نوشته شده توسط : nahal

چرا خوابیدن زیاد می‌تواند شما را به کشتن دهد؟

تحقیقات جدید نشان داده که خوابیدن زیاد می‌تواند تأثیرات منفی‌ و خطرناکی داشته باشد.

چرا  خوابیدن زیاد می‌تواند شما را به کشتن دهد؟

خبر خوب این است که هر شب خوابیدن به میزان مناسب باعث می‌شود که بتوانید با بیماری‌ها مبارزه کنید، انرژی بیشتری داشته باشید و حتی وزن کم کنید. اما نکته این‌جاست: تحقیقات جدید نشان داده که خوابیدن زیاد می‌تواند تأثیرات منفی‌ و خطرناکی داشته باشد.
این تحقیق که  در نشریه‌ی Neurology به چاپ رسید تقریبا نتیجه‌ی تحقیقی بود که بر روی ۱۰۰۰۰ فرد سالم طی ۱۰ سال صورت گرفت. آن‌ها بعد از بررسی عادات افراد شرکت‌کننده، دریافتند خطر سکته‌ی مغزی در افرادی که بیش از هشت ساعت می‌خوابند ۷۱ درصد بیشتر از افرادی است که به میزان متعادل می‌خوابند. خطر سکته مغزی در آن‌هایی که کمتر از شش ساعت می‌خوابند نیز بیشتر می‌شود.
هرچند تحقیقات بیشتری برای تأیید این یافته‌ها باید صورت بگیرد، اما این تحقیق نشان می‌دهد که‌ بین خواب طولانی‌تر و خطر سکته‌ی مغزی رابطه‌ای وجود دارد، حتی زمانی که سایر عارضه‌هایی مانند اختلال خواب را که ممکن است دلیل این امر باشد کنترل می‌کنیم.
شلوغ بودن برنامه کاری و دیر خوابیدن می‌تواند حتی بهترین چرت‌زن‌ها را هم برای خوابیدن با مشکل مواجه کند. سعی کنید هفت تا هشت ساعت در شب خوابید تا احساس بهتری داشته باشید.
(منبع: spring)



:: بازدید از این مطلب : 573
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

محققان دریافته‌اند مردانی که انگشت اشاره‌ی کوتاه دارند به نسبت دیگران با خانم‌ها مهربان‌ترند.

رفتار مردان با زنان را از انگشت‌شان بشناسید

محققان دریافته‌اند مردانی که انگشت اشاره‌ی کوتاه دارند به نسبت دیگران با خانم‌ها مهربان‌ترند، و این مسئله به خاطر عملکرد هورمون‌ها (خصوصا هورمون تستسترون) در رحم مادر است که بر آن اثر می‌گذارد و هرچقدر انگشت اشاره نسبت به انگشت حلقه کوچکتر باشد، آن فرد هورمون‌های مردانه بیشتری دار‌د.
اکثر مردان دارای انگشت اشاره‌ای هستند که از انگشت حلقه‌شان کوتاه‌تر است، بنابراین این نشانه‌ی خوبی برای شماست که با این‌جور افراد رابطه دارید. معمولاً مردانی که انگشت اشاره‌شان کوتاه‌تر است، با دقت بیشتری به حرف زنان گوش داده، لبخند زده و می‌خندند، و اهل مصالحه و تحسین زنان هستند.

 

آ‌ن‌ها سعی می‌کنند درست و خوب عمل کنند، چه طرف مقابل‌شان فردی رمانتیک و احساسی باشد، چه این زن، همکار یا دوست‌شان باشد؛ کمتر با زنان بحث می‌کنند تا مردان. افرادی با انگشت اشاره‌ی بلندتر معمولا هم با زنان و هم با مردان بحث می‌کنند. اما در مورد زنان، در واقع نسبت عددی نمی‌تواند چیزی را پیش‌بینی کند.
از طرف دیگر تحقیقات اخیر نشان داده افرادی که این نسبت عددی در آن‌ها کمتر است، فرزندان بیشتری دارند. آن‌ها روابط هورمونی بیشتری با زنان داشته، بنابراین این رفتارها باعث شکل‌گیری و حفظ رابطه با زنان می‌شود.
(منبع: healthcare)



:: بازدید از این مطلب : 648
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چیزهایی که بوی بدنتان در مورد شما می‌گوید

دانشمندان کشف کرده‌اند که اضطراب باعث عرق کردن شما می‌شود. لازم نیست کل روز استرس داشته باشید و تمام پیراهنتان غرق در عرق شود. اگر بیشتر اوقات استرس داشته باشید، بوی بدنتان تغییر می‌کند.

