نوشته شده توسط : nahal

 


تهران - محققان دانشگاه 'كوئینزلند' به تازگی دریافته‌اند كه تركیبات موجود در نوعی قارچ به میزان صددرصد از بروز سرطان پروستات جلوگیری می‌كند.

1390/12/04 -
            11:39

به گزارش مجله علمی مجموعه مقالات آمریكا، تركیبات موجود در قارچی موسوم به 'دُم بوقلمون' قادر است به میزان صددرصد از بروز سرطان پروستات جلوگیری كند.

جالب است كه محل رشد این قارچ فقط در آسیاست.

محققان دانشگاه 'كوئینزلند نشان داده‌اند كه قارچ دُم بوقلمون حاوی تركیباتی به‌نام پی اس پی است كه سلول‌های بنیادی سرطان پروستات را مورد حمله قرار می‌دهند و گسترش سلول‌های سرطانی را متوقف می‌كنند.

دانشمندان از سال‌ها قبل به خواص ضدسرطانی این قارچ كاملاً واقف بودند ولی تحقیقات اخیر حاكی از توقف حتمی سرطان پروستات در صورت وجود تركیبات این گیاه است.

سالانه حدود سه هزار مرد در استرالیا بر اثر ابتلاء به این بیماری مهلك جان خود را از دست می دهند.

دانشمندان امیدوارند كه با استفاده از تركیبات موجود در قارچ دُم بوقلمون و ساخت داروهای مكمل با استفاده از آن، این بیماری را مهار كنند.



:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 58
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


تهران- پژوهشگران دانشكده مهندسی پزشكی دانشگاه صنعتی امیركبیر نوعی دستگاه توانبخشی هوشمند برای بازتوانی عضلات باز و بسته كننده انگشتان دست را با همكاری دانشگاه علوم پزشكی شیراز ساختند.

1390/12/04 -
            11:39

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیركبیر ،' محمد جواد صادقی' پژوهشگراین طرح گفت : برخی بیماریها مانند سكته مغزی منجر به ضعف دست بیماران می شود ، همچنین مبتلایان به ام اس و آسیب دیدگان حوادث به تقویب عضلات باز و بسته كننده انگشتان دست از راه توانبخشی نیازدارند .

وی افزود: توانبخشی در منزل، بومی سازی و قیمت مناسب از ویژگی های این دستگاه است . این دستگاه به صورت مستقیم و در هنگام توانبخشی واكنش و عملكرد بیمار را اندازه گیری و متناسب با آن واكنش نشان می دهد در حالی كه در روشهای متداول این همزمانی وجود ندارد.

صادقی یادآور شد : این دستگاه به گونه ای طراحی شده است كه میزان جریان عبوری از دو موتور آن به صورت پیوسته اندازه گیری می شود، بنابراین زمانی كه بیمار فشار بیشتری به دسته ها وارد كند، دستگاه با تشخیص تغییر جریان عبوری و متناسب با آن مقاومت مناسب را برای توانبخشی بهتر اعمال می كند.

وی افزود: هر چه دست بیمار نیروی بیشتری وارد كند، مقاومت اهرم ها هم بیشتر می شود و هر گاه نیروی دست كم شود، این مقاومت هم كاهش می یابد كه این كار موجب سرعت بخشیدن به توانبخشی و همچنین نیاز كمتر به حضور متخصص می شود.

این دستگاه در قالب پایان نامه كارشناسی ارشد مهندسی پزشكی با راهنمایی 'سیامك نجاریان ' طراحی و ساخته شده



:: بازدید از این مطلب : 419
|
امتیاز مطلب : 53
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چند توصیه بهداشتی برای بهبود سلامت
چشم‌ها
در شرایطی كه دنیای ما بیش از پیش به سوی دیجیتالی شدن پیش می‌رود یكی از مهمترین موضوعات مورد بحث از سوی پزشكان و كارشناسان بهداشت عمومی، اهمیت حفاظت و مراقبت از چشم‌ها است...

 


سایت تخصصی ماش‌ایبل در مقاله جدیدی چند توصیه مهم و كاربردی را برای محافظت بهتر از چشم‌ها و بهبود سلامت این عضو حیاتی و در عین حال حساس، ارائه كرده است.

در این مقاله تاكید شده است كه برای تقویت بینایی باید همواره از مواد غذایی مناسب و حاوی ویتامین‌های مختلف به ویژه ویتامین آ استفاده كنید. این ویتامین در منابع گیاهی به صورت پیش ویتامین به شكل انواع كاروتن‌ها به ویژه بتاكاروتن و در منابع حیوانی به شكل «رتینول فعال» یافت می‌شود.

بهترین منابع حیوانی این ویتامین شامل جگر، قلوه، زرده تخم مرغ، شیر پرچرب، كره، روغن كبد ماهی و ماهی‌های كوچك كیلكا هستند. همچنین بهترین منابع گیاهی ویتامین آ شامل سبزی‌هایی با برگ سبز تیره مانند اسفناج، كاهو، سبزی‌های زرد مثل هویج و كدو حلوایی، میوه‌های زرد و نارنجی نظیر زردآلو، خرمالو، نارنگی و طالبی، موز، خربزه وانواع مركبات هستند.

