نوشته شده توسط : nahal

خواص چند ازسیر

سیر از نظر طب قدیم ایران گرم و خشك است

۱-سیر بادشكن وضد عفونی كننده است .
۲-خوردن سیر مصونیت بدن را در مقابل بیماریها افزایش می دهد .
۳-سیر كرم كش است .
۴-سیر محرك و تقویت كننده بدن است .
۵-سیر داروی سرماخوردگی و زكام است .
۶-سیر اثر خوبی در معالجه سل درد
۷-سیر خون را رقیق می كند
۸-سیر اثر خوبی در تنگی نفس درد
۹-خوردن مداوم سیر لقوه ور عشه را از بین می برد .
۱۰-سیر چون گرم و خشك است بنابراین رطوبت معده را از بین می برد و دردهای مفاصل را خوب می كند.
۱۱-سیر درمان كننده دردهای مفاصل ، سیاتیك و نقرس می باشد .
۱۲-سیر برای تقویت نیروی جنسی و افزایش تولید اسپرم در اشخاص سرد مزاج بسیار مفید است .
۱۳-آنهائی كه قطره قطره ادرار می كنند باید حتما سیر بخورند تا بیماری آنها درمان شود .
۱۴-سیر زخم های ریه و درد معده را از بین می برد .
۱۵-سیر سنگ های كلیه را شكسته و خارج می سازد .
۱۶-سیر را با زیره بپزید برای تقویت دندان مفید است .
۱۷-مالیدن سیر پخته به دندان ، درد دندان را تسكین می دهد .
۱۸-سیر را بسوزانید وبا عسل مخلوط كنید و ضمادی از آن درست كنید این ضماد برای رفع خون مردگی زیر پلك چشم مفید است .
۱۹-سیر بعلت مدر بودن برای رفع آب آوردن انساج مفید است .
۲۰-برای از بین بردن میخچه كف پا از ضماد سیر استفاده كنید .
۲۱-جهت رفع دردهای رماتیسمی و عصبی ضماد سیر بسیار موثر است .
۲۲-جهت ضد عفونی كردن دستگاه تنفسی در هنگام بیماریهای مربوطه از شربت سیر استفاده كنید :
مقدار ۱۰۰ گرم سیر را با ۲۰۰ گرم آب و ۲۰۰ گرم شكر یا قند مخلوط كرده و آنرا بجوشانید تا له شود . مقدار مصرف برای این منظور سه قاشق سوپخوری در روز است .
۲۳-سیر ضد انعقاد و لخته شدن خون است .
۲۴-خوردن سیر سلولهای سرطانی را از بین می برد .
۲۵-مصرف سیر مقدار كلسترول خون را پائین می آورد . مقدار LDH را كاهش می دهد . مقدار مصرف سیر برای این منظور ۳۰ گرم در روز است . جالب است كه با مصرف سیر در چند ماه اول مقدار كلسترول ممكن است بالا رود و این بدین علت است كه كلسترول از داخل نسوج خارج شده و داخل خون می شود كه از آنجا دفع گردد بعد از اینكه كلسترول بحالت نرمال رسید باید برای نگاهدری آن روزی نصف سیر خام مصرف كرد .
۲۶-خوردن سیر از سرطان جهاز هاضمه جلوگیری می كند .
۲۷- قرن هاست كه برای پائین آوردن فشار خون درطب سنتی از سیر استفاده می شود

 
عکس ‏‎Maryam Memarzadeh‎‏
 


:: بازدید از این مطلب : 717
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
 

9 دانه سالمی که بهتر است هر روز مصرف کنید
......................................
دانه ها سرشاز از مزایای بی شمار برای سلامتی هستند و آگاهی از این مزایای آنها شاید تشویق تان کند تا بیشتر از قبل به مصرف آنها روی بیاورید. انواع مختلف دانه ها سرشار از پروتئین، فیبر، آهن، ویتامین ها و اسیدهای چرب امگا 3 است.

به گزارش آوای سلامت به نقل ازwebmdدر اینجا می توانید با 9 دانه خوراکی که بهتر است هر روز آن ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید، بیشتر معرفی شده است:

دانه های چیا: فقط دو قاشق غذاخوری از این دانه ها حاوی نزدیک به 10 گرم فیبر است. دانه های چیا این دانه ها سرشار از پروتئین، چربی های امگا 3، کلسیم، منگنز و فسفر است. دانه های چیا همچنین سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی‌ اکسیدان‌ ها به مقابله با تشکیل رادیکال ‌های آزاد که موجب آسیب‌ به مولکول ‌های سلولی، تسریع روند پیری و همکاری در بروز بیماری‌ هایی از قبیل سرطان می‌شود، می ‌پردازند.

برنج قهوه ای: آنتی اکسیدان موجود در این برنج 30 برابر بیشتر از برنج سفید است. برنج قهوه ای همچنین منبع خوب فولات، منیزیوم، فسفر، روی، ویتامین ب 6 و نیاسین نیز به شمار می رود.

دانه کدو تنبل: سرشار از ویتامین ب، آهن، منیزیم، زینک و پروتئین است. پروتئین ‌های تخمه کدو به میزان زیادی در اسیدآمینه ‌ای به نام تریپتوفان متمرکز شده ‌اند که باعث کاهش میزان استرس و اضطراب می‌ شوند. این دانه ها همچنین حاوی میزان زیادی از اسیدهای چرب ضروری هستند که به سلامت رگ‌ های خونی کمک می‌ کنند و کلسترول بد خون را پایین می ‌آورند.

کوینولا: اگر به دنبال منابع پروتئین سالم هستید، کوینولا یکی از این گزینه ها است و در هر فنجان 8 گرم پروتئین دارد. کوینولا همچنین سرشار از فیبر و آهن و یک منبع فاقد گلوتن محسوب میشود.

دانه های کتان: این دانه ها، منبع فیبرهای محلول هستند، میزان کلسترول را کاهش داده و باعث می‌ شوند که احساس سیری طولانی مدتی داشته باشید. دانه کتان میزان قند خون را نیز کنترل می ‌کند. دانه کتان حاوی میزان زیادی اسیدهای چرب امگا 3 است که برای سلامت چشم‌ ها و مغز مفید بوده و تری گلیسیرید را کاهش می دهد.

