نوشته شده توسط : nahal

می دانستید زردچوبه می تواند جایگزین ۵ دارو شود؟

در این مطلب خواص دارویی یک ادویه پرخاصیت را بررسی می‌کنیم که می‌تواند جایگزین چندین دارو شده و بیماری‌ها را درمان کند. زردچوبه همین داروی معجزه‌گر طبیعی است که بدون تحمیل عوارض جانبی شما را از ناخوشی‌های بسیاری رها می‌کند.

می دانستید زردچوبه می تواند جایگزین ۵ دارو شود؟

برخی مواد غذایی قدرت این را دارند که حتی جایگزین برخی داروها شوند. داروهایی که عوارض جانبی زیادی دارند و با درمان یک عضو به عضوی دیگر آسیب می‌زنند. اما خوشبختانه این مشکل در جایگزین‌های طبیعی وجود ندارد. بنابراین بهترین کار این است به جای اینکه با بروز هر مشکلی به سراغ مصرف دارو بروید ابتدا از روش‌های طبیعی برای حل مشکل استفاده کنید.

زردچوبه درمانگر طبیعی

با پیشرفت علم و انجام پژوهش‌های علمی در زمینه‌ی سلامتی، محققان هر روز به نتایج تازه‌ای در خصوص خواص درمانی گیاهان و مواد غذایی می‌رسند. به‌عنوان مثال به این نتیجه رسیده‌اند که موز برخی از مشکلات سلامتی را بهتر از داروها درمان می‌کند.

زردچوبه نیز یکی دیگر از خوردنی‌های مورد علاقه‌ی این محققان است و هر روز اثرات تازه‌ای از آن کشف می‌شود. خوشبختانه این ادویه در هر خانه و آشپزخانه‌ای وجود دارد و شما می‌توانید از این ریشه‌ی پرخاصیت به جای برخی از داروها استفاده کنید.

زردچوبه جایگزین طبیعی کورتیکواستروئیدها (داروهای استروئیدی)

زردچوبه حاوی پلی فنول است. این مولکول به میزان قابل‌توجهی در اکثر گیاهان وجود دارد. نتایج پژوهشی که در سال 1999 انجام شده است نشان می‌دهد پلی فنول ها در بدن درست مانند استروئیدهای موجود در داروی التهاب رایج چشم (ورم عنبیه) عمل می‌کند. به همین دلیل توصیه می‌شود این ریشه‌ی پرخاصیت را در برنامه‌ی غذایی روزانه بگنجانید تا در بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری شود. اگر از مشکل التهاب در بدن بخصوص مفاصل رنج می‌برید نیز بهتر است زردچوبه‌ی بیشتری مصرف کنید.

١- زردچوبه درمانی برای دیابت

«کورومین» موجود در زردچوبه برای افراد دیابتی بسیار مفید است. این رنگدانه‌ی مفید باعث فعال شدن آنزیم AMPK می‌شود که روی جذب گلوکز تأثیر می‌گذارد. در نتیجه به کنترل میزان قند خون و ثابت نگه داشتن آن کمک زیادی می‌کند. اگر شما هم از بیماری دیابت رنج می‌برید حتماً زردچوبه را وارد برنامه‌ی غذایی‌تان بکنید.

٢- زردچوبه: ضدالتهاب طبیعی

«کورکومین» به داشتن خواص ضدالتهابی طبیعی شهرت دارد. در نتیجه می‌توان آن را جایگزین برخی داروهای ضدالتهاب کرد. نتایج پژوهشی که در سال 2004 انجام شده و در روزنامه‌ی Oncogene به چاپ رسیده است نشان می‌دهد زردچوبه حاوی خواص ضدالتهابی بالایی است و می‌تواند جایگزینی برای سولینداک، آسپرین، دیکلوفناک و حتی ایبوبروفن شود.

٣- زردچوبه داروی ضدانعقاد خون طبیعی

نتایج بیش از 5000 پژوهش انجام شده نشان می‌دهد که زردچوبه برای سلامتی و حتی زیبایی فوق‌العاده است. محققان در پژوهش‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که زردچوبه مانند داروهای ضدانعقاد خون عمل می‌کند. اگر خودتان را مستعد گرفتگی عروق می‌دانید حتماً زردچوبه را دریابید. حتماً می‌دانید که از داروهای ضدانعقاد خون برای پیشگیری از مسدود شدن و تشکیل لخته‌های خونی استفاده می‌کنند. نتایج پژوهشی که در روزنامه‌ی Arzneimittelforschung به چاپ رسیده است نشان می‌دهد که «کورکومین» موجود در این ادویه تأثیری مشابه با آسپرین دارد که یک داروی معروف ضدانعقاد خون است. زردچوبه همچنین یک داروی طبیعی و ضدالتهاب برای افرادی است که نیاز به داروهای ضدآرتریت دارند. البته حواستان باشد اگر مشغول مصرف دارو هستید بهتر است نظر پزشک خود را در خصوص مصرف زردچوبه جویا شوید.

