نوشته شده توسط : nahal


 

 

چـیـزهایــی که می خورید می تواند به زیباتر شدن شما کـمک کند. برنامه زیبایی خود را با صبحانه، ناهار و شام آغاز کنید.

● جوانتر به نظر بیایید
بـادام خـواص فـوق العـاده ی ضد پیری دارد. نه تنها حاوی مـیــزان زیادی ویتامین e است (می دانید که این ویتامین جـزء ویـتـامین هایی است که معمولاً پشت ظرف کِرِم هاو لوازم آرایشی از آن نام می بـرنـد)، بـلـکـه حـاوی میزان زیـادی اسـیـد چـرب هـم مـی بـاشـد (کـه بـه نــرم کــردن پوست کمک می کند)، همچنین حاوی آنتی اکسیدان سلنیم می باشد. اما حواستان باشد که زیاد از این ماده ی غذایی نخورید. درست است که خواص زیبایی و آرایشی زیادی دارد، اما میزان کالریش هم بالا است و ممکن است باعث چاقی شود.

 

● ناخن هایی محکم داشته باشید
با خوردن پروتئین می توانید به ناخن هایتان استحکام بیشتری داده و آنها را تقویت کنید. پروتئین باعث ساختن کراتین (ماده ی تشکیل دهنده ی ناخن) می شود. سینه ی مرغ بدون پوست و استخوان، گوشت بوقلمون، ماهی تن و حبوبات همه در این منظور به شما کمک می کنند.

● موهایی براق داشته باشید
مواد غذایی که حاوی میزان زیادی ویتامین b هستند برای براقتر کردن مو بسیار مفیدند. ویتامین b در تخم مرغ، شیر، سبزیجات، و گوشت مرغ یافت می شود. سیلیکا نیز در براق و سالم نگاه داشتن مو بسیار موثر است. پوست خیار، پیاز، جو خام و جوانه ی لوبیا منابع اصلی این ماده ی معدنی به شمار می روند.

● خشکی پوستتان را از بین ببرید
ماهی به شما در این زمینه کمک زیادی می کند. ماهی (به خصوص ماهی های روغن داری مثل ماهی آزاد) حاوی اسید چرب امگا ۳ می باشد که به مرطوب کردن و تقویت پوست کمک می کند.

● چین و چروک پوستتان را برطرف کنید
ویتامین c سازنده ی کولاژن به راستی در برطرف کردن و از بین بردن چین و چروک موثر است. کیوی منبعی عالی از این ویتامین به حساب می آید چون تقریباً هر کیوی بیش از ۱۰۰ درصد از این ویتامین را در خود دارد. ویتامین c اثرات بسیار مفیدی روی سلامتی دارد، که یکی از این تاثیرات کمک به ساختن کالوژن است. وقتی بدنتان میزان بیشتری از کالوژن در خود داشته باشد، پوست قابلیت ارتجاعی و کششی بیشتری پیدا کرده و چین و چروک راحت تر از بین می روند. منابع دیگر این ویتامین مرکبات، انبه، شهد عسل و پاپایه است.

● آفتاب سوختگیتان را درمان کنید
اگر به خاطر زیاد زیر آفتاب ماندن پوستتان سوخته است، هلو و ذغال اخته بخورید. این میوه های خوشمزه حاوی میزان زیادی ویتامین e می باشند. این ویتامین به برطرف کردن قرمزی و ورم آفتاب سوختگی کمک می کند. همچنین با افزایش قابلیت کشسانی پوست، در از بین بردن چین و چروک نیز موثر است.

● دندانهایتان را سفیدتر کنید
همه ی ما می دانیم که سودا، قهوه، چای و غذاهای شیرین باعث تغییر رنگ و لکه دار کردن دندانها می شوند. اما آیا می دانستید که سیب و کرفس به از بین بردن این تغیر رنگ و سفیدتر کردن دندانها کمک می کنند؟

● گود رفتگی و سیاهی زیر چشمتان را از بین ببرید
هیچ کس دوست ندارد که زیر چشمهایش گود رفته و سیاه شود. اما اگر به این وضعیت دچار شده اید، از ویتامین c به همراه آهن استفاده کنید. این دو ماده با یکدیگر موثرترین راه برای از بین بردن سیاهی و گودرفتگی زیر چشم هستند. از سینه ی مرغ بدون استخوان و پوست (منبعی عالی از آهن) به همراه فلفل سبز، زرد یا قرمز (منبع ویتامین c) استفاده کنید.

● پوستتان را براق تر کنید
برای شاداب، مرطوب و سالم نگاه داشتن پوستتان آب بخورید. ممکن است تابه حال خیلی این را شنیده باشید، اما واقعاً صحت دارد. آب سموم را از بین برده و باعث رطوبت دادن به پوستتان می شود.

● از سرطان پوست پیشگیری کنید
گوجه فرنگی در این زمینه بسیار موثر است چون حاوی سه آنتی اکسیدان مهم ضد سرطان است: بتا کاروتین، ویتامین c و لیکوپن. گوجه فرنگی را به هر شکلی میتوانید استفاده کنید: خام، پخته یا حتی به شکل سُس. اگر می خواهید جذب لیکوپن را در بدنتان بالا ببرید، گوجه فرنگی را در مقدار کمی روغن زیتون بپزید



:: بازدید از این مطلب : 704
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

از بین بردن سیاهی دور چشم

 

 

 

پوست اطراف چشم نازک‌ترین پوستی است که در بدن وجود دارد و به همین دلیل بسیار آسیب‌پذیر است و در مقابل تحریک‌ها به سرعت واکنش نشان می‌دهد.

