاهش وزن می‌گیرند پس از شروع برنامه رژیم غذایی یا شیوه درمانی خاصی كه پیش گرفته‌اند به مرور با شلی و افتادگی عضلات صورت مواجه می‌شوند.

این افتادگی با پیشرفت روند درمان روز‌به‌روز بیشتر می‌شود و ممكن است در زیبایی صورت تاثیر زیادی داشته باشد. به‌طور كلی افرادی كه بالغ بر 5 كیلو وزن از دست می‌دهند عموما با این مشكل روبه‌رو می‌شوند. یكی از ساده‌ترین راهكارها برای پیشگیری از افتادگی و شلی عضلات صورت، بهره‌گیری از تكنیك‌های ماساژ است. با یادگیری تكنیك‌های ارائه شده در این شماره علاوه‌بر آن‌كه در طول اجرای رژیم غذایی و كاهش وزن مانع از افتادگی عضلات و به‌هم ریختگی چهره خود می‌شوید، می‌توانید با تكرار روزانه آن به جوان‌سازی‌ و نشاط پوست‌تان نیز كمك كنید.

 





 
گام  اول
 
  • روغن بابونه را فراموش نكنید

برای شروع ماساژ باید دقت داشته باشید كه صورت خود را از هرگونه مواد آرایشی و بهداشتی پاك كنید. برای این كار بهتر است از لوسیون‌ها و پاك كننده‌ها استفاده كنید. پس از آن پوست صورت را به‌طور كامل خشك كرده و آماده دریافت ماساژ شوید. برای دریافت و ارائه این ماساژ حتما نیاز به یكی از روغن‌های بابونه یا زیتون دارید. این ماساژ را می‌توانید خودتان روی صورت خود پیاده كنید یا از یكی از اعضای خانواده برای دریافت ماساژ كمك بگیرید. بنابراین فراموش نكنید كه پیش از ماساژ حتما با مقدار اندكی از روغن سرانگشتان و كف هر دو دست را آغشته كنید.

 





 
گام  دوم
 


 

  • از عضلات گردن شروع كنید

پس از آن‌كه دست‌ها را به روغن آغشته كردید از عضلات زیر چانه و گردن شروع كنید. در این مرحله با آرامش و ملایمت كف دست راست را از بخش پایینی فك و كنار گوش به سمت پایین گردن بكشید و در ادامه آن، این حركت را با دست چپ دوباره تكرار كنید. این كار را به‌مدت 3 دقیقه روی تمامی عضلات گردن پیاده كنید. این ماساژ باعث می‌شود كه عضلات و پوست گردن به مرور تقویت شده و بر اثر از بین رفتن چربی‌ها دچار افتادگی و شلی نشود.

 





 
گام  سوم
 


 

  • تقویت ماهیچه‌های فك پایین

 در این مرحله به سراغ عضلات فك پایینی بروید. پیش از هر چیز دقت داشته باشید كه دستان‌تان به اندازه كافی آغشته به روغن باشد. در این صورت با آرامی و با كمك 2انگشت سبابه و میانه به‌صورت قیچی‌وار عضلات فك پایینی را از چانه به سمت گوش میان 2 انگشت خود بگیرید. برای دریافت نتیجه بهتر می‌توانید با دست راست عضلات سمت راست صورت و با دست چپ عضلات سمت چپ صورت را ماساژ دهید. در ضمن توصیه شده تعداد ماساژهای ارائه شده به عضلات صورت در هر دو سوی صورت برابر و مساوی باشد.

 





 
گام  چهارم
 


 

  • پیشگیری از افتادگی عضلات گونه

برای جلوگیری از افتادگی عضلات گونه، سرانگشتان هر 2 دست را به روغن زیتون یا روغن بابونه آغشته كنید و با كمك 2 انگشت سبابه و میانه با ضربی آرام از زیر گونه به سمت بالا حركات سریع و ضربه مانند بزنید. فشار وارد شده از انگشتان روی گونه‌ها نباید به‌گونه‌ای باشد كه موجب تغییر رنگ پوست یا بروز درد در این ناحیه شود بلكه تنها باید عضلات گونه را در‌گیر كرده و آن را به سمت بالا هدایت كند. بهتر است این ماساژ را به‌صورت مساوی و در مدت زمان 3 دقیقه برای هر 2 گونه راست و چپ تكرار كرده تا پس از 2 هفته نتایج درخشان آن را روی صورت خود احساس كنید.


