نوشته شده توسط : nahal

امروزه راه‌های بسیار زیادی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد به‌طور مصنوعی موهای خود را بلندتر کرده یا آن را پرپشت‌تر کنید.
حال اگر به دنبال راهی هستید که نسبت به کلاه‌گیس‌ها پایداری و تداوم بیشتری داشته باشد و در واقع بتوانید برای مدتی هنگامی‌که از خواب بر می‌خیزید خودتان را با چهره‌ای جدید مشاهده کنید، بهتر و راحت‌تر آن است که از اکستنشن مو استفاده کنید. در حال حاضر در بازار روش‌ها و نوع‌های زیادی از اکستنشن وجود دارد، در واقع هنگامی‌که به آرایشگر برای این کار رجوع می‌کنید، او به شما اطمینان می‌دهد که روش او بهترین است، بنابراین شما باید، اطلاعات خود را در این‌باره که کدام روش بهتر است و چرا، بالا برده تا انتخاب درستی داشته باشید.
حقیقت این است که همه این روش‌ها خوب هستند اگر به‌طور صحیح استفاده شود. اما اگر این کار توسط فردی غیرمتخصص انجام پذیرد به علت اینکه در این روش از چسب استفاده می‌شود ممکن است موهای شما آسیب ببیند.

● موی طبیعی

موهای طبیعی که به‌طور معمول در کلاه‌گیس‌ها واکستنشن موها به کار می‌رود، ممکن است گران‌تر باشد، ولی در عوض نسبت به موهای مصنوعی، تنوع جنس و رنگ بیشتری دارند و همچنین پس از استفاده ظاهری زیباتر به موهای شما می‌دهد و موها طبیعی‌تر جلوه می‌کند. این موها بر حسب کیفیت‌شان، قیمت‌های متفاوتی در بازار دارند به‌طور مثال موهای آسیایی ارزان‌تر هستند و همچنین به علت اینکه بافت‌های ضخیمی‌دارند ممکن است به راحتی با هر مویی مطابقت پیدا نکنند، موهای اروپایی گران‌تر هستند و باید در نظر داشت که بهترین کیفیت را دارند.
هنگامی‌که از موهای طبیعی در لابه‌لای موهای خود استفاده می‌کنید بسیار زیباتر جلوه می‌کند، اما باید در نظر داشته باشید که باید وقت بیشتری را صرف نگهداری آن کنید، زیرا اگر به‌طور صحیح از آن مراقبت نشود ممکن است کدر شود یا در بین موهای خودتان گره بخورد، پس بهتر است برای این مو از شامپو و نرم کننده با کیفیت استفاده کنید و مراقب آن باشید تا مثل روز اول سالم و درخشان باشد، همچنین هنگام سشوار کشیدن باید مراقب باشید تا زیاد گرما نبیند، زیرا دمای بالا سبب می‌شود مو آسیب ببیند.
اگر شما به فکر بلند کردن مو‌های‌تان هستید استفاده از موهای طبیعی بهترین است زیرا می‌توانید مثل موهای خودتان با آن رفتار کرده و همچنین این موها بادوام و قابل انعطاف است و می‌توانید دوباره از آن استفاده کنید.
همچنین چون این موها از نوع طبیعی هستند راحت‌تر می‌توانید رنگ آنها را تغییر دهید و در واقع دوباره موهایی طبیعی، اما بلندتر یا پرپشت‌‌تر دارید که برای دریافت خدمات رنگ یا مش دلخواه‌تان هنگام مراجعه به آرایشگاه مشکل کمتری دارید.