 
حلقه‌های سیاهی که گاهی اطراف چشم مشاهده می کنیم، در واقع مویرگ‌های خونی هستند که هاله‌ای سیاه رنگ به وجود می‌آورند.
همچنین با افزایش سن، به تدریج و به آرامی پوست افراد نازک و خشک می‌شود و متوجه چین‌وچروک در صورت و به خصوص دور چشم‌ها می‌شویم، به خصوص افرادی که بدون استفاده از کرم ضدآفتاب، سال‌های طولانی در معرض نور مستقیم خورشید بوده‌اند.

 

 

 

 

 

علل تیرگی و خطوط زیر چشم
وراثت
کمبود خواب
افزایش سن
کمبود کلاژن در پوست (کلاژن خاصیت کشسانی پوست را حفظ می کند)
نور آفتاب
آلرژی و حساسیت های فصلی
در خیلی از افراد هم عواملی مانند کمبود اعتماد به نفس و استرس سبب بروز خطوط و چروک زیر چشم می شود.
راه های بهبود تیرگی و خطوط زیر چشم
۱- هنگامی که می خوابید با قرار دادن دو بالش، سر خود را از بدن بالاتر نگه دارید. این کار سبب خواهد شد تا خون در زیر چشمان شما جمع نشود و خطوط سیاه رنگ ایجاد نگردد.
۲- از کرم های زیر چشم تیره که حاوی کافئین، روغن درخت چای و یا روغن هسته انگور هستند استفاده کنید . این کرم ها را قبل از خواب شب و در اول صبح استفاده کنید و قبل از استفاده آنها ، دور چشم خود را با دقت بشویید و خشک کنید.
۳- کمپرس یخ را مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در ناحیه زیر چشمان خود قرار دهید. کمپرس یخ سبب کاهش خطوط زیرچشم و پف کردگی دور چشم خواهد شد.
۴- به مقدار کافی استراحت کنید و بخوابید. خواب کافی سبب می شود تا خطوط تیره دور چشم کاهش یابند.
۵- اگر حساسیت فصلی دارید، زیر نظر پزشک از آنتی هیستامین استفاده کنید. مصرف آنتی هیستامین در افرادی که آلرژی فصلی دارند، سبب کاهش پف اطراف چشم و کاهش خطوط تیره دور چشم می شود.
۶- دو قاشق غذاخوری  شیر سرد را با نصف قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. با پنبه ای این مخلوط را به زیر چشم خود بمالید. ۱۵ دقیقه صبر کنید تا این محلول جذب پوست اطراف چشم شما شود. سپس آن را با آب سرد بشویید.
۷- می توانید به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید و مشکل تیرگی زیر چشم خود را با او در میان بگذارید.
۸- هرگز چشمان خود را محکم نمالید، زیرا ممکن است رگ های دور چشم آسیب ببینند و تیرگی و خطوط زیر چشم ایجاد شود.
۹- از عینک آفتابی در خارج از منزل استفاده کنید و چشم های خود را در معرض اشعه های مضر نور خورشید قرار ندهید.