چیزهایی که بوی بدنتان در مورد شما می‌گوید-قسمت دوم در ادامه‌ی قسمت اول ۳ مورد دیگر از ویژگی‌های بوی مخصوص بدن‌ را برایتان بازگو می‌کنیم.
۳. زمانی که استرس داشته باشید، بوی بدنتان پخش می‌شود
دانشمندان کشف کرده‌اند که اضطراب باعث عرق کردن شما می‌شود. لازم نیست کل روز استرس داشته باشید و تمام پیراهنتان غرق در عرق شود. اگر بیشتر اوقات استرس داشته باشید، بوی بدنتان تغییر می‌کند. حیوانات می‌توانند ترس را احساس کنند؛ بر اساس گفته‌های گری بیوچمپ این جمله درست است و حیواناتی که حس بویایی قوی دارند مانند سگ‌ها به راحتی می‌توانند بوی استرس حاصل از ترس را احساس کنند؛ مثلا استرس یک پروژه بزرگ در محل کار یا مشکلات شما با خانواده و دوستانتان. البته استرس بوی مخصوص بدن شما را عوض نمی‌کند، بلکه یک بوی جدید به بوی مخصوص شما اضافه می‌کند. یعنی حیوانات علاوه بر بوی مخصوص شما، بوی استرس شما را نیز حس می‌کنند. به طور مثال شما صورت دوستتان را می‌شناسید و در صورت زدن عینک هم آن را تشخیص می‌دهید.
۴.بو می‌تواند برای شما دوست پیدا کند یا باعث شود دوستان‌تان را از دست بدهید
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که آنقدر بو می‌دهید که انگار یک هفته است حمام نرفته‌اید، ممکن است تعدادی از دوستانتان را از دست بدهید. حتی اگر بوی بدنتان مانند عطر خوشبو باشد، ممکن است دوستانتان را از شما دور کند یا شاید هم دوستان جدیدی را به شما نزدیک کند. دانشمندان در لهستان آزمایش جدیدی در مورد پیراهن افراد انجام دادند تا ثابت کنند که بوی بدن شخصیت افراد را مشخص می‌کند؛ نتیجه این بود که سلیقه افراد مختلف بر اساس بو با هم فرق می‌کرد. آنها ۳۰ مرد و ۳۰ زن را جمع کردند و یک پیراهن سفید مشخص را به مدت ۳ روز متوالی به آنها پوشاندند. سپس از ۱۰۰ زن و ۱۰۰ مرد دیگر خواستند که یک پیراهن را بو کنند تا شخصیت آن فرد را حدس بزنند. داوطلبان به طور دقیق توانستند حدس بزنند که پیراهن‌ها متعلق به یک شخص برون‌گرا، سلطه‌گر یا زودرنج هستند. پس اگر شما یک انسان سلطه‌گر هستید، احتمالا کسانی که می‌توانند دوست یا عشق شما باشند سریعا آن را حس می‌کنند، قبل از اینکه حتی حرفی بزنید.
۵.بوی بدن، سلامت شما را نشان می‌دهد
همانطور که پیش از این بیان کردیم، بیماری یا استرس بوی بدن شما را تغییر نمی‌دهند، بلکه به آن اضافه می‌شوند. گری می‌گوید: «مطمئنا حیوانات و انسان‌ها وقتی مریض می‌شوند، بوی خاصی تولید می‌کنند.» اما گری و بقیه دانشمندان هنوز نمی‌دانند که بیماری چگونه روی بوی بدن تاثیر می‌گذارد. برای روشن شدن این موضوع، دانشمندان دوباره از حیوانات استفاده کردند. در یک آزمایش انجام شده توسط سازمان پزشکی ادرارشناسی اروپا، یک سگ تعلیم یافته با توجه به بوی ادرار بیماران، از میان ۳۳ بیمار، سرطان پروستات ۳۰ نفر از آنها را به درستی تشخیص داد. حتی انسان‌ها نیز گاهی می‌توانند با استفاده از بینی‌شان بیماری‌شان را تشخیص دهند. در یک آزمایش دیگر به بعضی از شرکت کنندگان داروی تضعیف سیستم ایمنی بدن و به بعضی دیگر داروی تقویتی تزریق کردند. داوطلبانی که لباس‌هایشان را بو کردند توانستند افراد مریض را از افراد سالم تشخیص دهند.
البته تنها دانستن اینکه بیماری‌هایی مانند سرطان یا دیابت در بوی بدن شخص تاثیر می‌گذارند، به دکتر کمک نمی‌کند که بیماری را تشخیص دهد. هدف دانشمندانی مانند گری این است که در آینده بتوانند از روی بوی بدن افراد سریع‌تر و دقیق‌تر از روش‌های امروزی، نوع بیماری را تشخیص دهند.
منبع: prevention



:: بازدید از این مطلب : 571
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

آیا خوردن غذای خام در دوران بارداری مضر است؟

اگرچه اکثر زنان باردار از میزان غذاهایی که می‌توانند و یا نمی‌توانند در دوران بارداری بخورند آگاه هستند، یکی از سؤالاتی که همیشه برایشان مطرح خواهد بود این است که آیا می‌توانند غذای خام بخورند؟