به گفته كارشناسان، علاوه بر توصیه‌های تغذیه‌ای خواب و استراحت كافی نیز در مراقبت از چشم‌ها بسیار موثر است.

چشم‌پزشكان همچنین تاكید می كنند چشم‌ها را از تماس زیاد با اشعه ماوراء بنفش با استفاده از عینك‌های استاندارد و مناسب محافظت كنید. در فضایی با نور كافی و مناسب كار كنید. نور كم یا خیره كننده باعث می‌شود كه چشم با دشواری بیشتری كار كرده و در نتیجه فشار بیشتری به آن وارد شود. در این حالت چشم زودتر و بیشتر خسته می‌شود. نور خوب نوری است كه دارای روشنایی كافی بوده، خیره كننده نباشد و بطور یكسان در فضا پخش شود.

همچنین هنگام مطالعه از یك منبع نور كافی استفاده كنید. افرادی كه در رختخواب به حالت نیمه نشسته و یا خوابیده و در حالی كه كتاب را مقابل چشم گرفته‌اند، مطالعه می‌كنند، می‌بایست نور لازم جهت مطالعه را طوری تنظیم نمایند كه نور از بالای تخت و یا از چراغ كنار تخت كه كمی عقب‌تر از آن قرار گرفته است به كتاب بتابد. هیچگاه نور نباید بطور مستقیم و از روبرو به چشم بتابد. همچنین پس از مطالعه مداوم مثلا حدود یك ساعت و نیم، مدتی چشمان خود را بسته و یا به دیوار سفید و اشیاء دور نگاه كنید و یا چشمان خود را برای مدت كوتاهی به فعالیت دیگری مشغول كنید تا خستگی آن رفع شود. این توصیه برای رانندگان اتومبیل نیز مفید است.

در ادامه این مقاله آمده است: از آنجایی كه چشم‌ها به آسانی آلوده می‌شوند باید اطراف چشم و پلك‌ها را به دفعات شسته و با حوله نرم خشك كنید. همچنین اگر هر گونه جسم خارجی وارد چشم یا داخل پلك شد باید با گوشه یك دستمال تمیز و با احتیاط فراوان آن را بیرون آورید. در این حالت از مالیدن چشم خودداری كنید. علاوه بر این، چشم طبیعی و سالم احتیاج به درمان ندارد لذا از به كار بردن هر گونه دارو و یا محلول‌های شستشوی چشم بدون دستور پزشك خودداری كنید.



:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 68
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

صورتـتـان جـوش مـی زنـد؟
عامه مردم معتقدند رژیم‌غذایی افراد دچار جوش‌های دوره جوانی رابطه مستقیمی با تعداد این جوش‌ها دارد و حتی گروهی، رژیم غذایی نامناسب را عامل به‌وجودآمدن این جوش‌ها می‌دانند...

 


اما آیا واقعا رژیم‌غذایی خاصی برای كاهش جوش‌های نوجوانی و جوانی وجود دارد؟

آنچه در كتاب‌ها و مقاله‌های علمی دراین‌باره وجود دارد، حاكی از آن است كه رژیم‌غذایی بر این جوش‌ها اثر غیرمستقیمی دارد؛ مشاهده شده كه افزودنی‌ها، سرخ‌كردنی‌ها و چربی‌ها در افزایش تعداد جوش‌ها تاثیر دارند و توصیه شده است كه از مصرف این مواد خودداری شود. موادغذایی‌ای نیز وجود دارند كه مصرف آنها برای افراد دچار جوش‌ دوره جوانی بیشتر توصیه شده است؛

مانند جوانه‌ها،
تخم آفتابگردان و حبوبات و موادی كه از نظر میزان ویتامین E غنی‌تر هستند، به‌طور تجربی، دیده شده است كه مصرف سوسیس، كالباس، شكلات و گردو باعث افزایش جوش‌ها و دیرتر از بین رفتن آنها می‌شود. مصرف سبزی‌های تازه، میوه‌ها و داشتن رژیم‌غذایی سالم و طبیعی نیز در بهبود سریع‌تر این جوش‌ها تاثیر‌ دارد. در نهایت می‌توان گفت، همان‌طور كه از نام این جوش‌ها (جوش‌های دوره‌ جوانی) برمی‌آید درگیری افراد با آنها، موقت است و با گذشت زمان بهبود می‌یابند.

رعایت بهداشت فردی بهترین اثر را در از بین رفتن آنها دارد ولی در هر حال باید مراقب رژیم‌غذایی و ورود كالری‌های اضافی به بدن هم بود.



:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 57
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

میز بیلیارد فقرا !+ عکس  www.taknaz.ir



:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 58
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

تاثیر زنگ های موبایل بر هوش افراد!
 

محققان ادعا کردند در صورتی که موبایل افراد در حالت سکوت باشد، آنها در پیدا کردن راه‌ حل‌ها و یادآوری کارها، بهتر عمل می‌کنند.