:: بازدید از این مطلب : 2145
|
امتیاز مطلب : 46
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
چگونه پوست خود را جوان نگه داریم ؟
باید بدانید که یکی از علائم کاملاً مشهود سن بالا، چهره شماست. این غیر ممکن است که اثرات پیری را بتوانید مخفی کنید.
.
.
.
مردان با گذراندن ساعتهای زیاد در باشگاهها، مکمل های گران قیمت، رژیمهای دیوانه وار، لباسهای مارک دار، مدل موی روز یا انتخاب اتومبیلهای گران قیمت، میزان زیادی از وقت و انرژی و هزینه خود را صرف می کنند تا جوانتر به نظر برسند و احساس بهتری داشته باشند. در حالی که شما بدون انجام چنین کارهای پر هزینه، می توانید جوانتر به نظر برسید.
اول باید بدانید که یکی از علائم کاملاً مشهود سن بالا، چهره شماست. این غیر ممکن است که اثرات پیری را بتوانید مخفی کنید.
همه چیز بر روی پوست شما نمایان می شود، پوست مستقیماً منعکس کننده درون شماست.”
سبک زندگی و ژنتیک بر اینکه پوست شما چگونه به نظر برسد، تاثیر می گذارد.
چهره ای که هر روز نشان می دهید، عیناً پنجره ای است به دنیای درون آن و می تواند نشان دهد شما چگونه از پوستتان مراقبت می کنید.
زیده هریس (Zaida Harris )، زیبایی شناس در مرکز توریستی در سانتا مونیکای کالیفرنیا می گوید ” : همه چیز بر روی پوست شما نمایان می شود. پوست مستقیماً منعکس کننده درون شماست.”
 شما نمی توانید طبیعت را گول بزنید، اما می توانید افراد را به اشتباه بیندازید تا فکر کنند شما جوانتر به نظر می رسید. این یعنی از بین بردن تاثیرات بدی که می توانید از آنها اجتناب کنید و درک بهتری از آن چیزی که قبلاً متوجه آن نمی شدید.
به گفته دکتر دیوید ساوسر (Dr. David Sawcer ) پروفسور پوست شناسی در دانشکده پزشکی دانشگاه جنوب کالیفرنیا “حقیقتی که هست، این است که جنبه های حقیقی سن وجود دارد و شما کاری در باره آنها نمی توانید انجام دهید. از نظر علمی مشاهده شده که قابلیت ارتجاعی زمینه پوست که آن را نگه می دارد یعنی کلاژن، تغییر می کند و هنگامی که پوست نازکتر و همچنین خشک تر می شود، چین و چروک ایجاد می شود. اما این دنیای ظاهری است، در واقع سالخوردگی مرتبط با کارهایی است که ما انجام می دهیم، مساله ای که جزء بزرگی از سریع تر شدن فرایند افزایش سن هستند. “
سایت پاتوق ۹۸ : استعداد ژنتیکی مسلماً در پیر شدن نقش دارد اما برای اکثر مردان، به خاطر سبک زندگی که انتخاب می کنند، آهسته کردن روند سالخوردگی، تحت کنترل خودشان است.
تابش خورشید پوست را تخریب می کند، سیگار کشیدن و استرس چین و چروک و تغییر رنگ در پوست ایجاد می کند.
از جمله موارد زیان آور برای پوست که مردان می توانند آن را کنترل کنند رژیمهای غذایی فقیر، سیگار کشیدن، الکل، استرس و حتی شکل خوابیدن هستند. همه اینها پوست شما را خراب می کنند، همان کاری که ورزشهای صورت با پوست شما انجام می دهد.
-small;">
ساوسر می گوید : چلاندن مکرر صورت نیز مثل ورزشهای صورت سالخوردگی را سرعت می بخشد. مردم فکر می کنند این کارها برایشان خوب است، اما در حقیقت برای صورتشان چین و چروک بیشتری به وجود می آورند. “
برای انتخاب سبک زندگی مناسب برای پوست، به این نکته توجه داشته باشید که الکل پوست را خشک می کند. ساوسر می گوید زمانی که شما می نوشید، همه جوانتر به نظر می رسند. به محض اینکه هوشیار شوید و آبی به صورت بزنید، همه دوباره پیرتر به نظر می رسند.”
استعمال دخانیات مقصر بعدی است. هیچ جای تعجبی نیست، هنگامی که سیگار می کشید، دود آن مانع می شود که اکسیژن به آسانی به پوستتان برسد و چهره شما را بی روح و خسته می سازد.
نصیحتهایی که در مورد پرهیزهای غذایی برای جلوگیری از جوش های جوانی به شما گفته می شد، به نظر می رسد که هنوز هم توصیه می شود، غذاهای مشخصی است که نباید آنها را بخورید به این دلیل که ممکن است بر پوست شما اثر بگذارند. شکست دی ان ای ( DNA ) باعث سریع شدن روند سالخوردگی می شود و این شکست دی ان ای، در یک رژیم غذایی که به میزان زیادی غذاهای چرب و فراوری شده دارد، می تواند اتفاق بیفتد.
دکتر رونالد موی ( Ronald Moy ) پزشک جراح بورلی هیلز و رئیس آکادمی پوست شناسی امریکا می گوید: ” ما می توانیم این مساله را مثلاً در نمونه های ادرار در موسسه سلامت و طول عمر کالیفرنیا مورد بررسی قرار دهیم. رژیم شامل مقدار زیادی میوه و سبزی جات واقعاً فرایند پیری را آهسته می کند، شانس ابتلا به سرطان را کاهش میدهد و کمک می کند تا پوست به بهترین حالت به نظر برسد.”
استرس نیز در سالخوردگی چهره مردان موثر است.
هریس در این بار می گوید : ” استرس نقش اصلی را در چهره ایفا می کند. خطوط عمیق اخم در طول زمان، فشردن فکها در هم دیگر یا ساییدن دندانها بارها و بارها اتفاق می افتد، بدون اینکه متوجه آن باشیم. بزرگترین مزیت ماسک و ماساژ صورت، رسیدن به میزان باورنکردنی آرامش و رهایی از تنش است. ماساژ سر و گردن، ماساژ پیشانی و خط ابرو بسیار تاثیر گذار است. تحریک کردن نواحی صورت از سر تا شانه ها در کاهش استرس و بهبود جریان خون می تواند بسیار مفید باشد. “
از کلاه استفاده کنید 
چه در حال ماهیگیری، چه کار در محیط بیرون و چه برای قدم زدن، از یک کلاه برای حفاظت پوستتان در برابر آفتاب استفاده کنید.
به هرحال همه چیز در مقابل دشمن درجه یک پوست شما یعنی آفتاب تغییر رنگ می دهد. ساوسر می گوید: موردی که بیشتر از هر چیز دیگر، قطعاً منجر به سرعت بخشیدن به پیر شدن پوست شما می شود، قرار گرفتن در معرض آفتاب است. اگر دو قلوی همسان داشته باشید، یکی از آنها را بفرستید در قطب شمال زندگی کند و دیگری در استوا زندگی کند و همه شرایط دیگر برای آنها برابر باشد، در یک زمان مشخص کسی که بیشتر در زیر آفتاب بوده نسبت به شخصی که در نواحی سردسیر تر سکونت داشته است، پوست پیرتری خواهد داشت. “
از آنجا که حق انتخاب برای جا به جایی ممکن است نداشته باشید، باید سعی کنید تاثیرات منفی آفتاب را با چندین حرکت کوچک، تخفیف دهید: ۱ – عینک آفتابی با کیفیت استفاده کنید. ۲ – در معرض آفتاب قرار گرفتن را به ویژه در ساعات اوج تابش محدود کنید. ۳ –  از مرطوب کننده در شب استفاده کنید و بیشتر از هر چیز دیگر، به طور مرتب از کرم های ضد آفتاب خوب استفاده کنید.
موی در این رابطه می گوید : “مردان باید عادت کنند که از کرم ضد آفتاب با کیفیت استفاده کنند. بعضی از برندهای قدیمی با فناوری های روز خود را پیش نبرده اند و بنابراین شما باید مطمئن شوید که کرم ضد آفتابی که استفاده می کنید، برای طیف گسترده ای از اشعه های مضر ساخته شده باشد که مانع نفوذ UVA و UVB شوند. تعداد زیادی از انواع خوب آنها که توسط FDA تایید شده باشند، وجود ندارد. من Aveda و Neutrogena را به عنوان نمونه هایی که هم موثر ترند و هم به آسانی قابل تهیه بوده و واقعاً گران نیستند، توصیه میکنم.
جستجو برای جوانی ایده جدیدی نیست، اما اگر شما می خواهید چهره تان را حفظ کنید با کرم ضد آفتاب، مرطوب کننده و تجدید نظر در عاداتتان شروع کنید. واقعیت این است که اخیراً مردان توجه بیشتری به مراقبت از پوست خود می کنند، تولیدکنندگان و متخصصان اذعان کرده اند که رونق شغلیشان در درجه اول از بازار مردانه به دست می آید.
مردها به دلایل گوناگون مراقبتهای بهتر از پوستشان دارند اما ضد پیری در موضوع پوست بیشتر در مورد سلامتی و کمتر در مورد خودشیفتگی است