آیا خوردن غذای خام در دوران بارداری مضر است؟ زمانی که متوجه می‌شوید باردار هستید، سؤالات زیادی به ذهنتان خواهد آمد. و شاید مهم‌ترینش این باشد که چه چیزی را چقدر می‌توانید بخورید. اگرچه اکثر زنان باردار از میزان غذاهایی که می‌توانند و یا نمی‌توانند در دوران بارداری بخورند آگاه هستند، یکی از سؤالاتی که همیشه برایشان مطرح خواهد بود این است که آیا می‌توانند غذای خام بخورند؟
هیچ محدودیت رژیمی در ارتباط با خوردن سبزیجات و میوه‌های خام وجود ندارد اما باید از خوردن تخم مرغ و گوشت خام پرهیز کنید. شما می‌توانید از مزایای سبزیجات در قالب سالاد و سوپ بهره‌مند شوید. سبزیجاتی مانند هویج سرشار از ویتامین A هستند و سبزیجات برگداری مانند کاهو و بروکلی هم اسید فولیک فراوان دارند. همانطور که می‌دانید اسید فولیک، ویتامین مورد نیاز رشد مغز در کودکان است. علاوه بر این، خوردن غذاهای خام مانند سالاد نه تنها به هاضمه و حفظ حرکت روده کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود بیشتر احساس سیری داشته باشید. در کنار این‌ها، سعی کنید این نکات را در دوران بارداری در خاطر داشته باشید:
۱.به جای خوردی غذای زیاد، غذاهای مختصر سرشار از سبزیجات و میوه بخورید.
۲.سعی کنید در وعده‌های میان روز یا نیمه شب،حتما سالاد و اسنک خورید تا اشتهایتان ارضاء شود.
۳.مطمئن شوید که سبزیجات و میوه‌ها به خوبی شسته شده‌اند چرا که مصرف سبزیجاتی که آفت‌کش روی آن پاشیده شده می‌تواند منجر به بروز ناهنجاری‌هایی در نوزادان شود.
۴.برای پیشگیری از یبوست که یکی از علائم شایع بارداری است، سعی کنید غذاهایی بخورید که سرشار از فیبر هسستند.
۵.وقتی وارد سه ماه دوم یا سوم بارداری می‌شوید، نباید مصرف غذایتان را بیشتر کنید. مقدار غذای لازم برای شما و نوزاد درون شکمتان معادل مصرف ۲۰۰ تا ۳۰۰ کالری در دوران بارداری است.
منبع: parenting



:: بازدید از این مطلب : 588
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

درمان قطعی ایدز کشف شد!

متخصصان آلمانی مدعی شدند که به روش تازه‌ای برای درمان قطعی بیماری ایدز دست یافته‌اند. بر اساس این روش، سلول حاوی ویروس HIV با استفاده از آنزیم مخصوصی از DNA بیمار جدا می‌شود و او برای همیشه بهبود می‌یابد.

درمان قطعی ایدز کشف شد!

بر اساس گزارش مجله‌ تخصصی «نیچر بایوتکنولوژی»، دو متخصص آلمانی دانشگاه تکنیکی «درسدن» و انستیتو «هاینریش پته» هامبورگ موفق به کشف روش نوینی برای مبارزه با ویروس ایدز شده‌اند.

«فرانک بوخهولتس» و «یوآخیم هاوبر» در مقاله‌ای که در این مجله ‌منتشر کرده‌اند به شرح چگونگی دستیابی به این موفقیت و ریشه‌کن کردن بقایای ویروس HIV از بدن بیمار پرداخته‌اند.

دلیل عدم موفقیت پزشکان برای غلبه بر بیماری ایدز تا کنون، ماندگار شدن بقایای این ویروس در سلول‌های بنیادین بیمار است. داروهایی که تا کنون برای کاهش اثرات منفی آن تهیه شده، تنها برای جلوگیری از گسترش ویروس در بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند و کمکی به درمان بیماری نمی‌کنند.

فرانک بوخهولتس و یوآخیم هاوبر در مقاله‌ خود نوشته‌اند که طی آزمایش‌های بسیار، آنزیمی پرورش داده‌اند که به کمک آن می‌توان به سلول‌های بنیادین راه یافت و بسیاری از سلول‌هایی را که به ویروس ایدز آلوده شده‌اند از دیگر سلول‌ها جدا کرد.

به گفته‌ این دو دانشمندان، این آنزیم که Rekombinase Brec 1 نامیده می‌شود حتی قادر است دو سر سلول‌های جداشده را به هم وصل کند.

مجله‌ نیچر بایوتکنولوژی این کشف را گامی بزرگ در راه درمان قطعی و دائمی ایدز ارزیابی کرده است. این شیوه هنوز مراحل آزمایشگاهی خود را می‌گذراند.

فرانک بوخهولتس و یوآخیم هاوبر در حال تدارک مقدمات انجام آزمایش روی بدن بیماران ایدزی هستند. به گفته‌ هاوبر، هزینه‌ مرحله‌ اول آزمایش با حضور 10 داوطلب مبتلا به ایدز،15 میلیون یورو محاسبه شده است. او البته می‌گوید برای دستیابی به نتایج قطعی اولیه چندین سال وقت لازم است.

منبع: ایسنا به نقل از دویچه‌وله



:: بازدید از این مطلب : 837
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

درمان قطعی ایدز کشف شد!

متخصصان آلمانی مدعی شدند که به روش تازه‌ای برای درمان قطعی بیماری ایدز دست یافته‌اند. بر اساس این روش، سلول حاوی ویروس HIV با استفاده از آنزیم مخصوصی از DNA بیمار جدا می‌شود و او برای همیشه بهبود می‌یابد.

درمان قطعی ایدز کشف شد!