● موهای مصنوعی

استفاده از موهای مصنوعی روشی ارزان‌تر است و منعی در به کار بردن آنها وجود ندارد، ولی بزرگترین اشکال آن این است که ممکن است به راحتی با موهای طبیعی شما تناسب پیدا نکرده و ظاهری طبیعی نداشته باشد.
پس اگر دغدغه شما این است که موهای‌تان مصنوعی جلوه نکند بهتر است از این روش صرف‌نظر کنید، در واقع این روش برای کسانی توصیه می‌شود که تمایل دارند چهره خود را زود به زود و با قیمت مناسب‌تری تغییر دهند.
موهای مصنوعی تمایل زیادی به کدر شدن دارند به خصوص هنگامی‌که آنها را شامپو می‌زنید، بنابراین به یاد داشته باشید هنگام استفاده از شامپو ابتدا موهای مصنوعی را با کلیپس جمع کرده و بقیه موها را شامپو بزنید به علاوه هنگام سشوار کشیدن نیز از همین روش استفاده کنید، زیرا موهای مصنوعی به راحتی ممکن است بسوزند وقتی که داغ و دوباره سرد می‌شوند این موها همچنین پس از مرتب کردن احتیاج به اسپری مو دارند تا درخشان‌تر جلوه کنند. این روش برای استفاده در کل سر توصیه نمی‌شود، ولی برای اینکه چند تکه با رنگ موهای خودتان، یا با رنگی متفاوت به صورت هایلایت استفاده شود مناسب است. همچنین برای شستن موهای مصنوعی باید از شامپو و نرم‌کننده‌هایی که مخصوص آنها در بازار وجود دارد استفاده کنید و هزینه خرید آنها را نیز مدنظر داشته باشید.

● روش چسباندن

این روش که به اتصال حرارتی معروف است به این ترتیب است که ابتدا یک دسته باریک از موهای شما جدا شده و کمی ‌بالاتر از ریشه مو محلول چسبناکی زده شده و دسته‌ای باریک از موهای طبیعی یا مصنوعی که می‌خواهید برای اکستنشن استفاده کنید، روی آن قرار می‌گیرد. سپس توسط انبرک ویژه‌ای، موها به هم فشرده شده و حرارت انبرک چسب را آب کرده و تکه موهای اکستنشن به موهای طبیعی شما می‌چسبد، البته به غیر از این روش با کلیپس و نخ هم می‌توان دسته موهای اکستنشن را به موهای سر متصل کرد.

● نکاتی که باید توجه شود

۱) دقت کنید که این کار توسط فردی متخصص انجام شود تا به ریشه موهای شما آسیب نرسد.
۲) هرچه طول این موها و مقدار آنها بیشتر باشد وزن موهای‌تان بیشتر شده و پوست سرتان فشار بیشتری را تحمل می‌کند، که تحمل این فشار در درازمدت ممکن است سبب آسیب و ریزش موهای طبیعی و کم‌پشت شدن آنها شود.
۳) معمولا اکستنشن‌ها ۳ تا۴ ماه دوام دارند که البته بستگی به نوع مراقبت فرد از اکستنشن و همچنین نظر و سلیقه‌اش برای کندن یا نگهداری آن دارد.
۴) شما می‌توانید طول موهای‌تان را ۲۶ یا ۳۰ سانتیمتر بلندتر کنید، اما به‌طور معمول بهترین طول موی اضافه شده برای خانم‌ها با قد متوسط ۲۲ سانتیمتر است.
۵) اینکه پس از چه مدت این موها از کف سر فاصله می‌گیرند بستگی به رشد موهای شما دارد به‌طور معمول موها در ماه ۵۲/۱سانتیمتر و در سال حدود ۱۵ سانتیمتر بلندتر می‌شود همچنین با افزایش سن سرعت رشد موها کاهش می‌یابد.
۶) دقت کنید که بعضی از افراد به خاطر سنگینی و کششی که این موها ایجاد می‌کنند دچار سردرد می‌شوند.
۷) بهتر است قبل از چسباندن موها این نکته را در نظر داشته باشید که به چسب مخصوص آن و یا به نوع موهای مصنوعی که جنس نایلونی دارند حساسیت نداشته باشید.
۸) توجه داشته باشید اگر این کار را برای پرپشت کردن یا بلند کردن موهایتان ا‌نجام می‌دهید، با جمع زیادی از موها روبه‌رو می‌شوید که نیاز به مراقبت دوچندان نسبت به موهای طبیعی خودتان دارد که اگر این مراقبت به‌طور صحیح انجام نشود ممکن است دچار ریزش مو پی‌درپی یا موخوره شوید.