:: بازدید از این مطلب : 697
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
رژیم یا ورزش کدام یک در لاغری موثرترند ؟
خیلی از افراد چاق عمری را به پرخوری گذرانیده اند و مثلا در طی ۱۰ سال ۲۰ کیلو چربی اضافه کرده اند حال یک دفعه و در عرض سه ماه می خواهند این چربی را از بین ببرند
.
.
.
یکی از موارد ی که در اکثر کسانی که تصمیم به لاغری می گیرند مشاهده می شود میل به کسب نتیجه در کمترین زمان است ( بعد از انتخاب راحت ترین روش ) نکته ای که در اغلب تبلیغات روشهای لاغری دیده می شود .
خیلی از افراد چاق عمری را به پرخوری گذرانیده اند و مثلا در طی ۱۰ سال ۲۰ کیلو چربی اضافه کرده اند حال یک دفعه و در عرض سه ماه می خواهند این چربی را از بین ببرند . بدون اینکه بدانند واقعا با این کار چه بلائی بر سر بدن خود می آورند.
از نظر علم بدنسازی و فیتنس بهترین روش برای رفع چربی های زائد بدن ( دقت کنید نوشته نشده لاغر شدن زیرا شما با این روش حتی وزن هم اضافه می کنید ) تمرینات با وزنه و ورزش هوازی ( دویدن و امثالهم ) است و بدترین روش رژیم گرفتن شدید و روشهای مانند کالری صفر و دکتر اتکینز و مشابه آن است و اما دلیل آن چیست .
به گزارش پاتوق۹۸ : اصل مهم در این روش این است که برای چربی سوزی باید سوخت و ساز بدن (متابولیسم ) را بالا برد و رژیم گرفتن دقیقا برعکس این حالت را به وجود می آورد. به دو دلیل، اول اینکه وقتی که رژیم شدید و کم کالری می گیرید بدن به حالت دفاعی می رود و فرض می کند که شما در شرائط قحطی گیر کرده اید بنابراین متابولیسم را پائین می آورد دوم اینکه زمان رژیم بدن کل کالری را از منابع چربی استفاده نمی کند بلکه شروع به شکستن بافت پروتئینی یعنی عضلات می کند و با توجه به اینکه عضله متابولیت ترین بافت بدن به شمار می رود ( یعنی بیشترین مصرف کالری در آن صورت می گیرد ) و از عضلات به عنوان کوره بدن نام می برند، این مورد و کاهش بافت عضله هم موجب کاهش سوخت وساز بدن می شود. حال تصور کنید کسی را که با این روش وزن کم کرده به محض اینکه رژیم را رها می کند با متابولیسم کمتر شروع به ذخیره چربی بیشتر و دچار برگشت وزن می شود و این یعنی رژیم های یویوئی. بد نیست بدانید یک کیلو چربی در شبانه روز ۵ کالری و یک کیلو عضله ۶۰ کالری می سوزد.
برای چربی سوزی به این روش باید عمل کنیم :
۱ – رژیم اصولی
۲ – ورزش هوازی ( برای چربی سوزی )
۳ – تمرین با وزنه ( برای عضله سازی ) البته دوری از استرس – بی خوابی و بسیاری موارد دیگر هم دراین امر موثر هستند. هنگام استرس کورتیزول ترشح می شود که کورتیزول ضمن سرکوب هورمونهای عضله ساز ( تستسترون ) موجب جمع شدن چربی در اطراف شکم و شکستن بافت عضلانی می شود .
تمرین با وزنه به دو روش موجب چربی سوزی می شود: یک موجب عضله سازی می شود که عضله بیشتر یعنی سوخت و ساز بالاتر و مساوی با چربی سوزی بیشتر یا حداقل ذخیره چربی کمتر. دوم اینکه هنگام تمرین با وزنه متابولیسم بدن تا ۲۴ ساعت حدود ۵ تا ۱۰ کالری در هر ساعت بالاتر است و به عبارت دیگر حتی هنگام خواب هم بعد از تمرین با وزنه چربی سوزی می شود .
و اما ورزش هوازی : به ورزشهائی که در زمان طولانی حجم زیادی از عضلات و با شدت کم به کار گرفته می شود ورزش هوازی می گویند. دو – شنا – دوچرخه سواری مثالهائی از ورزشهای هوازی هستند بر عکس ورزشهای غیر هوازی به سری ورزشهای پرشدت و کوتاه گفته می شود که تمرین با وزنه نمونه بارز آن است. نوع انرژی که در هرکدام از این ورزشها به کار گرفته می شود کاملا متفاوت است در تمرینات هوازی است که بدن به سراغ ذخائر چربی می رود ضمن اینکه بعد از ورزشهای هوازی ( همان آئروبیک ) تا ۵  الی ۶ ساعت متابولیسم بدن بیشتر است و چربی بیشتری می سوزد .
هیچ روش و فرمول جادوئی و دستگاه معجزه گری وجود ندارد. روزی یک سیب و دو تا کرفس خوردن و سایر روشهای اشتباه دیگر مدتها است که منسوخ شده .باید بدنسازی کنید – هله هوله نخورید و تحرک کافی داشته باشید .