بر اساس گزارش مجله‌ تخصصی «نیچر بایوتکنولوژی»، دو متخصص آلمانی دانشگاه تکنیکی «درسدن» و انستیتو «هاینریش پته» هامبورگ موفق به کشف روش نوینی برای مبارزه با ویروس ایدز شده‌اند.

«فرانک بوخهولتس» و «یوآخیم هاوبر» در مقاله‌ای که در این مجله ‌منتشر کرده‌اند به شرح چگونگی دستیابی به این موفقیت و ریشه‌کن کردن بقایای ویروس HIV از بدن بیمار پرداخته‌اند.

دلیل عدم موفقیت پزشکان برای غلبه بر بیماری ایدز تا کنون، ماندگار شدن بقایای این ویروس در سلول‌های بنیادین بیمار است. داروهایی که تا کنون برای کاهش اثرات منفی آن تهیه شده، تنها برای جلوگیری از گسترش ویروس در بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند و کمکی به درمان بیماری نمی‌کنند.

فرانک بوخهولتس و یوآخیم هاوبر در مقاله‌ خود نوشته‌اند که طی آزمایش‌های بسیار، آنزیمی پرورش داده‌اند که به کمک آن می‌توان به سلول‌های بنیادین راه یافت و بسیاری از سلول‌هایی را که به ویروس ایدز آلوده شده‌اند از دیگر سلول‌ها جدا کرد.

به گفته‌ این دو دانشمندان، این آنزیم که Rekombinase Brec 1 نامیده می‌شود حتی قادر است دو سر سلول‌های جداشده را به هم وصل کند.

مجله‌ نیچر بایوتکنولوژی این کشف را گامی بزرگ در راه درمان قطعی و دائمی ایدز ارزیابی کرده است. این شیوه هنوز مراحل آزمایشگاهی خود را می‌گذراند.

فرانک بوخهولتس و یوآخیم هاوبر در حال تدارک مقدمات انجام آزمایش روی بدن بیماران ایدزی هستند. به گفته‌ هاوبر، هزینه‌ مرحله‌ اول آزمایش با حضور 10 داوطلب مبتلا به ایدز،15 میلیون یورو محاسبه شده است. او البته می‌گوید برای دستیابی به نتایج قطعی اولیه چندین سال وقت لازم است.

منبع: ایسنا به نقل از دویچه‌وله



:: بازدید از این مطلب : 621
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

اتفاقات عجیب که با بالا رفتن سن برای پاهایتان رخ می‌دهد

میزان آب موجود در تاندون‌های پا با بالا رفتن سن کاهش می‌یابد و این مسئله به سفت شدن پیوند بافت‌ها در قوزک پا و بین سایر نقاط می‌انجامد. این مشکل شما را بیشتر در معرض خطر جراحت و پارگی قرار می‌دهد.

اتفاقات عجیب که با بالا رفتن سن برای پاهایتان رخ می‌دهد-قسمت دوم در ادامه‌ی قسمت اول به مشکلات اصلی پا اشاره می‌کنیم که اغلب با بالا رفتن سن رخ می‌دهند و به این مسئله می‌پردازیم که چطور می‌توان آنها را مداوا کرد.
۴.گردش خون کند می‌شود
انواع دیابت، بیماری رگ‌ها و سایر بیماری‌هایی که با بالا رفتن سن شایع‌تر می‌شوند می‌توانند به کم شدن جریان خون در پا بیانجامند. این مسئله باعث می‌شود که هر برشی که به خاطر پا گذاشتن روی یک شی تیز ایجاد می‌شود یا تاولی که به خاطر پوشیدن کفش تازه در پا شکل می‌گیرد، دیرتر خوب شود. به این‌ها، آسیب به عصب‌ها را هم اضافه کنید – که اغلب بیماری‌ها و مشکلات دیگری را هم به همراه خواهد داشت و نه تنها باعث بدتر شدن عفونت می‌شود، بلکه به بروز زخمی می‌انجامد که به این راحتی‌ها خوب نمی‌شود.
اگر دچار هر یک از این بیماری‌ها شدید، حتما به یک متخصص مراجعه کنید. در صورت بروز هر بریدگی یا زخمی روی پایتان، سعی کنید بلافاصله درصدد مداوای آن باشید. سعی کنید در حمام یک آینه تمام قد نصب کنید تا بتوانید راحت تر تمام نقاط پاهایتان را ببینید و بررسی کنید.
۵.تاندون‌ها سفت می‌شوند
میزان آب موجود در تاندون‌های پا با بالا رفتن سن کاهش می‌یابد و این مسئله به سفت شدن پیوند بافت‌ها در قوزک پا و بین سایر نقاط می‌انجامد. این مشکل شما را بیشتر در معرض خطر جراحت و پارگی قرار می‌دهد. تحرک و فعالیت به مقابله با این علائم کمک بسیاری می‌کنند. اگر در گذشته تاندون آشیل‌تان دچار مشکل شده، تمرینات مقاومتی مانند پرس ساق پا می‌‌تواند از عود کردن آن جلوگیری کند.
۶.رباط‌ها کش می‌آیند
سایر بافت‌های پیوندی که رباط نامیده می‌شوند به مرور زمان کش می‌آیند و باعث درد قوس پا می‌شوند. علاوه بر این، سنسورهایی که معمولا به مغزتان هشدار می‌دهند که غضروف‌ها در حال کشیدگی بیش از اندازه هستند، کم کم از بین می‌روند. این مسئله باعث بر هم خوردن تعادل شده و پا را در معرض خطر رگ به رگ شدن قرار می‌دهد.
آیا مچ پایتان قبلا پیچ خورده؟ سعی کنید به یک متخصص مراجعه کنید. به هنگام تحرک یا انجام ورزش برای حفظ تعادل وضعیتتان بهتر است از مچ بند یا قوزک بند استفاده کنید و تمرینات تقویت مچ پا را بیشتر در برنامه ورزشی‌تان بگنجانید.
۷.پوست خشک می‌شود
کلاژن علاوه بر نرم کردن کف پا، پوستتان را هم صاف می‌کند. کاهش منابع، پایتان را در معرض خشکی و ترک‌خوردگی قرار می‌دهد. برای مبارزه با این وضعیت، باید سعی کنید همیشه بدنتان را هیدراته نگه دارید، از مرطوب‌کننده استفاده کنید و دوبار در روز آن را به پایتان بمالید. اکثر مردم از اهمیت استفاده مکرر از مرطوب‌کننده‌ها اطلاع کافی ندارند. آنها متوجه این مسئله نیستند که چرا زمانی که کرم‌های پا را یک روز در میان و حتی هر روز استفاده می‌کنند، خشکی پایشان خوب نمی‌شود. 
منبع: prevention