٤- زردچوبه یک داروی ضدافسردگی طبیعی

زردچوبه یک داروی ضدافسردگی کاملاً طبیعی است که تأثیری مانند داروهای ضدافسردگی موجود در بازار (پروزاک) دارد. ترکیبات موجود در این گیاه برای کنترل علائم افسردگی تأثیر خوبی داشته و عوارض جانبی داروهای ضدافسردگی مانند اعتیاد دارویی را در پی ندارد.

٥- زردچوبه ضدسرطان

نتایج پژوهش محققان نشان می‌دهند که زردچوبه در درمان سرطان تأثیر مثبتی دارد. با این حال، نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهند که کورکومین موجود در این ادویه در جلوگیری از تکثیر و رشد سلول‌های سرطانی (سرطان کولون و رکتوم) نقش موثری دارد. به عقیده‌ی این محققان تأثیر این دارو مشابه داروی «اوگزالی پلاتین» است.

گفتنی است دو ادویه‌ی قدرتمند یعنی زردچوبه و فلفل سیاه حاوی دو ترکیب مفیدی هستند که برای پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه فوق‌العاده عمل می‌کنند. نتایج پژوهش‌های محققان دانشگاه میشیگان ایالات‌متحده‌ی آمریکا نشان می‌دهد که مصرف روزانه‌ی این دو ادویه باعث می‌شود که از تمام خواص آن‌ها بهره‌مند شویم. به عقیده‌ی این محققان «پیپرین» موجود در فلفل سیاه و «کورکومین» موجود در زردچوبه خواص ضدسرطانی قوی دارند. البته توجه داشته باشید که مصرف جداگانه‌ی این دو ادویه تمام خواص آن‌ها را نصیبتان نمی‌کند. در واقع با مصرف همزمان این دو ادویه است که خواص آن‌ها ظاهر می‌شود. پیپرین خواص کورکومین را ارتقا داده و هر دو مانع از تکثیر سرطان سینه می‌شوند. باید بدانید که زردچوبه به‌تنهایی حاوی 300 نوع آنتی‌اکسیدان است. بنابراین جای شگفتی نیست که حاوی چنین خواصی باشد. این دو ادویه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می‌شوند.

معجونی طلایی برای مقابله با سرطان سینه

معجون طلایی برای تهیه‌ی معجونی ضدسرطان کافی است دست به کار شوید و یک معجون تهیه کنید:

آب پرتقال:یک عدد

آب لیموترش:2 عدد

ریشه‌ی زنجبیل تازه:یک تکه

هویج کوچک:5 عدد

خیار:یک عدد

فلفل سیاه:یک نوک انگشت

زردچوبه:  یک قاشق غذاخوری

روش تهیه:

تمام مواد را داخل مخلوط‌کن بریزید. نیازی به پوست گرفتن هویج و خیار نیست. مواد را با هم مخلوط کنید. اگر لازم بود می‌توانید کمی آب به ترکیب اضافه کنید تا رقیق‌تر شود.

منبع: تبیان



:: بازدید از این مطلب : 693
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

✅جوانه گندم اکسیر جوانی است

✅جوانه ها غنی از گوگرد و گلوکوزینولات هستند و به عبارتي رفتگرهاي هم كبد محسوب مي شوند.
✅جلو گیری از از افتادگی و چروکی پوست از خواص جوانه است

 
عکس ‏‎Jila Farahnakian‎‏


:: بازدید از این مطلب : 703
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

معجزه قرار دادن پیاز در گوش
-----------------------------------
قرار دادن یک قطعه پیاز در گوش می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها مخصوصا بیماری‌های فصل زمستان و پاییز به شما کمک کند.
فصل زمستان بیمای‌هایی از جمله سرماخورگی، آنفولاآنزا، سرفه‌های مکرر و حساسیت‌های مخصوص این فصل را با خود به همراه دارد و افراد بسیاری را مجبور می‌کند از داروهای متفاوتی استفاده کنند اما در اینجا ما روشی را به شما نشان می‌دهد که به طور طبیعی بدون استفاده از داروها بیماری‌های این فصل را درمان می‌کند.
قرار دادن یک قطعه پیاز در گوش می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها مخصوصا بیماری‌های فصل زمستان و پاییز به شما کمک کند. در فصول زمستان و پاییز دمای بدن تغییر می‌کند و به همین دلیل باکتری‌ها و ویروس‌ها و هم‌چنین عفونت‌ها بیشتر از قبل به بدن حمله می‌کنند و سلامتی را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
این روش درمانی می‌تواند بیش از هر شربت ضد سرفه دیگری در درمان سرفه‌های مکرر شما موثر باشد. علاوه بر این، تنگی نفس و مشکلات تنفسی را به راحتی درمان می‌کند. از طرف دیگر، این روش درد گوش شما را کاهش می‌دهد و تب بدن شما را پایین می‌آورد.
از بین بردن علائم سرماخوردگی و خاصیت ضد التهاب و ضدعفونی‌کنندگی از دیگر خواص قرار دادن پیاز در گوش است. البته گفته می‌شود که اگر پیاز در گوش قرار گیرد خواص خود را بهتر نشان می‌دهند.
*****************************************
 

عکس ‏‎RAzieh Lotfi‎‏


:: بازدید از این مطلب : 816
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

میوه‌ و سبزی‌هایی که وزن را کنترل می‌کنند
.....................