:: بازدید از این مطلب : 648
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

یک متخصص پزشکی ورزشی گفت: غذاهای سرخ شده، لبنیات پر چرب، غذاهای آماده مانند سوسیس، کالباس و پیتزا، چربی های اشباع شده مانند روغن های حیوانی و گیاهی جامد و کره جزو مواد غذایی غیر مجاز برای افراد مبتلا به بیماری قلبی می باشند.

دکتر بهزاد حیدرپور در گفت‌وگو با  ایسنا ، تصریح کرد: همچنین امعاء و احشاء حیوانی مانند دل، جگر، قلوه، سیرابی و مغز، میگو و گوشت های پر چرب (حتی الامکان باید چربی های قابل رویت جدا شوند)، دسرهای چرب، انواع کلوچه، کیک، شیرینی ها مخصوصاً شیرینی تر، روغن نارگیل، سس های سالاد، انواع شکلات، چیپس و پفک، زرده تخم مرغ و غذاهای کنسرو شده نباید توسط بیماران قلبی مصرف شوند.

وی گفت: توصیه می کنم بیماران قلبی در حد توان از ترشیجات پرهیز کنند، این افراد می توانند از لیمو ترش به عنوان چاشنی غذا بهره ببرند.

دکتر حیدرپور در خصوص رژیم غذایی توصیه شده در بیماران قلبی اظهار داشت: در این بیماران همراه با کاهش مصرف چربی های جامد باید غذاهای غنی از نشاسته مانند نان و سیب زمینی آب‌پز یا کبابی، غلات و حبوبات، میوه و سبزیجات، شیر و لبنیات کم چرب و همچنین روغن زیتون مصرف شود.

وی گفت: این افراد باید همراه وعده غذایی سالاد ، سبزی همراه با آبلیمو و چاشنی ماست مصرف کنند و از خوردن سس مایونز اجتناب نمایند.

این متخصص تاکید کرد: به بیماران قلبی توصیه می کنم روزانه دو عدد گردو را در وعده صبحانه مصرف کنند. بیماران قلبی می توانند از سویا استفاده کنند این ماده علاوه بر غنی بودن از پروتیین، باعث کاهش میزان کلسترول بدن هم می شود.

وی در خاتمه گفت: بیماران قلبی باید به میزان کافی در روز مایعات مصرف و از کم آبی بدن خود پیشگیری کنند. این افراد داروهای خود را با میزان کافی آب مصرف کرده و از خوردن قرص بدون آب اجتناب نمایند.



:: بازدید از این مطلب : 708
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

زیبایی چهره زنان بدون آرایش

 

اگر از آن دسته خانم هایی هستید که از آرایش کردن خسته شده اید ، ولی برایتان مهم است که باز هم زیبا به نظر برسید پس این مقاله را بخوانید تا با روش های طبیعی زیباسازی اعتماد به نفس خود را حفظ کنید:

1- استراحت کافی
هر شب به مقدار کافی بخوابید. دانشمندان این مقدار را 6-8 ساعت هر شب توصیه می کنند.در کنار این ، به اندازه کافی آب بنوشید و از نوشیدنی های الکلی و قندی دوری کنید.این دو عامل در کنار یکدیگر به سلامت پوست کمک فراوانی می کنند و باعث می شوند زیر چشم گود رفتگی یا سیاهی بوجود نیاید.

2- صورت تان را بشوئید
اگر هدف شما از آرایش نکردن اینست که صورت تان زیبا و تمیز به نظر برسد پس آن را مرتب بشوئید. دو بار شست و شو در روز کافی است. اگر از کرم های سفید کننده و مواد آرایشی استفاده می کنید یا پوست تان چرب و روغنی می شود از تمیز کننده ها یا به اصطلاح شیرپاک کن کمک بگیرید.

3- ابروهایتان را زیبا و به تناسب صورت تان بردارید
ابرو یکی از مهم ترین بخش های صورت است و تاثیر زیادی بر زیبایی آن دارد.براحتی و با مراجعه به یک آرایشگاه خوب می توانید اندازه و فرم آن را تغییر دهید. البته فراموش نکنید که موهای صورت تان را هم بردارید. بعد از این کار صورت تان بسیار شفاف و روشن به نظر می رسدو بدون استفاده از مواد آرایشی زیباتر به نظر می رسید.

4-به صورت و بدنتان مرطوب کننده بزنید
هر روز از یک مرطوب کننده خوب برای چرب کردن بدن و صورت تان کمک بگیرید.و هر زمان از خانه بیرون می روید مصرف کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید حتی در روزهای بارانی؛اگر بعد از رسیدن به خانه و شب هنگام از مرطوب کننده استفاده کنید پوست تان بسیار نرم و زیبا خواهد شد.


5-رژیم غذایی
غذایی که م یخورید نقش مهمی در سلامت و زیبایی شما دارد.مصرف میوه و سبزیجات به زیبایی و شفافیت پوست شما کمک فراوانی خواهد کرد. اگر هر روز قبل از هر وعده غذایی یک عدد میوه میل کنید هم سلام تر خواهید بود و هم پوست زیبایی خواهید داشت.