● طریقه نگهداری

۱) موهایتان را باید با یک برس که بسیار نرم باشد مرحله به مرحله از پایین به بالا شانه کنید.
۲) هنگام خوابیدن باید مراقب باشید موهایتان را بالای سرتان جمع کنید، زیرا هنگامی‌که این موها زیر سرتان قرار گیرد باعث می‌شود در هم گره خورده و نامرتب شود و شانه کردنشان سخت‌تر شود.
۳) موهای اضافه شده را نباید در خانه خودتان رنگ کنید.
۴) برای شست‌وشوی موهای مصنوعی باید از شامپوها و لسیون‌های مخصوص که در بازار موجود است استفاده کنید تا دوام بیشتری داشته باشند و به علاوه درخشانی اولیه خود را حفظ کنند.
۵) برای جلوگیری از در هم پیچیدن موها دست خود را به حاشیه موهای اضافه شده برده و به سمت پایین بکشید.
در کل این روش برای بلند کردن موها تا چند سانتیمتر و آن هم در کوتاه‌مدت کمتر به موهای طبیعی و سالم شما آسیب می‌رساند. ولی اگر می‌خواهید از این روش برای بلند کردن موهای‌تان آن هم در درازمدت استفاده کنید باید پذیرای آسیب‌دیدگی موهای‌تان باشید.



:: بازدید از این مطلب : 405
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

۱) همیشه ابروها را به سوی بالا شانه کرده و مرتب کنید تا به طورطبیعی به شکلی قوس دار در بیایند.
۲) مراقب شکل ابرو باشید. ابروها باید از بالای مجرای اشکی شروع و در بالاترین نقطه پشت چشم تیز شده و در گوشه بیرونی چشم پایان یابند. بسیاری از خانم ها اشتباه کرده و مو های این قسمت از ابروها را بر می دارند ولی این کار باعث می شود که ابروها اریب شده و شما همیشه به نظر عصبانی و اخمو بیایید.
۳) پوست خود را آماده نمایید. یک تکه پنبه را به تقویت کننده یا منقبض کننده پوست آغشته کرده و به روی ابروها بمالید.
۴) یک مداد را روی خط خارجی ابرو نگه داشته و ببینید در کجا نقطه اوج ابرو واقع می شود . از نقطه کمان ابرو تا انتهای آن ، ابروی شما باید یا صاف و یا کمی قوس دار برداشته شود. البته این قسمت بستگی به سلیقه خود شما دارد.
۵) موچین را با زاویه ۴۵ درجه نگه داشته و سپس موهای زیر خط ابروها را بردارید. ابروها را در جهت رشد موها بیرون بکشید. سعی کنید از فرم طبیعی ابروی خود تبعیت نمایید نه از تمایلات خود زیرا ابروهای شما در فرم طبیعی زیباتر هستند.
۶) نواحی کم پشت ابرو که خالی به نظر می رسد را با یک مداد تیزشده ابرو پر کنید. مداد را خیلی کم رنگ و سطحی بر روی ابرو بکشید با حرکات سریع روی موهای ابرو حرکت دهید. پودر ابرو ظاهری طبیعی تر به ابروهای شما می دهد. با استفاده از برس ابرو پودرهای روی ابرو را پاک کنید. اگر در کار برداشتن ابرو بی تجربه هستید از ژل های رنگی ابرو نیز می توانید استفاده کنید. روی ابروها را با این ژل با حرکات بالا و پایین بپوشانید. ژلهای اضافی را از روی ابرو پاک کنید و به ابروها شکل دلخواه را بدهید و بگذارید تا خشک شوند.

▪ نکته

رنگ ابرو از رنگ مو دو درجه روشن تر است. اگر موهای شما بلوند باشد برعکس ۲ درجه تیره تر است.



:: بازدید از این مطلب : 442
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

در کودکی:
پسرها هر وقت شیطنت میکردند یک سیلی محکم صورتشان را نوازش میکرد
دخترها هر وقت شیطنت میکردند یک ضربه فانتزی به ماتحتشان میخورد.
خودتان قضاوت کنید : کدام ضربه درد بیشتری دارد؟

روزهای جمعه که مدرسه ها تعطیل بود :
پسرها برای خرید نان مجبور به بیگاری در صف نان بودند
دخترها کنار عروسک هایشان لالا میکردند

هنگامی که کارنامه ها را به دست والدین محترم میدادند :
پسرها شدیداً بخاطر نمرات پایین سرکوفت می خوردند و البته گاهی هم ممنوع شدن از مشاهده کارتون
دخترها هیچی نمیشدند . چون قرار بود در آینده ازدواج کنند و نان آور خانه هم نخواهند بود


هنگامی که پدر خانواده شب به منزل می آمد :
پسرها فرار میکردند و یه گوشه ای میخزیدند تا چغولی های مادر ، کار دستشان ندهد
دخترها به بغل پدر میپریدند و چپ و راست قربون صدقه میشنویدند

روز اول مهر ماه که مدرسه ها باز میشد :
پسرهای عزیز کله هایشان را با نمره ۴ میزدند و مزین به لغت نامانوس کچل میشدند
دخترها فقط به پسرها میگفتند : چطوری کچل ؟


در
۱۸ سالگی :
پسرها تمام اضطراب و دلهره شان این است که دانشگاه قبول شوند و سربازی نروند و ۲ سال از زندگیشان هدر نرود
دخترها ورودشان به پادگان طبق قانون ممنوع است .