آنها معتقدند این امر بدین خاطر است که آهنگ‌های موبایل بخصوص اگر جذاب باشد، باعث تحلیل رفتن قدرت ذهن می‌شود.
محققان دانشگاه واشنگتن دریافتند که دانش‌آموزان بعد از قرار گرفتن در معرض آهنگ‌های موبایل، حدود 25 درصد توانائی‌شان در تست‌ها کاهش پیدا کرده است.
حتی نتایج این تست‌ها، زمانی که آنها در معرض آهنگ‌های مورد علاقه‌شان قرار گرفتند، بدتر نیز شد.
محققان معتقدند این آهنگ‌های به ظاهر بی‌ضرر، که به نظر می‌رسد فقط باعث بهم زدن سکوت عمومی می شوند، تاثیر واقعی بر یادگیری نیز دارند.
بر اساس گزارش میل آنلاین، نتایج این تحقیق همچنان نشان داد که حتی قرار گرفتن ناخواسته در معرض آهنگ‌های مشهور، ممکن است تاثیرات درازمدت و مداوم بر توجه و تمرکز افراد داشته باشد.
نتایج این تحقیق، باعث نگرانی افرادی شده است که سعی در تمرکز کردن دارند، در حالی که به طور مکرر با صداها و آوازهای پیام‌ها و ایمیل‌ها مواجه هستند.
این تحقیق به مدت سه سال طول کشیده و در مجله روانشناسی محیطی به چاپ رسیده است.



:: بازدید از این مطلب : 482
|
امتیاز مطلب : 54
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

هشت نکته درباره زیبا شدن با عسل

بر طبق فرهنگ لغت عسل ماده‌ای شیرین و زرد رنگ است که زنبورهای مختلف از شهد گل‌ها تهیه می‌کنند اما جدا از اینکه عسل به عنوان یک ماده غذایی به شمار می‌آید، آیا می‌دانستید که عسل یکی از قدیمی‌ترین و موثرترین مواد برای کمک به زیبایی است؟

عسل شامل موم و شکر و مواد معدنی است و یک مرطوب کننده طبیعی به شمار می‌آید و همانند یک ماده ضد سوزش برای پوست‌های حساس عمل می‌کند.

عسل می‌تواند در خیلی از محصولات زیبایی یافت شود، شما می‌توانید این محصولات را در مغازه‌های محلی یا مغازه‌هایی که دارای محصولات زیبایی مطلوب هستند بیابید. جالب اینکه خیلی از این محصولات می‌توانند بسیار گران قیمت باشند اما تعدادی از این محصولات هم می‌توانند در منزل ساخته شوند.

اگر می‌خواهید به راز و رمز زیباسازی عسل پی ببرید مواردی که درباره عسل می‌گوییم را امتحان کنید. اما قبل از استفاده عسل روی پوستتان مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید.

۱- ماسک عسل:

عسل خالص را روی صورت‌تان بمالید و اجازه دهید که مدتی روی پوست‌تان باشد تا زمانیکه خشک شود. تقریبا پانزده دقیقه برای خشک شدن عسل برروی پوستتان کافی است. وقتی که خشک شد صورتتان را با آب گرم بشویید.

۲- پوستی روشن با حمام عسل:

برای رطوبت، نرمی و داشتن پوستی روشن، در حمام بعدی‌تان از یک شیشه عسل استفاده کنید. عسل را به پوستتان بمالید و برای مطمئن شدن از خشک شدن عسل برروی پوست از دست‌تان کمک بگیرید، در این حالت با اینکه عسل پوست شما را چسبناک کرده است اما به نرمی و راحتی دست شما روی پوست‌تان حرکت می‌کند. سپس بدنتان را با آب بشویید. نتیجه این کار گردش خون عالی، زیبایی و روشنی پوست خواهد بود.

۳- وان عسل:

برای خوش بویی و نرمی پوست‌تان، یک چهارم تا یک دوم فنجان عسل به آب وان اضافه کنید.

۴- ماساژعسل:

یک قاشق چای خوری عسل به همراه کمی پودر بادام را در کف دستان مخلوط کنید و به آرامی روی صورت‌تان بمالید. سپس این معجون عسل و بادام را با آب گرم بشویید.

۵- تمیز‌کننده روزانه صورت:

مخلوطی از یک قاشق چای خوری عسل با پودر شیر تهیه کنید، از این محلول به عنوان تمیزکننده مواد آرایش و زدودن کثیفی پوست صورت می‌توانید استفاده کنید و بعد با آب گرم صورت‌تان را بشویید.

۶- موهای درخشان:

برای براق کردن موهایتان می‌توانید مخلوطی از یک قاشق چای خوری عسل به همراه آبلیموی تازه فشرده شده و یک لیتر آب گرم تهیه کنید. طبق معمول با شامپوی همیشگی موهایتان را بشوید و بعد از مخلوط عسل برروی موهایتان بریزید. اجازه دهید موهایتان به صورت نرمال خشک شود، نیازی به شستن مخلوط عسل از روی موهایتان نیست.