شاه دانه: این دانه‌ های ریز حاوی فیبرهایی هستند که برای سلامت قلب و سیستم گوارشی مفید هستند. شاه دانه به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 برای سلامت پوست و مو بسیار مفید است. امگا 3 ها همچنین التهاب را کاهش می ‌دهند و سلامت قلب و عروق و مغز را تضمین می‌ کنند. از این گذشته شاه‌ دانه حاوی ترکیبات گیاهی به نام فیتوسترول است که میزان کلسترول خون را پایین می ‌آورد.

دانه های آفتابگردان: هر ا اونس از این دانه ها، نیمی از نیاز روزانه شما به ویتامینEرا برطرف می کند. این دانه ها همچنین سرشار از چربی های سالم هستند. دانه آفتابگردان منبع فوق ‌العاده‌ ویتامین ب و فولات محسوب می‌ شود. این دانه ها از سیستم ایمنی و سلامت بدن به خصوص در دوره‌ بارداری حفاظت می ‌کنند.

دانه کنجد: یک انتخاب هوشمند برای کاهش سطح کلسترول بد و تری گلیسیرید است، از ابتلا به فشار خون بالا پیشگیری کرده و باعث تضمین سلامت کبد می شود. دانه های کنجد به خاطر داشتن مقادیر زیادی ویتامینEمحافظ و تقویت کننده قلب و سیستم عصبی است.

www.webmd.com

http://iec.behdasht.gov.ir/index.aspx

 
عکس ‏‎Maryam Memarzadeh‎‏
 


:: بازدید از این مطلب : 585
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

آیا شما هم از طرفداران خیارشور هستید که بدون آن لب به ساندویچ‌تان نمی‌زنید؟ در این مطلب یک خبر خوب برایتان داریم! نتایج تحقیقات کتابخانه‌ی پزشکی ملی ایالات متحده نشان می‌دهد مصرف غذاهای تخمیرشده‌ای که حاوی پروبیوتیک‌ها هستند ممکن است به عنوان مداخله‌ای کم‌خطر برای کاهش اضطراب اجتماعی استفاده شوند.

خیارشور

مشخص شده است که خوردن غذاهای تخمیرشده مانند کلم‌شور، خیارشور ، و ماست می‌تواند به تسکین انواع خاصی اضطراب همراه با روان‌رنجوری کمک کند. این پیشرفت مدتی پس از آن‌ کشف شد که دانشمندان و سایر متخصصان سلامت ذهن کشف کردند شکم ممکن است نقش مهمی در سلامت ذهن بازی کند.

خیارشور

در مطالعه‌ای که روی ۷۰۰ دانشجوی دانشگاه ویلیام و ماری انجام گرفت، کسانی که سطوح بالاتری از غذاهای تخمیرشده می‌خوردند علائم اضطراب اجتماعی کم‌تری داشتند. یک پروفسور آن را چنین توضیح داد: ” احتمالا پروبیوتیک‌های غذاهای تخمیرشده محیط معده را به طرز مطلوبی تغییر می‌‌دهند و این تغییرات نیز اضطراب اجتماعی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند. “

ارتباط بیولوژیکی بین معده و مغز مدتی است که شناخته شده است. در رابطه با اضطراب، دانشمندان معتقدند باکتری‌های مفید در غذاهای تخمیرشده سطح یک ماده‌ی شیمیایی به نام جی‌ای‌بی‌ای (گاما آمینوبوتیریک اسید) را افزایش می‌دهند – انتقال‌دهنده‌ای عصبی که روی بدن اثر ضداضطراب دارد. به عبارت دیگر باکتری‌های مفیدی که با خوردن غذای تخمیرشده در معده جمع می‌شوند ممکن است اثر آرام‌بخش و ضداضطراب مستقیمی داشته باشند.

جالب آن‌که زیست‌بوم معده از فردی به فرد دیگر متفاوت است، بنابراین پیش‌بینی مقدار لازم خیارشور یا غذای تخمیرشده برای تاثیر آرام‌بخش دشوار است. بر همین اساس پیش‌بینی میزان تاثیرات ” ضداضطراب “ خوردن چنین غذاهایی دشوار است.

در حالی‌که تعداد مطالعات بشری که تخمیر و مغز را به هم ارتباط دهد اندک است، دانشمندان چنین تاثیری را روی حیوانات نیز مطالعه کرده‌اند. مطالعات قبلی ارتباطی میان پروبیوتیک‌ها و افسردگی یا اضطراب را کشف کرده‌‌اند. در این مطالعات، تغییر مقدار غذای تخمیر‌شده‌ی مصرفی تاثیر مستقیمی هم بر شخصیت و هم بر اضطراب اجتماعی داشت.

به گفته‌ی دکتر متیو هیلیمایر، پروفسور روانشناسی دانشگاه ویلیام و ماری، ” دادن این پروبیوتیک‌ها به این حیوانات جی‌ای‌بی‌ای را افزایش داد، بنابراین تقریبا شبیه دادن قرصِ این مواد به آنها است با این تفاوت که بدن خودشان آن جی‌ای‌بی‌ای تولید می‌کند. بنابراین بدن‌تان این انتقال دهنده‌ی عصبی را افزایش می‌دهد که اضطراب را کم می‌کند.“

دانشمندان این دانشگاه نیز به ارتباط میان سطوح جی‌ای‌بی‌ای مغز و التهاب و تراوایی کاهش‌یافته‌ی معده توجه کردند. برای افزایش اثر جی‌ای‌بی‌ای روی مغز، دانشمندان کاهش واکنش‌های مضر معده – شامل لوله‌گوارش بیش‌تراوا و ملتهب – و مصرف غذاهای تخمیرشده را یافتند.

محققان این مطالعه ارتباط معده/مغز را بیش‌تر توضیح می‌دهند: ” غذاهای تخمیرشده که غالبا در اعمال رزیمی سنتی گنجانده شده‌اند ظرفیت دارند به لطف عمل باکتریایی که روی غذا یا نوشیدنی انجام گرفته است و با روش‌هایی که غذا یا نوشیدنیِ تخمیرشده مستقیما روی باکتری‌های خودمان تاثیر می‌گذارد، سلامت مغز را تحت تاثیر قرار دهند… این تاثیر ممکن است به صورت رفتاری بروز یابد… “

تعداد نورون‌های معده‌ی ما به طرز شگفت‌آوری تقریبا با تعداد نورون‌های ستون فقرات‌مان برایر است. در واقع برای این آرایش نورونی اصطلاحی وجود دارد، سیستم عصبی داخلی، که اغلب ” مغز دوم “ نامیده می‌شود. به دلیل این تحریکات نورونی معده‌ی ما قادر است بدون برقراری ارتباط با مغز واکنش نشان دهد. در حقیقت گفته می‌شود هوس کردن غذاهای خاص ممکن است اصلا از سوی مغز نباشد بلکه از معده باشد.