:: بازدید از این مطلب : 801
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

خواص متمایز و شگفت‌انگیز پیاز

پیاز از سبزیجاتی است که در سالیان دور برای افزایش قدرت به برده‌های مشغول ساخت اهرام ثلاثه و همین طور ورزشکاران قبل از بازی المپیک داده می‌شد. برای التیام زخم‌های عفونی از پیاز تازه به صورت موضعی نیز استفاده می‌کردند، چون پیاز آلودگی‌ها را به خود جذب و زخم یا هوای محیط را ضدعفونی می‌کند. از آنجا که خانواده‌ها پرسش‌های زیادی درباره پیاز دارند به برخی از خواص متمایز و شگفت‌انگیز پیاز اشاره می‌کنیم.

خواص متمایز و شگفت‌انگیز پیاز

دکتر نازلی نمازی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و عضو انجمن تحقیقات طب سنتی ایران می‌گوید: پیاز غنی از ویتامین‌های C، B1، B2، B6 و حاوی میزان قابل توجهی پتاسیم، کلسیم و فسفر است. بیشترین اثرات مفید پیاز مربوط به ترکیبات آنتی‌اکسیدانی آن می‌شود.

کرستین، یک ترکیب با خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالا در پیاز است که می‌تواند به بهبود زخم‌ها کمک کند و سبب کاهش بیماری‌های تخریب‌کننده اعصاب و انواع سرطان‌ها و جلوگیری از کاتاراکت (آب مروارید) شود و به دلیل داشتن خاصیت ضدانعقادی خون، اثرات قابل مقایسه‌ای با آسپرین دارد و به همین دلیل می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌های قلبی ـ عروقی کمک کند. همچنین پیاز حاوی ترکیبی با خاصیت پره‌بیوتیکی است که زمینه را برای افزایش رشد باکتری‌های مفید و کاهش باکتری‌های مضر روده فراهم آورده و در درمان و پیشگیری از برخی بیماری‌های گوارشی موثر است.

دیابتی‌ها پیاز بخورند؟

برخی افراد با این تصور که پیاز کاهنده قند و چربی خون است از آن به‌عنوان یک داروی درمانی استفاده می‌کنند. این متخصص در این خصوص می‌گوید: مطالعات درخصوص اثرات پیاز بر قند و چربی خون در مدل انسانی محدود بوده و نتایج متناقضی در این باره گزارش شده است. بر این اساس، این موضوع که آیا پیاز می‌تواند سبب کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت یا سبب کاهش کلسترول و تری‌گلیسیرید خون شود در حال حاضر روشن نیست و نیازمند مطالعات بیشتر است.

کمک پیاز به رفع سرماخوردگی نتایج مطالعات حاکی از این است که پیاز دارای خواص درمانی مختلفی از جمله خاصیت ضدمیکروبی و کاهنده وضعیت التهابی است. به گفته دکتر نمازی با توجه به خاصیت ضدباکتریایی و ضدویروسی سیر و پیاز، مصرف این دو سبزی می‌تواند هنگام سرماخوردگی به‌خصوص به شکل پخته موثر باشد. همچنین اثراتی از خاصیت تقویت‌کنندگی سیستم ایمنی با پیاز و سیر به دلیل آلیسین در آن مشاهده شده است که می‌تواند سبب کاهش عفونت‌های ویروسی و باکتریایی به‌خصوص در فصل زمستان شود.

بهترین نوع پیاز کدام است؟

بهترین نوع پیاز از دیدگاه طب سنتی پیاز سفید، بزرگ و آبدار است. طبیعت پیاز گرم و خشک است و گرمی آن در درجه سوم و خشکی‌اش در درجه اول قرار دارد. به گفته دکتر نمازی با توجه به مزاج پیاز، افراد با مزاج گرم بهتر است کمتر از آن استفاده کنند و در مصرف آن زیاده‌روی نکنند. پیاز برای تقویت اشتها و افزایش میل جنسی مناسب است، به‌خصوص اگر با گوشت پخته مصرف شود. خوردن پیاز به‌خصوص در سفر، مشکلات ناشی از آلودگی آب‌ها را می‌تواند از بین ببرد.