۷- نرم‌کننده مو:

برای داشتن موها و پوست سری سالم می‌توانید از مخلوط یک دوم فنجان عسل و دو قاشق سوپخوری روغن زیتون استفاده کنید. موهایتان را با مخلوط عسل آغشته کنید، سپس پوششی روی سرتان بگذارید و اجازه دهید برای سی دقیقه روی سرتان بماند. بعد از سی دقیقه شامپو بزنید و طبق معمول موهایتان را بشویید.

۸- جوهرپوست:

برای سفتی، نرمی و مرطوب بودن پوست‌تان می‌توانید مخلوطی از هسته پوست گرفته شده یک سیب و یک قاشق سوپخوری عسل که در ماشین مخلوط کن تهیه کرده‌اید استفاده کنید.

آنقدر مخلوط عسل را هم بزنید تا نرم شود و به آرامی روی پوست صورت بمالید و اجازه دهید برای پانزده دقیقه باقی بماند. بعد پانزده دقیقه مخلوط عسل روی صورتتان را با آب گرم بشویید.

با نکات زیبایی گفته شده در بالا می‌توانید محصولات زیبایی سودمندی را در منزل تهیه کنید. عسل یک محصول فوق‌العاده در زیبایی است چراکه شامل آنزیم‌ها، ویتامین‌ها، و موادمعدنی زیادی است. برای تهیه محصولات زیبایی ابتدا مطمئن شوید عسل خریداری شده‌تان صددرصد خالص باشد.



:: بازدید از این مطلب : 531
|
امتیاز مطلب : 42
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

اسفرزه به عنوان ملین، سنا به عنوان مسهل، شیرین‌بیان و بابونه به عنوان ضد زخم معده و ضد التهاب و نعنا به عنوان ضد نفخ برای کارکرد و تنظیم دستگاه گوارش مفید هستند.

دستگاه گوارش سالم، تضمین کننده سلامت افراد است. اختلال در این روند نه تنها بدن را از مواد مغذی محروم می‌کند بلکه باعث تجمع مواد زائد در بدن می‌شود که در این میان برخی گیاهان با خواص دارویی برای رفع مشکلات دستگاه گوارش مفید هستند.

دستگاه گوارش,بیماریهای دستگاه گوارش,

 

1- اسفرزه؛ ضد یبوست

دانه‌های اسفرزه به علت وجود لایه موسیلاژی به عنوان ملین و برطرف کننده ناراحتی‌های ناشی از بواسیر مطرح است.

 

مهمترین اثر اسفرزه رفع یبوست است که برای اثربخشی بهتر باید دانه‌ها با مقدار زیادی آب یا مایعات مصرف شود چرا که موسیلاژ سطح دانه‌ها برای حجیم شدن احتیاج به آب زیادی دارد تا عملکرد آن به حداکثر برسد.

مصرف اسفرزه بهتر است همراه با مایعات یا آب زیادتر از حد معمول باشد؛ بزرگسالان یک قاشق غذاخوری پر را در یک استکان ریخته و با مقداری آب مخلوط کرده، سپس آن را مصرف کنند و بلافاصله بعد از آن یک یا دو لیوان آب دیگر میل کنند و برای اثربخشی ایده‌ال آن می‌توان به مدت 3 روز این کار را تکرار کرد تا عملکرد آن به حداکثر برسد.

 

همچنین برای کودکان 6 تا 12 ساله می‌توان نصف این مقدار را در صبح و شب مصرف کرد و برای کودکان زیر 6 سال بهتر است با مشورت پزشک استفاده شود. مقدار مصرف متوسط اسفرزه ، 1 تا 2 بار در روز است. شروع و مصرف ناگهانی و مقدار نسبتا زیاد اسفرزه ممکن است باعث نفخ شدید و بزرگ شدن شکم شود که برای جلوگیری از این مسئله باید از کم شروع و به سه بار در روز رساند و یا دوره درمان را طولانی‌تر کرد.

 

در مورد تداخل اسفرزه با دیگر مواد معدنی (از جمله کلسیم، منیزیم، مس و روی)، ویتامین B12، گلیکوزیدهای قلبی و مشتقات کومارین باید گفت که مصرف خوراکی هم‌زمان اسفرزه باعث کاهش جذب و طول اثر کاربامازپین می‌شود که باید مصرف این گونه داروها را به طور جداگانه و با حداکثر زمان مصرف، بین این داروها و اسفرزه تنظیم کرد.

 

دستگاه گوارش,بیماریهای دستگاه گوارش,

2- سنا؛ بهترین گیاه برای تخلیه روده در اعمال جراحی و یا عکسبرداری از روده‌ها

 

سنا بهترین گیاه برای درمان یبوست است. این گیاه اثر مسهلی نسبتا قوی داشته و برای تخلیه روده در اعمال جراحی و یا عکسبرداری از روده‌ها استفاده می‌شود. بهتر است سنا از فرآورده‌های صنعتی آن که به شکل قرص است مصرف شود اما نیم تا یک گرم از برگ سنا به صورت دم کرده یا جوشانده با یک لیوان آب در روز نیز می‌تواند استفاده شود که محلول تهیه شده بسیار تلخ است.