میکروبیوم ما، اجتماعی از باکتری‌ها که در معده‌مان ساکن هستند، تحت تاثیر سن‌، کد ژنتیکی، سطوح استرس، و جاییکه زندگی می‌کنیم قرار دارد. میکروبیوم همچنین قادر به برقراری ارتباط با سیستم عصبی مرکزی‌مان (سی‌ان‌اس) و تاثیر بر خصلت‌های رفتاری است.

در رابطه‌ی میان پروبیوتیک‌ها، غذاهای تخمیرشده و تغییرات رفتاری، سایر مطالعاتی که انجام شده‌اند ارتباطی بین معده/ شبکه‌ی ارتباطی مغز و سایر تغییرات رفتاری را نشان می‌دهد. در یک مطالعه شرکت‌کنندگان به دو گروه تقسیم شدند، گروهی که هر روز پروبیوتیک مصرف می‌کردند و گروهی که دارونما دریافت می‌کردند. پس از فقط سه هفته گروهی که پروبیوتیک دریافت می‌کردند سطوح هورمون استرس کورتیزول پایین‌تری داشتند و در آزمایش‌ها توجه کم‌تری به اطلاعات منفی و توجه بیشتری به اطلاعات مثبت می‌کردند.

به طور خلاصه مصرف غذاهای تخمیرشده – خیارشور، کلم شور، ماست و غیره – می‌تواند واکنش معدوی‌ای را آغاز کند که استرس و اضطراب را در مغز تسکین می‌کند. هم‌چنین متوجه شده‌ایم که معده قطعا ”ذهنی برای خودش “ دارد، ذهنی که می‌تواند افکار و رفتارمان را تحت تاثیر قرار دهد. اگر مایلیم سالم غذا بخوریم، ورزش کنیم و کارهای مفیدی برای بهبود سلامت معده انجام دهیم ممکن است متوجه شویم از نظر ذهنی نیز بهبود یافته‌ایم.

ترجمه:تحریریه سایت کسب و کار بازده_اسما حسنی

منبع: پاورآف‌پازتیویتی



:: بازدید از این مطلب : 631
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

همه‌ی ما زمانی این مشکلات پوستی را مثل خال‌ها، زگیل‌ها، تگ‌های پوستی، جوش‌های سرسیاه، منافذ بسته و جوش‌ها تجربه می‌کنیم. در این نوشتار راه‌های طبیعی از بین بردن خال ، زگیل و لکه‌های پیری را با هم می‌خوانیم.

wartss

دلایل اصلی این مسائل در سبک زندگی یا عدم تعادل هورمونی نهفته است و باید کاری انجام دهیم. شما می‌توانید به سادگی محصولات زیبایی و مراقبت از پوست گوناگونی را در دسترس‌تان بیابید، که برای حل این مسائل، پاک کردن پوست و درخشان کردن آن طراحی شده‌اند. متاسفانه فقط تعداد اندکی از این درمان‌ها واقعا موثر هستند.

به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم از مواد شیمیایی خطرناکی که شرایط را بدتر می‌کنند دوری کنید و مشکل‌تان را به شکلی موثر حل کنید، زیرا درمان‌های خانگی نتایج شگفت‌انگیزی فراهم می‌کنند. شما تمام مشکلات پوستی را برطرف خواهید کرد و ظاهر کلی پوست‌تان را بهبود خواهید داد.

برای داشتن پوستی شفاف و سالم، درمان‌های خانگی طبیعی زیر را امتحان کنید که برای درمان مشکلات پوستی و از بین بردن خال ، زگیل و لکه‌های پیری رایج ساخته شده‌اند.

خال‌ها
خال‌ها همه، یعنی هم کودکان و هم بزرگسالان، را تحت تاثیر قرار می‌دهند. دلیل اصلی این مشکل قرار گرفتن در معرض خورشید است، و خال‌ها اساسا دسته‌های نزدیک به هم سلول‌های رنگدانه‌ی پوست، به نام ملانوسیت‌ها هستند.

۱. سرکه‌ی سیب
وقتی نوبت به برداشتن خال‌ها می‌رسد، سرکه‌ی سیب به شدت مفید و موثر است. فقط یک گلوله‌‌ی پنبه را در سرکه‌ی سیب بخیسانید و آن را روی خال بگذارید. سپس آن را با یک باند یا نوارچسب پزشکی محکم کنید و اجازه دهید ۸ ساعت بماند.

۲. سیر
برای برداشتن خال‌ها می‌توانید هم از سیر معمولی و هم از عصاره‌ی سیر استفاده کنید. مطمئن شوید پیش از استفاده، با ژل پترولیوم یا پوشش نواری از پوست اطراف خال محافظت کنید.

۳. روغن کرچک و جوش شیرین
هم‌چنین می‌توانید برای این منظور از ترکیبی از روغن کرچک و جوش شیرین استفاده کنید. تنها کاری که باید بکنید آن است که روغن کرچک را با مقداری جوش شیرین مخلوط کنید، یک خمیر چسبنده بسازید و آن را به خال بزنید. ناحیه را با یک باند بپوشانید و بگذارید در طول شب کارش را انجام دهد. سپس باند را بردارید و ناحیه را کامل بشویید.

زگیل‌ها
زگیل‌ها عمدتا به وسیله‌ی ویروس پاپیلومای انسانی یا اچ‌پی‌وی ایجاد می‌شوند. برای درمان آنها باید راه‌حل‌های زیر را امتحان کنید:

۱. سیر
استفاده از سیر له شده یا عصاره‌ی آن می‌تواند زگیل را فقط طی ۲ هفته از بین ببرد. عصاره‌ی سیر را دو بار در روز روی زگیل استفاده کنید و سیر له شده را هر شب روی زگیل بمالید.

۲. موز
آسان‌ترین راه از بین بردن زگیل‌ها استفاده از موز است. هر شب زگیل را با پوست موز ماساژ دهید و اگر این کار را به طور منظم انجام دهید طی ۲ هفته ناپدید خواهید شد.