سردرد ناشی از مصرف پیاز

این متخصص تغذیه در پاسخ به این پرسش که چرا برخی افراد پس از مصرف پیاز دچار سردرد می‌شوند، می‌گوید: افرادی که مزاج گرم دارند و مستعد ابتلا به سردرد هستند نباید پیاز بخورند، زیرا مزاج پیاز گرم سبب تشدید درد در این افراد می‌شود، به‌خصوص اگر پیاز خام و تازه باشد. البته مصرف پیاز با سرکه (ترشی پیاز) اشتها را باز می‌کند و بخارات تولید شده در نتیجه مصرف پیاز به سر آسیب نمی‌رساند. بد نیست بدانید مصرف پیاز پخته با سرکه برای تقویت هاضمه مناسب است.

افزایش قدرت باروری با پیاز

از دیگر خواص پیاز که در طب سنتی به آن اشاره شده است خاصیت مدر بودن و قاعده‌آوری آب‌پیاز است. پیاز می‌تواند سبب دفع بلغم از بدن شود و دردهای مفصلی ناشی از سوءمزاج سرد و تر یا ناباروری‌های ناشی از این سوءمزاج را رفع کند.

دکتر نمازی:

پیاز می‌تواند سبب کاهش عفونت‌های ویروسی و باکتریایی به‌خصوص در فصل زمستان شود

دکتر نمازی ضمن اشاره به این موضوع می‌افزاید مصرف پیاز به دلیل مزاج گرم و نفاخیتی که دارد در مردانی که به دلیل کمی مایع منی نابارور هستند به همراه گوشت و زرده تخم‌مرغ توصیه شده و در رفع ضعف عمومی که خود سبب کاهش مایع منی و ناباروری می‌شود، موثر است. همچنین مصرف ماهی کبابی به همراه پیاز خام از جمله غذاهای مفید در رفع کمی مایع منی در نتیجه سوءمزاج خشک دستگاه تناسلی است. شربت پیاز متشکل از250 گرم آب‌پیاز سفید و 500 گرم عسلی که جوشانده شده و کف آن گرفته شده نیز در افزایش قدرت باروری مفید است. البته به گفته این پژوهشگر در صورت مصرف پیاز به عنوان یک درمان‌کننده کمکی برای رفع بیماری، باید زیر نظر متخصص طب سنتی نوع مزاج فرد در نظر گرفته شود.

وقتی پیاز مضر می‌شود

یکی از مشکلات مطرح در طب سنتی که می‌تواند سبب بروز برخی بیماری‌ها از جمله کیست تخمدان ، مشکلات ریوی و گوارشی شود نزله است.

به گفته دکتر نمازی، نزله هنگامی ایجاد می‌شود که ریزش فضولات دماغی به سمت حلق یا سینه باشد که سبب ایجاد ترشحات پشت حلق طی روز می‌شود. پیاز به اصطلاح طب سنتی بخارناک است و سبب تشدید نزله می‌شود. در نتیجه در افرادی که نزله دارند مصرف پیاز ممنوع است.

در کتب طب سنتی آمده است زیاده‌روی در مصرف پیاز برای مغز و چشم مضر است و سبب فراموشی می‌شود. مصرف مداوم پیاز در افرادی که دارای مزاج گرم هستند یا بیماری‌های ناشی از سوءمزاج گرم و خشک دارند، توصیه نمی‌شود. استفاده از پیاز خام در افراد مبتلا به سینوزیت، آلرژی، میگرن، سرگیجه و اختلال حافظه ممنوع است، زیرا سبب تشدید بیماری می‌شود.

چه کنیم تا از بوی بد پیاز بکاهیم؟

شستن پیاز با آب و نمک و خوردن آن با سرکه و همچنین مصرف آب انار و کاسنی بعد از خوردن پیاز، موجب اصلاح مضرات پیاز می‌شود. دکتر نمازی می‌افزاید باقلا، مغز گردو، گشنیز و سرکه می‌تواند بدبویی ناشی از خوردن پیاز را کاهش دهد. در ضمن حرارت، انجماد و خشک کردن از خاصیت اشک آوری و بوی بد پیاز می‌کاهد.

نکته‌ای که در نگهداری و مصرف پیاز حائز اهمیت است جوانه زدن پیاز است. پیاز را باید در محیطی دور از آفتاب ترجیحا در جای تاریک با حداقل رطوبت که هوا در آن جریان دارد، نگهداری کرد تا جوانه زدنش به تاخیر بیفتد. در صورتی که پیاز جوانه زد باید قبل از مصرف جوانه را کاملا از پیاز جدا کنید و دور بیندازید.



:: بازدید از این مطلب : 738
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

رازهای جوانی پوست که واقعا جواب می‌دهد

اگر در اواخر سی یا آستانه چهل سالگی هستید حتما با تضعیف و کاهش حجم پوست صورت یا افتادگی پلک و پوست اطراف چشم رو به رو شده‌اید.