دردهای شکمی و تنبلی روده‌ها پیامد مصرف بیش از حد سنا

 

مصرف بیش از حد این گیاه می‌تواند سبب دردهای شکمی، دل پیچه و تنبلی روده‌ها را در پی داشته باشد؛ برای جلوگیری از تنبلی روده‌ها و عوارض طولانی مدت سنا بهتر است پس از یک یا دو هفته مصرف آن قطع شود. سنا در حاملگی و شیردهی منع مصرف دارد چرا که مدارکی مبنی بر اثرات موتاژنیک و ژنوتوکسیک گزارش شده است. همچنین میوه سنا برای کودکان مناسب است و اثری ملایم‌تر از برگ دارد و مقدار مصرف آن همانند برگ است.

 

دستگاه گوارش,بیماریهای دستگاه گوارش,

 

3- شیرین‌بیان؛ ضدالتهاب راههای تنفسی

 

شیرین‌بیان از قدیم به عنوان بهترین جلوگیری کننده و درمان کننده التهاب و زخم‌های معده مورد مصرف بوده است.

خلط آور، ضد سرفه و ضدالتهاب بودن قسمت‌های فوقانی راه‌های تنفسی از دیگر اثرات مهم این گیاه است.

 

نحوه مصرف شیرین‌بیان بدین ترتیب است که 2 تا 15 گرم پودر ریشه را می‌توان روزانه در یک لیوان آب ریخته و به مدت 5 دقیقه جوشاند سپس آن را صاف و در یک یا چند نوبت مصرف کرد که این مقدار حاوی حدود 200 تا 800 میلی‌گرم گلی‌سریزین بوده که مقدار مجاز مصرف گلی‌سریزین در روز 2 دهم میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است.

 

مصرف روزانه بیش از 50 گرم به مدت بیش از 6 هفته شیرین‌بیان ممکن است باعث عوارضی از جمله احتباس آب در بدن، کاهش سدیم، افزایش پتاسیم و فشار خون شود؛ بنابراین افرادی که دارای پرفشاری خون بوده و یا زمینه آن را دارند باید فراورده‌های شیرین‌بیان را با احتیاط مصرف کنند.

 

برای افرادی که دارای پرفشاری خون هستند، فرآورده‌هایی از شیرین‌بیان تهیه شده که دارای گلی‌سریزین کمتری است که به نام فرآورده‌های دگلی‌سریزه در بازار موجود است همچنین بی‌خطر بودن آن در دوران بارداری و شیردهی به اثبات نرسیده و بهتر است مصرف نشود.


دستگاه گوارش,بیماریهای دستگاه گوارش,

 

4- بابونه؛ مرهم زخم‌های سطحی گوارش

 

بابونه گیاهی است علفی و در اکثر نقاط ایران می روید. بابونه شیرازی به عنوان تقویت کننده معده، ضد خونریزی، ترمیم کننده زخم‌های سطحی و ضد اسپاسم گوارشی مصرف سنتی دارد.

 

به منظور تهیه چای بابونه یک لیوان آب جوش را با 1 تا 2 گرم از گل‌های خرد شده مخلوط کنید و پس از 15 دقیقه آن را صاف و مصرف کنید این میزان می‌تواند تا 3 بار در روز تکرار شود و برای کودکان می‌توان از همین روش استفاده کرد فقط میزان گیاه در هر نوبت2 گرم باشد.


بابونه را همزمان با داروهای وارفارین و سیکوسپورین مصرف نکنید

 

مصرف بابونه و فراورده‌های حاوی آن در افرادی که حساسیت به گرده‌های علف هرز دارند، مضر است. مصرف آن در بارداری منع شده اما در دوره شیردهی عوارض جانبی گزارش نشده است.

 

مصرف همزمان بابونه با داروهایی مثل وارفارین و سیکوسپورین تداخل دارویی دارد و افرادی که این داروها را مصرف می‌کنند باید از بابونه پرهیز کنند.

 

بابونه دشتی نوع دیگر بابونه موجود در بازار دارویی ایران است. این گیاه مجموعه کاپیتول‌های دکمه‌ای شکل زرد رنگ و یا گل‌های کوچک زرد رنگ و لوله‌ای شکل است که به عنوان، ضدخونریزی و تقویت کننده معده و ضد عفونی کننده و ترمیم کننده و نیز شستشو دهنده و ایجاد کننده رنگ طلایی برای مو مصارف سنتی دارد.


دستگاه گوارش,بیماریهای دستگاه گوارش,

 

5- نعنا، ضد دردهای گوارشی و رفع سردی

 

نعنا، عرق نعنا و اسانس آن به عنوان ضد نفخ، تسهیل کننده هضم غذا، ضد دردهای گوارشی و رفع سردی، مصرف سنتی دارند.

 

نعنا به دوگونه نعنا قمی و نعنا فلفلی یا سوسنمبر است که اکثر خواص آن مربوط به وجود منتول در اسانس آن است و شامل اثرات ضد نفخ، ضد درد، ضد اسپاسم، ضداحتقان و صفرا آور است.