در دانشگاه :
پسرها همان روز اول عاشق میشوند و گند میزنند به امتحان ترم اولشان و مشروط میشوند
دخترها فقط در بوفه مینشینند و به پسرهایی که زیر چشمی به آنها نگاه میکنند افاده میفروشند




در کافی شاپ : پسرها حساب میکنند.
دخترها میگویند : مرسی!




هنگام خواستگاری : پسرها باید خانه ، ماشین ، شغل مناسب ، مدرک دهن پر کن ، قد رشید ، هیکل خوش فرم ، خوشتیپ و هزارتا کوفت و زهر مار داشته باشند و پشت سر هم از موفقیت ها و اخلاق خوب و …. برای عروس خانم بگن و احتمالا انگشتری برای نشون کردن در دست سرکار علیه عروس خانم بکنند
دخترها فقط کافی است بنشینند و لام تا کام حرف نزنند


هنگام ازدواج : پسرها باید شیربها ، مهریه ، خرید عروسی ، جواهرات گوناگون ، جشن و سالن و … را از سر قبر پدرشون تهیه کنند

دخترها فقط باید جهیزیه بدهند که احتمالا به دلیل شروع خرید جهزیه از اوان کودکی همش بنجل شده و آقای داماد باید با تحمل هزارتا منت آنها را قبول کرده ، دور ریخته و یه سری جدید بخرد


هنگام زندگی عشقولانه دو نفره:پسرها باید بگویند : چشم ، و البته اگر هم نگویند دو قطره اشک کنار چشمان مژگان خانم ها آنها را وادار به چشم گفتن میکند
دخترها هم باید دستور بدهند و دیگر هیچ.


کار کردن : پسرها مثل سگ پا سوخته باید از صبح خروس خوان تا آخر شب کار کنند و همش تو فکر غرولند مدیر و قسط عقب افتاده بانک و قبض برق و آب باشند و در آخر نعششان را با بدبختی به خانه برسانند
دختر ها فقط کافی است که کلید ماشین لباس شویی ، کلید ماشین ظرفشویی و کلید مایکرو فر را فشار دهند و در حالیکه ناخن هایشان را مانی کور میکنند با مادرشان در مورد رنگ موی دختر خاله جاری عمه خانم فرخ زمان خانم بحث و تحلیل علمی داشته باشند



:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

پوست بدن انسان سنگیترین و یکی از اساسی ترین اعضای بدن اوست که در صورت از دست دادن ۶۰ درصد از آن زندگی انسان بگونه ای جدی به خطر می افتد. در اینجا نکات مهمی برای زیبایی و شادابی پوست شما آمده است.

خواب

باندازه کافی بخوابید تا پوستی شفاف و چشمی خوش حالت و روحیه ای شاد داشته باشید بنابراین کمبود خواب پوست را بی حال و خسته و رنگ آن را کدر و مات میکند.

آرامش

سعی کنید برای مسائل جزئی آرامش خود را از دست نداده و بیهوده عصبی نشوید زیرا عضلات پوست صورت هنگام ناراحتیهای عصبی بهم کشیده شده و دچار چین و چروکهای زودرس می شوند.

نوشیدن آب

نوشیدن آب به مقدار کافی می تواند عامل موثری برای سلامتی و زیبائی پوست باشد. از نوشیدن زیاد چای و قهوه خودداری کنید.

مواد آرایشی

حتما صورت را موقع خواب از لوازم آرایش پاک کنید و اجازه دهید پوست بتواند تنفس کند.

پاکیزگی

پیوسته پوست را تمیز نگه داشته و برای شستشوی آن از صابونهای بدون عطر و ملایم استفاده کنید تا شادابی پوست خود را تضمین کنید.

تغذیه

تغذیه مناسب و استفاده کردن از میوه و سبزیجات تازه بطور کلی سلامت شخص را تضمین و در نتیجه اثر مستقیم و مطلوبی بر روی پوست می تواند داشته باشد.