۳. عسل طبیعی خام
با عسل به نتایج شگت‌انگیزی می‌رسید. مقداری عسل را روی زگیل بمالید، آن را با یک باند ببندید و بگذارید یک شب بماند. با این کار هم زگیل‌ها را از بین می‌برید و هم از ظهور مجدد آنها جلوگیری می‌کنید.

تگ‌های پوستی
برای از بین بردن تگ‌های پوستی درمان‌های طبیعی زیر را امتحان کنید:

۱. روغن کرچک و جوش شیرین
این ترکیبی بسیار موثر برای از بین بردن تگ‌های پوستی است. مواد را با هم مخلوط کنید، خمیر بسازید، و آن را روی پوست استفاده کنید. سپس، آن را با یک باند محکم کنید. این کار را ۲-۳ بار در روز انجام دهید. خمیر را تا ۴۸ ساعت باید در یخچال نگهداری کنید.

۲. روغن درخت چای
باید یک گلوله‌ی پنبه را با آب خیس کنید. سپس چند قطره روغن درخت چای به آن اضافه کنید. گلوله‌ی پنبه‌ای را روی تگ بگذارید و آن را با یک باند ببندید. این کار را ۲-۳ بار در روز در طول یک ماه تکرار کنید.

لکه‌های تیره
می‌توانید لکه‌های تیره را به شکلی موثر با درمان‌های طبیعی ساده‌ی زیر از بین ببرید:

۱. ترب وحشی
تنها کاری که باید انجام دهید مخلوط کردن مقداری ترب وحشی با سرکه و استفاده از آن روی ناحیه‌ی تحت تاثیر است. این کار را هر روز تکرار کنید و لکه‌های تیره به خوبی ناپدید خواهند شد.

۲. آلوئه ورا
مقداری آلوئه‌ورای تازه را روی لکه‌ی تیره بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. روغن داخلی گیاه آلوئه‌ورای تازه را که ممکن است به عنوان یک گیاه خانگی هم پرورانده شود، بگیرید.

۳. سروم‌های ویتامین سی
سروم‌های ویتامین سی بدون مواد شیمایی، ارگانیک و دست‌ساز تاثیرات شگفت‌انگیزی روی پوست می‌گذارند. آنها سرشار از ویتامین سی فعال موضعی هستند.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده_اسما حسنی
منبع: گو فیت گو هلث
//بازده//


:: بازدید از این مطلب : 744
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

آیا سرعت پیر شدن شما بیش‌تر از سرعت گذر سال‌ها است؟ اگر آن‌چه را در آینه می‌بینید دوست ندارید، شاید وقت آن باشد برخی از عادت‌های روزمره‌تان را ارزیابی کنید. غذاهایی که می‌خورید و حتی نحوه‌ی خوابیدن‌تان می‌تواند چهره‌تان را پیر و پیرتر از سن‌تان نشان دهد و شاید عمرتان را کوتاه‌تر کند. در این نوشتار متخصصان درباره‌ی ۱۳ عادت رایج صحبت می‌کنند که فرآیند پیر شدن را تسریع می‌کند و نیز روش‌هایی برای مقابله با این فرآیند ارائه می‌کنند.

پیر

۱. چندوظیفه‌ای هستید

اگر به نظر می‌رسد فهرست کارهایتان هرگز ذره‌ای کوتاه نمی‌شود، ممکن است استرس ناشی از زندگی آشفته‌تان جسم‌تان را تحلیل ببرد. ریموند کاسچاری، پزشک، رییس بیمارستان سنت جوزف در اورنج، کالیفرنیا، می‌گوید “آدم‌ها فکر می‌کنند چندوظیفه‌ای بودن خوب است، اما شما در واقع هیچ کاری را به انجام نمی‌رسانید- فقط استرس بیش‌تری ایجاد می‌کنید.” پژوهش‌های مختلف نشان داده‌است استرس مزمن باعث ترشح رادیکال‌های آزاد می‌شود، مولکول‌های ناپایداری که به سلول‌ها آسیب می‌زنند و مسبب پیر شدن زودهنگام هستند. دکتر کاسچاری پیشنهاد می‌کند به جای این‌که سعی کنید همه‌ی کارها را هم‌زمان انجام دهید، در هر زمان روی یک وظیفه تمرکز کنید و فقط پس از پایان آن سراغ وظیفه‌ی بعدی بروید.

۲. به ندرت از خیر دسر می‌گذرید

علاقه‌تان به شیرینی، علاوه بر این‌که وزن بیش‌تری به بدن‌تان اضافه می‌کند، ممکن است چهره‌تان را نیز از سن‌تان چند سال پیرتر کند. سوزان استوارت، پزشک، و دارای بورد تخصصی بیماری‌های پوستی در سن دیگو، کالیفرنیا، می‌گوید “مولکول‌های قند در بدن به فیبر‌های پروتئین موجود در هر یک از سلول‌های ما می‌چسبند”. این فرآیند آسیب‌رسان، که با نام گلیکاسیون شناخته می‌شود، می‌تواند منجر به از دست دادن شفافیت پوست، ایجاد هاله‌ی تیره‌رنگ زیر چشم، از بین رفتن تن صدا، پف صورت، افزایش خطوط و چروک‌های عمیق، و از بین رفتن برجستگی‌های چهره شود. اگر می‌خواهید درخشش جوانی‌تان را حفظ کنید، از خیر خوراکی‌های شیرین بگذرید.

۳. سختی خودتان را با خواب کم‌تر از ۵ ساعت در شب وفق می‌دهید

کم کردن میزان خواب نه تنها منجر به ایجاد هاله‌ی تیره زیر چشم‌ها می‌شود- بلکه با عمر کوتاه‌تر هم در ارتباط است. این را دکتر کاسچاری می‌گوید، کسی که آزمایشگاه خواب را در بیمارستان جوزف بنیان‌گذاری کرده‌است. او می‌گوید: “خواب بهینه حدود ۷ ساعت است.” دکتر کاسچاری می‌گوید اگر علائم محرومیت از خواب را دارید، که شامل نداشتن انرژی در روز، کندی ذهن، مشکلات تمرکز و توجه، یا افزایش وزن است، زودتر به بستر بروید.