 

مصرف گیاه نعنا و یا عصاره‌های آن حتی در طولانی مدت ایجاد عارضه نمی‌کنند و عوارض احتمالی اکثرا به اسانس و یا منتول در فراورده مربوط می‌شود.

 

تهیه چای از گیاه نعناع: 2 گرم از برگ خرد شده نعنا را با یک استکان آب جوش مخلوط و پس از 10 دقیقه صاف کرده و مصرف شود.

 

استفاده از اسانس خالص نعنا در التهاب و زخم به صورت موضعی یا خوراکی ممنوع!

 

به دلیل ایجاد تحریک، التهاب و زخم، هیچ‌گاه نباید از اسانس خالص نعنا به طور موضعی یا خوراکی استفاده کرد. گزارشی مربوط به تداخلات دارویی، غذایی، مصرف در حامگی و شیردهی یا عوارض دیگر وجود ندارد و به نظر می‌رسد مصرف در حد دارویی آن بی‌عارضه باشد. با این حال ممکن است باعث کاهش شیر مادران شود که باید با احتیاط آن را مصرف کنند.

 

شیرین‌بیان از قدیم به عنوان بهترین جلوگیری کننده و درمان کننده التهاب و زخم‌های معده مورد مصرف بوده است.

 

فرآورده خوراکی نعنا از گونه Spicata توسط صنایع دارویی در حال حاضر تولید می‌شود که به صورت قطره‌ای به نام «کارمینت» در داروخانه‌ها وجود دارد و این قطره برای رفع نفخ، درد واسپاسم بسیار ایده آل بوده و عملکرد آن بین 10 تا 15 دقیقه است.



:: بازدید از این مطلب : 794
|
امتیاز مطلب : 87
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

کودک,رفتار با کودک,تربیت کودک

 

«تنبیه بدنی چیزهای اشتباهی را به کودکان می آموزد.» با استفاده از نکات زیر می توانید بهترین نوع برخورد را آموزش ببینید.

 

زمانی که یک فرد بزرگسال، کودکی را کتک می زند، بچه احساس عجز و نا امیدی می کند. این احساسات باعث می شود که کودک افسرده و پرخاشگر شود.

 

به کودکان خود آموزش دهید که شما می خواهید که آنها چگونه عمل کنند. چون کودکان اغلب نمی دانند چه?کاری درست و چه کاری نادرست است. برای آموزش دادن به آنها صبور باشید.

 

 

۲ـ زدن یک کودک حل مشکل را به او نمی آموزد. فقط به او می آموزد که احساس بدی نسبت به خود داشته باشد و عزت نفس او پایین بیاید. عزت نفس پایین می تواند تا آخر عمر همراه کودک باشد. مراقب آنچه که می گویید باشید. معنی کلمات می تواند به اندازه کتک زدن، به آنها آسیب برساند.

 

بنابر این خونسرد باشید.

 

 

۳ـ تنبیه بدنی باعث می شود که بچه ها عصبانی و رنجیده خاطر شوند و احساس دشمنی کنند و بخواهند انتقام بگیرند.

 

پس با گفتگو به بچه هایتان بیاموزید که آنها اشتباه کرده اند. تا زمانی که آنها کوچک هستند، اطمینان حاصل کنید که آنها قوانین خانواده را می فهمند. این قوانین ایمنی، وقت خواب، وقت غذا خوردن و... است.

 

 

۴ـ تنبیه بدنی می تواند کودکان را درباره شناخت درست و غلط به اشتباه بیندازد.

 

به کودکان خود یاد بدهید که روش های غیر مضر برای بیان احساسات خود به کار گیرند. سپس احساسات آنها را بپذیرید و به آنها نشان دهید که می فهمید و مراقب هستید.

 

 

۵ـ وقتی شما کودک را تنبیه می کنید، به این معنا است که کار شما درست است و حق با شما است. این رفتار سبب می شود که کودک از بزرگسالش تقلید کند و در آینده هم به دیگران صدمه بزند.

 

 

۶ـ تنبیه بدنی به احساسات بچه ها آسیب می رساند، نمرات آنها در مدرسه افت پیدا می کند. همچنین یافتن دوستان در مدرسه برای آنها کار دشواری می شود.

 

به آنها توجه کنید، از کارهای خوب او ستایش کنید و اجازه بدهید کودک بداند که شما او را به خاطر وجودش دوست دارید.

 

 

۷ـ تنبیه و بدرفتاری فیزیکی با کودک به آنان آموزش می دهد که من بد هستم و باید حرکات بدم را تا جایی که می توانم ادامه دهم.

 

هنگامی که کودکتان بی ادبی می کند، زود عکس العمل نشان ندهید. به او مهلت دهید. این مسئله کودکتان را مدت کوتاهی از شما جدا می کند. او را روی صندلی، پله یا در اتاقش قرار دهید. سپس به او اجازه دهید هنگامی که توانست خود را کنترل کند، به شما بپیوندد. این به او آموزش می دهد که شما به خاطر رفتار خوب برنده شده اید.

