نوشته شده توسط : nahal

با این ۶ روش به حرف‌های دیگران درباره‌ی خودتان اهمیت کم‌تری بدهید

'به فکری که آدم‌ها درباره‌تان می‌کنند اهمیت بدهید تا همیشه زندانی آنها باشید.'-لائوتزو

 

blog-6-Ways-to-Care-Less.jpg

اکنون صادق باشید، برای نگرانی از فکری که آدم‌های دیگر درباره‌تان می‌کنند چه‌قدر از وقت‌تان را صرف می‌کنید؟

همه‌ی ما تا حدودی به فکری که آدم‌های اطراف‌مان درباره‌ی ما می‌کنند اهمیت می‌دهیم. چون ما ذاتا موحوداتی اجتماعی هستیم، این تمایلی کاملا طبیعی و انسانی است که بخواهیم آدم‌ها به خاطر شخصیت‌مان ما را بپذیرند و دوست بدارند.

اما مقوله‌ای با عنوان اهمیت بیش از حد وجود دارد.

آیا کنجکاو هستید بدانید کسی پشت سرتان حرف می‌زند یا نه؟ آیا کنجکاو هستید بدانید آدم‌های دیگر درباره‌ی ظاهرتان، لباس‌تان، شغل‌تان، یا تصمیم‌هایی که می‌گیرید چه فکری می‌کنند؟ آیا همیشه به دنبال تایید گرفتن از آدم‌های اطراف‌تان هستید؟

علت‌اش آن است که وقتی تا این حد به فکری که آدم‌های دیگر می‌کنند اهمیت می‌دهید، داوطلبانه در دام یک زندگی پر از بدبختی و نارضایتی می‌افتید.

حقیقت این است که اگر می‌خواهید در این زندگی راه و رسم استثنایی خودتان را در پیش بگیرید و شاد باشید، باید یاد بگیرید به فکری که دیگران می‌کنند خیلی اهمیت ندهید. به هر حال، هیچ‌کس با گوش کردن به هر نظر و قضاوتی که سر راه‌اش قرار می‌گیرد به چیزهای خارق‌العاده دست نمی‌یابد.

بنابراین اگر بخواهید خودتان را 'وفق بدهید' و نگران فکری باشید که شاید دیگران درباره‌تان بکنند یا نکنند، چگونه می‌خواهید پیشرفت کنید؟

برای شادی و سلامت عقلی خودتان، وقت آن رسیده‌است فارغ از آن‌چه دیگران درباره‌ی موضوعی می‌گویند، نسبت به تصمیم‌های‌تان و زندگی‌تان احساس خوبی داشته‌باشید. چگونگی آن در ادامه آمده‌است:

 

۱. عذرخواهی نکنید.

برای این‌که تشخیص دهید برای نگرانی از آن‌چه دیگران فکر می‌کنند وقت زیادی را صرف می‌کنید یا نه، یک راه آسان این است که ببینید آیا دائم به خاطر راه و روش‌تان از دیگران عذرخواهی می‌کنید یا نه.

اگر اشتباهی مرتکب شده‌اید و عذرخواهی در آن اوضاع کاملا توجیه‌پذیر است، جلو بروید و بگویید متاسفم! ولی اسیر عادت عذرخواهی کردن فقط به خاطر شخصیت‌تان نشوید. جدا شدن از اکثریت، اظهار نظرات متفاوت، یا اهمیت دادن به چیزی که برای‌تان مهم است، برای عذرخواهی علت‌هایی واقعی نیستند.

 

۲. به یاد داشته‌باشید چه‌چیزی برای‌تان مهم است.

تا به حال شده‌است انتخابی بکنید یا مسیر خاصی را دنبال کنید، فقط چون چیزی بوده‌است که دیگران برای‌تان خواسته‌اند، یا به خاطر این‌که احساس کرده‌اید باید این کار را بکنید؟ اگر جواب‌تان مثبت است، باید تا به حال فهمیده‌باشید این رویکرد به ندرت عاقبت خوبی دارد. فرقی نمی‌کند شغلی را بپذیرید که نمی‌توانید تحمل کنید فقط به خاطر این‌که پدر و مادرتان را خوشحال می‌کند، یا فرصتی بزرگی را از دست بدهید چون فکر می‌کنید دوستان‌تان آن را 'درک نمی‌کنند'-اگر هرچیزی غیر از خودِ واقعی‌تان باشید امکان ندارد شاد باشید.

شما آدم خودتان هستید.؛ از این آزادی استفاده کنید تا به اقدام‌هایی مبادرت کنید که در راستای اهداف خودتان هستند. نباید هدف‌تان این باشد که دیگران را تحت تاثیر قرار بدهید، به یاد داشته‌باشید این زندگی شما است، پس روی چیزی تمرکز کنید که برای‌تان مهم است.

 

۳. بیش از حد به خودتان فکر نکنید.

آیا تمایل دارید هر چیزی را بیش از حد تحلیل کنید؟ وقتی نگران این هستیم که دیگران چه فکری درباره‌ی ما می‌کنند، ممکن است در دائما در دام حدس و گمان بیفتیم و نگران هر حرف و اقدام‌مان باشیم. تصمیم بگیرید فورا این را کنار بگذارید. برای چیزهایی که نمی‌توانید کنترل کنید انرژی‌تان را تلف نکنید.

آدم‌ها شما را قضاوت خواهندکرد. زندگی همین است. اما در عین حال مهم است به یاد داشته‌باشید آدم‌ها هیچ‌وقت به اندازه‌ای که افکارتان باعث می‌شود باور داشته‌باشید، قضاوت‌تان نمی‌کنند.

اما در هر صورت چرا نگران چیزی هستید که نمی‌توانید کنترل کنید؟ چیزی که مهم است احساسی است که خودتان نسبت به انتخاب‌های‌تان دارید، بنابراین برای شادی خودتان، روی بهترین تصمیم‌گیری ممکن تمرکز کنید.

 

۴. واقعا هوشیار باشید اطراف‌تان را با کسانی پر می‌کنید.

اطراف‌تان را با چه نوع آدم‌هایی پر می‌کنید؟ وقتی به جای آدم‌های منفی‌باف و مخالف‌خوان که انرژی را از رویاهای‌تان را می‌گیرند، آدم‌هایی اطراف‌تان هستند که باعث تعالی‌تان می‌شوند و به شما الهام می‌بخشند، همیشه آسان‌تر است که خودتان باشید و نسبت به زندگی‌تان حس خوبی داشته‌باشید.

مشخصا، قرار نیست همیشه با هرکسی که ملاقات می‌کنید توافق داشته‌باشید. چرا باید توافق داشته‌باشید؟ اگر همه‌ی ما ایده‌ها و باورهای مشترک و یکسانی داشتیم زندگی یکنواخت و کسل‌کننده می‌شد. با این حال این‌که اطراف‌تان حداقل گروه کوچکی از آدم‌ها را داشته‌باشید که در کنارشان می‌توانید خودِ مطلق‌تان باشید، می‌تواند بسیار مفید باشد. به هر حال، هرچه بیش‌تر بتوانیدخودِ مطلق واقعی‌تان باشید، شادتر خواهیدبود. هدف نهایی این است که هر لحظه‌ی زندگی‌تان خودِ مطلق واقعی‌تان باشید. پیشرفت محض، هرقدر کوچک، بهانه‌ای برای جشن گرفتن است.

 

۵. یاد بگیرید فردیت دیگران را درک کنید و بپذیرید.

وقتی یاد گرفتید چگونه زندگی خودتان را داشته‌باشید و از نگرانی فکری که دیگران می‌کنند رها شوید و فردیت خودتان را حفظ کنید، فراموش نکنید نسبت به دیگران نیز همین تواضع را داشته‌باشید.

سعی کنید منحصر به‌فردبودن دیگران را بپذیرید و آنها را به آن تشویق کنید. از شایعه‌سازی و فکرهای منفی درباره‌ی کسانی که درک‌شان نمی‌کنید خودداری کنید، و از همه مهم‌تر، زود قضاوت نکنید.

 

۶. به یاد داشته‌باشید- آنها که اهمیت نمی‌دهند موفق می‌شوند.
تصور کنید اگر ما به چیزهای بی‌اهمیت بیش از حد اهمیت نمی‌دادیم، و در عوض، بیش‌تر وقت و انرژی‌مان را صرف توجه به چیزهایی می‌کردیم که مهم هستند، زندگی‌مان چه‌قدر ساده‌تر و بهره‌ورتر می‌شد!