۴. عاشق یک ماراتن تلویزیون خوب هستید

تماشای تمام قسمت‌های آخرین فصل خانه‌ی پوشالی پشت سر هم یک چیز است؛ این‌که مرتبا مثل چسب به تلویزیون بچسبید چیز دیگری است. در پژوهشی در مجله‌ی انگلیسی طب ورزش درباره‌ی ۱۱۰۰۰ استرالیایی ۲۵ ساله و بالاتر، پژوهشگران پی‌بردند هر ۴ ساعت تماشای تلویزیون، امید به زندگی یک فرد بزرگسال را ۲۲ دقیقه کاهش می‌دهد. از این گذشته، آدم‌هایی که به‌طور متوسط ۶ ساعت از روز را به تماشای تلویزیون سپری می‌کنند، از همتایان خود که تلویزیون نگاه نمی‌کنند، ۵ سال کم‌تر عمر می‌کنند. دکتر کاسچاری می‌گوید “این اثر بیش‌تر ناشی از نشستن و عدم تحرک است تا تماشای تلویزیون. وقتی بیش‌تر از ۳۰ دقیقه می‌نشینید، بدن شروع به ذخیره‌ی قند در سلول‌هایتان می‌کند، که احتمال اضافه وزن را در شما خیلی بالا می‌برد.” دکتر کاسچاری می‌گوید چه تلویزیون تماشا می‌کنید چه پشت میزتان نشسته‌اید، هر ۳۰ دقیقه بلند شوید و قدم بزنید.

۵. بیش‌تر روز را در حالت نشسته سپری می‌کنید

خطرات سبک زندگی نشسته به خوبی اثبات شده‌است: آدم‌هایی که بیش‌تر روزشان در صندلی فرو می‌روند، بیش‌تر در معرض خطر بیماری کلیوی، بیماری قلبی عروقی، و سرطان هستند و چاقی مفرط هم که نیاز به ذکر ندارد.

بر اساس پژوهشی از مجله‌ی انگلیسی طب ورزش طبیعتا ورزش مرتب برای پیشگیری از این مشکلات سلامتی مفید است و طول عمر شما حفظ می‌کند. آن دسته از شرکت‌کنندگان در این پژوهش که در هفته ۱۵۰ دقیقه یا بیش‌تر ورزش می‌کردند، ۱۰ تا ۱۳ سال بیش‌تر از گروه غیرفعال عمر کردند.

۶. از کرم دور چشم استفاده نمی‌کنید

حتی یک برنامه‌ی مراقبت از پوست دقیق و عالی هم باید دربردارنده‌ی یک کرم دور چشم خوب چین و چروک ناشی از پیر شدن را کنترل کند. دکتر استوارت می‌گوید پوست دور چشم نازک‌تر از پوست بقیه‌ی صورت است و روند پیر شدن را سریع‌تر نشان می‌دهد. مرطوب نگه‌داشتن ناحیه‌ی چشم می‌تواند چهره‌تان را سال‌ها جوان‌تر نشان دهد. دکتر استوارت می‌گوید “کرم‌های دور چشم که بیش‌ترین تاثیر را دارند حاوی رتین آ، شکلی از ویتامین آ است.” عوامل مهم دیگر شامل نرم‌کننده‌ها و مرطوب‌کننده‌هایی است که رطوبت، آنتی‌اکسیدان،  اسید هیالورونیک، و ویتامین ث است. دکتر استوارت می‌گوید “این‌ها تشکیل کلاژن و الاستین را بهبود می‌بخشد تا پوست را تقویت کند و خطوط ظریف اطراف چشم را کاهش دهد.”

۷. از ضد آفتاب استفاده می‌کنید، اما فقط در تعطیلات

سارا ال. تیلور، پزشک و دانش‌یار بیماری‌های پوست در مرکز پزشکی  ویک فارست باپتیست، می‌گوید ممکن است انجام کارهای روزمره، رانندگی، و سر زدن مکرر به صندوق پست بیش‌تر از گذراندن یک روز در ساحل دریا به پوست‌تان آسیب بزند، اگر این کارها را بدون استفاده از ضدآفتاب انجام دهید. دکتر تیلور می‌گوید: “تقریبا علت شماره‌ی ۱ تمام نشانه‌های پیری زودرس در صورت انسان قرار گرفتن در معرض اشعه‌ی فرابنفش است. نور یووی حتی زمانی که هوا ابری یا بارانی است نیز وجود دارد.” هر وقت بیرون می‌روید با ضدآفتاب از پوست‌تان محافظت کنید. دکتر تیلور اس‌پی‌اف بین ۳۰ و ۵۰ را برای مصرف روزانه توصیه می‌کند.

۸. خیلی آرایش می‌کنید

دکتر استوارت می‌گوید گذشته از سایه‌ی چشم آبی متالیک، آرایش خیلی زیاد هم می‌تواند شما را به روش‌هایی که کم‌تر مشهود است، پیر کند. او می‌گوید: “مصرف بیش از حد لوازم آرایشی، به‌ویژه محصولات روغنی، می‌تواند منافذ پوست‌تان را مسدود کند و سبب بروز بیماری شود.” به علاوه، مصرف بیش از اندازه‌ی محصولات پوستی که رایحه، مواد شیمیایی آزاردهنده، و عوامل الکلی دارند، ممکن است با از بین روغن طبیعی پوست، باعث خشکی آن شوند، که سبب ایجاد خطوط و چروک زودرس در صورت می‌شود.

۹. هنگام خواب صورت‌تان را روی بالش می‌گذارید

خوابیدن روی شکم یا پهلو و فرو رفتن صورت در بالش می‌تواند باعث ایجاد چروک و تسریع فرآیند پیری شود. جیمز سی. ماروتا، پزشک دارای بورد تخصصی جراحی پلاستیک صورت و متخصص مراقبت از پوست، می‌گوید: “بافت‌های پیوندی و کلاژن در پوست‌تان با بالا رفتن سن ضعیف‌تر می‌شود. برای همین وقتی هر شب یک طرف صورت‌تان را روی بالش می‌گذارید، پوست‌تان با همان سرعت که در جوانی داشت، آرام نمی‌شود یا فرورفتگی‌های ناشی از فشار بالش به حالت عادی برنمی‌گردد.” خطوطی که ناشی از تماس صورت‌تان با بالش است می تواند همیشگی شود. به پشت بخوابید یا روبالشی ساتن تهیه کنید تا پوست‌تان را صاف و بدون چروک نگه‌دارید.