 





 
گام  پنجم
 


 

  • پیشگیری از افتادگی خط لبخند

بسیاری از افرادی كه لاغر ‌شده با تغییراتی در ظاهر خود روبه‌رو می‌شوند. به‌عنوان مثال عضلات گونه آن‌ها شل می‌شود یا خط لبخندشان عمیق و افتاده شده یا دچار غبغب آویزان می‌شوند. برای پیشگیری از ابتلا به این مشكلات كافی است همزمان با دریافت تكنیك‌های درمان چاقی از تكنیك‌های ماساژ‌درمانی استفاده كرد. بنابراین بهترین شیوه برای پیشگیری از عمیق شدن خط لبخند آن است كه آن را با كمك ماساژهای دورانی تقویت كرد. برای این كار لازم است انگشت دست چپ را روی لب‌های خود قرار داده و سپس با كمك سرانگشتان دست راست به‌صورت دایره‌وار به ماساژ خط لبخند و عقب راندن آن به سمت گونه‌ها كمك كرد.

 





 
گام   ششم
 


 

  • افزایش آرامش با ماساژ پیشانی

 در این مرحله برای كسب آرامش بیشتر به ماساژ پیشانی بپردازید. سرانگشتان دست را به روغن آغشته كرده و به‌صورت رفت و برگشت از سرانگشتان هر 2 دست برای ماساژ پیشانی كمك بگیرید. این ماساژ علاوه‌بر‌ آن‌كه موجب افزایش آرامش بدن و پیشگیری از چروك شدن و افتادگی عضلات می‌شود به تقویت عضلات پیشانی و پیشگیری از پیری زودرس پوست كمك می‌كند.

 



نکته : مهم‌ترین مسئله‌ای كه هنگام استفاده از این ماساژ باید مد نظر داشته باشید، این است كه دریافت این ماساژ بهتر است در محیطی آرام و بدون استرس انجام شود. زیرا سروصدا، استرس یا محیط‌های پرتنش موجب بروز حملات عصبی شده و در نهایت به انقباض عضلات صورت منتهی می‌شود بنابراین سعی كنید این تمرینات را در فضایی آرام و مناسب انجام دهید و آن‌ها را هر روز روی عضلات صورت خود تكرار كنید. تكرار این تكنیك‌های ساده روی عضلات صورت علاوه‌بر آن‌كه از پیری زودرس پیشگیری می‌كند به تقویت عضلات كمك كرده و در شرایطی كه افراد برای كاهش وزن اقدام كرده اند، به‌عنوان شیوه‌ای موثر و كار‌آمد به حفظ ظاهر زیبا و آراسته بیماران كمك خواهد كرد.



:: بازدید از این مطلب : 627
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چگونه همسرتان را مثل موم نرم کنید؟

 

شاید این كار، مثل موم‌ نرم كردن شوهران ، آرزوی خیلی از خانم‌ها باشد، اما آرزوی محالی نیست و رموز ساده‌ای دارد. برای این كار به چند توصیه‌ عمل كنید:


ـ شنونده خوبی باشید.

 

ـ او را نصیحت نكنید، بویژه در حضور دیگران.

 

ـ شوهر خود را با دیگری مقایسه نكنید، از او ایراد نگیرید و تحقیرش نكنید.

 

ـ چارچوب فكری و ذهنی شوهر خود را بشناسید و او را آنچنان كه هست درك كنید.

 

ـ نسبت به وضعیت روحی شوهرتان دقیق و حساس باشید.