درک کنید که وقت‌تان محدود است و از این به عنوان همان دعوت به بیداری استفاده کنید که برای آغاز توجه کم‌تر به مسائل بی‌اهمیت و تلاش بیش‌تر نیاز دارید. بنابراین اگر دوستان‌تان فکر کنند ایده‌ی کسب‌وکاری جدیدتان یک شکست بزرگ خواهدبود چه می‌شود؟ اگر برای شما و برای شاد بودن‌تان مهم است، و باور دارید که می‌تواند تاثیر مثبتی روی دنیا داشته‌باشد- چرا چیزهایی که دیگران می‌گویند اهمیت باید اهمیت داشته‌باشد؟ اگر قلباً می‌دانید در مسیری اشتباه قرار دارید و می‌خواهید تغییر جهت بدهید، چرا نگران این هستید که دیگران چه فکری می‌کنند؟

با نگرش درست، حمایت درست، و اقدام‌های بسیار، می‌توانید هر چیزی را که می‌خواهید بسازید و به‌دست بیاورید. چیزی که ممکن است برای یک فرد درست باشد، ممکن است برای فردی دیگر کاملا غلط باشد. ما همه نیازها متفاوت و مسیرهای متفاوتی برای دنبال کردن داریم، بنابراین اجازه ندهید ترس‌تان از این‌که دیگران چه فکری می‌کنند سد راه‌تان شود.

آیا می‌توانید زمانی را به یاد بیاورید که به مخالف‌خوان‌ها اثبات کردید اشتباه می‌کنند، یا مجبور بودید به ترس‌تان از فکری که دیگران درباره‌تان می‌کنند غلبه کنید؟

 

ترجمه:تحریریه نشریه بازده_مینا بنادکوکی

منبع:



:: بازدید از این مطلب : 672
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

راهنمای قدم به قدم احیای موهای آسیب دیده

 

60 روز تا عید بیشتر نمانده !
اگرچه هنوز حال و هوا زمستانی است، اما به شما یادآورری می کنیم که60 روز باقیمانده تا عید نوروز زمان خوبی برای بازسازی و احیای ساختار پوست و موها است تا در تعطیلات نوروز زیباتر و شاداب تر از همیشه باشید.

وز، کدر و چند شاخه، موهای بی جان:
وزمو و موخوره اغلب در موهاى خشک و شکننده و به دلیل شستشوی زیاد، رنگ کردن بیش از حد، فرهاى دائمى، شانه کردن ناملایم و استفاده ی زیاد از برس و سشوار ایجاد می شود. تمامی این موارد لایه محافظ مو یا کوتیکول را ضعیف کرده و از بین می برد و در نتیجه به شکستن مو، وز مو و موخوره می انجامد، به این ترتیب موها ظاهری کدر و بی جان خواهند داشت.

علامت خطر:
متأسفانه ترمیم موی آسیب دیده توسط موخوره ممکن نیست و تنها راه خلاص شدن از شرش، کوتاه کردن قسمت موخوره شده است، پس از آن باید از ایجاد دوباره موخوره پیشگیری کنید.


راهنمای قدم به قدم برای بازسازی موی آسیب دیده:

موهایتان را هر دوماه یک بار اندکی کوتاه کنید.

• تعداد شست و شوی مو در هفته را کاهش دهید.

• از شامپو هاى اسیدى و قلیایى استفاده نکنید.

• برای شستن موها از آب داغ استفاده نکنید.

• از محصولات مو فاقد الکل استفاده نمایید.

• زمانی که مو هنوز خیس هست سعی نکنید که به زور برس و شانه گره ها رو از هم باز کنید چون باعث کشیدگی بیش از حد موها و ضعیف شدن بافت موها می شود.

• بعد از شستن موها بافاصله سشوار نکشید، صبر کنید تا موها با دمای محیط و آرام آرام خشک شوند ، سپس سشوار بکشید.

• از اتوی مو و سشوار با دمای بالا کم تر استفاده کنید.

• استفاده از برس هاى پلاستیکی و فلزى را کنار بگذارید.

• برای سد کردن راه اشعه ی یو وی (UV) آفتاب که منجر به شکنندگی و موخوره ی موها می شود، موهایتان را بپوشانید و از شنا در آب‌های استخر که آب آن حاوی کلر زیادی است بپرهیزید.
                

• موهایتان را با حوله نرم به آرامی خشک کنید، هم چنین تنها از روبالشی های ساتن استفاده کنید. سایش ناشی از روبالشی یا حوله ممکن است منجر به شکنندگی موهایتان شود.

• موهایتان را پس از هر بار شست و شو عمیقاً آب رسانی کنید، برای این کار پس از شست و شوی موها با شامپوی مناسب، از نرم کننده یا ماسک مو استفاده نمایید.

• پس از خشک کردن موها با حوله، از سرم و تونیک ترمیم کننده استفاده نمایید تا فولیکول موها به مرور احیا و بازسازی شود، تأثیر این کار را در طول دوماه یه وضوح خواهید دید.

• پیش از هر بار سشوار کشیدن استفاده از روغن های گیاهی و یا اسپری موی مناسب را فراموش نکنید، اسپری های مو، به خوبی روی کل ساقه مو پخش می شوند و لایه محافظی بر روی کوتیکول مو ایجاد می کنند که موها را در برابر حرارت سشوار محافظت می نماید.

• اگر شوره ی سر درمان شود، ترمیم موخوره ها را هم به دنبال خواهد داشت. در اغلب موارد موخوره ناشی از خشکی پوست سر است که منجر به شوره و هم چنین وز مو و موخوره می شود.

• اگر موهای دکلره یا رنگ شده دارید، ترمیم و بازسازی، مراقبت و آبرسانی موها را با دقت بیشتر انجام دهید.موهای نازک و کم پشت نشانه رژیم غذایی نامناسب است.

 

موهای نازک و کم پشت نشانه رژیم غذایی نامناسب است

یکی از مهمترین دلایل نازکی ساقه مو، عوامل ارثی و ژنتیکی است، اما اگر موهایتان به تازگی نازک و کم پشت شده است لازم است پیش از هر به رژیم غذایی خود توجه کنید. کمبود آهن، ویتامین ها و مواد معدنی در رژیم غذایی و علی الخصوص رژیم های طولانی و سخت می تواند باعث نازک شدن تار مو و هم چنین ریزش مو شود.

راهنمای بازسازی موهای نازک و کم حجم

• رژیم غذایی خود را اصلاح کنید و از رژیم غنی از آهن، اسیدفولیک، انواع ویتامین ها و املاح معدنی استفاده نمایید.
• موهایتان را تقویت کنید و از شامپوها، ماسک ها و سرم های مغذی مو استفاده نمایید تا کوتیکول مو تقویت شده و تار موها از آسیب بیشتر حفظ شود.
• اگر موهای کم حجم شما چرب است، از شامپو های مناسب برای کنترل چربی سر استتفاده کنید تا موها بیش از این کم حجم به نظر نرسد و هرگز از نرم کننده استفاده نکنید.
• در هنگام سشوار کشیدن، با استفاده از موس های حجم دهنده زیبایی موهایتان را افزایش دهید.



:: بازدید از این مطلب : 644
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

نکاتی ساده برای داشتن ابروهای پر پشت

نکاتی ساده برای داشتن ابروهای پر پشت

 

ابروها یکی از مهم ترین المان های زیبایی در چهره هستند و پرپشت بودن آنها در گیرایی بیشتر چهره و جذاب به نظر رسیدن چشم ها تاثیر گذار است. با این راه حل های ساده از ابروهایتان مراقبت کنید .

 
1- در طول روز یا در طول هفته چند بار ابروها را ماساژ دهید به این شکل که پیاز موی ابرو را به صورت دایره ای به آرامی بمالید.


2- برای تسریع در رشد ابروها می توانید از وازلین استفاده کنید به این صورت که مقداری وازلین را روی ابروها بمالید. این کار باعث می شود ابروهای شما مرطوب شوند. سعی کنید این عمل را یک بار یا دو بار در طول روز انجام دهید.


3- همانطور که می دانید ویتامین ای برای سلامت بدن به ویژه ابروها بسیار مفید است. می توانید کپسول ویتامین ای را باز کنید و مواد آن را روی ابروهایتان بمالید. این عمل را در طول روز دو بار انجام دهید که برای تقویت ابروها بسیار مفید است.


4- کندن زیاد موی ابرو آسیب جدی به ابروها وارد می کند. سعی کنید در زمان برداشتن ابروها این کار را زیاد تکرار نکنید چرا که از میزان رشد مجدد موها می کاهد.


5- سعی کنید برای زیباتر کردن ابروها از مواد آرایشی استفاده نکنید زیرا این کار باعث ریزش موی ابرو می شود. می توانید برای زیبا شدن ابروها از روغن های طبیعی مانند روغن بادام استفاده کنید.

       
6- به هیچ عنوان از مداد ابرو استفاده نکنید. این کار هم باعث ریزش موی ابروها می شود و هم از رشد مو ابروها جلوگیری می کند.


7- همانطور که می دانید استرس برای سلامت کل بدن مضر است. میزان رشد موی ابروها نیز تحت تاثیر استرس قرار می گیرد. هر چقدر استرس بیشتری داشته باشید به همان میزان از رشد موها و تقویت ابروهایتان جلوگیری می کنید. پس تا می توانید از استرس دوری کنید.