"درست است که خوردن سبزیجات و میوه‌ها به کنترل وزن کمک می‌کند، اما همه سبزی‌ها و میوه‌ها تاثیر یکسانی در کنترل و کم کردن وزن ندارد. به گزارش نیویورک تایمز، نتایج تحقیق تازه‌ای و مفصلی که در طی ۲۴ سال توسط دانشگاه هاروارد انجام شده نشان می‌دهد که برخی از سبزی‌ها و میوه‌ها کمک بیشتری به کنترل و کم شدن وزن می‌کنند. این تحقیق بر روی بیش از صد هزار زن و مرد در سنین سی و چهل سالگی شروع و به مدت ۲۴ سال آنها را دنبال کرد..."

به طور کلی، افزایش میزان مصرف سبزیجات و میوه‌ها روند چاق شدن را کندتر می‌کند. اما میوه‌هایی خانواده بلوبری (زغال اخته آبی) از میوه‌های خانواده مرکبات برای کند کردن این روند موثرترند. یا مصرف هویچ و فلفل باعث کنترل بهتر وزن می‌شود در حالیکه سیب‌زمینی و نخود تاثیری در این روند ندارند.

شرکت‌کنندگان در این تحقیق که میوه‌‌ها و سبزیجات حاوی نشاسته مانند سیب‌زمینی، ذرت و یا نخود را در دستور غذایی خود داشتند، نشانی از کاهش یا کنترل وزن از خود نشان ندادند در حالیکه میوه و سبزیجات غیر نشاسته‌ای- که فیبر بیشتر و کربوهیدرات کمتری دارند، مثل لوبیا، کاهو، سیب یا گلابی، تاثیر بیشتری در کاهش وزن دارند.

به گزارش هاروارد نیوز، محقق ارشد این تحقیق، دکتر مونیکا برتویا از دانشکده سلامت عمومی هاروراد می‌گوید، که آب میوه و سیب زمینی سرخ‌کرده میوه و سبزی به حساب نمی‌آیند و نباید مصرف آنها را به منزله مصرف میوه و سبزی روزانه به حساب آورد.



:: بازدید از این مطلب : 673
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

تره، کاهنده فشار و کلسترول خون

این سبزی ساقه ندارد و از نظر خواص تغذیه ای شبیه به سیر و پیاز است، اما طعم و بوی ملایم تری دارد. تره ۲ نوع دارد؛ برگ های یکی کوتاه و نازک بوده و اغلب در بهار و تابستان می روید، دیگری تره فرنگی است که برگ های پهن، قوی و بلند داشته و پیاز آن مشخص است.

تره به دلیل پتاسیم بالایی که دارد ادرارآور خوبی بوده و سموم را دفع و از فشار و کلسترول بد خون می کاهد. منیزیم آن از بروز سرطان روده و پروستات جلوگیری کرده و اگر به همراه غذا میل شود سوءهاضمه را درمان کرده، از سوزش معده کاسته و یبوست دائمی و بواسیر را بهبود می بخشد.

 
عکس ‏‎Jila Farahnakian‎‏


:: بازدید از این مطلب : 547
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

ریحان، آرامبخش و خواب آور

این سبزی بسیار معطر و خوشبوست. ضد یبوست، ضدتشنج، رفع کننده سردردهای عصبی (میگرن) و سرگیجه است و به دلیل ترکیبات آرامبخش برای رفع بی خوابی های اضطرابی موثر بوده و مسکن خوبی به شمار می رود.

ریحان، شیر مادران شیرده را زیاد می کند و برای رفع التهاب کلیه مفید است. این سبزی نفاخ نیست و اسپاسم های معده را برطرف می کند.

 
عکس ‏‎Jila Farahnakian‎‏


:: بازدید از این مطلب : 651
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