 

ـ در مورد مسائل مورد علاقه همسرتان اطلاعات كسب كنید و به آن احترام بگذارید.

 

ـ زمینه‌های حركت او را فراهم كرده و مانع رشد او نشوید.

 

ـ زبان نگاه را بیاموزید و ارتباط‌های غیركلامی با همسر خویش را بیشتر كنید.

 

ـ توقعات و انتظاراتی كه از او دارید را محترمانه برایش بیان كنید و از او نیز چنین بخواهید.

 

ـ هر روز بهانه‌ای برای ایجاد نشاط و شادابی در خانه پیدا كنید.

 

ـ انصاف داشته باشید و صادقانه همه‌چیز را از نگاه طرف مقابل ببینید.

 

ـ بهترین راه موفقیت در بحث، اجتناب از آن است.

 

ـ هنگام ناراحتی او از وی انتقاد، گله و شكایت نكرده و او را محكوم نكنید.

 

ـ در جهت تامین نظر وی طوری دوستانه صحبت كنید تا احساس امنیت درونی كند.

 

ـ به جای احساساتی شدن آرام باشید و از تندی و اشك ریختن بپرهیزید.

 

ـ موقعیت خود را تغییر داده و مشكلات را در زمان و مكان بهتری مطرح كنید.

 

ـ عقاید خویش را تحمیل نكرده و با آرامش و صداقت بگویید، در قلب شما چه می‌گذرد.

 

ـ همچنان كه دوست دارید از شما گذشت كنند، خود نیز بخشش داشته باشید.

 

ـ در مقابل رفتار تند شوهرتان، شكیبا و بردبار باشید. (این یكی از توانایی‌های خاص زنان است)

 

ـ بر وی منت نگذارید و زحمات و ایثارهای خود را در زندگی به رخ او نكشید.



:: بازدید از این مطلب : 854
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
زیتون تقریبا از 3000 سال قبل از میلاد مسیح مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این گیاه از نواحی گرم و نیمه گرم می‌باشد و موطن اصلی آن را در سوریه و جنوب ترکیه می‌دانند و از این نقاط به سایر نواحی که دارای آب و هوای مدیترانه‌ای هستند برده شد و اکنون از دامنه‌های غربی هیمالیا در شرق تا سواحل اقیانوس اطلس در مغرب و در دو طرف دریای مدیترانه درخت زیتون کاشته می‌شود. علاوه بر نواحی نامبرده در آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی و استرالیا این محصول را نیز می‌کارند و مورد استفاده قرار می‌دهند.
 
 میوه این گیاه، حاوی چربی بالایی (بین 35- 15 درصد) است با این وجود منبع خوبی از اسید اولئیک (اسیدهای چرب اشباع نشده امگا9) و ویتامین E است.
 
تحقیقات به عمل آمده و تجربه در بین افرادی که با طب سوزنی آشنایی دارند نشان داده که این میوه ی پر خاصیت می تواند در زیبایی علاوه بر مصرف خوراکی به طور موضعی نیز بسیار موثر باشد.
 
برای شما که جهت رفع چین و چروک و خطوط پوست صورت خود تصمیم به تزریق بوتاکس کرده اید پیشنهاد ویژه ای داریم:
 
هسته ی چند عدد زیتون تازه را گرفته و آنها را بکوبید و خوب له کنید و روی خطوط قرار دهید( بین ابرو، دوطرف دهان و گاهی خطوط عمیق اطراف چشمها ) و مدت زمان پانزده تا بیست دقیقه به حالت خوابیده و آرام بمانید تا خوب جذب پوستتان شود.
می توانید زیتونهای بدون هسته را درشت نیز رنده کنید و روی خطوط بخوابانید.

 


:: بازدید از این مطلب : 735
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

با این حال، تدبیرها و ترفندهای خاصی وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توان از شدت این بیماری کاست. 15 روش زیر جزو همان تدبیرها و ترفندهاست.