8- بی خوابی تاثیر منفی زیادی بر رشد موی ابروها می گذارد. سعی کنید حداقل شش ساعت در طول شبانه روز بخوابید.


9- در طول روز سعی کنید به میزان لازم آب بنوشید. چرا که هم بدن و هم ابروها به رطوبت نیاز دارند.


10- سعی کنید هر روز با شانه ابرو یا با یک مسواک ابروها را شانه کنید به این صورت که به سمت بالا شروع به شانه زدن ابروها کنید. این کار به مرور زمان باعث پر پشت شدن ابروها می شود.



:: بازدید از این مطلب : 612
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

پویا طب 700*100


درمان‌‌خانگی‌ گاز شکم با دانه رازیانه و خرما

گاز٬ وجود هوا در دستگاه گوارش است. دستگاه گوارش وظیفه هضم غذا را برعهده دارد. گاز در آغاز از دی‌اکسید کربن٬ اکسیژن٬ نیتروژن٬ هیدروژن و برخی مواقع متان تشکیل شده است.

درمان‌‌خانگی‌ گاز شکم با دانه رازیانه و خرما

گاز، وجود هوا در دستگاه گوارش است. دستگاه گوارش وظیفه هضم غذا را برعهده دارد. گاز در آغاز از دی‌اکسید کربن، اکسیژن، نیتروژن، هیدروژن و برخی مواقع متان تشکیل شده است.
باد شکم (گاز) که از معده عبور می‌کند، می‌تواند شامل مقدار کمی از گازهایی باشد که حاوی سولفور است و تولید بو می‌کند. هرکسی این گاز را از طریق آروغ زدن یا باد شکم (گوزیدن) خارج می‌کند، اما اغلب مردم آن را نگه می‌دارند. دکتر مایکل مورانی، متخصص درمان خانگی چند درمان برای این مشکل پیشنهاد کرده است.


دانه رازیانه
دانه رازیانه قدرت هضم‌کنندگی بالایی دارد. می‌توانید با حدود ۱۰ دقیقه خیساندن آن در یک لیوان آب جوش از آن یک مخمر به دست بیاورید. هم‌چنین می‌توانید پودر آن را روی سبزیجات در حین پختن بریزید.
درمان خانگی گاز شکم با لیمو
با نصف قاشق جوش‌شیرین در آب آن را هم بزنید. از آب یخ استفاده نکنید چون به تولید گاز می‌انجامد. این محلول را بعد از غذا مصرف کنید.
زنیان
در کتاب «دایره‌المعارف درمان خانگی» مصرف دانه‌های زنیان یکی از راه‌هاس درمانی سوء هاضمه است، و علتش خواص ضداسیدی آن است. در واقع زنیان باعث تحریک اشتها و افزایش هاضمه می‌شود. دانه‌های آن را در عصاره لیمو خیس دهید و در جای تاریک، خشک کنید. هر شب به اندازه یک قاشق آن را با آب مخلوط کرده و بخورید.
هاریتاکی (هاراد)
آن را حسابی بشویید و در داخل یک بطری بدون منفد نگه دارید. بعد از غذا یک تکه از آن را بمکید. برای از بین بردن گاز و نیز رفع یبوست بسیار مفید است.
درمان با میخک
میخک از بین برنده‌ی گاز و افزایش دهنده‌ی اشتها‌ست. حدود ۲ تا ۳ میخک را می‌توانید به برنج در حال پخت اضافه کنید. یا ۲ تا ۳ تا از آن را به مدت ۱۰ دقیقه در آب مخلوط کرده و بعد بخورید.


خاجور (خرما)
منشأ ویتامین B و C همراه با قند، پروتئین، کربوهیدرات، چربی، آنزیم و مواد معدنی است. هر شب ۶ تا ۸ خرما را در آب بگذارید تا خیس بخورد. بعد فردا صبح آنها را در میکسر انداخته و معجون به دست آمده را بخورید.
درمان خانگی باد شکم با شیرکره
این محلول به هاضمه و رفع اختلالات معده کمک می‌کند. یک‌چهارم قاشق پودر زیره‌ی سبز را با فلفل سیاه و نمک سندها در یک لیوان شیرکره قاطی کرده و ۲ تا ۳ بار در روز بخورید.



:: بازدید از این مطلب : 1006
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

کلمه ای به نام سرطان دروغ است...

از همه شما عاجزانه خواهش میکنم این مطلب را بدون استثناء بخوانید.
درمان سرطان را به ما اشتباه اطلاع داده اند.

شاید باورتان نشود. اما سرطان یک بیماری نیست
یک تجارت است


:: بازدید از این مطلب : 756

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چای کیسه ای باعث تسکین تب خال می شود

✅درست است✅
تبخال مزاحمی که روی لب ها شکل می گیرد، در اثر ویروس هرپس عرض اندام می کند و می تواند دردناک باشد. خبر خوب اینکه چای کیسه ای باعث کاهش درد آن می شود. فلاونوئیدهای موجود در چای و همچنین کافئین آن مانع از رشد سریع ویروس هرپس می شوند.
چای سبز که حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند کاتچین است، شهرت زیادی در تسکین درد و مقابله با ویروس هرپس دارد. توصیه می کنیم به محض مشاهده ی اولین علائم تب خال، یک عدد چای کیسه ای خنک شده را روی تب خال قرار دهید.
یخ نیز باعث تسکین درد و کاهش التهاب می شود. حتی می توانید یک گلوله پنبه ای را به شیر آغشته کرده و به مدت 10 تا 15 دقیقه روی تبخال قرار دهید.

 
عکس ‏آشپزی با سبز و ترش‏
 


:: بازدید از این مطلب : 588
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
 
 

عروس خانم های طرفدار مژه مصنوعی بخوانند

 

مژه مصنوعی این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است اما برای استفاده از آن باید کمی احتیاط کنید

عروس خانم های طرفدار مژه مصنوعی بخوانند

مژه مصنوعی این روزها آنقدر مد شده است که نه تنها برای عروس ها بسیار استفاده می شود بلکه خانم ها و دخترهای جوان هم برای جلوه بخشیدن بیشتر به چشم هایشان از این مژه ها استفاده می کنند. اگرچه شاید خیلی از استفاده کنندگان مژه های مصنوعی تصور کنند این مژه ها آسیب رسان نیستند و فقط یک مژه است که با چسب چسبانده می شود و اگر خوششان نیامد آن را می کنند اما موضوع انقدرها هم ساده نیست و استفاده از این مژه ها می تواند خطرناک باشد.
دکتر امیرهوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علمی پزشکی تهران در گفتگو با هفته نامه همشهری تندرستی 18 نکته درباره عوارض مژه مصنوعی مطرح می کند.

1. می چسبانند، نمی کارند

 


آرایشگرها برای اینکه ظاهر مژه ها بلند و پرپشت به نظر برسد، کاشت مژه را پیشنهاد می کنند ولی در واقع خبری از کاشت مژه نیست و تنها مژه های مصنوعی را می چسبانند. کاشت مژه فرایند پیچیده ای است که تنها باید توسط پزشک متخصص انجام شود.

2. مژه مصنوعی دائمی نداریم

 


بعضی از آرایشگاه ها با عنوان دائمی بودن مژه های مصنوعی شما را وسوسه می کنند تا این کار را انجام دهید. ولی در واقع این مژه ها به هیچ وجه دائمی نیستند و مراقبت و تحمل آنها خیلی سخت است.

3. پرپشتی مصنوعی به قیمت کم پشتی واقعی

 


یکی از مهم ترین عوارض مژه های مصنوعی آسیب رساندن به مژه های طبیعی است چون خونرسانی را در سطحی که مژه روی آن چسبانده شده کم می کنند و باعث کم پشتی مژه های طبیعی می شوند.

4. اگزما و حساسیت به چسب روی شاخش است

 


یکی از مشکلاتی که مژه های مصنوعی می توانند به وجود بیاورند، اگزما و حساسیت به چسب مورد استفاده است. با توجه به اینکه پوست لبه پلک نازک است، خطر ایجاد حساسیت در آن بالاست و احتمال به وجود آمدن التهاب، خارش و قرمزی دور چشم نیز وجود دارد.

5. نواری و دانه ای هر دو مضرند

 


شاید بعضی از افراد تصور کنند استفاده از نوع نواری مژه مصنوعی نمی تواند مشکلی را برایشان به وجود بیاورد، در حالی که تفاوت قابل توجهی بین این مژه ها وجود ندارد.

6. برای گل مژه آماده شوید

 


مژه مصنوعی احتمال ابتلا به عفونت، به ویژه گل مژه را افزایش می دهد و این مساله در افرادی که استعداد ابتلا به گل مژه را دارند خیلی بیشتر اتفاق می افتد. به طور کلی، افرادی که از مژه های مصنوعی استفاده می کنند به دفعه های بیشتری به گل مژه مبتلا می شوند.