:: بازدید از این مطلب : 499
|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

من هر ماه یک حملۀ میگرنی دارم!
یکی از اصلی ترین فاکتورهای بروز میگرن تنوع هورمون های زنانه در تمام مراحل زندگی جنسی، از جمله بلوغ، جلوگیری از بارداری توسط هورمون ها، بارداری و غیره است...

 


گاهی اوقات، آرزو می‌کردم که کاش مرد بودم تا دچار قاعدگی و میگرن نمی‌شدم! خصوصاً که این روزها از شر این میگرن به شدت احساس بدبختی می‌کنم... میگرن زنان را سه برابر بیشتر از مردان مبتلا می‌کند و مگیرن ها کاتمنیال (میگرن هایی که در روزهای قاعدگی و نزدیک به آن روی می‌دهند) هم که خب، مطمئناً مخصوص زنان است!

یک حملۀ میگرنی واقعی
عموماً چند پرسش ساده برای تشخیص نشانه های خاص میگرن کافی است. وجود میگرن پس از پنج تا ده حمله در سال، ظرف مدت 4 تا 72 ساعت، در صورت استفاده نکردن از دارو، اثبات می‌شود. حمله ها دو تا چهار تا از این ویژگی ها را با خود به همراه دارند: یک طرفه بودن، ضربانی، شدت ملایم تا شدید و شدیدتر شدن بر اثر فعالیت جسمی. حمله ها همراه با تهوع و/یا استفراغ، صداهراسی و تصویر هراسی (یا به بیان دیگر فردی که دچار حملۀ میگرنی شده، نمی‌تواند صدا و/یا نور را تحمل کند) هستند.

و آخرین ویژگی این است که، در میگرن های کاتامنیال، سردردها دو روز قبل از شروع قاعدگی آغاز می‌شوند و تا دو روز اول قاعدگی ادامه دارند.

تأثیر هورمون ها بر میگرن
ما چیزهای کمی دربارۀ علت های حملۀ میگرنی می‌دانیم، در این حد اطلاع داریم که در نتیجۀ رابطۀ متقابل نورون ها و عروق ایجاد می‌شود. ... و آنچه درباره اش اطمینان وجود دارد این است که دریافت کننده های استروژنی بر روی سرخرگ ها مغزی تشخیص داده شده اند. این طور توضیح داده می‌شود که تغییرات میزان استروژن، خصوصاً کاهش آن، باعث شروع حمله ها می‌گردد، این اتفاق حدوداً 3 تا 4 سال بعد از سن بلوغ روی می‌دهد و تا زمان یائسگی ادامه دارد، البته در مواردی که از درمان جایگزین هورمونی استفاده شود، این حمله ها به تأخیر خواهند افتاد.
توجه، میگرنی که در پنجاه سالگی بروز پیدا می‌کند، به هیچ وجه کاتامنیال نیست، بنابراین مراجعه به پزشک در این مورد ضروری خواهد بود.
هنگام بارداری، زمانی که زنان از استروژن اشباع هستند، حمله ها بسیار کم و به ندرت خواهند بود.

میگرن و شانس جلوگیری از بارداری
مستعدترین افراد برای ابتلا به میگرن کاتامنیال کسانی هستند که از قرص های ضدبارداری استرو-پروژسترون استفاده می‌کنند، دریافت کننده های استروژن آنها به تغییر، حتی به میزان جزئی در میزان استروژن اضافه حساس است. بهتر است که این افراد فقط روی قرص های ضدبارداری که صرفاً حاوی پروژسترون هستند، حساب کنند. میگرن های کاتامنیال زنانی که قرص های ضدبارداری هورمونی نمی‌خورند، اصولاً باید کمتر از بقیه باشد.
بدترین و آزاردهنده ترین دورۀ میگرن زمان شدت حمله ها است یعنی زمان قبل از یائسگی و از 45 سالگی به بعد.

حملۀ میگرن: راه حل های دارویی
برای دختران بسیار جوان ضد التهاب ها (ایبوپروفن) اولین درمان برای حمله های کاتامنیال و دردهای شکم هستند.

در طی دوران بارداری، از 6 ماهگی به بعد مصرف دارو برای تسکین میگرن ممنوع است. در هفته های نزدیک به زایمان، ممکن است حمله های شدید میگرنی شروع شود، که می‌تواند برای برخی زنان آغاز یک بیماری میگرنی باشد...