با این موادغذایی مغز خود را جوان کنید
.................................
در اینجا به مواد غذایی اشاره می‌کنیم که از پیر شدن مغز جلوگیری کرده و حافظه را تقویت می‌کنند
علاوه بر ژنتیک و ورزش که نقش مهمی در سلامتی مغز دارند، تغذیه هم می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
مواد غذایی وجود دارند که می‌توانند تاثیرات معجزه‌آسایی در جلوگیری از زوال عقل و بیماری آلزایمر داشته باشند و حافظه و عملکرد شناختی مغز را تقویت ‌کنند.
فلاونول‌های کاکائو
فلاونول‌های موجود در کاکائو می‌تواند برای سلامتی مغز بسیار مفید باشد.البته شکلات سیاه مقادیر بیشتری فلاونول دارد و از این طریق برای مغز مفیدتر است. فلاونول‌های شکلات معمولی به علت وجود شیر و شکر کمتر است. مطالعات متعددی نشان داد که خوردن فلاونول‌های کاکائو در قسمتی از مغز تاثیر می‌گذارد که مستقیم مربوط به پیری می‌شود. محققان معتقدند که این قسمت مغز است که مربوط به از دست دادن حافظه می‌شود.
اسیدهای چرب امگا ۳
انواع مختلف ماهی همچون ماهی قزا‌آلا، ماهی خال مخالی و ماهی تن حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که علاوه بر اینکه به سلامت مغز شما کمک می‌کند، باعث تقویت قدرت مغزی شما نیز می‌شوند. تحقیقات حاکی از آن است که مصرف این ماده غذایی هنگام پیری از زوال عقل و بیماری آلزایمر جلوگیری می‌کند.
خشکبار
خشکبار هم مانند ماهی حاوی مقادیری از اسید‌های چرب امگا ۳ است. پس اضافه کردن این ماده غذایی به برنامه غذاییتان می‌تواند بسیار مفید باشد. گردو خود حافظه را تقویت کرده و با از دست دادن حافظه مبارزه می‌کند. مطالعات نشان داده است که گردو به علت داشتن مقادیری از اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین E، آنتی‌اکسیدان‌ها و ملاتونین عملکرد مغز را تقویت می‌کند.
منیزیم
محققان نشان داده‌اند که کمبود منیزیم منجر به زوال شناختی، پیری مغز و در نهایت منجر به زوال عقلی می‌شود. پس مصرف مکمل‌هایی از منیزیم یا خوردن مواد غذایی مانند برگ چغندر، اسفناج، دانه کدو تنبل، ماست، بادام، لوبیا سیاه و سفید، آووکادو، انجیر، شکلات سیاه و موز که دارای مقادیر زیادی منیزیم است می‌تواند از پیری مغز جلوگیری کند.
زغال‌اخته
زغال‌اخته علاوه بر خوش‌مزه بودن به تقویت مغز نیز کمک می‌کند. این ماده غذایی خواص آنی‌اکسیدانی و ضد التهاب دارد. علاوه بر این، زغال‌اخته حاوی آنتوسیانین است و برای تقویت حافظه بسیار مفید است. نوشیدن آب زغال‌اخته به طور روزانه یادگیری و یادآوری کلمات را بهتر کرده و سطح گلوکز خون و علائم افسردگی را کاهش می‌دهد.
کلم بروکلی و اسفناج
بر اساس گزارش موسسه ملی پیری، خوردن مقدار زیادی میوه، سبزیجات و غلات میتوانند باعث جلوگیری از زوال شناختی شود. علاوه بر این، این مواد غذایی می‌توانند باعث مهار بیماری‌های مزمنی همچون بیماری‌های قلبی و دیابت نوع ۲ شوند. برخی از سیزیجات به خصوص کلم بروکلی و اسفناج می‌توانند تاثیرات معجزه‌آسایی در جلوگیری از پیری مغز داشته باشند.
چای سبز
چای سبز خواص فراوانی دارد و از مغز نیز محافظت می‌کند. تحقیقات نشان داده است که چای سبز سرعت فکر و عملکرد مغز شما را تقویت می‌کند. گفته می‌شود که این چای شکل پذیری سیناپسی کوتاه مدت مغز را نیز تقویت می‌کند.

 
عکس ‏‎Maryam Memarzadeh‎‏
 


:: بازدید از این مطلب : 727
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

معجزه زیبایی با سیب زمینی ..

درمان باورنکردنی پوستی روشن بدون لک و چروک با سیب زمینی

آیا می دانستید سیب زمینی بطور معجزه آسایی می تواند در بسیاری از مشکلات زیبایی به شما کمک کند؟ آب سیب زمینی حاوی ویتامین، پتاسیم، مس و سولفور است و می تواند به طور موثر و باور نکردنی شما را در مشکلات معمول پوست و مو یاری کند.استفاده یک روز درمیان از آب سیب زمینی روی پوست میتواند مشکلاتی از قبیل لک، آفتاب سوختگی، سیاهی دور چشم، چین و چروک و تیرگی پوست را بطور جدی درمان کند.. بنابراین اگر می خواهید پوستی روشن و زیبا داشته باشید و نمی توانید به پوست دلخواه تان برسید، وقت آن است که باید همه کرمهای روشن کننده شیمیایی خود را دور بیندازید.و از روشهای ذیل استفاده کنید تا ظرف مدت کوتاهی بطور شگفت انگیز زیبایی پوستان را با آب سیب زمینی دوباره بدست بیاورید..