7. برای شما مفید است

 


مژه های مصنوعی می توانند فقط برای بعضی از افراد مفید باشند؛ برای مثال اگر فردی در اثر سوختگی یا بیماری، مژه اش را از دست بدهد و امکان کاشت مژه فراهم نباشد، پزشک استفاده از مژه های مصنوعی را توصیه می کند. تشخیص اینکه فرد شرایط کاشت مژه را دارد یا نه تنها برعهده متخصصان است نه آرایشگران.

8. یک بار استفاده کنید ولی حتما مرغوب ترین جنس باشد

 


چنانچه جزو آن دسته از افرادی هستید که پزشک اجازه استفاده از این نوع مژه ها را به شما داده یا اینکه شب عروسی تان است و تنها یک بار می خواهید از این نوع مژه ها استفاده کنید، باید مرغوب ترین نوع این نوع مژه ها را بخرید.

9. به دیگران مژه قرض ندهید

 


مژه مصنوعی مانند لوازم آرایشی یک وسیله شخصی است؛ پس از زدن مژه مصنوعی دست دوم، به خصوص وقتی شخص دیگری را که قبلا از آن استفاده کرده نمی شناسید، جدا خودداری کنید. به هیچ وجه مژه های مصنوعی خودتان را هم به کسی قرض ندهید.

10. مژه مصنوعی چند بار مصرف نداریم

 


این مژه ها باید به صورت یکبار مصرف باشند و استفاده از یک مژه مصنوعی و چسب مخصوص آن به دفعه های زیاد توصیه نمی شود. چون به طور یقین این مژه با هر بار کندن و چسباندن دوباره دچار آلودگی می شود و به چشم آسیب وارد می کند.

 

11. با مژه مصنوعی لنز استفاده نکنید

 


آرایشگرها معمولا برای اینکه چشمان تان در کنار مژه مصنوعی زیباتر به نظر برسد، گذاشتن لنز را هم به شما پیشنهاد می کنند ولی این کار احتمال عفونت چشم را تا چند برابر زیاد می کند.

12. روی مژه مصنوعی ریمل نزنید

 


روی مژه مصنوعی نباید ریل زد چون احتمال ابتلا به عفونت و التهاب شدید چشم بالا می رود.

13. بلند مدت استفاده نکنید

 


مدت ماندگاری مژه مصنوعی روی چشم نباید زیاد باشد. هر چه مژه مصنوعی بیشتر روی چشم بماند، به همان میزان مشلات ناشی از آن بیشتر می شود.

14. عوارضش پرهزینه است

 


درمان مشکلات ناشی از مژه های مصنوعی، سخت و طولانی مدت است و گاهی 6 تا 9 ماه طول می کشد و حداقل 500 تا 600 هزار تومان هزینه روی دست تان می گذارد.

15. این علائم را دیدید سریع مژه را بردارید

 


اگر در اثر استفاده از مژه های مصنوعی با مواردی مانند پرخونی در چشم، خارش در پلک، ترشح از لبه پلک، درد در چشم و قرمزی در لبه پلک مواجه شدید باید هر چه سریع تر مژه مصنوعی را بردارید.

 

16. چسب ها را فقط یک بار استفاده کنید

 


چسب های مژه های مصنوعی استریل نیستند و خودشان به تنهایی می توانند برای مژه مشکل ایجاد کنند. چسب هایی که در آرایشگاه ها هستند چندبار باز و بسته می شوند و احتمال آلوده شدن آنها بالاست. اگر اقدام به زدن این چسب کردید حتما چسب آن را دور بیندازید و برای نوبت بعدی از آن استفاده نکنید.



:: بازدید از این مطلب : 569
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

کدو سبز و خواص مفید آن

1- غنی از مواد مغذی
کدو سبز از نظر تغذیه ای دارای ارزش زیادی است و به عنوان یک منبع خوب ویتامین C، ویتامین A (به دلیل داشتن سطوح بالای کاروتنوئیدها مانند بتاکاروتن)، منیزیم، پتاسیم، مس، فیبر، فولات، فسفر و ریبوفلاوین شناخته می شود.
کدو سبز همچنین یکی از بهترین منابع غذایی منگنز نیز می باشد.
این گیاه مقدار قابل توجهی از ویتامین B1 و B6 مورد نیاز بدن را نیز تأمین می کند.
از دیگر مواد مغذی موجود در کدو سبز می توان به پروتئین، روی، کلسیم، آهن، نیاسین، تریپتوفان، ویتامین K و... اشاره کرد.

2- کاهش علایم بیماری
این باور وجود دارد که کدو سبز آسم را درمان می کند؛ زیرا حاوی ویتامین C بالایی می باشد.
دریافت منظم این سبزی موجب کاهش سطوح بالای هموسیستئین خون می شود؛ حتما می دانید که سطوح بالای هموسیستئین منجر به حمله قلبی و سکته مغزی می شود.
مقدار بالای ویتامین C و لوتئین موجود در کدو سبز به چشم های شما کمک می کند تا بهتر ببینید و سلامت آن ها را بهتر حفظ نمایید.

3- پیشگیری از بیماری ها
کدو سبز یکی از بهترین غذاهایی است که به پیشگیری از بیماری اسکوربوت، کبودی و... که در نتیجه ی کمبود ویتامین C به وجود می آید کمک می کند.
همچنین از خطر ابتلا به ام اس و سرطان کولون (روده بزرگ) محافظت می کند.
کدو سبز حاوی عناصر ضد سرطانی است.
آب کدو سبز از نظر توانایی مقابله با جهش های سلولی همانند تره فرنگی، تربچه و کدوتنبل است.

4- خواص ضد پیری
این اعتقاد وجود دارد که کدو سبز حاوی ترکیبات ضد پیری بسیار خوبی است. آنتی اکسیدان های موجود در آن موجب تقویت حافظه و کاهش مشکلات وابسته به سن به میزان 40 درصد می شود.
بر طبق تحقیق انجام شده توسط دانشگاه راش در شیکاگو، ویتامین A و E در ترکیب با اسیدهای چرب امگا 3 جذب آنتی اکسیدن های محلول در چربی را تقویت می کند و به بازسازی مؤثر سلول های مغزی کمک می کند.

5- کاهش وزن
کدو سبز حاوی بیش از 95 درصد آب می باشد که آن را به عنوان یکی از بهترین غذاها برای افرادی که رژیم دارند، مطرح می کند.
کدو سبز همچنین حاوی کالری کمی است، به طوری که هر 100 گرم آن فقط حدود 25 کالری دارد. علاوه بر این مشخص شده است که کدو سبز متابولیسم یا سوخت و ساز بدن را بالا می برد

عکس ‏‎Maryam Memarzadeh‎‏


:: بازدید از این مطلب : 869
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

توصیه‌هایی برای کاهش وزن در ۵۰ سالگی

با اینکه ۵۰ سالگی شروع دوره جدیدی از زندگی است، وجود برخی حقایق فیزیولوژیکی می‌تواند باعث شود که واقعا احساس کنید پیر شده‌اید و کار از کار گذشته است، خصوصا اگر مسئله در مورد کاهش وزن باشد.