 

 

۸ ـ تنبیه بدنی، هرگز رفتار درست را به کودک آموزش نخواهد داد.

 

او را نزنید. بچه ای که زیاد کتک می خورد، کنترل درونیش توسعه پیدا نمی کند. او به افراد دیگر نگاه می کند تا به او بگویند که راست و غلط چیست. همچنین آنها فکر خواهند کرد که من نباید خودسری کنم چون تنبیه خواهم شد. به جای این که بگوید من نباید بی ادبی کنم چون بی ادبی بد است.

 

 

۹ـ صدمه زدن فیزیکی در هر صورت باعث ترسیدن کودکان می شود.

 

خود را کنترل کنید. هیچ چیز بهتر از این نیست که والدین در مقابل بچه ای که خارج از کنترل است، آرام باشند. به کودکتان آموزش دهید که عصبانیت خود را کنترل کند و به خود اجازه ندهید که به او توهین کنید. چون با این کار، عصبانیت او را دوباره زنده می کنید. به خاطر داشته باشید شما بزرگسالید.

 

 

۱۰ـ بعضی اوقات والدینی که خیلی خسته یا آشفته هستند، همزمان باگریه بچه شان او را بالا و پایین می اندازند. کوری، صدمات مغزی یا حتی مرگ بچه، می تواند نتایج چنین عملی باشد.

 

در تربیت فرزندان تان، از دوستان یا مشاوران خوب کمک بخواهید. پیوستن به گروه های والدین و صحبت کردن با پدر و مادرهای با تجربه را مورد توجه قرار دهید. در مورد بچه ها و چگونگی تربیت یافتن آنها به طرق مختلف آموزش ببینید.



:: بازدید از این مطلب : 789
|
امتیاز مطلب : 82
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