1.روزی یک بار صورت خود را با شیر ترشیده بشویید و اجازه بدهید که، 10 تا 15 دقیقه روی پوستتان باقی بماند. اسیدلاکتیک موجود در شیر ترشیده، می‌تواند باعث کمرنگ شدن لکه‌های کک‌ومک و نرم شدن پوست صورت شود. اگر پوستتان خشک است، شیر را با یک دستمال مرطوب از روی صورتتان پاک کنید و اگر پوست چربی دارید، پس از شست‌وشوی آن با آب ولرم، کمی صورت خود را با آبلیموی ترش و تازه ماساژ دهید و با آب ولرم، آن را دوباره بشویید.

2.استفاده از ماسک میوه‌های فصل مانند ماسک زردآلو یا توت‌فرنگی تازه، برای از بین بردن موقت کک‌ومک، بسیار موثر است.

3.کمی برنج را خیس کنید. پس از یک هفته این برنج نرم را آسیاب و با آب هندوانه مخلوط کنید. ماسک به‌دست‌آمده را یک روز در میان و به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوستتان بگذارید و آن را با آب ولرم بشویید. این کار می‌تواند لکه‌های کک‌ومک را به‌صورت موقت، کمرنگ کند.

4.پیاز قرمز را حلقه‌حلقه کنید و روی پوست صورتتان بگذارید. این کار را روزی 2 بار انجام دهید تا رنگ کک‌ومک‌تان کمرنگ شود.

5.عسل را گرم و با کمی آرد گندم، مخلوط کنید. این ترکیب را به مدت 10 دقیقه روی پوستتان بگذارید و سپس آن را با آب گرم بشویید و بلافاصله کمی هم آب خنک به صورتتان بپاشید. اگر این کار را به مدت یک هفته تا 10 روز انجام بدهید، می‌توانید بدون نگرانی از نمایان شدن لکه‌های کک‌ومک صورتتان، به میهمانی بروید.

6.آب جعفری را بگیرید و آن را با آبلیموی تازه، مخلوط کنید. شما می‌توانید روزی 2 بار محل کک‌ومک‌هایتان را با این ترکیب، بشویید.

7.پیش از خواب، کمی روغن کرچک روی پوست صورتتان بمالید. ترکیب‌های موجود در روغن کرچک می‌توانند باعث کمرنگ شدن لکه‌های کک‌ومک بشوند.

8.اگر روزی 2 تا 3 مرتبه ماست ترش روی صورتتان بمالید، کک‌ومک‌هایتان کمرنگ می‌شوند.

9.تربچه و شکر را با هم مخلوط کنید و ترکیب به‌دست آمده را 30 دقیقه روی پوستتان قرار دهید. اگر هر روز و به مدت 3 هفته این کار را انجام بدهید، ‌تا 2 ماه از شر لکه‌های پررنگ کک‌ومک خلاص خواهید شد.

10.یک قاشق غذاخوری زردچوبه را با یک قاشق سوپ‌خوری ماست ترش مخلوط کنید و آن را به‌مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوستتان بگذارید. با این کار، هم کک‌ومک‌هایتان را کمرنگ می‌کنید و پوست صورتتان را روشن‌تر و شفاف‌تر.

11.هر روز به‌خصوص در روزهای گرم که امکان تشدید کک‌ومک وجود دارد، گوجه‌فرنگی بخورید. ترکیب‌های موجود در گوجه‌فرنگی می‌تواند از بروز یا تشدید کک‌ومک، پیشگیری کند.

12.روزی 2 تا 3 مرتبه، صورتتان را با آب انبه ماساژ دهید و سپس آن را آب خنک بشویید.

13.هر شب، پیش از خواب، صورتتان را باآب هویج ماساژ دهید و بگذارید آب هویج تا صبح روی پوستتان باقی بماند. بلافاصله بعد از بیدار شدن هم پوستتان را با آب ولرم بشویید تا تاثیر آب هویج را روی کک‌ومک‌هایتان ببینید.

14.خوردن خوراکی‌ها یا موادغذایی حاوی ویتامین C و E می‌تواند در کاهش ایجاد و تشدید کک‌ومک بسیار موثر باشد.