توصیه‌هایی برای کاهش وزن در ۵۰ سالگی با اینکه ۵۰ سالگی شروع دوره جدیدی از زندگی است، وجود برخی حقایق فیزیولوژیکی می‌تواند باعث شود که واقعا احساس کنید پیر شده‌اید و کار از کار گذشته است، خصوصا اگر مسئله در مورد کاهش وزن باشد. افراد بالای ۵۰ سال که در تلاش‌اند وزن کم کنند، با موانع زیادی رو به رو خواهند شد. اما اگر این موانع را بشناسید و بدانید چطور باید آنها را دور بزنید، میزان موفقیت‌تان در رسیدن به هدف بسیار بیشتر خواهد شد.
تمام ورزش‌هایی که تا الان انجام داده‌اید، نشستن، راه رفتن و بالا و پایین رفتن از پله‌ها در طول زمان باعث بروز عوارضی بر مفاصل و عضلات شما می‌شوند. ممکن است احساس کنید نسبت به دهه‌های پیشین زندگی‌‌تان سخت‌تر و دردناک‌تر شده‌اند. به علاوه موضوع کاهش متابولیسم پیش می‌آید. به گفته محققان شورای ورزش در امریکا، متابولیسم بدن شما در حالت استراحت ( توانایی سوزاندن کالری در حالیکه هیچ کاری نمی کنید) در هر دهه از زندگی، به خاطر کاهش عضله‌سازی و افزایش توده‌های چربی، حدود یک تا دو درصد کاهش می‌یابد. در چنین شرایطی رعایت رژیم غذایی به تنهایی قادر به تغییر این میزان از کاهش متابولیسم نخواهد شد. به این معنی که با گذشت هر سال، رفته رفته به وزن‌تان افزوده خواهد شد. در نتیجه با دانستن این نکته که سوخت و ساز بدن با بالا رفتن سن کند می‌شود، طبیعتا  نباید انتظار داشته باشید که بتوانید سریع و آسان وزن کم کنید. کاهش وزن در سنین بالای ۵۰ سال نیازمند صبر و استمرار شما در انجام تمرینات ورزشی و رعایت یک رژیم غذایی مناسب خواهد بود.
برای کاهش وزن در سنین ۵۰ سالگی به بالا به نکات زیر توجه کنید.
کالری های دریافتی خود را بشمارید
از مواد مغذی و کم کالری استفاده کنید. کالری های دریافتی در طول روز باید بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کالری باشند. با این حال، مقدار مصرف کالری به فعالیت های روزانه شما نیز بستگی دارد. برخی از مشکلات پزشکی باعث کاهش مقدار کالری های دریافتی می‌شوند.
کمتر بخورید
کمتر بخورید و بیشتر ورزش کنید؛ این باید معیار اصلی شما باشد. با این حال، کمتر خوردن به معنای دنباله روی از رژیم‌های غذایی سرسختانه و گرسنگی کشیدن نیست. یاد بگیرید که اشتهایتان را کنترل کنید. چند تغییر ساده در عادات غذایی خود اعمال کنید و بر اساس آن غذا بخورید. سعی کنید مواد غذایی مناسبی انتخاب کنید تا از تلاش‌های خود نتیجه بگیرید:
•مصرف شکر و تنقلات سرخ شده و بی ارزش را کم کنید و سعی کنید کمتر بیرون غذا بخورید.
•ماهی، میوه و سبزیجات بیشتری بخورید تا از تمام مواد مغذی و سالم بهره‌مند شوید.
•در طول روز هیدراته بمانید. نوشیدنی های سالم بنوشید و کمتر الکل مصرف کنید.
•بیشتر از فرآورده‌های لبنی و گوش بدون چربی استفاده کنید.
ورزش کنید
ورزش منظم می‌تواند میزان انرژی‌تان را افزایش دهد، در حفظ استقلال‌تان به شما کمک کند و از طرفی علائم بیماری و درد که با بالا رفتن سن بروز پیدا می‌کنند، کاهش دهد. 
•قبل از شروع هر ورزشی تمرینات کششی انجام دهید تا آسیب نبینید.
•ورزش‌های استقامتی سبک مانند دوچرخه‌سواری، پیاده روی و شنا برای سلامت قلبی و عروقی و سیستم گردش خون مفید هستند. پیاده‌روی سریع نیز نوعی تمرین قلبی عروقی است.
•علاوه بر ورزش‌های کششی و استقامتی، وزنه زدن نیز به تقویت استخوان‌ها و افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند.
•تمرینات تعادلی انجام دهید تا حالت ایستادن بهتری داشته باشید.
•از انجام تمرینات سنگین مانند ایروبیک، وزنه برداری و شرکت در اردوگاه تعلیمات نظامی خودداری کنید تا دچار کشیدگی، آسیب دیدگی و رگ به رگ شدن عضلات نشوید.
•می‌توانید به جای انجام مجموعه تمرینات روتین و تکراری، یک رشته ورزشی که دوست دارید انتخاب کنید.
توصیه می‌شود که ۳ روز در هفته و هر بار به مدت ۲۵ دقیقه ورزش کنید. مطمئن شوید که روز قبل از تمرین، خوب استراحت می‌کنید. به یاد داشته باشید که برای رسیدن به موفقیت مهلت از پیش تعیین شده‌ای ندارید. یک رژیم غذایی مناسب و ورزش چیزی است که شما برای رفاه، سلامت و شادی‌تان به آن نیاز دارید.
(منبع: thehealthsite)



:: بازدید از این مطلب : 622
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

ساده ترین درمان ها برای کاهش درد میگرن

انجمن اختلالات عصبی و سکته مغزی ایالات متحده آمریکا اعلام کرده که سردردهای میگرنی حدود 12 درصد از بزرگسالان را در این کشور درگیر خود کرده است.

ساده ترین درمان ها برای کاهش درد میگرن

میگرن یک سردرد تپش‌دار است که می‌تواند در یک سو یا هر دو سوی سر ایجاد شود. سردرد میگرن بیشتر با تهوع، استفراغ یا کاهش اشتها همراه است. فعالیت فیزیکی و ورزش، نورهای درخشان یا صداهای بلند می‌توانند سردرد را بدتر کنند. بیشتر افراد دچار سردرد میگرن، پس از آغاز سردرد به محلی تاریک، آرام و خنک می‌روند تا سردردشان رفع شود.

راه های ساده تر برای رفع دردهای ناشی از حمله های میگرنی از این قرارند:

استفاده از منتول: برای درمان میگرن از محلول 10 درصد منتول که جزو اصلی عصاره نعناع است به صورت موضعی روی پوست ناحیه شقیقه استفاده می‌شود. یافته ها نشان داده است که حدود 2 ساعت بعد از استفاده از ژل موضعی منتول سردرد کاهش یافته است. حتی این عصاره می تواند تهوع، استفراغ، و حساسیت به نور و صدا ناشی از میگرن را نیز کاهش دهد. از آنجا که منتول یک درمان موضعی است پس عوارض جانبی خاصی هم ندارد و می توان آن را با سایر درمان های میگرن ترکیب کرد.

کمپرس سرد: استفاده از این کمپرس سرد، قدیمی ترین روش برای درمان انواع سردرد است. کمپرس سرد درجه حرارت خون در حال عبور از شریان ها را کاهش داده و به تسکین درد کمک میکند.

مقدار کمی کافئین: برخی افراد مبتلا به میگرن گزارش داده اند که مصرف مقدار کمی کافئین مثلا یک فنجان قهوه، به تسکین علائم درد ناشی از میگرن در آنها کمک می کند. کافئین یک ضد درد و ضد التهاب است و به باریک شدن عروق خونی اطراف مغز کمک می کند. پژوهشگران دریافته اند که کافئین عملکرد ماده ای به نام آدنوزین را که در اثر افزایش حجم مغز در طول حمله میگرنی ایجاد می شود، مهار می کند. همچنین نشان داده شده که کافئین در تسکین درد میگرنی سریع تر از مسکن عمل می کند.

قرص ملاتونین: ملاتونین هورمون تولید شده توسط مغز است که چرخه خواب را تنظیم می کند. اگرچه ارتباط بین ملاتونین و میگرن هنوز به طور کامل شناخته نشده است، اما برخی مبتلایان به میگرن موفقیت استفاده از قرص ملاتونین و پیشگیری از حملات میگرن را گزارش کرده اند. برخی محققان نیز گمان می کنند که عدم تعادل ملاتونین در مغز با سردردهای میگرنی در ارتباط است. برخی دیگر از پژوهشگران می گویند، اختلالات خواب در میان میگرنی ها شایع تر است و قرص های ملاتونین با تنظیم چرخه خواب از حملات میگرنی می کاهند.

مکمل های منیزیم: شواهدی وجود دارد که نیمی از تمام افراد مبتلا به میگرن، دچار کمبود منیزیم هستند. و مطالعات دیگر نشان داده اند که مصرف روزانه مکمل منیزیم تا 40 درصد از حملات میگرنی می کاهد.

منبع: پارسینه



:: بازدید از این مطلب : 698
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

خواص بی نظیر پای مرغ

طبق تحقیقات انجام شده”پای مرغ” حاوی بسیاری ازپروتئین ها، ویتامین ها، مواد معدنی و حیاتی است که بدن انسان قادر به تولید آنها نیست.

خواص بی نظیر پای مرغ

از همین جهت به افرادی که دچار مشکلاتی مانند: خمیدگی که ناشی از کمبود کلسیم است، پوکی استخوان، آرتروز، نرمی استخوان(راشیتیسم) در کودکان و بزرگسالان، روماتیسم، شکستگی استخوان و به طور کلی تغییرات ساختمانی در استخوانها و نیز اختلال عملکرد عضلانی ناشی از کمبود کلسیم و ویتامین D را می توان با ااستفاده از این ماده غذایی درمان کرد، که در ادامه به خواص درمانی و روش مصرف آن خواهیم پرداخت.

بسیاری از پزشکان تغذیه و همچنین پزشکان جراح اورتوپدی در بسیاری موارد استفاده از سوپ های مختلف حاوی عصاره پای مرغ را به بیماران خود توصیه می کنند.