برای میگرن هایی که طی دو سال ِ بعد از یائسگی ایجاد می‌شوند، برای زنانی که می‌‌خواهند از درمان های هورمونی جایگزین بهره مند شوند، پرژسترون طبیعی و استروژن موضعی تجویز می‌گردد



:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 47
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

موهایتان را آرایش کنید!
فرد دارای موهای بلند مرتب خود را در آیینه نگاه کرده و دست به موهایش می کشد و نیز برای حفظ و مدل دادن به آنها اغلب متوسل به کارهای متنوعی می گردد...

 

آرایش کردن مو

 

هر چقدر مو بلندتر شود نیاز آن به مراقبت (مثل برس و شانه زدن، شستشو، خشک کردن، ژل و نرم کننده و غیره) بیشترمی شود و کلاً  توجه انسان به موی بلند نسبت به موی کوتاه بیشتر است. تمامی این مسایل در درازمدت موجب آسیب به ساقه مو شده و به همین دلیل است که درموهای بلند احتمال دو شاخه شدن مو و یا اختلالات ساقه مو بیشتر از موهای کوتاه است. لذا توصیه می شودکه افراد دارای موهای ضعیف، نازک و خشک مدل موی کوتاه را انتخاب نمایند.

مدل موی دم اسبی در دراز مدت موجب آسیب به موها می شود زیرا موها در یک محل همیشه دچارکشیدگی شده  و می ریزند و لذا فرصت رشد و بلندشدن به موها داده نمی شود و به همین دلیل است که افراد دارای این مدل مو  اظهار می کنندکه موهایم بلند نمی شوند. مدل موی سیخ سیخی نیز باعث آسیب به موها می گردد زیرا ساقه مو ایستاده و راست بوده و لذا بیشتر در معرض آسیب های محیطی قرار دارد.

مدل مو و روش آرایش خاصی وجود ندارد که بتواند موهای آسیب دیده را اصلاح نماید و تبلیغات سالن های آرایش از این بابت نادرست است. موهای مجعد نسبت به موی صاف بیشتر و راحت تر دچار آسیب دیدگی و شکنندگی می شود. فر دائمی مو  بدلیل استفاده از مواد شیمیایی برای ایجاد آن خوب نیست و توصیه نمی شود.



:: بازدید از این مطلب : 735
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

کسانی که می خواهند لاغر شوند هر روز آرتیشو بخورند
آیا می دانید آرتیشو چیست؟

 


 آرتیشو یا کنگر فرنگی داروی لاغری است و کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند و لاغر شوند می‌توانند هر روز آرتیشو بخورند.

 گیاه كنگر فرنگی در تحریک ترشحات صفرا، درمان نارسایی و اختلالات کبدی و دفع سموم از بدن بیماران مبتلا به آنژین کاربرد دارد. برگ‌های آرتیشو دارای اینولین و ماده‌ای تلخ بنام سینارین (Cynarine) بوده و این گیاه حاوی پروتئین، آهن، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، کلسیم، ویتامین آ، ب1، ب2، ب3، ویتامین ث است.

سینارین موجود در این گیاه باعث تحریک ترشحات صفرا می‌شود. کبد را تمیز و اعمال آن را تنظیم می‌کند. در اختلالات کبدی نظیر یبوست‌های ناشی از عدم دفع صفرا، وجود صفرا در خون، ورم روده، زردی و افزایش کلسترول خون موثر است.

افرادی که بدن آنها دچار خارش می‌شود نیز می‌توانند از عصاره این گیاه در درمان و برطرف کردن خارش استفاده کنند. البته بهتر است زنان در طى دوره شیردهی از مصرف آرتیشو خوددارى كنند؛ چرا كه ترشح شیر را كاهش مى‌دهد.

همچنین مصرف این گیاه باعث دفع سنگ‌های کیسه صفرا شده و در هضم غذا موثر است



:: بازدید از این مطلب : 378
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


سلامت نیوز: استرس یکی از مشکلاتی است که این روزها بیشتر مردم به آن دچار هستند. بارها در مورد غذاهایی که از استرس جلوگیری می کنند شنیده ایم اما این بار به نقطه مقابل آن اشاره خواهیم کرد.