6- مدل مو
قبل از اینکه در مورد مدل مو تصمیم بگیرید ، مطمئن شوید که آن مدل به صورت و اندام شمابرازنده خواهد بود.هر مدلی به هر خانمی نمی آید ، خیلی مهم است که مدلی انتخاب کنید که مناسب سن و متناسب با فرم صورت و اندام شما باشد.


7-موهای سالم
برای شستن موهای تان فقط از شامپو و آن هم از نوع مناسب موهای تان استفاده کنید.اکثر خانم ها هر روز شامپو می زنند و سپس از نرم کننده استفاده می کنند.اما این فقط باعث می شود که موهایتان چرب و روغنی به نظر برسد. همچنین نرم کننده را از میانه مو تا انتهای آن باید بکار ببرید و به ریشه و کف آن نزنید



:: بازدید از این مطلب : 629
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 
 
 
مغز مرد در طول زندگی‌اش تغییر وتحول پیدا می‌کند. این‌ها یافته‌های تازه در این زمینه است. 
 
مردان احساساتی‌ترند
گرچه تصور عمومی این است که زنان احساسی‌ترند، اما پژوهش‌ها نشان داده است که نوزادان پسر نسبت نوزادان دختر واکنش‌های عاطفی بیشتری از خود نشان می‌دهند. یک بررسی در سال 2008 نشان داد که مردان در بزرگسالی نیز اندکی واکنش‌های عاطفی را با شدت بیشتری بروز می‌دهند- البته تنها پیش از آنکه از عواطف‌شان در موردی آگاه شوند.

مردان در برابر تنهایی حساس‌ترند
گرچه تنهایی می‌تواند برای سلامت و مغز هر کسی زیانبار باشد، اما مردان سالمند به خصوص نسبت به آن آسیب‌پذیرترند. مردان نسبت به زنان کمتر برای برقرار ارتباط تلاش می‌کنند،‌ در نتیجه تنهایی‌شان تشدید می‌شود و این تنهایی اثر آسیب‌رسانش را بر مدارهای اجتماعی مغزشان باقی می‌گذارد.

مردان بر حل مسائل متمرکزند
با اینکه بسیاری از بررسی‌ها نشان می‌دهند که زنان نسبت به مردان احساس همدلی بیشتری از خود بروز می‌دهند. اما ممکن است قضیه به این سادگی نباشد؛ ممکن است سیستم همدلی مغز مردان هنگامی که شخصی تحت استرس قرار دارد یا مشکلی را ابراز می‌کند، به سرعت بروز نکند، اما بخشی از مغز که مسئول "حل مسائل" است،‌به سرعت غلبه می‌کند و باعث کمک رساندن مردان به دیگران می‌شود.

مردان از قلمروشان دفاع می‌کنند
بخش از غریزه مردانه دفاع از قلمرو‌اش است. گرچه در مورد انسان‌ها باید پژوهش‌های بیشتری انجام شود، اما در پستانداران مذکر، بخشی از مغز که مسئول "دفاع از قلمرو" است، بزرگتر از بخش مشابه در پستانداران مونث است. با اینکه زنان نیز دارای حس مالکیت هستند، اما مردان با احتمال بیشتری ممکن است هنگامی که زندگی عشقی یا قلمرو‌شان در معرض تهدید قرار می‌گیرد، دست به پرخاشگری می‌زنند.

مردان از سلسله مراتب فرماندهی استقبال می‌کنند
مردان هنگامی سلسله مراتب قدرت حالت ناپایداری دارد، احساس اضطراب می‌کنند. اما وجود سلسله مراتب فرماندهی مستقر مانند نیروهای نظامی یا محیط‌های کاری، تستوسترون آنها را کاهش می‌دهد و پرخاشگری‌شان را مهار می‌کند.

مغز مردان واقعا در طول زمان بالغ می‌شود
اشتغال خاطر با سلسله مراتب قدرت که از سنین بسیار پایین حدود 6 سالگی آغاز می‌شود، برانگیزاننده رقابت میان مردان است و اینکه همیشه به هم در این باره متلک بگویند؛ البته اینکه پرخاشگری به شکل کلامی بروز پیدا کند بسیار بهتر از این است واقعا نمود عملی بیرونی پیدا کند. بررسی‌های روانشناختی نشان داده‌اند که با افزایش سن مردان، علاقه آنها به برتری طلبی کاهش می‌یابد، و در عوض توجه بیشتری به رابطه‌های‌شان و بهبود بخشیدن به اجتماع‌ پیدا می‌کنند.

مغز مردان برای پدر شدن آمادگی پیدا می‌کند
مغز مردان چندین ماه پیش از این که پدر بشوند، برای همکاری با همسرشان آمادگی پیدا می‌کند. یک بررسی در سال 2000 نشان داد که پدران آینده تغییراتی هورمونی را از سر می‌گذرانند، هورمون پرولاکتین‌شان بالا می‌رود و هورمون تستوسترون‌شان کاهش پیدا می‌کند، و به این ترتیب احتمالا رفتار پدرانه در آنها تقویت می‌شود.

شکل بازی مردها با بچه‌ها‌یشان فرق می‌کند
شیوه بازی پدرها با بچه‌ها خاص خودشان است، شیوه آنها در انجام بازی‌های مبارزه‌جویانه، دارای خودانگیختگی بیشتر و برانگیزاننده بچه - ممکن است به یادگیری بهتر کودکان کمک کند، به آنها اعتماد به نفس بیشتری دهد و آنها را برای دنیای واقعی هم آماده کنند.