خواص درمانی

  • بهترین درمان برای پوکی استخوان
  • بهترین درمان برای راشیتیسم
  • بهترین جلوگیری و ترمیم نکروز و پوسیدگی مفاصل و غضروفها
  • بهترین پیشگیری و درمان صدای مفاصل در حال فرسایش
  • بهترین جایگزین برای قرص های غضروف ساز اروپایی و آمریکایی
  • بهترین کمکی برای رشد کودک و نوجوان
  • بهترین درمان برای سرماخوردگی و ضعف شدید
  • بهترین منبع گلوکزامین و سولفات کندورایتین
  • بهترین ترمیم کننده شکستگی استخوان
  • بهترین بهبود دهنده کمردرد یا دیسک کمر

روش مصرف:

مقدار 1 بسته پای مرغ را پس از تمیز و شستشو کرده به همراه 3 تا 4 لیوان آب داخل قابلمه ای قرار داده و مقداری پیاز را پس از پوست گرفتن اضافه کرده روی حرارت قرار داده و زیر آن را کم کنید و به مدت حداقل 4 تا 6 ساعت حرارت دهید البته با شعله ملایم، پس از گذشت این زمان محتویات قابلمه را داخل مخلوط کن ریخته و صافی کنید و در فریزر نگهداری کنید برای مصرف کافی است از “عصاره پای مرغ “تهیه شده مقداری را به انواع سوپ و خورشت تهیه شده اضافه و سپس میل کنید.

نکته ی مهم: افرادی که مبتلا به چربی خون و کلسترول بالا هستند باید هنگام خوردن این عصاره مقداری آب لیموترش و یا آب غوره به غذای خود اضافه کنند.

غذاهایی داریم که در بهبود آرتروز یا کمردرد یا دیسک کمر مؤثر باشند. برخی از پودر سنجد به عنوان یک غذای مؤثر برای آتروز نام می برند نظر شما چیست؟

- پودر سنجد مؤثر است. زنجبیل هم خیلی مؤثر است. هم موضعی و هم خوراکی. همراه با غذا یا چای صرف شود مؤثر است. ما می‌گوییم پای مرغ را بجوشانید و آب گوشت و ژل آن را بخورید. پای مرغ پر از مواد غضروف ساز است. پای مرغ دارای سولفات کندروئتین است. سولفات کندروئتین در پای مرغ فراوان است. در ویزیت بچه هایی که سر استخوان ران شان نکروز می شود می پوسد خراب می شود ، پای مرغ را به آنها تجویز می کنم. نتیجه خیلی مثبتی هم گرفته ایم.

یک مورد حتی قرار بود عمل جراحی بشود که ما با همین پای مرغ او را سلامت کردم و اجازه ندادم کارش به عمل جراحی درتهران بکشد. متاسفانه یک پزشک تاجر می خواست این دختر بچه را عمل جراحی کند که خوشبختانه با همین پای مرغ مداوا شد و مشکل پوسیدگی استخوان ران او برطرف شد. اما توصیه من به بیماران خودم خوردن غضروف پای مرغ است. الان مرسوم شده است که قرص هایی آمریکایی و اروپایی به اسم غضروف کوسه ماهی به قیمت گران به مردم داده می شود. این قرص ها هیچ خاصیتی معجزه آسایی ندارد. چندین ماه این قرص های گرانقیمت و بی حاصل باید خورده شود که آیا تأثیر بکند یا نکند!

* متأسفانه برخی از خانواده ها از مصرف پای مرغ خودداری می کنند. توصیه شما به این افراد چیست مصرف پای مرغ را کسرشان می دانند!

- الان دیگر اینطور نیست. الان پای مرغ کم یاب است. به سادگی پیدا نمی شود. در گذشته مردم از منافع آن بی اطلاع بودند. برخی از شهرهای استان خراسان می آیند و از مشهد پای مرغ می خرند و می برند شهرستان. پای مرغ به ترمیم غضروف ها خیلی کمک می کند. متأسفانه مافیای دارویی در ایران قرص های غضروفی آمریکایی و اروپایی را وارد می کنند و به قیمت گران به مردم می فروشد. پای مرغ به مراتب مؤثرتر و مفیدتر از قرص های غضروفی آمریکایی و اروپایی است. کارگر بیچاره ای که گوشت نمی تواند بخورد ، پروتئین پای مرغ کلی برایش مفید است. در قلم پای مرغ مواد خون ساز و آهن ساز دارد.

پای مرغ برای جلوگیری از پوکی استخوان هم مفید است. ما تا جایی که توانسته ایم به بیمارانمان توصیه کرده ایم و نتایج خوبی هم گرفته ایم. البته برای آتروز نرمش ها و ورزش هم مؤثر است. کسی که نرمش نمی کند ، ورزش نمی کند و تحرک ندارد ، دچار خشکی گردن می شود. ورزش و نرمش حکم روغن کاری برای گردن دارد.

بهترین راه برای درمان افسردگی

پای مرغ را چه ماشینی و چه محلی (اگر مرغ محلی باشد بهتر است) تمیز بشویید. بدون اینکه در آب جوش زده و پوست زرد رنگ آن را پاک کنید. پای مرغ را خوب بشویید و روی آتش کباب کنید و بخورید. مد نظر داشته باشید که فقط ناخن های آن را بکنید و انگشتان باید باشد. چندین بار در روز انجام دهید. به زودی و به فاصله یک هفته می‌بینید که چه جادویی می‌کند. مصرف پای مرغ بدون کندن پوست آن بسیار مؤثر در درمان افسردگی و اضطراب می‌باشد. این روش نه شیمیایی هست و نه اثرات جانبی دارد.

منبع: قدس آنلاین



:: بازدید از این مطلب : 630
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
 
 

4 روش ساده برای سوزاندن 100 کالری

 

پیش از برگزاری جشن عروسی این روش‌ها را برای لاغری امتحان کنید

4 روش ساده برای سوزاندن 100 کالری
 

اگر قرار است 6 ماه دیگر عروس شوید و به خانه بخت بروید؛ اما هنوز چند کیلو اضافه وزن دارید، اگر می‌خواهید لباس عروسی بخرید؛ اما باید قبل از انتخاب وزن کم کنید، اگر دنبال رسیدن به تناسب اندام هستید، این 4 روش را در برنامه روزانه‌تان بگنجانید تا 100 کیلو کالری بیشتر با هرکدامشان بسوزانید.

1600 متر راه بروید

1600 متر همان مسیری است که شما می‌توانید تنها با 2000 قدم آن را بپیمایید و 100 کلو کالری از چربی‌های اضافه را آب کنید. هرچه قدر سریع‌تر این گام‌ها را بردارید زودتر کالری ها را سوزانده و به هدفتان نزدیکتر می‌شوید. از 1600 متر شروع کنید و کم کم تعداد قدم‌ها را افزایش دهید.

 

 

به جای نشستن روی صندلی از توپ استفاده کنید

اگر بیش از دو ساعت از روزتان را به صورت نشسته روی صندلی می‌گذرانید بهتر است در اسرع وقت صندلی خود را با یک توپ تمرینی یا درمانی عوض کنید. نشستن روی این توپ‌ها باعث به کار افتادن عضلات اصلی شما شده و در هر ساعت 50 کیلوکالری انرژی می‌سوزاند.

 

 

تشنه‌اید؟ آب یخ بنوشید

اگر قصد لاغر شدن دارید آب را همراه با چند تکه یخ بنوشید. خوردن هر لیوان آب در طول روز معادل سوزاندن 25 کیلوکالری انرژی متابولیسم پایه شما را بالا می‌برد. بنابراین با خوردن 8 لیوان آب می‌توانید 200 کالری انرژی بسوزانید.

 

از نوشیدنی‌های گرم غافل نشوید

نوشیدن مایعات گرم مانند چای سبز، چای معمولی یا انواع دم‌نوش‌ها باعث تحریک سیستم عصبی مرکزی شده و در نتیجه روند سوزانده شدن کالری را در بدن شما تسریع می‌کند. نوشیدن 3 لیوان چای سبز می‌تواند به شما کمک کند تا 75 -100 کیلو کالری انرژی بسوزانید.



:: بازدید از این مطلب : 735
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
 
 

ترک هایی که دردناک می شود

 

به ترک هایی که باعث میشود قلب دوم شما به خطر بیفتید و راه رفتن شما را دچار اختلال کند فکر کرده اید ؟ چقدر به سلامتی و زیبایی پاهایتان اهمیت میدهید؟

ترک هایی که دردناک می شود
 

یکی از مشکلات رایج پوستی که بسیاری از افراد به آن مبتلا می شوند ترک برداشتن پاشنه پاست. گاهی این ترک ها چنان دردناک می شود که حتی قادر به راه رفتن نیستید و از کار روزانه خود باز می مانید.
کمبود رطوبت یکی از دلایل خشکی و ترک برداشتن پاشنه پا است. فقدان زینک و اسیدهای چرب امگا3 نیز می تواند باعث ترک خوردن پاشنه پا شود.
وقتی به پاشنه پا در اثر راه رفتن فشار وارد می شود این ترک ها باز می شود. پوسته پوسته شدن و قرمز شدن پاشنه پا اولین علائم ظاهری آنهاست. برای کنترل کردن این شرایط می توانید از درمان های خانگی استفاده کنید.
قبل از شروع درمان ابتدا پاها را با یک برس مخصوص شستشو دهید و کاملا با شامپو و صابون بشویید.
می توانید برای شستشوی پاها از اسکراب های مخصوص پا استفاده کنید.
روش های مختلف خانگی برای درمان ترک های پا وجود دارد که ما در این مطلب از سایت نوعروس به شرح برخی از این روش می پردازیم.