www.taknaz.ir چه بخوریم که خوش به حالمان شود ؟

اگر حسابی اعصاب‌تان به هم ریخته، موز بخورید زمانی كه دیدید دكمه‌های لباس‌تان درست بسته نمی‌شوند، بروید سراغ موز. تحقیقات نشان داده یك موز متوسط 105 كالری و فقط 14 گرم قند دارد. همین مقدار شما را سیر كرده و قند خون را به شكل ملایمی بالا می‌برد. در ضمن همین موز 30 درصد ویتامین B6 مورد نیاز روزانه را تامین می‌كند. این ویتامین باعث می‌شود مقدار سروتونین تولید شده مغز اندكی افزایش یافته و توان مقابله با شرایط دشوار و اضطراب‌ها را در شما افزایش می‌دهد. اگر می‌خواهید کلیه تان سنگ نسازد، زرد‌آلود بخورید هشت عدد زرد‌آلوی خشك حاوی 2 گرم فیبر و فقط 3 میلی‌گرم سدیم و 325 میلی‌گرم پتاسیم است كه همه این‌ها كمك می‌كنند مواد معدنی در ادرار تجمع پیدا نكرده و از تشكیل سنگ‌های اگزالات كلسیم جلوگیری شود. این سنگ‌ها شایع‌ترین نوع سنگ‌های كلیوی هستند. برای در امان ماندن از سنگ كلیه به‌خصوص اگر سابقه‌اش را دارید بقیه میان وعده‌ها را حذف كنید و برگه زردآلو بخورید. اگر فشار خون‌تان بالاست، كشمش بخورید 60 عدد كشمش تقریبا می‌شود یك مشت پر كه حاوی یك گرم فیبر و 212 میلی‌گرم پتاسیم است كه هر دو برای كنترل فشار خون بالا در قالب یك رژیم غذایی توصیه می‌شوند. مطالعات متعددی نشان داده كه پلی‌فنل‌های موجود در مواد‌غذایی مشتق از خانواده انگور مثل همین كشمش و آب انگور در حفظ سلامت قلبی عروقی تاثیر بسزایی دارند که كاهش فشار خون از آن جمله است. اگر از سروصدای معده رنج می‌برید، ماست بخورید یك فنجان و نیم ماست طبیعی (كم‌چرب/پروبیوتیك) غذا را به شكل موثری از دستگاه گوارش عبور می‌دهد. از سوی دیگر ماست‌های پروبیونیك قابلیت هضم غذا به‌ویژه لبنیات و حبوبات را در روده‌ها بهبود می‌بخشند. همان‌طور كه می‌دانید این غذاها عامل ایجاد گاز در دستگاه گوارشی هستند و در نتیجه با خوردن ماست از این مزاحمت دور می‌مانید. اگر بیش از حد سرفه می‌كنید، عسل بخورید در مطالعه‌ای كه توسط دانشمندان آمریكایی انجام گرفته، مشخص شده 2 قاشق چای‌خوری عسل قهوه‌ای و غلیظ بسیار موثرتر از داروهای بدون نسخه ضد‌سرفه، شدت و دفعات سرفه‌های شدید را در كودكان كاهش می‌دهد. آنتی‌اكسیدان‌های موجود در عسل و عوامل ضد‌میكروبی موجود در آن التهاب بافت‌های گلو را كاهش داده و بیمار را آرام می‌كند. البته به شرطی كه عسل واقعا طبیعی باشد! اگر همیشه احساس خستگی می‌كنید، فلفل دلمه‌ای قرمز بخورید فلفل دلمه‌ای قرمز غنی از ویتامین C است. مطالعات نشان داده، ویتامین C بهترین ماده برای مقابله با استرس‌هایی است كه به واسطه رادیكال‌های آزاد ایجاد می‌شوند. از سوی دیگر ویتامین C در عین برطرف كردن خستگی، نقشی اساسی در سوخت و ساز آهن برعهده دارد كه به بدن كمك می‌كند اكسیژن بیشتری وارد جریان خون شود. كمبود اكسیژن یكی از اصلی‌ترین دلایل خستگی و ضعف بدنی است. اگر می‌ترسید سرطان معده بگیرید، كلم بخورید مطالعه‌ای كه در سال 2002 در دانشگاه جانز‌هاپكینز صورت گرفته نشان داده، یك تركیب بسیار قدرتمند موجود در كلم به نام سولفورافان، هلیكو‌باكتر پیلوری(باكتری عامل زخم معده و روده) را پیش از ورود به دستگاه گوارش تحت‌تاثیر خود قرار می‌دهد و از كار می‌اندازد و حتی شاید در پیشگیری از ایجاد سرطان‌های دستگاه گوارش هم موثر باشد. یك فنجان پر از كلم 34 كالری دارد و 3 گرم فیبر و 75 درصد از نیاز روزانه به ویتامین C را تامین می‌كند. اگر مشكل سخت دارید، انجیر بخورید 4 عدد انجیر خشك 3 گرم فیبر دارد كه باعث تنظیم حركات روده بزرگ و دفع بهتر می‌شود. خوردن این میوه باعث پیشگیری از عود مجدد هموروئید می‌شود. همچنین این مقدار انجیر 5 درصد پتاسیم و 10 درصد منگنز مورد نیاز روزانه را تامین می‌كند. اگر دارای مشکلات شكمی هستید، ریحان بخورید مطالعات نشان داده، ماده شیمیایی اوژنول موجود در ریحان باعث از بین رفتن و پیشگیری دل درد، حالت تهوع، كرامپ‌های شكمی یا اسهال می‌شود. علت این موضوع از بین رفتن برخی از باكتری‌ها از جمله سالمونلا و لیستریا توسط اوژنول است. اوژنول یك ماده ضد‌اسپاسم است كه می‌تواند باعث بهبود كرامپ‌های شكمی شود. هر طور كه دوست دارید ریحان را بخورید. اگر دچار كم‌خوابی هستید، گوشت بوقلمون بخورید حدود 85 گرم گوشت بوقلمون تقریبا حاوی كل تریپتوفان مورد نیاز روزانه بدن است. اسید آمینه تریپتوفان ماده‌ای ضروری است كه باعث تولید سروتونین و ملاتونین می‌شود كه هر دوی این‌ها باعث تنظیم خواب می‌شوند. مطالعات نشان داده افرادی كه از بی‌خوابی یا كم‌خوابی رنج می‌برند دچار كمبود تریپتوفان هستند. اگر می‌خواهید از كسالت دور شوید، ماهی تن بخورید 85 گرم از ماهی تن كنسرو شده حاوی حدود 800 میلی‌گرم امگا3 است. محققان معتقدند، امگا3 باعث رفع كسالت روحی و پیشگیری از اضطراب و بالارفتن روحیه می‌شود. اسیدهای چرب موجود در ماهی، توسط متخصصان تغذیه با عنوان درمانی موثر برای افسردگی توصیف شده است. خوردن ماهی تن با مقدار كمی نان تاثیر بهتری دارد چون كربوهیدرات موجود در نان، سروتونین خون را افزایش داده و باعث بهبود روحیه و دور شدن احساس كسالت می‌شود. اگر همیشه از حالت تهوع رنج می برید، چای زنجبیلی بخورید مطالعات متعددی نشان داده، یك‌چهارم قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل، نصف قاشق چای‌خوری ریشه خرد شده زنجبیل یا یك فنجان چای زنجبیل باعث كاهش حالت تهوع ناشی از بیماری حركت و حالت تهوع سفر و بارداری می‌شود. محققان هنوز به‌درستی نمی‌دانند چه ماده‌ای در زنجبیل باعث سركوب حالت تهوع می‌شود اما به‌هرحال این ماده بی‌خطر بوده و فاقد عوارض جانبی معمول داروهای ضد‌تهوع است. اگر دچار سوزش معده هستید، چای بابونه بخورید چای بابونه باعث بهبود التهاب، اسپاسم و گاز دستگاه گوارش می‌شود. 2 قاشق چای‌خوری بابونه را به‌مدت 20 دقیقه در آب جوش دم كنید و كمی كه خنك شد میل كنید. برای برطرف شدن این مشكل لازم است چند بار در روز چای بابونه بخورید.



:: بازدید از این مطلب : 915
|
امتیاز مطلب : 53
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 بهمن 1390 | نظرات ()