مردان می‌خواهند خانواده‌دار و بچه‌دار شوند
زنان می‌خواهند استقرار پیدا کنند، و مردان می‌خواهند خانواده‌دار و بچه‌دار شوند. یک بررسی در سال 2007 نشان می‌دهد که خطاهای مردان با احتمال بیشتری پیش از 30 سالگی رخ می‌دهد. پس از این سن، مردان به طور عمده بر تامین خانواده‌شان متمرکز می‌شوند.؟



:: بازدید از این مطلب : 652
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

پوست‌ کندن‌ پیاز کار بسیار دشواری‌ است‌به‌طوری‌ که‌ اغلب‌ از آن‌ فرار می‌کنند و حاضر به‌پوست‌ کندن‌ پیاز پوست‌ کندن‌ نیستند زیرا بوی‌پیاز چشمها را می‌سوزاند و اشک‌ها به‌ سرعت‌جاری‌ می‌شوند به‌ چند روش‌ ساده‌ برای‌توجه‌کنید.

 
-1 قسمت‌ ریشه‌ پیاز را نگیرید و از سر پیاز آن‌را ریز کنید.
-۲ پیاز را در یخچال‌ قرار دهید و پس‌ از چندساعت‌ آن‌ را ریز کنید.
-۳ به‌ هنگام‌ خردکردن‌ پیاز، دهان‌ خود راببندید.
-۴ پیاز را هنگام‌ پوست‌ کندن‌ زیر شیر آب‌سرد بگیرید.
-۵ پیازهای‌ خیلی‌ تند را یک‌ ساعت‌ در آب‌سرد خیس‌ کنید، پیاز شیرین‌ می‌شود.
-۶ از مصرف‌ پیاز بریده‌ شده‌ خودداری‌ کنید،زیرا جاذب‌ میکروب‌ است‌ مگر اینکه‌ روی‌ نیمه‌باقی‌مانده‌ کمی‌ کره‌ یا روغن‌ بمالید که‌ هم‌ مدت‌بیشتری‌ تازه‌ می‌ماند و هم‌ میکروب‌ موجود در هوارا به‌ خود جذب‌ نخواهد کرد. پس‌ با این‌ روش‌ها،دیگر موقع‌ پوست‌ کندن‌ پیاز احساس‌ سوزش‌ درچشم‌هایتان‌ نمی‌کنید.



:: بازدید از این مطلب : 648
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

 

اولین گام پذیرش مشكل و مراجعه به روانپزشك است . بنابراین :

۱- از ابتلا به افسردگی نهراسید چرا كه یك بیماری قابل درمان است .

۲- خود یا دیگران را سرزنش نكنید و از این كه عملكرد شغلی یا خانوادگی تان دچار اختلال شده احساس شرمندگی نكنید .

۳- امیدوار باشید و بدانید كه افسردگی درمان های متعددی دارد .

۴- حتما از روانپزشك كمك بخواهید چرا كه برای شما سیر و آینده بیماری را توضیح خواهد داد و نگرانی های شما را برطرف خواهد نمود .

اما اگر یكی از اطرافیان شما دچار افسردگی شد ، برای او توضیح دهید كه افسردگی یك بیماری است و كسی در بروز آن مقصر نیست و همچنین افسردگی بعلت ضعف اراده شخصی و تنبلی ایجاد نمی شود .

- بیمارتان را سرزنش نكنید چرا كه او در بروز بیماری مقصر نیست و هیچ كس دلش نمی خواهد كه افسرده و غمگین باشد و از بابت این احساسش زجر بكشد .

- سعی كنید وقت بیشتری را به بیمارتان اختصاص دهید و بدون پیش داوری و قضاوت به حرف هایش گوش كنید .

- از او انتقاد نكنید چرا كه اعتماد به نفس شكننده او آسیب بیشتری می بیند و افسرده تر می شود .

- به بیمار در انجام مسئولیت هایش كمك كنید .

- در عین حمایت از بیمارتان از مراقبت و توجه افراطی نسبت به او خودداری كنید .

- سعی كنید به بیمارتان پند و اندرز ندهید چرا كه او حوصله شنیدن نصیحت را ندارد .

- با روانپزشك بیمارتان در تماس باشید و از او بخواهید راجع به وضعیت بیمار با شما صحبت كند .

- از مجبور كردن بیمار به فعالیت هایی كه مایل به انجام آنها نیست خودداری كنید . بسیاری از خانواده ها می پرسند « آیا سفر برای بیمار ما خوب است ؟ »

پاسخ به این سوال به نوع افسردگی بستگی دارد . در افسردگی های خفیف كه عوامل محیطی در بروز آنها نقش مهمی دارند ، ممكن است یك سفر كوتاه مدت و تغییر شرایط زندگی بسیار مفید باشد اما در افسردگی های شدید كه بیمار احساس لذت خود را از دست داده است این مسافرت ها می تواند باعث آزار وی گردد .

- سعی كنید برای بیمار افسرده تان برنامه منظمی را در طی روز برقرار كنید به ویژه اگر بیمار شما كودك یا نوجوان باشد .

- به تغییرات تدریجی در سیر بهبودی بیمار خود توجه كنید و آنها را به او خاطر نشان كنید .این یادآوری ها بیمار را نسبت به درمان علاقمند و امیدوار می سازد .

- از درمان انتظار معجزه نداشته باشید ، بهبود افسردگی تدریجی است .