۱۰. خانه‌تان را خیلی گرم می‌کنید

وقتی بیرون خانه پوشیده از برف است، وسوسه‌کننده است که دمای داخل خانه را بالا ببریم. اما دکتر ماروتا می‌گوید اگر شومینه را روشن کنید یا درجه‌ی ترموستات را بالا ببرید، هر دوی این‌ها رطوبت هوا را از بین می‌برند. او می‌گوید: “این می‌تواند منجر به خشکی و التهاب پوست شود، که به مرور زمان تاثیر پیرکننده دارد” تهیه‌ی یک دستگاه مرطوب‌کننده به از بین بردن خشکی هوا کمک می‌کند. (رطوبت بهینه ۴۰ تا ۶۰ درصد است) و می‌تواند پوست‌تان را از خارش، خراش، و پوسته‌پوسته شدن حفظ کند. دکتر ماروتا توصیه می‌کند به عنوان جایگزینی برای دستگاه مرطوب‌کننده یک حوله ی مرطوب را روی رادیاتور یا یک کاسه آب سرد را در اتاق بگذارید تا با این کار کمی از رطوبت از بین‌رفته را جبران کنید.

۱۱. نوشیدنی‌ها را با نی می‌نوشید

نوشیدن یک نوشیدنی تیره‌رنگ با نی می‌تواند از رنگ گرفتن دندان‌هایتان جلوگیری کند، اما همان‌طور که تنگ کردن چشم‌ها هنگام نگاه کردن می‌تواند اطراف چشم‌تان چروک ایجاد کند، جمع کردن لب‌ها هم می‌تواند اطراف دهان‌تان چروک‌های زودرس ایجاد کند. جانت پرایستوسکی، پزشک دارای بورد تخصصی بیماری‌های پوستی در نیویورک، می‌گوید: “این اتفاق هنگام سیگار کشیدن هم رخ می‌دهد.” برای اجتناب از چین و چروک بطری نوشیدنی را لیوان بریزید و بخورید.

۱۲. همه‌ی چربی‌ها را از رژیم غذایی‌تان حذف می‌کنید

فرنسی کوهن، متخصص تغذیه و فیزولوژیست ورزشی از بروکلین، نیویورک، می‌گوید بعضی چربی‌ها برای حفظ احساس طراوت و ظاهر جوان ضروری هستند. او می‌گوید: “اسید چرب امگا۳ که برای قلب مفید است، در ماهی‌های چرب (از قبیل سالمون و ماکرال) و بعضی مغزها (از قبیل گردو و بذر کتان) یافت می‌شود و برای حفظ انعطاف‌پذیری و استحکام پوست مفید است، از این رو از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند، سلامت قلب و مغز را نیز بهبود می‌بخشد.” آکادمی تغذیه و رژیم‌شناسی توصیه می‌کند رژیم غذایی‌تان شامل حداقل ۲ وعده ماهی در هفته باشد.

۱۳. قوز می‌کنید و پیر می‌شوید

دکتر جرمی اسمیت، جراح ارتوپد ستون فقرات در موسسه‌ی ارتوپدی هوآگ در ایروین، کالیفرنیا می‌گوید ساعت‌ها قوز کردن جلوی صفحه‌کلید در نهایت باعث می‌شود ستون فقرات‌تان به مرور زمان شکلی خمیده و غیرجذاب به خود بگیرد که احتمالا زیان‌آور خواهدبود. او می‌گوید: “ستون فقرات یک انحنای اس‌مانند دارد که به خوبی تنظیم شده‌است تا ما را استوار نگه‌دارد و از ما حمایت کند. حالت بدن بد یا قوز کردن ستون فقرات را از حالت عادی‌اش منحرف می‌کند، و در نتیجه، عضلات، دیسک‌ها، و استخوان‌ها تحت فشار غیرعادی قرار می‌گیرند.” این وضعیت معمولا به درد و خستگی مفرط می‌انجامد، و ممکن است انحراف ستون فقرات و تغییر شکل دائمی را در پی داشته‌باشد. برای تمرین حفظ حالت بدن خوب، این مورد را در طول روز بررسی کنید: گوش، شانه، و پهلو در حالت نشسته باید در یک راستا باشد.

 ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – مینا بنادکوکی

منبع: هلث :



:: بازدید از این مطلب : 684
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

خواص شگفت انگيز یک لیوان آب هويج .

آيا ميدانيد که يک ليوان آب هويج (240سي سي)، بيش از 8 برابر نياز روزانه ي افراد را به ويتامين های ضروری بدن تامين ميکند؟!

ويتامين A : براي رشد اندامها به خصوص استخوانها لازم و ضروري است. همچنين براي حفظ قدرت بينايي خيلي مهم است.اينکه از قديم گفته ميشد خوردن هويج باعث ميشود بهتر ببينيد، صحيح است، زيرا کمبود ويتامين A باعث بروز مشکلات بينايي مثل شبکوري ميشود.اسفناج نيز داراي مقدار زيادي ويتامين A است. مخلوط آب هويج و آب اسفناج، نوشيدني قوی را به وجود ميآورد که حاوي مقادير زيادي ويتامين A است.

* ويتامين C:آب هويج داراي مقادير زيادي ويتامين C است. يک ليوان آب هويج، 35 درصد ويتامين C مورد نياز در روز را تامين ميکند.ويتامين C داراي نقشهاي متعددي در بدن است، از جمله براي ساخت کلاژن ( نوعي پروتئين غيرمحلول) در غشاهاي موکوسي، پوست، استخوانها و دندانها ضروري است. همچنين يک آنتي اکسيدان قوي است.نوشيدن مخلوط آب هويج با آب توت فرنگي يا پرتقال يا ليمو يا کيوي، تمام ويتامين C مورد نياز روزانه ي شما را تامين ميکند، بدون اينکه نياز به دريافت مکمل ويتاميني داشته باشيد.

* پتاسيم:آب هويج، مقادير خوبي از پتاسيم را دارد. يک ليوان آب هويج، 10 درصد نياز روزانه ي بدن به پتاسيم را تامين ميکند.پتاسيم براي حفظ تعادل الکتروليتها و سطح مايعات در سلولهاي بدن لازم است. همچنين در انقباض ماهيچهها و انتقال پيام بين سلولهاي عصبي نقش دارد.نوشيدن مخلوط آب هويج با آب کرفس يا شلغم، مقادير زيادي پتاسيم را به بدن شما ميرساند.البته بايد توجه داشت، کساني که مبتلا به بيماريهاي کليوي هستند، بايد از مصرف مقادير زياد پتاسيم خودداري کنند، زيرا براي کليه هايشان خيلي مضر است.