15.اگر روزی یک مرتبه صورت خود را با آب و سرکه بشویید، می‌توانید به کمرنگ شدن لکه‌های کک‌‌ومک‌تان به مرور زمان، امیدوار باشید.
 



:: بازدید از این مطلب : 727
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

معجونی برای بعد از بند انداختن صورتیک خیار متوسط را به همراه ۱۰۰ گرم نعناع داخل مخلوط کن ریخته ومخلوط نمایید تا خمیر یک دستی حاصل گردد. این معجون را به پوست خود مالیده و پس از ۲۰ دقیقه پوست خود را شستشو دهید.
اگر میخواهید پوستتان سفت و مستحکم شود به مخلوط کن یک سفیده تخم مرغ نیز بیفزایید



:: بازدید از این مطلب : 637
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 شهريور 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


 

130757Untitled-1.jpg


1- غیبت و دخالت در امور خصوصی و شخصی دیگران

یکی از سوژه های اصلی محاورات که به شدت بین مردم مرسوم شده است عمل زشت غیبت می باشد. این روزها زمانی که افراد همدیگر را ملاقات می کنند و یا در میهمانی ها حاظر میشوند عملاً حرفی جز غیبت کردن درمورد دیگران ندارند و با هیجان کامل به این کار مبادرت می کنند. برخی هم به خود اجازه میدهند در حریم خصوصی ترین مسائل دیگران وارد شوند و به امر و نهی و دخالتهای بی مورد بپردازند.

2- عدم رعایت حق عابرین پیاده

در اکثر نقاط دنیا دیدن یک عابر پیاده در خیابان به معنای فرمان ایست و احتیاط برای راننده مقابل است در صورتیکه در ایران برخی رانندگان به محض دیدن عابر پیاده سرعت خود را بیشتر نموده و بدون لحاظ کردن مسائل ایمنی و حق تقدم با بی رحمی تمام و با ایجاد رعب و وحشت برای عابرین پیاده به مسیر خود ادامه میدهند.

3- حفظ نشانه های نو بودن کالا

همسایه تان اتومبیلی نو خریداری کرده اما بعد از سپری شدن یک هفته هنوز برچسب شماره اولیه که بصورت تکه کاغذی روی شیشه جلو چسبیده است را جدا نکرده و حتی فومهایی که بصورت ضربه گیر در اطراف دربهای ماشین نصب شده است کماکان وجود دارند. دوستتان نیز بعد از گذشت یک هفته هنوز برچسب روی نمایشگر گوشی موبایل جدیدش را جدا نکرده!

4- تنبلی و از زیر کار در رفتن

متوسط ساعت مفید کار در ایران کمتر از یک ساعت و سی دقیقه میباشد که دلیل آن نبودن فرهنگ کار، فقدان انگیزه، تنبلی و بی مسئولیتی افراد است. این امر باعث نارضایتی ارباب رجوع، پایین آمدن کارایی و بهره وری و در کل کاهش پیشرفت ملی خواهد شد. در اغلب شرکتها، ادارات و سازمانها اینگونه باب شده که کسی زرنگ و با ذکاوت است که تا حد امکان از انجام مسئولیتهایش شانه خالی کند و کم کاری را استراتژی اصلیش بداند و در عین حال حقوق و مزایایش را بصورت تمام و کمال دریافت نماید. کارمندان هیچ تلاشی در راستای بالابردن کیفیت و راندمان شرکت انجام نداده و در عین حال انتظار بالا رفتن درآمد خود را دارند. به ارباب رجوع کمتر احترام گذارده میشود و طلب کارانه با وی برخورد میشود.