رازهای جوانی پوست که واقعا جواب می‌دهد-قسمت اول اگر در اواخر سی یا آستانه چهل سالگی هستید حتما با تضعیف و کاهش حجم پوست صورت یا افتادگی پلک و پوست اطراف چشم رو به رو شده‌اید. چشمان‌تان فرو رفته به نظر می‌رسد، خطوط چانه و فک‌تان دیگر مثل سابق نیست و در مورد پوست‌تان باید بگوییم که دیگر قابلیت ارتجاعی ندارد.
زمان را نمی‌توان متوقف کرد، این «پیری» است و این دقیقا همان کاری است که پیری با بدن شما می‌کند. این علایم برای بعضی‌ها اول در دست‌ها بروز پیدا می‌کند، برای بعضی در صورت و برای برخی دیگر در موها. از آنجایی که زیبایی صورت برای تک تک ما مهم است و توجه ویژه‌ای به آن می‌کنیم، در سال‌های اخیر شاهد رشد چشمگیر صنعت محصولات مراقبت از پوست بودیم. هزاران نوع کرم، سرم، لوسیون، تونر و بسیاری چیزهای دیگر که در صورت استفاده به جا و مناسب می‌توانند مفید باشند.
با پرایمر (یا آسترهای پوستی) شروع کنید
اگر سن‌تان آنقدر بالا رفته که وقتی می‌خندید خط و خطوط دور لبتان معلوم می‌شود، کرم‌های مراقب پوستی می‌تواند ظاهر بشاش‌تر و جوان‌تری به شما بدهد. همانطور که می‌دانید ضخامت پوست ما با بالا رفتن سن کمتر می‌شود، بنابراین کرم‌هایی که پنج سال پیش استفاده می‌کردید شاید امروز دیگر جواب ندهد. متخصصان معتقدند که استفاده از پرایمرهایی با کیفیت بالا می‌تواند چین و چروک ریز صورت را پر کرده تا کمتر نمایان شود.
استفاده نکردن از کرم پودرهای غلیظ 
اگر در مالیدن کرم پودر روی صورت سالخورده خود اسراف می‌کنید، پس باید بدایند که این کار تنها سن و سالتان را بیشتر نشان می‌دهد. لایه‌های سطحی به شیارهای عمیقی تجزیه می‌شود که به مراتب از خط و خطوط ریزی که سعی در پنهان کردن آنها دارید بدتر هستند. سعی کنید از مرطوب کننده یا پرایمر به جای کرم پودر رقیق استفاده کرده و به جای مالیدن با دست، آن را با پد روی پوستتان بمالید.
از آرایش زیاد چشم‌ها خودداری کنید
استفاده از مواد آرایشی زیاد نیاز به دقت فراوان دارد. متأسفانه قدرت بینایی با بالا رفتن سن، کم می‌شود. اگر نتوانید به خوبی ببینید، نخواهید توانست مواد آرایشی را هم به درستی استفاده کنید. نتیجه این می‌شود که سایه چشم زیادی به پلکتان مالیده می‌شود یا خط چشم‌تان کج و معوج خواهد شد.
حالت چشم‌ها را بهبود ببخشید
با بالا رفتن سن، پلک‌ها حالت افتاده پیدا می‌کند، بنابراین هدف این است که با در نظر گرفتن این مسئله بتوان جلب توجه کرد. راز قضیه استفاده از خط چشم است. سعی کنید آن را در امتداد خط چشم بکشید یعنی جایی که مژه‌ها در بالا و پایین چشم آغاز می‌شود. این مسئله باعث بیشتر دیده شدن چشم‌ها و مژه‌های ضخیم‌تان می‌شود.
منبع: webmd



:: بازدید از این مطلب : 602
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
 
وقتی با همسرتان صحبت می کنید، اطمینان حاصل کنید که تماس چشمی دارید. این کار موجب اطمینان خاطر او از توجه و احترام شما می شود و به هر مردی قدرت می بخشد.
 
هفته نامه زندگی مثبت*: آخرین باری که به همسرتان احساس خاص بودن داده اید، چه زمانی بود؟ همسر شما مرد زندگی شماست، کسی که در غم و شادی شما شریک و همراه است. او پدر فرزندان شماست. چه تازه عروس باشید یا مادری با چند فرزند، راه هایی وجود دارد که می توانید همسرتان را شاد کنید و به او احساس خاص بودن دهید. اگر نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید، ما به شما می گوییم...

30+6 راه برای شاد کردن شوهر

1- یک نامه عاشقانه شروع کنید. به یاد بیاورید اولین روزهایی را که چقدر مشتاقانه منتظر بودید تا پیامی یا یادداشتی از یکدیگر دریافت کنید. باز هم این کار را انجام دهید و به تمام دلایلی که همسرتان را بهترین همسر می دانید، فکر کنید. همسر شما از اینکه فکر کند او هم شما را خوشحال می کند، شاد خواهدشد.

2- فعالانه به همسرتان گوش دهید. وقتی همسر شما در مورد کار، دوستان، سیاست، ورزش یا خاطره ای صحبت می کند یا عقیده یا فکرش را می گوید، به او توجه کنید. این کار نشان می دهد شما به مسائل، نگرانی ها، علایق و عقاید او احترام می گذارید و هیچ چیز بیش از این او را راضی و شاد نمی کند.