* کالري:آب هويج يک نوشيدني بسيار کم کالري است. يک ليوان آب هويج کمتر از 80 کالري دارد. لذا براي کساني که رژيم لاغري دارند، مفيد است.
آب هويج با دارا بودن کالري کم و مقادير زيادي ويتامين و املاح ضروري، در مقايسه با يک نوشيدني مغذي پرکالري، نوشيدني مطلوبي براي شما خواهد بود.براي ورزشکاران و وزنه برداران، مقدار کالري آب هويج را ميتوان با مخلوط کردن آن با ماست، شير، بستني يا پودرهاي پروتئيني افزايش داد.

* کلسيم:يک ليوان آب هويج تا 6 درصد نياز روزانه به کلسيم را تامين ميکند.
دريافت مقادير کافي کلسيم در برنامه غذايي روزانه، خيلي مهم است. رشد و ساخت استخوانها و دندانها در بدن وابسته به کلسيم است، خصوصا رشد بدن در بچه ها. کلسيم ، براي انتقال پيامهاي عصبي، حرکت و انقباض عضلاني لازم است.مخلوط آب هويج با آب بروکلي يک منبع قوی کلسيم به شمار ميرود.همچنين مخلوط کردن آب هويج با ماست، يک دسر مطلوب کلسيمي را به وجود ميآورد.

با توجه به خواص شگفت انگیز هویج ،فقط روزی یک لیوان آب هویج برای درمان بیماری های ذکر شده را در میان وعده روزانه خود قرار دهید ..هر چند که ويتامين های هویج براي حفظ سلامت بدن خيلي ضروري است، ولي بايد در حد متعادل مصرف شود، زيرا مصرف مقادير زياد این ويتامين ها در بدن باعث مسموميت کبدي و ساير مشکلات سلامتي ميشود.

 
عکس ‏‎Maryam Memarzadeh‎‏
 


:: بازدید از این مطلب : 770
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 17 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

فواید تره:
درمان تمامی عفونت ها،تره از جمله سبزی های معروف و خوردنی است که ساقه ندارد و برکهای آن دراز و تا خورده است و به نام«گندزدا» نیز خوانده می شود.

ـ تره ناراحتی طحال را برطرف می کند.
ـ تره از نظر خواص غذا و شفا و درمان شبیه سیر وپیاز است، ولی طعم و بوی آن ملایم تر از آْنهاست و دهان را خوشبو می کند.
ـ مصزف تازه رای رفع یبوست دائمی، ترش کردن غذا و سوء هاضمه، رفع چاقی و تسکین درد مفاصل و نقرس مفید است.
ـ مصرف سوپ یا شربت تره برای معالجة تمام بیماری های حاد و مزمن دستگاه تنفس اثر شفا بخش دارد، مثلاً در گریپ، گلو درد، گرفتگی صدا و سیاه سرفه مفید بوده و اثر خلط آور دارد و در این مواد اضافه کرده کمی عسل به آب تره و مصرف آن مفید تر است.
ـ تره از سبزی های مدر(ادرار آور) است و لذا خوردن سوپ یا شربت تره و یا جوشانده 4 گرم تخم تره در یک لیتر آب برای حبس البول، آب آوردن بافت ها، دفع سنگ کلیه و تسکین قولنج مفید است.
ـ خوردن تره که در سکه پرورده شده باشد، برای دفع سنگ کیسه صفرا وتورم طحال مفید است.
ـ تره پخته و نیم گرم را چنانچه در محل بوا سیر قرار دهند اثر شفا بخش دارد، همچنین خوردن 15 گرم آب تره خام، خونریزی بوا سیر را قطع می کند.
ـ مالیدن آب تره یا له کرده آن بر روی پوست برای درمان کهیر و رفع خارش مخصوصاً اگر با سماق مخلوط شود مؤثر است.

ـ مخلوط آب تره با سماق را چنانچه بر روی زگیل بمالند اثر شفا بخش دارد.

ـ تره، ملین، مقوی هاضمه و پیشاب آور است.
ـ تره دارای مقدار زیادی آهن است و ویتامین«ث» به مقدار زیادی در برگ های سبز آن وجود دارد مخصوصاً در هنگام تابستان ویتامین های ب1 ـ ب2 در تره یافت می شود و دارای کاراتین نیز است.
ـ تره به واسطه داشتن سلولز، نفخ آور است. لذا برای اشخاصی که مبتلا به اختلالات روده هستند چندان خوب نیست.

ـ جوشانده تره در رفع ذات الریه و رسوبات ادرای کمک زیادی می کند.
ـ مصرف جوشانده و شربت تره، در موارد گرفتگی صدا، زکام، سرفه، برونشیت و تمامی اختلالات حاد دستگاه تنفشی مؤثر است.
ـ انواع تره فشار خون را پایین می آورد و خوردن آن برای معالجه تمامی عفونت ها مفید است.
ـ در کاربرد خارجی، اگر تره به صورت له شده بر روی محل گزیدگی زنبور قرار گیرد، باعث تسکین درد می شود.
ـ خوردن 9 گرم تخم تره بو داده در روز، برای درمان اسهال مزمن و نفخ شکم مفید است.
ـ برای بند آمدن خونریزی بینی، چند قطره مخلوط از آب تره با سرکه را دربینی بچکانید. در این موقع متوجه خواهید شد که خونریزی بینی بند می آید.
ـ ضماد (مرهم) تخم تره، برای معالجه کک و مک، معالجه پیسی و تسکین دردهای عصبی و تحریکات جلدی اثر شفا بخش دارد.



:: بازدید از این مطلب : 1250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

خوراکی هایی علیه شکم بزرگ شما
........................................
تحقیقات نشان می دهد که مصرف برخی خوراکی ها سرعت چربی سوزی را به طور چشمگیری افزایش می دهند. در این جا چند ماده غذایی را معرفی می کنیم که برای چربی سوزی و کاهش وزن بسیار مناسب هستند ،لازم است این رژیم های غذایی را به طور هفتگی تا رسیدن به وزن مورد نظر خود دنبال کنید:

1- گوجه فرنگی
این خوراکی از جمله مواد مورد نیاز بدن است که می تواند شما را در کوتاه مدت به وزن دلخواهتان برساند. گوجه فرنگی دارای کالری کم بوده و به شما احساس خوبی را منتقل می کند. همچنین به دلیل میزان فیبر بالا این حالت را در شما حفظ می کند.