5- تجمل گرایی و مصرفی شدن

امروزه شاهد آن هستیم که جامعه با سرعتی باور نکردنی به سوی مصرفی شدن در حال حرکت است. افراد بجای سرمایه گذاری پول خود در مکان مناسب و برای تولید بیشتر و اشتغال زایی ملی، ترجیح میدهند با خرید اتومبیلهای گران و کالاهای لوکس مصرفی ظاهری معقول کسب نموده و اعتبار خود را در بین اطرافیانشان بالا ببرند. چشم و هم چشمی های فراوان، گرفتار وامها و قرضهای سنگین شدن و استرس از جمله پیامدهای این مسئله است. اکثر مردم خوشبختی را در تجملات و برتری مالی می دانند و بین نیازها و خواسته هایشان تمایزی قائل نمی شوند. مسابقات و رالی خرید امری ناپسند ولی متداول در جامعه ایرانی است.

6- فقدان فرهنگ تشکر و احترام

از کوچه و خیابان گرفته تا دانشگاه و محل کار و اماکن عمومی، کمتر شاهد شنیده شدن جملاتی مانند "از لطف شما ممنونم"، "خواهش میکنم"، "اختیار دارید"، "تمنا می کنم"، "بفرمایید"، "بزرگوارید"، ... هستیم. بجای آن فضای زیرآب زنی، استفاده از الفاظ ناشایست، بی حرمتی به افراد مسن، به سخره گرفتن افراد، بالا بردن تن صدا،... امری متداول شده است. مردم باید بیاموزند احترام به دیگران، احترام به هویت ملی یک کشور محسوب میشود. اگر افراد یک مملکت به یکدیگر احترام نگذارند چگونه میتوانند انتظار کسب احترام از ملتهای دیگر را داشته باشند؟!

7- عدم رعایت نظافت شخصی و شهری

احتیاج به توضیح ندارد که متاسفانه نظافت شخصی و اجتماعی از طرف برخی افراد جامعه رعایت نمیگردد. از طرز لباس پوشیدن تا بوی بدن و دهان و آرایش موها گرفته تا ریختن زباله در محیطهای شهری و تفریحی.

8- درگیری در صف و نوبت

صف ها هرکجا و به هر علتی که تشکیل شوند معمولاً تبدیل به جولانگاه بی نظمی، درگیری، فحاشی و هتاکی عده ای از افراد به اصطلاح "زرنگ" خواهند شد. حفظ نظم و ترتیب در صف نشان دهنده بالا بودن رتبه اجتماعی و فرهنگ کسانی است که در صف حضور دارند. متاسفانه شاهد آن هستیم که در برخی امور مذهبی و خیریه مانند سرو غذای نذری نیز چنین بی نظمی ها و زد و خوردهایی بوجود می آیند. احتمالاً باید برخورد کرده باشید در مجالس عروسی گاهی زمان سرو شام جمعیت با چه سرعتی به سمت میز سلف سرویس هجوم می آورند!

9- پرورش اندام برای رعب و ترس

شاید دیده باشید پسرانی که با اندامهای پرورش یافته و عضلانی درحالی که بازو و سینه های خود را در معرض نمایش گذاشته اند با چهره ای مهاجم و آماده درگیری در همه جا پرسه می زنند! آنها با نگاه خود اطرافیانشان را به مبارزه می طلبند! چه نکوهیده است زمانی که برخی افراد انگیزه های اصلی ورزش و تناسب را فراموش کرده و صرفاً برای عرض اندام، قلدری و جلب توجه در سطح جامعه اقدام به حجیم کردن عضلات خود می کنند.

10- اسراف، اسراف، اسراف!

اسراف یعنی زیاده روی در مصرف، بیهوده مصرف کردن، بیش از نیاز مصرف کردن، مصرف کنترل نشده، دور ریختن چیزی که میتوان از آن استفاده کرد. کافیست با محاسباتی ابتدایی متوجه شوید که میزان اسرافی که در کشور به عناوین مختلف همه روز در حال انجام است اگر جلوگیری می شد، چه میزان در صرفه جویی خانوادگی و ملی اثر می گذاشت و مشکلات چه تعداد از مردم حل می شد.


:: بازدید از این مطلب : 681
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 شهريور 1390 | نظرات ()