*دستورالعمل های شگفت انگیز زیبایی با آب سیب زمینی

1. سیب زمینی برای یک رژیم ضد پیری:
در عین حال که بالا رفتن سن یک فرآیند طبیعی است ولی می تواند مشکلاتی از قبیل خطوط مشخص روی پوست، خشکی و چین و چروک ایجاد کند. آب سیب زمینی می تواند به عنوان یک ناجی برای از بین بردن علائم افزایش سن کمک کند. به این منظور به مقدار مساوی کشک و آب سیب زمینی را با هم مخلوط کنید. یک قاشق روغن زیتون اضافه کنید. این ماسک صورت روش شگفت انگیزی برای رطوبت رسانی به پوست است و کاهش چشمگیری در آثار پیری به وجود می آورد. و تمام چین و چروک پوست را از بین می برد.

2. سیب زمینی برای روشن سازی طبیعی پوست:
آب سیب زمینی را با آب لیمو به مقادیر مساوی مخلوط کنید. سیب زمینی خصوصیات روشن کنندگی طبیعی دارد و همراه با آب لیمو که خصوصیات مشابهی دارد می تواند به صورت طبیعی پوست تیره را روشن کند.این مخلوط را روی نقاط تیره شده پوست قرار دهید، اگر این روش را به طور مرتب انجام دهید نقاط تیره شده پوست به صورت چشمگیری روشن خواهد شد.

3- سیب زمینی برای رفع چروک های پوستی
مخلوط مقدار کمی عسل و سیب زمینی خام رنده شده برای رفع چروک های پوستی و هرگونه لکه پوستی ناشی از افزایش سن بطور معجزه آسایی مفید است.همچنین برای رفع چین و چروک اطراف چشم کافی است که دو ورقه سیب زمینی خام را روی چشم های بسته قرار دهید. ۱۵ دقیقه صبر کرده و بعد صورت خود را بشویید همچنین براي درمان ورم چشم سيبزميني را رنده كرده بهصورت ضماد روي چشم بگذاريد.

نکته مهم : اگر در چند دقیقه اول احساس سوزش کردید، ممکن است به سیب زمینی حساسیت داشته باشید.در این صورت فورا آنها را از روی چشم ها برداشته و محل را با آب سرد بشویید.اینکار تا حد زیادی در رفع چین و چروک های پوست اطراف چشم موثر خواهد بود.

4-سیب زمینی برای از بین بردن جوش ها
آب سیب زمینی التهاب، سوزش، خارش، جوش، زخم و کبودی را کاهش می دهد. بدین منظور سیب زمینی را رنده کنید با آب لیموترش مخلوط کرده و روی جوش ها قرار دهید. خواهید دید که جوش های صورت، نیم ساعت پس از استفاده از این روش بسیار کوچک تر میشوند. و تکرار روزانه این روش علاوه بر از بین بردن جوشها جای جوش ها را نیز از بین میبرد..

5-ماسک سیب زمینی برای از بین بردن پف زیر چشم
به مقادیر مساوی آب سیب زمینی و آب خیار را مخلوط کنید. این مایع را به دور چشم بزنید و ۱۵ دقیقه روی پوست نگاه دارید. هر دو این مواد خواص آرام کنندگی دارد و چشمان خسته را خنک می کند. و پف چشم را از بین می برد می کند. و چروک های زیر چشم را نیز محو میکند

6-سیب زمینی برای از بین بردن تیرگی و چین و چروک دور چشم:
برای از بین بردن تیرگی دور چشم نیز به روش بالا عمل کنید.
ترکیب روغن زیتون به همراه آب سیب زمینی برای سیاهی دور چشم و چین و چروک اطراف چشم بسیار موثر است.برای از بین بردن خط های دور چشم از سیب زمینی رنده شده استفاده شود.

7-سیب زمینی برای پاک سازی منافذ پوست:
با ترکیب پنج قاشق آب سیب زمینی و یک قاشق جوش شیرین در یک فنجان آب یک پاک کننده طبیعی و قوی درست کنید. این مخلوط را به طور کامل روی پوست بزنید تا منافذ پوست بطور چشمگیری تمیز شود.

8- سیب زمینی برای یک دست کردن بافت پوست:
آب سیب زمینی ، آب لیمو و گل سرشوی را با هم مخلوط کنید. از این ماسک صورت برای یک دست کردن پوست ، آکنه و لک استفاده کنید.

9-سیب زمینی برای درمان ترک و خشکی پوست :
سیب زمینی رنده شده به صورت ضماد برای ورم و ترک خوردگیهایی که در اثر سرما به وجود آمده است بسیار مفید میباشد.
پودر سیب زمینی رنده و خشک شده در تسکین سوختگی های بدن و رفع خراش های سطحی پوست کاربرد های درمانی فراوانی دارد.

10- سیب زمینی در درمان سوختگی و آفتاب سوختگی:
اگر پوست در اثر آب جوش یا آتش سوخت فوراً سیب زمینی خام رنده کرده روی قسمت سوختگی بگذارید و چندمرتبه عوض کنید.
برای درمان آفتاب سوختگی از مرهم ماسک سیب زمینی استفاده کنید.