2- پرتقال
این میوه سرشار از ویتامین C می باشد که به عملکرد بدن کمک می کند. گاهی ممکن است افراد به دلیل میزان قند موجود در پرتقال از مصرف آن پرهیز کنند. اما باید بدانند که این میوه دارای پتانسیل بالایی در چربی سوزی می باشد. همچنین باید گفت که فیبر موجود در این میوه برای تنظیم قند خون بسیار مفید است.

3- جو
این ماده غذایی به دلیل فیبر بالا به سوخت و ساز بدن کمک کرده و در کاهش وزن نقش بسزایی را ایفا می کند. به گفته پزشکان آمریکایی خوردن یک کاسه جو در ابتدای صبح بسیار مناسب بوده و انرژی طول روز را تامین می کند.

4- ادویه ها
لزوما برای کاهش وزن نیاز نیست که افراد خود را در گیر یک سری غذا های تکراری و خاص کنند تنها کافی است مصرف ادویه ها را در برنامه غذایی خود بگنجانند چرا که این مواد غذایی خواص گرما زایی داشته و متابولیسم بدن را افزایش می دهند. به عنوان مثال فلفل سیاه و سفید در کالری سوزی و زنجبیل در هضم غذاهاکار برد دارند.

5- سیب زمینی شیرین
این خوراکی دارای کالری کمی بوده و کمک می کند تا بین وعده های غذایی سیر بمانید گفتنی است که این ماده غذایی سرشار از فیبر و ویتامینهای B6 و C و پتاسبم می باشد.

6- سیب
این میوه به دلیل شیرینی طبیعی که دارای هوس خوردن خوراکی های شیرین (مضر) دیگر را از سر شما می اندازد. این خوراکی میزان مناسبی فیبر داشته و کالری، چربی و سدیم آن به مراتب کمتر از سایر خوراکی هاست.

7- قارچ
باید گفت مصرف این ماده غذایی در پیتزا ها باعث از بین رفتن ویتامین های آن می شود لذا بهتر است که در موارد غذایی سالم از قارچ استفاده گردد تا به کاهش وزن افراد کمک شود.

8- کلم بروکلی
این خوراکی در کاهش وزن و سوزاندن چربی به خوبی عمل کرده و مصرف آن احساس سیری به شما می دهد. گفتنی است در هر 450گرم از این سبزی مقدار زیادی مواد مغذی موجود است که احساس خوبی به افراد منتقل می کند.

9- دارچین
قدرت دارچین را دست کم نگیرید و تنها در پخت غذا ها از آن استفاده نکنید تحقیقات نشان داده که مصرف روزانه یک قاشق چایخوری دارچین به راحتی به کاهش وزن افراد کمک می کند. هچنین این ماده قادر است قند خون را تنظیم کند.

چگونه از اضافه وزن جلو گیری کنیم؟
کاهش وزن با خوردن غذاهای سالم و به میزان لارم امکان پذیر است ضمن آنکه با فعالیت بیشتر می توان از اضافه ورن جلوگیری کرد. یکی از بهترین راهها فعال بودن است جرا که کاهش وزن گاهی موقتی است اما برای کاهش ورن دایمی می توانید عضو یک تیم ورزسی شوید یا اگر ورزشهای گروهی را نمی پسندید ورزشهایی مانند شنا، تنیس، جست و خیز ساده، دویدن و طناب زدن هم می تواند خوب و مفید باشد.
برای داشتن فعالبت بیشتر از پله استفاده کنید یا قسمتی از مسیر خانه تا مدرسه یا اداره را پیاده طی کنید.
داشتان فعالیت بیشتر کمتر تلویریون تماشا کردن و کمتر پای کامپیوتر نشستن و خوردن غذاهای سالم بخش دیگری از برنامه تناسب اندام است. باید همه نوع غذایی بخورید و روزانه 5 وعده میوه و سبزیجات میل نمایید و سعی کنید تا جایی که می توانید به جای آب میوه های قندی و نوشابه های گاز دار، آب و شیر کم چرب و دوغ بنوشید.
غذاهای پر کالری و پر چربی را فقط هر از گاهی مصرف کنید و هر بار هم مقدار کمی از این غذا ها بخورید.



:: بازدید از این مطلب : 584
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

خواص گوجه سبز :
حذف رسوبات خون و کاهش چربی خون
کاهش احتمال ابتلا به تومور
ضد قارچ و باکتری ( مناسب برای خانم هایی که ناخن هایشان کاشت
است
در خوردن گوجه سبز زیاده روی نکنید زیرا موجب مفاصل و التهاب روده می گردد.

 
عکس ‏‎Jila Farahnakian‎‏
 


:: بازدید از این مطلب : 599
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

يك دمنوش پر از خاصيت يك دمنوش پر از خاصيت
گل گاوزبان را به مقدار يك قاشق سوپخوري در يك ليوان بزرگ آب جوش به مدت ده دقيقه دم كرده و هر روز سه تا چهار ليوان بين غذاي صبح، ناهار و شام مصرف نماييد.
معرق است. مخلوط آن با سنبل الطيب و ليموي عماني براي همه، مخصوصا براي خانم هاي حامله مفيد است. گل گاوزبان از نظر طب قديم ايران سرد است.
1. گل گاوزبان و برگ هاي آن، تصفيه كننده خون است.
2. آرام كننده اعصاب است.
3. عرق آور است.
4. ادرار آور است.
5. كليه ها را تقويت مي كند.
6. سرماخوردگي را برطرف مي كند.
7. براي از بين بردن سرفه از دم كرده كرده گل گاوزبان استفاده كنيد.
8. در درمان برونشيت موثر است
9. بي اختياري دفع ادرار را درمان مي كند.
10. التهاب و ورم كليه را درمان مي كند.
11. در درمان بيماري سرخك و مخملك مفيد است.
12. ضماد برگ هاي گل گاوزبان براي رفع ورم موثر است.
13. برگ هاي گل گاوزبان را بپزيد و مانند اسفناج از آن استفاده كنيد.
14. برگهاي تازه گل گاوزبان داراي مقدار زيادي ويتامين c مي باشد و در بعضي از كشورها آن را داخل سالاد مي ريزند.
15. اعتياد آور است.



:: بازدید از این مطلب : 624
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 ارديبهشت 1395 | نظرات ()