1- از آبلیمو استفادده کنید
یک لگن کوچک بردارید و پاها را داخل آن قرار دهید و داخل لگن آبلیمو بریزید و به مدت 10 دقیقه حداقل یک بار در هفته این کار را انجام دهید. آبلیمو باعث می شود تا ترک ها زودتر بهبود پیدا کنند.
2- از سرکه استفاده کنید
کمی سرکه روی یک باند بریزید و پاشنه پاها را با باند بپوشانید و سپس جوراب بپوشید و بگذارید تا صبح پانسمان روی پاشنه پا باشد.
3- از آب داغ و سرد همزمان استفاده کنید
ابتدا پاها را داخل لگن آب داغ قرار دهید سپس پاها را بیرون آورید و داخل لگن آب سرد بگذارید. این کار باعث می شود تا سرعت گردش خون بهتر و سریع تر شود و در نتیجه روند بهبودی سریع تر اتفاق بیفتد.
4- از ماسک جو استفاده کنید
سه قاشق غذاخوری جو را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و ماسک را به پاشنه و روی پاها بزنید. این ماسک خاصیت مرطوب کنندگی بالایی دارد سپس پاشنه پا را روی کمی از مخلوط قرار دهید و پس از 30 دقیقه پاها را با آب سرد بشویید.
5- پاها را ماساژ دهید
به کف پا و پاشنه و انگشتان فشار وارد کنید و پاها را خوب ماساژ دهید. این ماساژ درمان خوبی برای از بین بردن ترک های پاشنه پا است.
 

ترک هایی که دردناک می شود

از دیگر روش های خانگی برای درمان ترک های پا می توان موارد زیر را نام برد:
استفاده از لایه بردارها
استفاده از ماسک پارافین
استفاده از کفش ورزشی مناسب



:: بازدید از این مطلب : 840
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
 
 

رژیم های غلط لاغری از نمای نزدیک

 

اگر حاضرید برای لاغر شدن هر رژیم و برنامه غذایی را امتحان کنید، بهتر است قبل از هر تصمیمی این مطلب را تا انتها بخوانید تا ببینید که رژیم های غلط چه بالاهایی سرتان می آورند.

رژیم های غلط لاغری از نمای نزدیک
 

رژیم بجو و تف کن

این رژیم اوایل قرن بیستم ابداع شد. اولین کسی که این رژیم را گرفت مردی به نام هوراس فلچر بود که بیمه هزینه‌های درمان ناشی از چاقی او را نمی‌داد. فلچر با رژیم جویدن توانست 40 پوند لاغر کند و رازش هم این بود که هر لقمه غذایش را 40 بار می‌جوید و سپس باقی‌مانده غذایی که توی دهانش مانده بود را دور می‌ریخت!



رژیم عینک آبی


می‌گویند رنگ آبی اشتها را از بین می‌برد. مدافعان این رژیم به جای اینکه آشپزخانه‌شان را رنگ آبی بزنند، از بشقاب یا وسایل آبی استفاده کنند و...، یک عینک آبی روی چشم‌شان می‌گذارند و سر میز می‌نشینند. شاید این روش خیلی سخت نباشد ولی زندگی را تبدیل به یک فیلم طولانی سه‌بعدی می‌کند.


رژیم گراهام

سیلوستر گراهام، کشیش پروتستانی بود که در قرن نوزدهم زندگی می‌کرد و کاملا گیاه‌خوار بود. او معتقد بود مردم چاق می‌شوند چون بیش از حد رابطه زناشویی با همسر خود دارند. البته رژیم گیاه‌خواری گراهام و همچنین پرهیز او از داشتن رابطه زناشویی خیلی دوام نیاورد ولی امروزه او را به عنوان پدر کراکرهای معروف گراهام می‌شناسند.


رژیم سرکه سیب


لرد بایرون به بی‌اشتهایی و پرخوری عصبی متهم بود ولی باز هم دست از تبلیغ لاغری با استفاده از رژیم سرکه سیب برنداشت. ایده اصلی او این بود که برای لاغری باید روزانه مقدار کافی سرکه سیب، یک عدد تخم‌مرغ خام و یک فنجان چای بنوشید. هنوز هم خیلی‌ها از این رژیم استفاده می‌کنند و عوارض جانبی آن یعنی اسهال و تهوع را به جان می‌خرند تا لاغر شوند.


رژیم زیبای خفته


وقتی خوابید نمی‌توانید غذا بخورید. پس برای لاغر شدن باید بیشتر بخوابید و کمتر بیدار بمانید تا هوس غذا خوردن به کله‌تان نزند.


رژیم سیگار


این رژیم در سال‌های 1920 حسابی روی بورس بود و حتی توسط پزشکان نسخه می‌شد. بر اساس این برنامه هر وقت کسی گرسنه می‌شود، به جای غذا خوردن باید یک نخ سیگار دود می‌کرد و اساس رژیم این بود که چاقی شما را می‌کشد ولی سیگار فقط باعث می‌شود سرطان ریه بگیرید!


رژیم صابون لاغری


در سال‌های 1930 این حرف سر زبان‌ها افتاده بود که اگر نمی‌توانی چربی‌هایت را بسوزانی حداقل آنها را از روی بدنت بشور. صابون‌هایی برای این کار هم وارد بازار شده بود ولی خیلی زود این رژیم شکست خورد چون معلوم شد این صابون‌ها فرقی با صابون‌های شست‌و‌شوی دست معمولی ندارند.


رژیم پنبه

گرسنه هستی؟ یک تکه پنبه بخور! البته به شرط اینکه طعم «هیچی» را دوست داشته باشی. کسانی که این رژیم را می‌گیرند از اندازه گلوله‌های پنبه که درست اندازه لقمه‌های غذاست راضی‌اند ولی متاسفانه نمی‌دانند که با این رژیم هم ممکن است دچار انسداد روده شوند و هم سرطان بگیرند و در نهایت بمیرند البته با وزن ایده‌آل‌شان!

رژیم کرم کدو

وقتی می‌شود انگل‌های گرسنه را به جان معده و روده انداخت و از چاقی خلاص شد، چرا باید رژیم بگیریم و غذاهای سالم بخوریم؟ این رژیم در قرن بیستم ابداع شد ولی خیلی به محبوبیت نرسید. چون مردم می‌دانند که خوردن انگل چه‌قدر مضر است و چه آسیب‌هایی به بدن می‌زند؟ مسلما نه! علتش این است که 90 درصد مردم دنیا حاضر نیستند لب به کرم بزنند حتی اگر بدانند که با خوردن آن مانکن می‌شوند.

در این برنامه کاهش وزن شما درست به اندازه قبل غذا می‌خورید ولی این انگل‌ها در غذای شما سهیم می‌شوند و شما را لاغر می‌کنند اما دردسرهایی مانند سوءهاضمه و دردهای شدید شکمی، سوءتغذیه و کبمود پروتئین، نفخ، انسداد روده، تشنج و مننژیت و... را نیز برای‌تان به ارمغان می‌آورند و شاید حتی شما را بکشند.

              

رژیم خام‌خواری

هر متخصص تغذیه‌ای با این ایده موافق است که کاهش مصرف فست‌فودها و اسنک‌ها و در عوض جانشین کردن آنها با انواع میوه‌ها و سبزیجات تازه، راهی معقول و موثر برای کاهش وزن است اما چرا باید برای این کار از خوردن غذاهای پخته شده صرف‌نظر کنید و فقط به خام‌خواری بچسبید؟ کسانی که به این رژیم ایمان دارند، معتقد هستند که پخت و پز مواد مغذی موجود در غذا را از بین می‌برد درحالیکه حتی بعد از حرارت دیدن خیلی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر در مواد غذایی باقی می‌ماند.



رژیم قلیایی

رژیم غذایی قلیایی یعنی حذف لبنیات، شیرینی، کافئین، الکل، غذاهای مصنوعی و فرآوری‌شده و مصرف میوه‌های تازه و سبزیجات بیشتر. این رژیم قطعا نکات مثبتی دارد؛ از یک طرف شما باید مواد غذایی را تازه مصرف کنید و از طرف دیگر مصرف موادغذایی چرب و فراوری شده محدود می‌شود و این به خودی خود به شما برای رسیدن به وزن ایده‌آل‌تان کمک می‌کند. اما موضوع این است که پایه و اساس این رژیم دروغ است زیرا هیچ رژیمی واقعا نمی‌تواند روی PH بدن آنقدرها اثر بگذارد و آن را قلیایی‌تر یا اسیدی‌تر بکند و بدن برای این کار مکانیسم‌های خاص خود را دارد. همچنین حذف لبنیات از رژیم غذایی می‌تواند شما را دچار کمبود جدی کلسیم کند.