11-با سیب زمینی جوان شوید
سیب زمینی وچغندر خام رنده شده را با كمی خامه و آب پیاز مخلوط كرده برای جلوگیری و مبارزه با چروكهای صورت و گردن و كیسه های زیرچشم از آن استفاده كنید این نسخه دردرمان چروک و لک های پوست معجزه میکند.همچنین اگر ميخواهيد پوستي نرم ولطيف داشته باشيد سيبزميني را بهصورت خام رنده كرده در مخلوطكن خوب مخلوط كنيد كمي گلاب به آن اضافه نموده در حمام بخار گرفته ( یا سونا )اين محلول را به پوست بماليد و آهسته 2 دقیقه ماساژ دهيد 10 دقیقه بماند،هفته دوبار این روش را امتحان کنید تا ظرف یکماه پوستی عاری از لک و چروک داشته باشید..

****************************************
فواید سیب زمینی برای درخشان کردن موها:

آیا موهایتان تار، خشک و وز دار است، آب سیب زمینی را با ژله آلوئه ورا مخلوط کرده و به موهایتان بزنید.معجزه میکند

*برای درمان ریزش مو:
آب سیب زمینی را با یک سفیده تخم مرغ مخلوط کنید. این مخلوط را به مدت دو ساعت روی موها نگاه داشته و سپس مانند معمول با شامپو آبکشی کنید.از ریزش مو شدیدا جلوگیری میکند

*پوست سیب زمینی برای از بین بردن سفیدی مو:
توصیه می شود، پوست ۵ عدد سیب زمینی را تمیز شسته در ۲ لیتر آب به جوش بیاورید و بگذارید روی حرارت کم بجوشد تا یک لیتر ؛ سپس پوست آن را دور بیندازید. پس از شستن مو با شامپو و نرم کننده، آب پوست سیب زمینی را روی موها بریزید و پس از ۲۰ دقیقه شست و شو دهید. این کار علاوه بر کاهش تراکم موهای سفید، آن ها را نرم و لخت می کند.

.............................................
چطور آب سیب زمینی بگیریم؟
برای استفاده از آب سیب زمینی، بهتر است که از سیب زمینی های ارگانیک استفاده کنید که فاقد ماده ضد آفت است. آنها را خوب بشویید و سپس به تکه های کوچک خرد کرده و داخل مخلوط کن بریزید. اگر مخلوط کن ندارید می توانید ، سیب زمین را رنده کرده و آب آن را از سیب زمینی های رنده شده بگیرید.آب به دست آمده را باید خوب هم بزنید و پس از گرفتن بلافاصله مصرف کنید. ..

هشدار مصرفی در مورد سیب زمینی :
-از خوردن سطح سبز روی سیب زمینی شدیدا خود داری کنید.
-سیب زمینی خامی که پوست گرفته شده اگر 6 ساعت بماند فاسد شده و نباید آن را بخورید و بیماری زاست..
-بخاطر داشته باشید تا حدامکان روی سیب زمینی سرکه و آبلیمو نریزید.
– سيبزميني پخته را در آب نگهداري نكنيد چون باعث توليد ميكروبي ميشود كه بسیار بیماری زاست.نام آن ميكروب ciluo protuo است.
– سيبزميني كه جوانه زد از خوردن آن خودداري كنيد چون مسموميت ايجاد ميكند. نشانههاي مسموميت: سردرد، تهوع، دلپيچه، سرگيجه، ضعف ضربان قلب...سلامت و موفق باشید.



:: بازدید از این مطلب : 519
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