غذاهای حاوی شکر فرآوری شده:

این روزها این نوع غذاها ما را محاصره کرده اند و همه فست فودها یا غذاهای بسته بندی که مصرف می کنیم حاوی شکر فراوری شده هستند. اگر عجله داشته باشید و با وجود وقت کم مطمئنا به سراغ این غذاها می روید و با خوردن آن ها برای یک مدت کوتاه احساس خوبی دارید و این به دلیل وجود همان شکر است، اما بعد از مدتی این امر برعکس شده و حال خوب شما را به استرس تبدیل می کند و درمواقعی که شما عجله دارید استرس شما را بیشتر نیز می کنند.
در مواقعی که عجله دارید بهتر است از این غذاها پرهیز کنید و به مواد سالمی مانند شیر و یا یک کیک کوچک اکتفا کنید.

غذاهای حاوی نگه دارنده:

این روزها بیشتر غذاهای بسته بندی به مدت زیادی قابلیت استفاده دارند و برای این ماندگاری باید از مواد نگه دارنده استفاده شود. این مواد بسیار مضر هستند. بعد از استفاده از این مواد بسته بندی، مواد نگه دارنده وارد خون شما شده و فشار خون را بالا می برند و همین امر خود سبب ایجاد استرس می شود.

کلسترول بالا:

کلسترول یکی از مواد مغذی بسیار مهم برای بدن است و به سلامتی کمک می کند اما اگر ذره ای از حالت عادی خارج شود بسیار مضر و گاها کشنده است. برای مثال چیپس و یا سیب زمینی سرخ شده مقدار بسیار زیادی کلسترول دارند و باخوردن آن ها تنها فشار خون خود را بالا می برید و اختلالاتی نیز در سیستم هورمون های شما ایجاد می شود. همه این مسائل تنها شما را به سمت یک روز پر از استرس حرکت می دهند.

پروتئین زیاد:

این روزها بیشتر غذاها سرشار از پروتئین هستند و به نوعی جهان پر از غذاهای پرکالری و سرشار از پروتئین شده است. چیزی که مردم به آن آگاه نیستند این است که خوردن غذاهای پروتئین دار بدون اینکه ورزشی بکنیم یا اینکه فعالیتی داشته باشیم برای بدن مفید نیستند.
در بدن ما هورمونی به نام سروتئین وجود دارد که از استرس جلوگیری می کند و این هورمون برای انجام کارش به ویتامین B6 نیاز دارد. شما با خوردن پروتئین زیاد ویتامین های B6 را برای شکستن آن ها مشغول می کنید و این هورمون نمی تواند کار خود را به درستی انجام بدهد.



:: بازدید از این مطلب : 475
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : شنبه 15 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal



:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : شنبه 15 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


به گزارش برترین ها به نقل از تایم، در آخرین تحقیقات دانشمندان سعی كردند رابطه بین كارهای روزانه یك زن خانه‌دار و وزن او را بررسی كنند. با انجام این كار آن‌ها متوجه شدند زنانی كه زمان بیشتری را صرف مرتب كردن خانه، شستن ظرف‌ها، جارو كشیدن، گردگیری و پختن غذا می‌كنند به همان اندازه فعالیت بدنی بالاتری داشته و اندام زیباتری دارند.انجام این كارها هم‌چنین باعث می‌شود وضعیت سلامت این زنان هم به‌طور چشم‌گیری بهبود پیدا كند و با احتمال كمتری به بیماری‌هایی مانند سرطان، دیابت و بیماری قلبی دچار شوند.

هم‌چنین زنان مرتب و منظم از لحاظ شخصیتی هم تفاوت‌های زیادی با زنان بی‌مسئولیت دارند. این افراد بهتر می‌توانند اشتهای خود را كنترل كنند و در برابر غذاهای چرب و شیرین از خود مقاومت نشان بدهند. به اعتقاد دانشمندان افرادی كه نسبت به وضعیت خانه خود وسواس زیادی نشان می‌دهند در مورد سلامت و ظاهر خودشان هم به همان اندازه وسواس دارند و اجازه نمی‌دهند وزن بدن‌شان از حد معینی افزایش پیدا كند.

در عوض اگر خانه یك زن نامرتب و به هم ریخته است، احتمال زیادی وجود دارد كه عادت‌های غذایی او هم به همین شكل است و این فرد كنترلی روی اشتهای خود ندارد.



:: بازدید از این مطلب : 369
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : شنبه 15 بهمن 1390 | نظرات ()