- بدون نظر روانپزشك معالجتان داروی خود را قطع نكنید یا دوز آن را تغییر ندهید



:: بازدید از این مطلب : 759
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چند راهی که هم برای تقویت حافظه بسیار مفید بوده و هم لذت بخش می‌باشند.
۱-تا می‌توانید پازل و جدول حل کنید. پیشنهاد من جدول سودوکو می‌باشد
۲-اگر راست دست هستید از دست چپ خود بیشتر استفاده کنید. مثلا هنگام مسواک زدن، استفاده از چاقو و یا کار با ماوس کامپیوتر از دست چپ خود کمک بگیرید. 
۳-حواس شش گانه‌ی خود را تقویت کنید. هر از گاهی حین خوردن و یا بوئیدن میوه‌ یا غذایی چشمان خود را ببندید. هنگام گوش دادن به اخبار صدای آن را تا می‌توانید  کم کنید.
۴-همیشه بین موضوع‌های کاملا متفاوت یک ویژگی مشترک پیدا کنید یا آنها را به گونه‌ای به هم ربط دهید
۵-برای یک شی استفاده‌های نامتعارف پیدا کنید! آیا می‌توانید برای یک ناخن ۱۰۰ استفاده‌ی متفاوت نام ببرید؟
۶-خلاقیت را بیاموزید.کارها و بازی‌های خلاقانه زیاد انجام دهید. انجام بازی‌های جمعی مانند پانتومیم حتما پیشنهاد می‌شود.
۷-عمیق نفس بکشید! یادگیری طریقه‌ی درست نفس کشیدن خیلی مهم است زیرا با تنفس نامناسب اکسیژن کافی به مغز نخواهد رسید.
۸-هیچ وقت تا حد اشباع غذا نخورید! سعی کنید خود را همیشه مقداری گرسنه نگه دارید.
۹-وزش کنید! وزرش کردن از عوامل مهم تقویت حافظه می‌باشد.
۱۰-در اینترنت زیاد جستجو کنید! حتی اگر موضوع خاصی در ذهن ندارید بازهم زمانی از روز را به جستجو در اینترنت بپردازید. همین کار ذهن شما را فعال نگه می‌دارد.
۱۱-زیاد بخندید! خندیدن نه تنها روحیه‌ی شما را تقویت می‌کند بلکه باعث افزایش توان جسمی و ذهنی شما خواهد شد.
۱۲-شعبده‌بازی بیاموزید!  آیا می‌توانید با سه یا چهار عدد توپ کوچک شعبده‌بازی کنید؟
۱۳-انواع هنرها از جمله موسیقی و نقاشی را بیاموزید. یادگیری هنرها باعث تقویت هر دو نیم کره‌ی مغز می‌شود.
۱۴-لباس‌های نخی  بپوشید! تا می‌توانید پاهای خود را آزاد نگه دارید. در خانه جوراب نپوشید و کفش‌هایی که منافذ دارند انتخاب کنید.
۱۵-زیاد شوخی کنید! سعی کنید در مکالمه‌های روزمره از جوک‌های ابتکاری و فی‌البداهه زیاد استفاده کنید.
۱۶-تمام ایده‌های خود را ثبت کنید. دفترچه‌ای تهیه کرده و همیشه همراه خود داشته باشید تا هر زمان ایده‌ای به ذهنتان رسید در آن یادداشت کنید. ممکن است ایده‌ای که به ذهنتان رسیده بچگانه به نظر برسد ولی ممکن است در زمان آینده کارساز باشد. در صورت تمایل می‌توانید ایده‌های خود را در موبایل یا کامپیوترتان هم ذخیره کنید.
۱۷-غذای رستوران‌های مختلف را امتحان کنید! با این کار حس لامسه‌ و بویایی خود را تقویت می‌کنید.
۱۸-خاطرات روزانه‌ی خود را بنویسید. سعی کنید زیاد بنویسید. حتی می‌توانید داستانی از زندگی خود تهیه کنید.
۱۹-یک زبان خارجی یاد بگیرید! حتما لازم نیست زبانی را یاد بگیرید که پر کاربرد باشد. زبانی را یاد بگیرید که از شنیدن نوای آن لذت می‌برید. آیا به ایتالیایی و یا سواحیلی و یا حتی چینی علاقه دارید؟ زمان را ازدست نداده و زودتر شروع به یادگیری کنید. لازم نیست زیاد پول خرج کرده و کلاس بروید از طریق اینترنت هم می‌توانید منابع بسیار عالی و رایگان نیز بیابید.
۲۰-مدیتیشن بیاموزید! مدیتیشن در کل یعنی خالی کردن ذهن و ایجاد آرامش در ذهن و بدن.
۲۱-عملیات ساده‌ی ریاضی را ذهنی انجام دهید! لطفا ماشین‌حساب را کنار گذاشته و از ذهنتان استفاده کنید.
۲۲-با طبیعت بیشتر در ارتباط باشید. کوه بروید و در جنگل یا پارک بی‌هدف قدم بزنید. ذهن خود را باز گذاشته و آرامش را تجربه کنید.
۲۳-دوستان متنوعی داشته باشید! فقط با افرادی که با تمام عقاید شما موافقند دوست نباشید، با هر فرد در هر سنی و با هر تفکری ارتباط دوستانه داشته باشید.
۲۴-دایره‌ی لغات خود را افزایش دهید. –> 10 راه تضمینی افزایش دایره لغات شما
۲۵-سعی کنید یک متن را هم از چپ به راست هم از راست به چپ و هم از بالا به پایین بخوانید.
۲۶-تلویزیون را خاموش کنید!  آیا می توانید یک ماه بدون تلویزیون زندگی کنید؟ اگر اراده‌ی این کار را دارید

فوراً دست به کار شده و تلویزیون را به انباری انتقال دهید! تأثیری که این کار بر روی زندگی شما خواهد داشت توصیف نشدنی است! من سه سال و نیم بدون این جعبه سپری کردم و وقتی یاد دورانی که تلویزیون منبع اصلی سرگرمی‌ام بود می‌افتم وحشت زده می‌شوم!



:: بازدید از این مطلب : 750
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()