میوه عناب دارای خواص طبی متعددی است و در مکاتب طب سنتی کشورهای مختلف جایگاه ویژه‌ای برای کمک به سلامت و درمان بیماری‌ها دارد.
عناب از میوه‌های بسیار مفید است که علاوه بر خواص تغذیه‌ای دارای موارد استفاده زیادی به عنوان یک گیاه دارویی است.
این میوه که می‌توان درختان آن را از ایران تا هند و جنوب چین و حتی جنوب اروپا پیدا کرد، در هر منطقه‌ای دارای اسامی مختلفی است. در هند و پاکستان آن را «ایناب» و در شرق آسیا آن را خرمای قرمز، خرمای چینی یا خرمای هندی می‌نامند.
درخت عناب شبیه درخت سنجد است و در نواحی کوهستانی برخی از مناطق ایران مانند خراسان یافت می‌شود.
مصارف خوراکی
در بریتانیا عناب را به صورت خشک‌ شده و یا به صورت آب‌نبات‌های طعم‌دار همراه با چای عصر میل می‌نمایند.
در کره، چین و تایوان، شربت شیرین میوه عناب را مورد استفاده قرار می‌دهند.
در برخی مناطق از عناب برای تهیه سرکه استفاده می‌شود و در آفریقا از آن کیک درست می‌کنند.
عناب کنسرو شده و چای با طعم عناب نیز در جهان استفاده می‌شود، اما در ایران، پاکستان و هندوستان، عناب را بیشتر به صورت خشک شده استفاده می‌نمایند، ولی جالب است بدانید که در بسیاری از نقاط دنیا میوه تازه آن به صورت سبز استفاده می‌شود که البته طعم بسیار خوبی هم دارد.
در شرق آسیا عناب‌های بسیار بزرگی به اندازه خرما و با رنگ‌های مختلف از جمله مشکی و قرمز به عمل می‌آید.
میوه عناب دارای خواص طبی متعددی است و در مکاتب طب سنتی کشورهای مختلف جایگاه ویژه‌ای برای کمک به سلامت و درمان بیماری‌ها دارد.
عناب آرامش‌بخش و ضد بد خلقی بوده و در طب سنتی چین و کره از آن به عنوان دارویی که سبب کاهش اضطراب می‌شود و تقویت کننده معده و طحال و سیستم گوارشی است استفاده می‌کنند
خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی عناب
عصاره آن موجب مهار اثر رادیکال‌های آزاد (به عنوان عامل افزایش التهاب) می‌گردد. حاوی آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی چون ویتامین C، کاروتنوئیدها و فلاوونوئید است. همچنین موجب تقویت سیستم ایمنی می‌شود.
عناب و قند خون
ترکیبات اتری موجود در آن عامل مهار کننده‌ای در افزایش قند خون است. همچنین مقادیر پارامترهای بیوشیمیایی مانند قند خون، اوره، کراتینین، کلسترول سرم، تری‌گلیسیرید سرم، HDL، LDL، هموگلوبین و هموگلوبین گلیکوزیله را به طور قابل توجهی به سطح نرمال نزدیک می‌کند.
عناب و سرماخوردگی
در طب سنتی ایران نیز مصرف جوشانده عناب برای درمان سرفه، سرماخوردگی و آنفلوانزا و انواع گلودرد بسیار توصیه شده است. چای عناب در شرق آسیا یک نوشیدنی بسیار گوارا محسوب می‌شود که به جلوگیری از سرماخوردگی نیز کمک می‌کند. اگر دچار سرماخوردگی شده‌اید و از خشکی سینه و سرفه رنج می‌برید، عناب داروی گیاهی مناسب و کارآمدی است. عناب دارای لعاب فراوان، پروتئین، مواد قندی و مقدار زیادی ویتامین C است. عناب به دلیل داشتن لعاب زیاد، نرم کننده سینه و ضد سرفه است.
جوشانده عناب گرفتگی صدا را برطرف می‌کند. به علاوه آسم و تنگی نفس را برطرف می‌کند. برای تهیه جوشانده عناب 50 گرم عناب را در یک لیتر آب ریخته و بجوشانید تا حجم آن دو سوم شود.
عناب,خواص عناب,خاصیت عناب,خواص گیاه عناب


ارزش تغذیه‌ای
این میوه منبع خوبی از ویتامین C و حاوی مقادیر قابل ملاحظه‌ای مواد معدنی است. همچنین دارای پروتئین، کربوهیدرات و مواد معدنی کلسیم، فسفر، آهن، کاروتن، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین و فلور می‌باشد. در ضمن حاوی پکتین (به عنوان کلسیم پکتات) به عنوان فیبر محلول موثر در کاهش چربی و قند خون است. محتوای چربی کل میوه عناب بسیار کم است. نسبت اسیدهای چرب اشباع نشده به کل چربی در میوه عناب بالا است، بنابراین متخصصین تغذیه می‌توانند عناب را به عنوان بخشی از رژیم غذایی توصیه نمایند.
عناب و دستگاه گوارش
عناب در زمان ابتلا به اسهال می‌تواند حرکات مربوط به دستگاه گوارش را کاهش دهد. مخلوط را با نمک و فلفل به عنوان هضم کننده مصرف کنید. میوه خشک رسیده به عنوان ملین می‌باشد. حتی تأثیر آن برای کمک به درمان یبوست با مطالعات بالینی مختلف به اثبات رسیده است و به تمام افرادی که از یبوست رنج می‌برند توصیه می‌شود هر روز صبح یک تکه زنجبیل تازه و چند دانه عناب را در یک لیوان آب جوش قرار داده و پس از چند دقیقه این نوشیدنی را میل کنند. عناب تقویت‌کننده دستگاه گوارش است و مطالعات بالینی، تأثیرات آن برای رفع مشکلات مختلف گوارش را نشان داده است. مصرف عناب به هضم غذا کمک کرده و در جلوگیری از نفخ موثر است.
عناب
حفاظت از کبد
مصرف عناب به طور معنی‌داری سطوح آنزیم‌های کبدی را کاهش می‌دهد. این آنزیم‌ها نشانگر آسیب بافتی هستند.
یافته‌های بافت شناسی نشان می‌دهند که این میوه اثرات محافظتی در برابر بیماری‌های کبدی دارد. عناب در درمان کبد چرب نیز مفید است.
خواص دیگر عناب
* در کم فشاری خون و نازایی مفید است.
* عناب آرامش‌بخش و ضد بد خلقی بوده و در طب سنتی چین و کره از آن به عنوان دارویی که سبب کاهش اضطراب می‌شود و تقویت کننده معده و طحال و سیستم گوارشی است استفاده می‌کنند.
* خاصیت ضد میکروبی دارد.
* چای عناب دارای ماده ضد سرطانی ساپونینز است. این چای باعث ترمیم بافت‌های آسیب دیده و تقویت عضلات می‌شود.
* استفاده از مغز میوه در زخم‌ها و بریدگی‌ها سبب سرعت بخشیدن به بهبود آن‌ها می‌شود.
* به دلیل محتوای فلور در استحکام دندان‌ها موثر است