رژیم گروه خونی

یک درمانگر طبیعی به نام پیتر دادامو این رژیم را پایه‌گذاری کرد و اساسش این است که مواد غذایی خاص با گروه خونی شما وارد واکنش‌های شیمیایی می‌شوند. به‌عنوان مثال کسانی که گروه خونی O دارند باید گوشت‌های کم‌چرب، میوه و سبزی بخورند و از خوردن گندم و محصولات آن و شیر و لبنیات خودداری کنند. در حالیکه افرادی با گروه خونی A باید گیاه‌خوار شوند و آنهایی که گروه خونی B دارند باید مرغ، ذرت، گندم، گوجه‌فرنگی، بادام‌زمینی و کنجد را از برنامه غذایی روزانه‌شان حذف کنند. با این حال، هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد گروه خونی روی کاهش وزن موثر و تنظیم رژیم بسته به گروه خونی می‌تواند بسیار محدود و خسته‌کننده باشد.

رژیم ورولف

در این برنامه غذایی شما باید بر اساس تقویم قمری روزه بگیرید. در روزهایی که ماه کامل است یا روز اول ماه باید در حالت ناشتایی کامل باشید و جز آب و آب‌میوه اجازه خوردن هیچ خوراکی دیگری را ندارید. نوع پیشرفته این رژیم شامل یک شبانه‌روز، ناشتایی و پس از آن ادامه رژیم در روزهای خاص بر اساس وضعیت ماه است. در حالیکه متخصصان می‌گویند وزنی که به دنبال گرسنگی‌های طولانی از دست می‌رود به سرعت باز می‌گردد و این مساله هیچ ربطی به وضعیت ماه نسبت به کره زمین ندارد!

رژیم شیرینی


درست است که در این رژیم مجاز به خوردن شیرینی هستید اما نه هر شیرینی، بلکه باید انواع خاصی از شیرینی را مصرف کنید که پرپروتئین و پرفیبر هستند و در طول روز 500-600 کالری انرژی به بدن شما می‌رسانند. این شیرینی‌ها وعده صبحانه، ناهار و میان‌وعده‌های شما را تشکیل می‌دهند و به عنوان شام می‌توانید یک وعده معمولی 500-600 کالری بخورید تا انرژی دریافتی روزانه‌تان به 1000 تا 1200 کالری در روز برسد. شاید با این رژیم وزن کم کنید و خودداری از مصرف غذا در طول روز ممکن است به پرخوری در وعده شام منجر شود جوری که حسابی از خجالت‌ خودتان در بیایید.

رژیم 5 لقمه


هر غذایی که دوست دارید انتخاب کنید، اما فقط 5 لقمه از آن بخورید. در این رژیم باید از صبحانه چشم پوشیده و در وعده ناهار و شام 5 لقمه غذا بخورید. این ایده که حجم مصرف مواد غذایی را برای رسیدن به وزن ایده‌آل کم کنیم غلط نیست، اما مشکل رژیم 5 لقمه این است که حتی اگر غذایی انتخابی شما پرکالری هم باشد با خوردن این حجم از آن به زور روزی 900-1000 کالری به بدن‌تان می‌رسد و به مرور دچار کمبود موادمعدنی و انواع ویتامین‌ها می‌شوید.

رژیم لیموناد


این رژیم قدمت زیادی دارد و امروزه انواع مختلف آن میان خانم‌ها و آقایانی که دغدغه وزن دارند، محبوب است. پایه و اساس این رزیم این است که باید ظرف مدت زمان مشخصی فقط لیموناد، آب‌سبزیجات، شربت‌افرا یا آب طعم‌دار شده با فلفل قرمز بخورید! با این رژیم قطعا لاغر می‌شوید، اما به محض اینکه شروع به خوردن غذاهای جامد بکنید، همه وزنی که از دست دادید سرجایش برمی‌گردد. عوارض جانبی این رژیم شایع شامل خستگی، تهوع، سرگیجه و کم‌آبی است و باعث از دست رفتن عضلات بدن می‌شود.

رژیم غذای کودک


اگر نوزاد می‌تواند با خوردن غذای پوره‌شده بزرگ می‌شود، قطعا خوردن این مواد غذایی بهش ما صدمه نمی‌زند. موضوع اصلی اینجاست که شما نوزاد نیستید! کسانی که این رژیم را می‌گیرند روزی 14 قوطی غذای بچه می‌خورند که حدود 20 تا 100 کالری انرژی دارد و در پایان روز هم اجازه دارند که یک شام سبک داشته باشند. این افراد به مرور لاغر می‌شوند ولی به سرعت توان خود را از دست می‌دهند و دچار خستگی و کمبود انرژی می‌شوند.

رژیم سوپ کلم


رژیم سوپ کلم، مادربزرگ همه رژیم‌های غلط کم‌کالری است که این روزها در دنیا رواج دارد. در طول رژیم شما اجازه دارید سوپ کلم بدون چربی، و هر دو سه روز یکبار شیر یا موز بخورید که کالری چندانی ندارد. قطعا با این رژیم لاغر می‌شوید چون غذایی که می‌خورید پرفیبر بوده و آب زیادی دارد و معده را پر می‌کند. البته برای این نوع لاغر شدن باید پیه نفخ و افزایش گاز معده را به دلیل مصرف مقدار زیاد کلم به تن‌تان بمالید و منتظر بازگشست سریع وزن‌تان باشید چون با این برنامه غذایی بافت عضلانی‌تان را از دست می‌دهید نه چربی‌.

رژیم گریپ فروت

رژیم گریپ فروت یک رژیم 12 روزه است که به شما نوید می‌دهد در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید از شر چاقی و چربی‌های اضافی‌تان خلاص شوید. تمرکز این رزیم روی خوردن منابع غذایی پرپروتئین و گریپ‌فروت است که 80 سال هم قدمت دارد.

در این رژیم شما مجاز هستید همه غذاهای دلخواه‌تان رو بخورید به شرط اینکه بیش از روزی 1000 کالری به بدن‌تان نرسد. البته نکته اصلی این است که باید غذای خود را در دمای اتاق مصرف کنید و هیچ غذای خیلی گرم یا خیلی سردی در برنامه روزانه‌تان نباشد و همه مواد غذایی هم در ظروف آلومینیومی سرو شود. یکی دیگر از مهم‌ترین نکته‌هایی که در این رژیم باید آن را رعایت کنید این است که اگر قرار است ماده غذایی مصرف کنید که حاوی نشاسته است(منظور سبزیجات نشاسته‌ای است، نه برنج و سیب‌زمینی و...) ، 4 ساعت قبل یا بعدش نباید پروتئین خورده باشید.

رژیم لاغری عروس کی. ای

رژیم کی. ای یکی از روش‌های سریع لاغری است که به اسم رژیم عروس در دنیا مشهور است، اما رعایتش کردن همان و بروز انواع و اقسام عوارض که چهره زیبای عروس را خراب می کند، همان!

رژیم کی. ای یک برنامه کاهش وزن 10 روزه بوده و در این مدت فرد قرار نیست از طریق دهان غذا بخورد یا سراغ غذاهای معمول بخور. راز این رژیم در استفاده از یک محلول مغذی که پروتئین، کربوهیدرات و چربی دارد و از طریق لوله‌‌ای در بینی به عروس خانم می‌رسد، نهفته است.

یکی از مشکلات اصلی این رژیم این است که شما باید این لوله و کیسه‌ حاوی محلول مغذی را همه جا به خودتان ببرید و این می‌تواند تنفس کردن را برای‌تان دشوار کرده یا باعث بروز زخم در مخاط بینی یا حتی عفونت‌های خطرناک در این ناحیه شود. از طرف دیگر این رژیم فیبر کافی ندارد و شما باید یبوست شدیدی را در این 10 روز تحمل کنید و همچنین آنچنان انرژی خود را برای کارهای روزمره از دست می‌دهید که ترجیح می‌دهید کل ساعت‌های روز خواب باشید.

اشکال این رژیم کجاست؟ اولا که باید همه جا و همه وقت کیسه محلول را که به بینی‌تان متصل شده، همراه داشته باشید. تنفس مشکل، یبوست شدید و نداشتن انرژی نیز در طول روز از جمله ساده‌ترین مشکلاتی است که دنبال کردن این برنامه غذایی برایتان به ارمغان می‌آورد. از طرف دیگر چسبیده بودن یک لوله به بینی در تمام طول روز هم ممکن است شما را در معرض عفونت‌های خطرناک قرار دهد



:: بازدید از این مطلب : 703
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 دی 1394 | نظرات ()