3- غذای مورد علاقه همسرتان را درست کنید. بعد از یک روز معمولی که همسرتان از سر کار برگشت، او را با غذای مورد علاقه اش متعجب کنید. او خوشحال می شود که شما بهترین  غذا را برایش درست کرده و وقت خود را به درست کردن آن اختصاص داده اید.

4- گاهی نیز بگذارید کنترل تلویزیون دست همسرتان باشد. درست است که دوست دارید همسرتان بیشتر وقتش را با شما بگذراند، اما اجازه دهید مسابقات ورزشی مهم را که خیلی دوست دارد تماشا کند.

5- وقتی با همسرتان صحبت می کنید، اطمینان حاصل کنید که تماس چشمی دارید. این کار موجب اطمینان خاطر او از توجه و احترام شما می شود و به هر مردی قدرت می بخشد.

6- برای سفر کوتاه برنامه ریزی کنید. برای سفری عاشقانه به مقصدی که همسرتان عاشق دیدن آن است، برنامه ریزی کنید.

30+6 راه برای شاد کردن شوهر

7- گهگاه خانواده اش را در تعطیلات آخر هفته به خانه تان دعوت کنید. خانواده همسرتان برای او مفهوم عمیقی دارد.

8- همسرتان را عضو مجله ای کنید که دوست دارد.

9- سرزده وقت ناهار به محل کار او بروید و او را به یک رستوران دعوت کنید. اجازه دهید او رستوران را انتخاب کند.

10- دسری که او دوست دارد را بخرید یا درست کنید.

11- کاری برای همسرتان انجام دهید که او دوست دارد اما وقت ندارد خودش انجام دهد. مثلا لباس ها را به اتوشویی بدهید.

12- گهگاه دوستان همسرتان را برای بازی هایی که همسرتان به آن علاقه مند است به منزلتان دعوت کنید.

13- بعد از یک روز خسته کننده کاری به همسرتان پیغامی زیبا بدهید.

14- هنگامی که همسرتان مشغول تماشای یک فیلم است برایش میوه یا تنقلات ببرید.

15- برای او بلیت تماشای بازی فوتبال بخرید و او را شگفت زده کنید.

16- وقتی سفر زمینی با او و فرزندانتان می روید، اگر گم شدید، غر نزنید.

17- یک روز را بدون فرزندانتان تنها با همسرتان سپری کنید. می توانید فرزندانتان را به خانه مادربزرگ و پدربزرگشان بفرستید.

18- با کارهای کوچکی مانند خرید ژل بعد از اصلاح مورد علاقه اش او را ذوق زده کنید.

19- اولین قرار ملاقاتی را که قبل از ازدواج با او داشتید دوباره خلق کنید.

20- به همسرتان بگویید یک شب با دوستانش بیرون برود. نه تنها با دوستانش به او خوش می گذرد، بلکه از اینکه او را درک می کنید، خوشحال خواهد شد.

21- لباس های مورد علاقه همسرتان را در خانه بپوشید.

22- به او سی دی آهنگ های مورد علاقه اش را بدهید.

23- ظاهرتان را همیشه زیبا نگه دارید. به خاطر اینکه سال های زیادی از ازدواجتان گذشته، از زیبایی ظاهرتان و مرتب بودنتان نگذرید. همسر شما از اینکه هنوز هم به ظاهرتان می رسید از شما قدردانی خواهد کرد.

24- هنگامی که همسرتان از سر کار می آید و وارد خانه می شوید از او به گرمی استقبال کنید.

25- هنگامی که با همسر و دوستان او با خودتان هستید به همسرتان توجه کنید.

26- وقتی که کنارش نشسته اید دستش را بگیرید و نوازش کنید. همسرتان از این رابطه صمیمی لذت می برد.

30+6 راه برای شاد کردن شوهر

27- برای او لوازم ورزشی را که دوست دارد، بخرید.

28- سعی نکنید همسرتان را عوض کنید و او را همان طور که برای ازدواج پذیرفتید، بپذیرید.

29- با هم کارهای جالب کنید، مثلا با هم به تماشای سیرک بروید.

30- جلوی دیگران از خوبی های او تعریف کنید.

31- گاهی که نوبت همسرتان است بچه ها را از کلاس به خانه بیاورد، شما این کار را انجام دهید.

32- روزی را بدون بچه ها برای خوردن قهوه بیرون بروید.

33- زبان جدید یا مهارت جدیدی را یاد بگیرید. همسرتان از این تلاش شما استقبال خواهدکرد.

34- برای همسرتان هدیه ای بخرید که او همیشه آن را دوست داشته است.

35- عکس های دوران نوجوانی همسرتان را با او تماشا کنید و به او بگویید از همان آغاز نوجوانی هم ظاهر برازنده ای داشته است.

36- در گوش او نجوا کنید که دوستش دارید. بارها این جمله را در گوشش بگویید. این کار موجب می شود احساس خوشحالی کند.

* کارشناس: دکتر بهمن بهمنی، دکترای تخصصی مشاوره خانواده


:: بازدید از این مطلب : 639
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 اسفند 1394 | نظرات ()