 
عکس ‏‎Jila Farahnakian‎‏


:: بازدید از این مطلب : 714
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

.....به......
«به» ميوه‌اي خوش‌طعم و عطر از خانواده سيب است. اين ميوه اگرچه به صورت خام نيز خوردني است ولي اغلب، پخته آن را به صورت مربا و همچنين در غذاهايي همچون خورش و خوراك مصرف مي‌كنند.

نحوه خريد و نگهداري

به را فقط به رنگ زرد روشن تهيه كنيد، زيرا نوع سبز آن مانند بسياري ديگر از ميوه‌ها نرسيده و خيلي سفت است. البته درصورتي كه در ميان به‌هاي خريداري‌شده، تعدادي سبزرنگ وجود دارد، آنها را چند روز در دماي اتاق قرار دهيد تا رسيده شوند.

پوست اين ميوه براق و معطر بوده و با لايه‌اي كرك‌مانند به رنگ قهوه‌اي پوشيده شده است كه آن را با ساييدن از بين مي‌برند.

خواص غذايي

به سرشار از ويتامين‌هاي A و B و C و همچنين قند و پپتين است. به رسيده، داراي طبيعتي معتدل است، در حالي كه دانه آن يا همان به‌دانه طبيعتي سرد و تر دارد.

خواص درماني

به براي درمان بسياري از بيماري‌ها از جمله عفونت‌هاي روده‌اي و ورم حاد روده، اسهال مخصوصا از نوع خوني، سوزش مجاري ادرار، تنگي نفس، سردردهاي مزمن و التهاب‌هاي مختلف مفيد است.

مي‌گويند با خوردن به، عرق بدن خوشبو مي‌شود.

خانم‌هاي باردار براي جلوگيري از سقط جنين به مصرف مي‌كنند.

علاوه بر گوشت به، دانه آن نيز اثر شفابخشي براي التهاب‌هاي دستگاه گوارش و مخاط‌ها، سرفه‌هاي خشك، سينه درد، تب و گرفتگي صدا دارد ولي مراقب باشيد از جويدن و بلعيدن به‌دانه بپرهيزيد زيرا به‌دانه، حاوي يك ماده سمي است كه براي بدن مضر است.

بنابراين چند عدد به‌دانه را مدتي در دهان نگه داشته و مرتب بمكيد تا لعاب آن خارج شود، سپس بيرون بريزيد يا اينكه چند عدد به‌دانه را در آب داغ بخيسانيد و از لعاب آن استفاده كنيد.

فواید خوردن به

- اثرات مثبت بر فکر و ذهن
- احیای روحیه و خوشحال بودن
- از بین برنده افسردگی ناشی از انواع سردردها
- تقویت کننده قلب، کبد و معده
- مفید برای زخم معده
- تحریک کننده اشتها
- نرم کننده سینه
- ادرارآور و کمک به هضم غذا
- جلوگیری از التهاب پلک و استراحت چشمان خسته ؛ به این طریق که چند قاچ به تازه را روی محل درد قرار دهید.
- از بین برنده بوی بد دهان
- مفید برای کاهش وزن، به دلیل دارا بودن مقدار زیادی فیبر. اگر شما قصد افزایش وزن دارید، میوه به را مصرف نکنید.
- ضد سرطان به علت آنکه این میوه دارای آنتی اکسیدان می باشد.
- کمک به پایین آوردن کلسترول خون
- کمک به پایین آوردن فشار خون، به خاطر دارا بودن پتاسیم
- کاهش خطرات بیماری های قلبی، به خاطر دارا بودن ویتامین ث
- تحقیقات نشان داده است که میوه به ممکن است خاصیت ضد ویروسی نیز داشته باشند.

خواص هسته میوه به (به دانه)

- برای درمان ذات الریه، گلودرد، صدای گرفته و خشن مفید است.
- ضد تب
- مفید برای اسهال
- لعاب به دانه برای ترمیم زخم ها و سوختگی پوست در اثر آتش بسیار مفید است.

 
عکس ‏‎Saeid Saeidi‎‏


:: بازدید از این مطلب : 456
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 بهمن 1394 | نظرات ()